EA har ingen option att köpa Respawn

Robot
Medlem
EA har ingen option att köpa Respawn

No shit.

Det sämsta som kan hända en spelutvecklare - anser jag - är att de blir uppköpta.
Jag kan förstå att de blir det, att de "måste" bli det och att chefer i en mindre utvecklande roll, tycker det är smidigt för företagets framtid.

Men i slutändan är det ju inte det... för varje utvecklare som blir uppköpt så försvinner en liten bit av variationen i branschen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Haha, de lämnade ju för böveln EA på grund av att de inte ville göra en massa MoH uppföljare för att (antagligen) få göra just detta=).

Activision börjar mer och mer bli som EA, trenden pekar till och med mot att de blir värre än EA (något jag personligen inte trodde något företag skulle "lyckas" med).

Medlem

Trenden?

Activision har varit värre än EA de senaste 2 åren utan tvekan.
EA visar ju mänsklighet i vissa lägen iaf... sedan de fick den nya VDn.

Medlem

Eftersom dealen bara innefattar EA Partners så var väl aldrig frågan särskilt aktuell överhuvudtaget.

Medlem

Hur gick uttrycket, 'fool me thrice...'?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Nom nom, gör nåt bra nu

Medlem

PcGamer: Kan det inte vara att när dom var hos EA tidigare, så var dom tvugna att producera spel som EA ville ha. Medans nu verka dom har mer fria händer och det enda EA gör för dom är att publicera spelet.

Medlem

Option?


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av IcePillow:

Option?

Ja, det är ett svenskt ord med.

Medlem
Skrivet av IcePillow:

Option?

Svenskt uppslagsord
option [åpsj'o:n ] optionen optioner subst.
företräde att välja el. köpa något

option [åpsj'o:n ] optionen optioner subst.
ett slags värdepapper

Inte speciellt konstigt att dom inte vill bli uppköpta igen när dom lämnat Activision just på grund av att dom inte vill vara uppköpta utan kunna bestämma själva. Tycker det är en rätt korkad fråga t.o.m.


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Inaktiv

Känns som bossarna i stora utgivare knappt själva spelat tetris på mobilen och har noll känsla för gaming/community utan är mer av typen american psychos samt kursettor från harvard business school.

Ta John Carmack istället. jag får fortfarande en mysig indie-känsla när jag hör det namnet. Det är bossen som fortfarande går runt på golvet bland grabbarna, inte tvekar att sitta övertid själv för att knacka kod och inte har retirerat till ett kontor där uppe och sippar mineralvatten, fötterna på skrivbordet och mottar ett blåsjobb av nya sekreteraren.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Man lär sig av sina misstag.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Dock blir nog EA utgivaren hela tiden så det kvittrar...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

1
Skriv svar