Läsarnas spel 2020 – nominera DIN kandidat!

Medlem
Skrivet av waeress:

Cyberpunk 2077

Du menar väl cyberbugs 2077
Fallout spelen hade ju mindre buggar.
Och sen all content som är bort skuret ifrån spel.
Det lilla som finns kvar i spelet, är ju bra.

Medlem

Trots alla buggar och bort tagna grejer i spelet!
Så är det Cyberpunk 2077 som hamnar högst upp listan hos mig. Mer loot and eddies. Skulle vara rätt gött med olika lägenheter med olika fuktioner i och försvar mot gängmedlemmar som får för sig att och hämnas. Vi får väl a se vart det bär av.

Medlem

Streets of Rage 4


signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Medlem

Ghost of Tsushima

Inaktiv

Squad.
Hade nominerat Hell Let Loose men det är ju early access än.

Farornas Konung

DayZ!! Årets spel som vanligt! 😁

Medlem

Mafia: Definitive Edition

Medlem

Inget alls. Bara att lägga 2020 på hyllan helt enkelt. Kan inte nominera Mafia Definitive edition eftersom det är en remake.

Medlem

The last of us 2 och Ghost of tsushima på en andraplats. Hoppas på fler spel i denna mästarklass nästa år.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Cyberpunk 2077 blir det för mig, andra plats blir Half-Life Alyx.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Cyberpunk 2077


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Destinyn 2 beyond light har varit det för mig i år iaf 🙂

Medlem

Tony Hawks Pro Skater 1+2.

Enda spelet som behövs.
Kommentarer överflödiga.

Medlem
Medlem
Medlem

Ori and the will of the wisps

Medlem

Cyberpunk 2077

Medlem

Assass Creed Valhalla - bästa spelet hittills i spelserien. Väldigt tillfredsställande kombat, raider är skoj samt att basbyggandet som fanns i Assassins Creed 2 är tillbaka fast med större betydelse. Minst buggiga AC på launch också. Enda minuset är att man levlar lite för fort, fisket är rätt svårt och droprate på djur är för dålig.
Har inte kört några andra nya spel i år förutom DLCs till Total War Warhammer II.
Väntar på PS5 för att lira The last of us II och Demon Souls.

Medlem

Desperados III

Medlem

Half-Life Alyx

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som alla tänkbara kandidater redan nominerats. Bjuder på min topp 5 från året istället. Noterbart att jag inte spelar VR, så ett visst VR-spel uteblir.

1. Hades
2. Cyberpunk 2077
3. Crusader Kings 3
4. Shadow Empire
5. Desperados 3

Bubblare: Ghost of Tsushima, Spiritfarer

Medlem

Cyberpunk 2077

Medlem

Intressant att så många skriver Cyberpunk 2077. På Gamereactor gav de spelet en 7:a, så jag trodde att det skulle vara mediokert. Efter att ha spelat cirka 8 timmar är jag beredd att hålla med om att det är väldigt bra (på PC).

För mig blir förstaplatsen Microsoft Flight Simulator och andraplatsen tar The Last of Us 2. Jag gillade Ghost of Tsushima men uppdragen blev ganska snabbt repetitiva.

Medlem

Final fantasy 7 Remake

Medlem

Factorio släpptes i 1.0 i augusti i år, så det bör väl vara nomineringsbart? Lätt årets spel för mig.

Medlem

Ni som nominerar Cyberpunk 2077, hur kan ni ens göra det med tanke på hur dålig release det har varit? Otroligt buggigt och ofärdigt spel! Borde nomineras till "Årets sämsta release" istället.

Sony verkar hålla med mig: https://www.fz.se/nyhet/285271-sony-tar-bort-cyberpunk-2077-f...

Medlem

Jag nominerar själv Half-Life: Alyx.

Dock misstänker jag att många här inte har något VR headset och inte testat det ännu. Får se hur det går Heja heja!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fatmajk:

Ni som nominerar Cyberpunk 2077, hur kan ni ens göra det med tanke på hur dålig release det har varit? Otroligt buggigt och ofärdigt spel! Borde nomineras till "Årets sämsta release" istället.

Sony verkar hålla med mig: https://www.fz.se/nyhet/285271-sony-tar-bort-cyberpunk-2077-f...

Det är nog inte konstigare än att man inte upplevt det du beskriver.

Årets sämsta release är för övrigt Empire of Sin.

Medlem

Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ni som nominerar Cyberpunk 2077, hur kan ni ens göra det med tanke på hur dålig release det har varit? Otroligt buggigt och ofärdigt spel! Borde nomineras till "Årets sämsta release" istället.

Sony verkar hålla med mig: https://www.fz.se/nyhet/285271-sony-tar-bort-cyberpunk-2077-f...

Spelade på PC har över 60 timmar i det.

Jag råkade inte ut för jätte många buggar hade en gamebreaking bugg då jag föll genom världen när jag körde bil.

Annars var det minimalt med buggar, inte mer än vanligt när spel släpps nu för tiden.
Men ja, hade det varit så buggit som det verkar vara för andra hade det inte blivit game of the year för mig.

Skriv svar