Sony tar bort Cyberpunk 2077 från Playstation Store

Medlem
Skrivet av NuZ:

Så för att slippa stå för återköpen alltså och bara fysiska butiker och CDPR? De bord eha kommit överens med Sony innan de gick ut med meddelandet också om återköpen

Varför? du har rätt att lämna tillbaka spelet. Att rekommendera att det tas genom korrekta kanaler i första taget är nog CDPRs mest logiska val. De skrev ju klart och tydligt att man först skulle testa vanliga metoder för att sedan vända sig direkt till CDPR om det inte fungerade.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Så jävla kluven.
Spelar på PS5 och tvingat mig genom den halvtaskiga grafiken, buggarna, dåliga NPCer, krascher och har nu faktiskt fastnat för storyn och karaktärerna. Är runt 15h in.
Igår kraschade det 3 gånger på 4h när jag spelade... det enda rätta vore att be om en refund och köra vidare när PS5 versionen kommer men är så sjukt fast i storyn som sagt...

Lutar åt refund men ska fundera. Hur tänker ni andra som kör på PS5?

Varför ska du refunda om du ändå vill köra PS5 versionen? Ditt spel uppdateras ju gratis

Avstängd

Life of black tiger visades upp exakt så som spelet kommer att se ut för alla som köper det till ps4
CDPR höll tillbaka videor och screenshots av ps4/xboxone versionerna med vilja för att dom inte ville visa upp hur det såg ut och även sade något i stil med att dom är nöjda med hur last gen versionen rullar på konsolerna.

Skrivet av Ronzem:

För min del går jag aldrig "GTA Berserkargång" och upplever inget problem alls med Wanted-systemet eller kass befolknings AI.
Befolkning överlag tycker jag är OK. Ibland ser man roliga "event" och myllret på gatorna är mysigt.
Men visst, börjar man skjuta så kryper dom ihop och upplevelsen förstörs lite. Men som sagt, inget bekymmer för mig då jag i princip aldrig gör något sådant utanför uppdrag.

Samma här.. Eller jag har inte köpt eller testat spelet ännu så har inte upplevt några buggar. Så för mig är det felfritt


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Ingen kanske har köpt spelet så det behövs inte tas bort

Medlem

Bra beslut av Sony! Hoppas MS hakar på då det spelar lika dåligt på XboxOne.

Den här manövern som CD Project genomfört måste få ett slut.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Buster:

Jag skulle föreslå att du faktiskt söker på det folket på denna bandwagon talar om på Youtube, där finns det videoklipp som bekräftar det jag skriver.

Rockstar har aldrig marknadsfört något som inte är i spelet när det når spelarna. Interaktivet så som att jaga, spela poker, fiska, skräddarsy karaktären, äta mat, dricka sig full, ha ett rimligt Wanted-systemet, slåss, provocera AIn, skapa en kedjereaktion av händelser. Jag vet att du förstår...

Ingen vendetta, bara visar öppet att man inte accepterar att spelbranschen skall tas över av influencers och pengakåta mastodonter.
Sony har tagit ställning, det är väldigt bra. Utan oss på de bandwagon hade vi fått nöja oss med skit.

Jag har inte sagt att det inte finns buggar.
Vill fortfarande veta vad du menar med "pissar".

Och för att vara helt ärlig, så skulle jag hellre se att Rockstar skrotar all meningslös skit som poker och fiske och fokuserar på att faktiskt göra något nytt med sin uppdragsstruktur som har sett likadan ut sen GTA 3.
Jag märker inte av det du klagar på, för jag går inte och letar efter det.
I GTA V var det roligt att free roama i ungefär 5 minuter, sen spelade man missions.

Här spelar jag missions, och intar hur stämningsfullt spelet är när man kör omkring i staden eller rör sig genom en marknad.
Och jag har inte sett någon som går omkring och pissar, men det kanske finns någon sådan bugg.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Så för att slippa stå för återköpen alltså och bara fysiska butiker och CDPR? De bord eha kommit överens med Sony innan de gick ut med meddelandet också om återköpen

Det känns ganska rörigt så här från sidlinjen, en klibbig situation, vad är act of panic och vad är ett genomtänkt beslut? Tänkte mest att det kan vara intressant att länka CDPRs statement på samma topic.

Medlem

Så trots att jag sitter på en 3 år gammal dator med

Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz
GeForce GTX 1060 3GB
8 GB RAM

så kommer det ändå flyta på bättre än till PS4?
Bör jag hellre köpa PC-versionen med andra ord?

Medlem
Skrivet av SunShine:

Bra beslut av Sony!

Den här skammen som CD Project genomfört måste få ett slut.

Ja det har ju gått jättemånga dagar sedan släppet, kanske vi alla har supertur och EA köper upp dem nu när aktiekursen tankat, så kan vi se fram emot lite äkta kundservice........ ironi


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Så trots att jag sitter på en 3 år gammal dator med

Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz
GeForce GTX 1060 3GB
8 GB RAM

så kommer det ändå flyta på bättre än till PS4?
Bör jag hellre köpa PC-versionen med andra ord?

Nope. Tror knappt 8gb RAM ens räcker för att köra spelet. 16GB är nya minimum i relativt många spel.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ändå verkar ju en del tycka att det är fantastiskt även på PS4 😀

Skillnad på PS4 och PS4 pro. Inte alla som talar om vilken de har.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av cb99:

Ja det har ju gått jättemånga dagar sedan släppet, kanske vi alla har supertur och EA köper upp dem nu när aktiekursen tankat, så kan vi se fram emot lite äkta kundservice........ ironi

Kan faktiskt inte komma på något EA på rätt lång tid, som varit helt ospelbart. Ja vissa har haft buggar och vissa har inte levt upp till förväntningar, men inte fungera alls efter man köpt det, kommer jag inte på något.

Medlem
Skrivet av Buster:

Så du tycker bara det är buggarna som förstör inlevelsen??
Wanted-systemet och den obefintliga AI'n? Att inte kunna interagera med världen runtomkring i ett RPG från de världsledande RGP-skaparna i världen?
Detta är det minst inlevelsefyllda spel jag sett.

Du har ingen aning vad rpg betyder.

Detta är den mest inlevelserika spelet jg har spelat i mina 25 år som jag spelat spel

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad snackar du om? Ge ett exempel på andra RPGs istället. Fast det kan du inte, för det är precis så det är i alla RPGs.
Och vart får du pissar ifrån?

Och ja, du har några dialogval i RDR2 som säkert känns roliga i en kvart. Men efter en stund så spräcks ju även den illusionen.
Men hur menar du med interaktivt? Att du kan lag mat och göra annat skit?
Det kan man ju, men rockstars spel har helt andra brister än så. Vilket hör till ett helt annan ämne.

Frågan är varför du verkar ha en vendetta mot just detta spel, kanske för att det är roligt att hoppa på en bandwagon.
Huvudsaken i dessa spel är väl ändå hur det känns när man rör sig genom staden på vägen till vad man nu ska göra.
Och där skulle jag säga att Cyberpunk utklassar allt.

Angående "pissandet" så kan man här och där se folk som står och lättar på trycket och om man går för nära dom så vandrar dom iväg medans dom fortfarande urinerar. Ser väldigt roligt ut.

Angående interaktivitet så är väl Elder Scrolls spelen ett bra exempel: Där kan man prata med samtliga npc:er, sätta sig på varje pall och stol, ändra sitt utseende i spelet, handla i varje affär och gå till en bar och beställa en öl och sätta sig ned och dricka medans man lyssnar på en bard eller samtalen omkring. Sådana småsaker skulle vara välkommet för inlevelsen i Cyberpunk.

Dock så gör Cyberpunk massor med saker riktigt bra. Animationerna på npc:er under storysekvenserna är det bästa jag sett och handlingen är riktigt bra så här långt. Världen är en skön omväxling från alla fantasy som dominerar genren.

Älskar att köra bil eller mc genom staden och lyssna på musik.

Är bara ca 50 timmar in, men så här långt är jag som PC-spelare mycket nöjd bortsett från buggar avsaknad av ovan småsaker.
Hade förmodligen inte varit lika nöjd om jag spelat på PS4.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Karmak:

Du har ingen aning vad rpg betyder.

Detta är den mest inlevelserika spelet jg har spelat i mina 25 år som jag spelat spel

Då får du gärna lära mig detta! Vad är det som gör det så inlevelserikt?

Ganska många YouTubers som är av annan uppfattning nämligen. Vill gärna bli motbevisad då det jag sett hittills är allt annat än utlovat eller AAA.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Du har ingen aning vad rpg betyder.

Detta är den mest inlevelserika spelet jg har spelat i mina 25 år som jag spelat spel

Man kan inte spela poker och slakta civila, därför suger spelet enligt dessa personer.
Förstår deras poäng, men detta skulle aldrig vara en klon av Rockstars spelvärld.

Medlem
Skrivet av cb99:

Ja det har ju gått jättemånga dagar sedan släppet, kanske vi alla har supertur och EA köper upp dem nu när aktiekursen tankat, så kan vi se fram emot lite äkta kundservice........ ironi

Jag tar hellre en fungerande produkt ur grinden än att förlita mig på ett företags "goda vilja" efter jag har gjort dem lite rikare.
Typ som att bli glad när man fått en örfil och sedan får en klapp på kinden sekunden efter...

Medlem

Någon som vet hur man bär sig åt för att få en refund om man köpt spelet från PS Store?

Edit: Kollade och man gör det via denna länken: https://www.playstation.com/en-us/cyberpunk-2077-refunds/

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Angående "pissandet" så kan man här och där se folk som står och lättar på trycket och om man går för nära dom så vandrar dom iväg medans dom fortfarande urinerar. Ser väldigt roligt ut.

Angående interaktivitet så är väl Elder Scrolls spelen ett bra exempel: Där kan man prata med samtliga npc:er, sätta sig på varje pall och stol, ändra sitt utseende i spelet, handla i varje affär och gå till en bar och beställa en öl och sätta sig ned och dricka medans man lyssnar på en bard eller samtalen omkring. Sådana småsaker skulle vara välkommet för inlevelsen i Cyberpunk.

Dock så gör Cyberpunk massor med saker riktigt bra. Animationerna på npc:er under storysekvenserna är det bästa jag sett och handlingen är riktigt bra så här långt. Världen är en skön omväxling från alla fantasy som dominerar genren.

Älskar att köra bil eller mc genom staden och lyssna på musik.

Är bara ca 50 timmar in, men så här långt är jag som PC-spelare mycket nöjd bortsett från buggar avsaknad av ovan småsaker.
Hade förmodligen inte varit lika nöjd om jag spelat på PS4.

Elder scrolls är ju dock just ett av de spel som är precis som CP2077 dock. Du kan prata med NPC:er, men de upprepar bara samma svar om och om igen. Vissa har tre dialogval, som inte leder vidare. Samma sak i alla bethesdas spel, så jag lägger aldrig ner någon möda på det.
Inte heller på att sitta i ett värdshus på en stol i 5 minuter för att sedan bli uttråkad. Och rätta mig om man har fel men du kan väl köpa mat och dryck i Cyberpunk? Finns väl ingen animation för när man äter/dricker dock.

Eller som i RDR2 där Rockstar pratade om att din gubbe behövde käka och vila och att det skulle vara sjukt immersive, men så var det bara mekanik för att få tillbaka HP i slutändan

Då ser jag hellre att de gör som CDPR gjorde i Witcher 3 och i detta fall, skapar en värld som är vacker att se på, och som har en viss atmosfär.
Och sen lägger de fokus på uppdragen och main story.

Medlem
Skrivet av Buster:

Då får du gärna lära mig detta! Vad är det som gör det så inlevelserikt?

Ganska många YouTubers som är av annan uppfattning nämligen. Vill gärna bli motbevisad då det jag sett hittills är allt annat än utlovat eller AAA.

Alla quests den stora staden, animationerna och grafiken.

Man får känslor för karaktärerna man träffar, de känns äkta och levande.
Man ångrar sina dåliga beslut som kan hända pga något man valt att göra
Staden känns som en riktig storstad i framtiden, så mycket detaljer överallt och känns helt handgjord varende cm.
Det finns många olika sett att ta sig igenom uppdrag

Medlem
Skrivet av loerk:

Man kan inte spela poker och slakta civila, därför suger spelet enligt dessa personer.
Förstår deras poäng, men detta skulle aldrig vara en klon av Rockstars spelvärld.

Du förvränger andras personers åsikter för att göra dina poänger. Om du hävdar att det inte finns interaktivet i andra spel i jämförelse med ditt favoritspel och får svar, kan du inte hänvisa till det som skrevs iaf?

Medlem
Skrivet av Buster:

Du förvränger andras personers åsikter för att göra dina poänger. Om du hävdar att det inte finns interaktivet i andra spel i jämförelse med ditt favoritspel och får svar, kan du inte hänvisa till det som skrevs iaf?

Jag har inte förvrängt något, det är en skämtsam överdrift. Jag skriver också att jag förstår er poäng.
Och jag gav dig ett svar, som du inte svarade på.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alla quests den stora staden, animationerna och grafiken.

Man får känslor för karaktärerna man träffar, de känns äkta och levande.
Man ångrar sina dåliga beslut som kan hända pga något man valt att göra
Staden känns som en riktig storstad i framtiden, så mycket detaljer överallt och känns helt handgjord varende cm.
Det finns många olika sett att ta sig igenom uppdrag

Ja, det låter kanon. Men bryts inte denna inlevelse av alla övriga brister? Jag hade själv blivit väldigt frustrerad på att i grunden ta del av en grym story som förstörs av spelmekaniken. Det är en del av inlevelsen för mig.

Medlem

Dags för folk att sälja sina PS4 med digital version av Cyberpunk på Ebay som med PT eller Flappy Birds back in the day?

Medlem
Skrivet av Buster:

Ja, det låter ju helt otroligt! Vore intressant om du kunde följa upp detta på något sätt.
Då får man ju utgå att allt som läggs upp på Youtube är påhittat och falskt.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Kan nog ändå tänka mig att det finns en ganska stor skara människor där ute som inte tänker på/bryr sig om bristerna på PS4/Xbox One.

Många är helt enkelt inte lika insatta eller intresserade, de bara kör på liksom.

Kan bero på vad man har för TV också antar jag. Han har inte direkt en ny TV, och bara en typ 38" eller nåt, så kan tänka mig att det kanske inte är HDR eller 4K på den. Har svårt att följa upp detta då vi är beräknade att få en knodd dagarna efter nyår så det är full karantän för oss här hemma tills dess. Men jag ska be honom spela lite mer och be honom återkomma.

Edit: Han har inte spelat sedan dag 2 efter release, och hans TV är endast FullHD. Kanske därför det fungerar bra, men han har inte hunnit så långt heller så han kanske bara inte kommit till de smärtsammare partierna ännu.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ändå ganska sjukt att "the loud minority" får sin vilja igenom med något så stort som Sony. Galenskap om ni frågar mig, det har funnits så många spel som har släppts i värre tillstånd än Cyberpunk, men ingen har så klart brytt sig om dom pga att inte hela världen overhypat det som de gjort med Cyberpunk. Jag har så jävla svårt för witch hunting, det är så himla enkelt dessa dagar för stora jävlar som Sony att dra tillbaka allt dom gjort och sagt innan och få miljarder pluspoäng från alla som skriker, det är så enkelt för dom att göra det och inte förlora ett skit.. Hade jag jobbat på Sony och varit delaktig i detta beslut hade jag bara skrattat "haha dessa jävla peons, dom älskar oss, trots att vi först valde att certifiera och låta spelet finnas på PSN hahah vilka jävla tards, om dom bara visste att vi har alltid vetat, men nu säger vi att vi är med hatarna så nu älskar dom oss hahahah hahah hahha hahah".

Eller så tar Sony helt enkelt detta beslut för att CDPR gått ut och lovat refunds utan att ens ha en utarbetad plan för hur detta ska fungera i praktiken. Deras erbjudande hade inget annat än ett symboliskt värde utan det de gjorde var att föra över ansvaret på Sony. CDPR hyllades för sin good will när refund-nyheten släpptes men ärligt talat nu, det var ännu ett snedsteg och förbättrade knappast situationen. Resultatet blev att tusentals människor mailade och ringde ner Sony. Det är CDPR som satt spelarna och Sony i den här situationen och det vet du. Ett företag med självbevarelsedrift skulle aldrig gå med på att stå till svars för att ett annat företag skitit i det blå skåpet. Rikta istället kritiken mot CDPR, vars oförmåga att leverera en produkt i acceptabelt skick till 40% av sina konsumenter är det som skapat den här situationen från början.

Jag har en fysisk version av spelet och påverkas inte av Sony's beslut men jag förstår varför de agerar såhär. Betyder dock inte att jag älskar eller betraktar Sony som hjältar. Det är ett storföretag som vill tjäna pengar och försvara sitt rykte, precis som alla andra, inklusive CDPR.

Folks upplevelser av spelet skiljer sig enormt p.g.a. att versionerna skiljer sig enormt. Vissa har fått en produkt som inte ens är spelbar medan det flyter på hur bra som helst för andra. Så bara för att du tillhör de sistnämnda behöver du inte försöka ogiltigförklara en åsikt som innehas av tusentals människor och som i deras fall är helt rättfärdig. Varför ska folk acceptera att sitta med en trasig produkt som de betalat fullpris för utan att säga något? Det hade du inte ens själv gjort. Men nej, all jobbig kritik ska bara sopas under mattan. CDPR får till inget pris svärtas ned och ska försvaras. Alla som har något negativt att säga stämplas som hatare och "loud minority". Riktigt osunt, om du frågar mig, för kritiken är så befogad den bara kan bli och du får nog inse att oerhört många människor känner sig lurade även om inte du gör det. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Du kan till exempel vara tacksam och glad över att du fick en riktigt bra version av spelet och kan njuta av det och fortfarande tycka att det är fel att andra fick betala för ett trasigt spel.

Jag ser det som en stor förlust för spelvärlden att det blev såhär och jag förstår inte varför alla ska vara så missunnsamma. Ständigt detta meningslösa smutskastande gamers emellan. Världen är nog polariserad som den är.

Medlem

Otroligt pinsamt och dåligt av CDPR, de borde skämmas rejält.

Medlem
Skrivet av loerk:

Jag har inte förvrängt något, det är en skämtsam överdrift. Jag skriver också att jag förstår er poäng.
Och jag gav dig ett svar, som du inte svarade på.

Cherry-picking, du tar med det som styrker din tes utifrån det andra skriver och lämnar det andra oemotsagt. Det blir inte en diskussion då...

Jag skrev ju att det finns mycket mer att göra, dvs min poäng är inte "man kan äta mat". Utan jag radade upp massa exempel för att visa på skillnaden på Cyberpunk och RDR2 avseende interaktivitet, det var min poäng. Eftersom du hävdade att det inte fanns spel med interaktivitet.

CPR lovade ju dessutom interaktivitet med världen och en topp klass AI, hur ser du på det?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Kan bero på vad man har för TV också antar jag. Han har inte direkt en ny TV, och bara en typ 38" eller nåt, så kan tänka mig att det kanske inte är HDR eller 4K på den. Har svårt att följa upp detta då vi är beräknade att få en knodd dagarna efter nyår så det är full karantän för oss här hemma tills dess. Men jag ska be honom spela lite mer och be honom återkomma.

Grattis i förskott för knodden!!

Medlem
Skrivet av loerk:

Varför ska du refunda om du ändå vill köra PS5 versionen? Ditt spel uppdateras ju gratis

Köper det på rea istället och sparar x antal hundra kronor.
Har skickat in refund nu


signatur

En styck signatur.

Skriv svar