PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kul att EG lirar på detta sätt. Helt klart åf som hanterat detta bäst. Fick mitt ps5 från dom för cirka 2 veckor sedan och supernöjd. Mycket nöje till er alla!

Medlem

Också skapat en profil idag efter att ha följt tråden sedan november och till slut gett upp och närapå köpt en PS5 från tradera eller Blocket. Men trägen vinner och jag lyckades få en kod genom Elgigantens lotteri och har nu beställt en enhet vilken kommer att göra min tonårsson helt vild av lycka på julafton! Kommer givetvis avboka CDON-kön jag står i när jag ser att enheten är på gång. Lycka till i er vidare jakt!

Medlem

Verkar ändå som att det var ett ganska stort släpp idag eftersom det redan är ett tiotal medlemmar som skrivit i tråden att de fick en kod. Det gör mig ändå glad att "riktiga" kunder fick sina konsoler också.

EG styr inte över marknaden, men har gjort sitt bästa för att kompensera för den obalans som tillverkare och scalpers har skapat gemensamt. Deras släpp på releasedagen var ju inte särskilt väl utfört, men det verkar som att de tagit till sig av kritiken och gjorde ett unikt upplägg med lotteriet. De skriver ju också att de avser fortsätta med lotterier för framtida släpp.

Ärligt talat är jag ganska snopen över att just Elgiganten visade sig vara den häst man skulle tippat på. Av alla tänkbara ÅF befann de sig väldigt långt ner på min personliga förtroendelista inför hösten. Läge att omvärdera både dem och andra för framtida beställningar.

Medlem
Skrivet av CAP0ne:

Inget nytt om MediaMarkt? bokade 18/9 hämta i butik Göteborg Torpavallen, fick mail om December men de känns lite kört :/

Inte hört något idag heller, beställt samma datum och samma butik. Håller med känns rätt kört, vet som jag sagt tidigare i tråden att en kompis fick hämta ut i butik i veckan här i Gbg, beställt samma dag som mig men annan affär(Bäckebol). Antigen ligger jag efter i kön eller så har Torpavallen inte fått in något alls.

Medlem

Fick ett mail av CDON idag där dom säger att ”din produkt har blivit försenad från vår leverantör. I nuläget så kan vi inte garantera någon leverans men vi kommer att göra vad vi kan för att säkerställa din order redan nu så du får din beställning.” Jag vet att jag skapade kontot idag haha men fick detta mailet från CDON lovar.

Medlem

Man ser nog de som får här, jag och de fem som jag pratat med under förmiddagen, som skickade in, fick inte. Tack ni som delar med er av släppen, trots att era chanser är mindre själva om ni delar med er.

Medlem
Kod

”Vann” också en kod men fick min från MM igår så en kompis fick ta över köpet.

Medlem

Ni som fick en kod av EG. Stod det någon deadline på när man var tvungen att slutföra köpet?

Väntar nämligen svar från en bekant som också anmälde sig.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Ni som fick en kod av EG. Stod det någon deadline på när man var tvungen att slutföra köpet?

Väntar nämligen svar från en bekant som också anmälde sig.

Såhär står det i mailet från Elgiganten:
Du är utvald att få köpa Playstation 5 Standard Edition idag Fredag den 18/12 till ordinarie pris. Köpet går endast att genomföra via vår hemsida. Observera att det endast är tillåtet att köpa en PS5 per hushåll och köpet måste genomföras innan 23:59 den 18/12.

Genomför du inte ditt köp inom den angivna tidsperioden kan vi tyvärr inte hjälpa dig i efterhand utan din möjlighet att handla är då förbrukad.

Medlem
Skrivet av Leask:

Såhär står det i mailet från Elgiganten:
Du är utvald att få köpa Playstation 5 Standard Edition idag Fredag den 18/12 till ordinarie pris. Köpet går endast att genomföra via vår hemsida. Observera att det endast är tillåtet att köpa en PS5 per hushåll och köpet måste genomföras innan 23:59 den 18/12.

Genomför du inte ditt köp inom den angivna tidsperioden kan vi tyvärr inte hjälpa dig i efterhand utan din möjlighet att handla är då förbrukad.

Tack för svar 🙂


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Vill bara säga att jag hävt mitt köp på en series x på webhallen. Med andra ord det kan komma in 1 strax. Den är påväg tillbaka nu.

Medlem

Vet ni när nästa lottning är på EG

Medlem
Skrivet av CAP0ne:

Inget nytt om MediaMarkt? bokade 18/9 hämta i butik Göteborg Torpavallen, fick mail om December men de känns lite kört :/

Skrivet av oskj:

Inte hört något idag heller, beställt samma datum och samma butik. Håller med känns rätt kört, vet som jag sagt tidigare i tråden att en kompis fick hämta ut i butik i veckan här i Gbg, beställt samma dag som mig men annan affär(Bäckebol). Antigen ligger jag efter i kön eller så har Torpavallen inte fått in något alls.

Det verkar tråkigt och konstigt.
Flera här, inklusive jag själv, som beställde den 18/9 från Mediamarkt som fått konsollerna levererade.
De som levererats är SE versionerna.
Har ni ringt deras kundtjänst och undersökt saken?
Räkna med 1h i kö, men det kan det vara värt. 😎

Medlem

Även jag fick en idag via elgiganten!

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Det verkar tråkigt och konstigt.
Flera här, inklusive jag själv, som beställde den 18/9 från Mediamarkt som fått konsollerna levererade.
De som levererats är SE versionerna.
Har ni ringt deras kundtjänst och undersökt saken?
Räkna med 1h i kö, men det kan det vara värt. 😎

Har inte ringt, men tänkt göra det nu. Tycker att MM har varit sjukt dåliga med att informera, bara ett mejl i okt om att man det kan levereras i decemeber. Tycker man kan följa upp och skriva att det är högt tryck fortfarande och att man inte vet när nästa batch kommer men jobbar fullt med att din order skall komma till en så fort som möjligt.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Det verkar tråkigt och konstigt.
Flera här, inklusive jag själv, som beställde den 18/9 från Mediamarkt som fått konsollerna levererade.
De som levererats är SE versionerna.
Har ni ringt deras kundtjänst och undersökt saken?
Räkna med 1h i kö, men det kan det vara värt. 😎

Mediamarkt har stängt sin telefon idag, troligen för att trycket är för högt och bemanningen för låg. De hänvisar en att återkomma imorgon men imorgon är det helgdag och då har de inte öppet sin telefonsupport. Så bra koll har de själva på sina öppettider...


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Verkar ändå vara ganska många här som fått så oddsen måste vara ganska höga (20%+ ?) att vinna

Medlem
Skrivet av lePete:

Man ser nog de som får här, jag och de fem som jag pratat med under förmiddagen, som skickade in, fick inte. Tack ni som delar med er av släppen, trots att era chanser är mindre själva om ni delar med er.

Ja, jag måste säga att folk i denna tråd är väldigt hjälpsamma när det ska tipsas om ställen att beställa på.

Medlem
Skrivet av Popski:

Ja, jag måste säga att folk i denna tråd är väldigt hjälpsamma när det ska tipsas om ställen att beställa på.

Håller med! Det var tack vare någon här i tråden som tipsade om när Elgiganten släppte ytterligare konsoler vid lunchtid den 19/11 som jag lyckades norpa åt mig en jäkel Nu står den här hemma och glänser så fint!

Medlem

Återkopplar lite. Var på Mediamarkt Torapavellen i Göteborg idag angående min PS5(Med skivläsare) som beställdes 18/9 tidigt på morgonen.. (Valde alltså hämta och betala i butik)

Jag har fått mail om leverans i December. Pratade med dom i butiken och de hade inte ens fått in konsoler denna veckan och tyckte det lät märkligt att MediaMarkt Bäckebol hade fått in...

De lät iaf på personalen i butiken att jag inte kan förvänta mig att få en i December.. De har inte heller fått någon bekräftelse när dom i butik skall få in fler..

Så ja, det bådat tyvärr inte gott för den så kallade "December" leveransen från MediaMarkt som utlovat..

Medlem
Skrivet av CAP0ne:

Återkopplar lite. Var på Mediamarkt Torapavellen i Göteborg idag angående min PS5(Med skivläsare) som beställdes 18/9 tidigt på morgonen.. (Valde alltså hämta och betala i butik)

Jag har fått mail om leverans i December. Pratade med dom i butiken och de hade inte ens fått in konsoler denna veckan och tyckte det lät märkligt att MediaMarkt Bäckebol hade fått in...

De lät iaf på personalen i butiken att jag inte kan förvänta mig att få en i December.. De har inte heller fått någon bekräftelse när dom i butik skall få in fler..

Så ja, det bådat tyvärr inte gott för den så kallade "December" leveransen från MediaMarkt som utlovat..

Det låter onekligen så. Dock ska man ta deras kunskap med en nypa salt. Varken dem i butik eller dem i telefonsupporten har någon egentlig insyn i hur leveranserna ser ut. Uppenbarligen har det skett leveranser, frågan är snarare hur de leveranserna sett ut. Tror man behöver ta sig längre upp i byråkratin för att få reda på det.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av CAP0ne:

Återkopplar lite. Var på Mediamarkt Torapavellen i Göteborg idag angående min PS5(Med skivläsare) som beställdes 18/9 tidigt på morgonen.. (Valde alltså hämta och betala i butik)

Jag har fått mail om leverans i December. Pratade med dom i butiken och de hade inte ens fått in konsoler denna veckan och tyckte det lät märkligt att MediaMarkt Bäckebol hade fått in...

De lät iaf på personalen i butiken att jag inte kan förvänta mig att få en i December.. De har inte heller fått någon bekräftelse när dom i butik skall få in fler..

Så ja, det bådat tyvärr inte gott för den så kallade "December" leveransen från MediaMarkt som utlovat..

Man tackar för infon, hade tänkt svänga förbi idag efter jobbet och fråga hur det ligger till. Ser mörkt ut att få PS5:an innan jul, jaja inte hela världen dock... De kanske inte vet om hur konsolerna fördelas lika eller så hade min polare bara ren skär tur.

Tycker fortfarande att deras hantering av information är riktigt urselt. Tycker man kan gå ut igen och säga att decemeberleveransen ej kan hållas och att man inte vet när nästa batch kommer. Så slipper folk ringa in och fråga samma frågor.

Medlem

Någon som har en kod att dela ut för EG lottning?

Medlem

Well, nå andra sidan så är inte December slut än, de har ju 2 veckor på sig till

Medlem

Gick random in på netonnets hemsida och skulle kolla så hade dem då man kunde köpa både med och utan skivläsare för ungefär en timma sen. Tänkte att jag testar men kom till betalning och blev där nekad för att det var slut. Hörde av mig till Netonnet och tydligen hade dem fått in en leverans men var för seg.

Tråkigt men livet går vidare!

Medlem

Fick just meddelande om att min PS5 SE skickats från Netonnet. Beställde 19/11 kl 08.18.
Hade HELT släppt förhoppningarna om att de skulle få in fler i år. Kul!

zsm
Medlem
Skrivet av Jeybee:

Fick just meddelande om att min PS5 SE skickats från Netonnet. Beställde 19/11 kl 08.18.
Hade HELT släppt förhoppningarna om att de skulle få in fler i år. Kul!

Fick också mail för en stund sedan av Netonnet och nu har min order dessutom skickats. Julen räddad!

Medlem

Har EG kod och vet inte hur man går till väga med den, kan någon förklara hur man ska lösa ut koden?

Medlem
Skrivet av Nino1788:

Har EG kod och vet inte hur man går till väga med den, kan någon förklara hur man ska lösa ut koden?

Lägg till varan, det kommer stå 99.999, det finns en "knapp" som säger något om att använda kod, efter att man gjort detta kommer man få rätt pris. Här är en länk till sidan https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Medlem
Skrivet av Nino1788:

Har EG kod och vet inte hur man går till väga med den, kan någon förklara hur man ska lösa ut koden?

Om du skickar mig koden så kan jag försöka hjälpa dig
Jag gissar att du lägger Ps5an i varukorgen och sedan går du till kassan, där dyker det upp ett rabatkodsfält (jag provade själv hur det kändes att ha en 99999:- PS5 i varukorgen även om jag inte har kod)

Skriv svar