Lång Back 4 Blood-gameplayfilm väcker L4D-minnen

Robot
Lång Back 4 Blood-gameplayfilm väcker L4D-minnen

Se åtta minuter slafsig zombieslakt.

#back-4-blood


Medlem

Pågår en pre-Alpha som inte har några restriktioner på vad man får dela och visa av spelet. Så det finns en hel del streams på spelet.

Medlem

Baserat på vad jag sett, kollade på en stream igår i ca 30 min, så är detta Left 4 Dead 3 i allt utom namn. Valve äger visserligen IP´n men det var dessa utvecklare som skapade serien och det märks som sagt. De har till och med kvar namnet för AI´n "The Director" och jag minns att det var denna som fick mig att bli intresserad av Left 4 Dead när jag läste om det i diverse tidningar på den tiden. Det var komiskt att se folk i streaming chatten säga Left 4 Dead "rip off" när det som sagt var är samma utvecklare.

Jag hoppas på en öppen Beta innan release, när jag kollade igår fick jag helt klart mersmak. Ser ut att kunna bli en bra "spiritual successor" till Left 4 Dead även om jag själv väljer att kalla det för just Left 4 Dead 3.

Gnällkuk

Se längre video med gameplay


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Baserat på vad jag sett, kollade på en stream igår i ca 30 min, så är detta Left 4 Dead 3 i allt utom namn. Valve äger visserligen IP´n men det var dessa utvecklare som skapade serien och det märks som sagt. De har till och med kvar namnet för AI´n "The Director" och jag minns att det var denna som fick mig att bli intresserad av Left 4 Dead när jag läste om det i diverse tidningar på den tiden. Det var komiskt att se folk i streaming chatten säga Left 4 Dead "rip off" när det som sagt var är samma utvecklare.

Jag hoppas på en öppen Beta innan release, när jag kollade igår fick jag helt klart mersmak. Ser ut att kunna bli en bra "spiritual successor" till Left 4 Dead även om jag själv väljer att kalla det för just Left 4 Dead 3.

En sak som talar emot spelet är priset. 60€ är galet.

Medlem

Ja tack. Ibland vill man ju faktiskt bara ha lite obekymrat zombiepangande med några polare.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

synd att det ligger så långt bort, först i sommar

Medlem

Genren känns gammal.
förstår varför Valve inte släppt nån 3a.
Det spekulerades tidigare om Left 4 dead i VR som möjligtvis hade kunnat bli en 3a men vet inte vad som hände med det riktigt.

Valve vill inte göra "old shit" utan försöker satsa på nå nytt. Det bevisades med Half life Alyx där man drog fullpoängare på första försöket, även fast spelet har "gamla" spelmoment när man räknar till hur VR utvecklats. (tex lade smooth locomotion in aldeles på slutet)
Nästa spelrykte är det med "namnet" Citadel. Ska bli intressant att se vad det blir av det. Ska funka både på skärm och VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser inte direkt bra ut och så är det för mycket grejer på skärmen som är i vägen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Maysay:

En sak som talar emot spelet är priset. 60€ är galet.

Ja personligen är det ett pris jag absolut inte är villig att betala, men spel tenderar ju att gå ner rejält i pris bara på några månader om de inte säljer så bra som utgivarna hoppats på.

Medlem

Ser ganska generic ut. Och konstig "gore"...? Bara blodstänk och i övrigt intakta kroppar av skjutvapen, men när hon drog fram ett baseballträ flög det kroppsdelar.

Ser fram emot Fatsharks nya Darktide mer.

NuZ
Testpilot

Ser fantastiskt ut!! Villhöver nu!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"This video is age-restricted and only available on YouTube. Learn more"
Men för fucks sake, jag är 40 år. Snöflingornas värld. *muttrar*

Anyhow, är detta spel bättre än World War Z?

Det här spelet ....

Verkar bli riktig skit , personen som spelar i demot måste skjutit fler Bulor på 20 sekunder än vad det finns stjärnor ,bara en sån sak , inte de att spar lite på krutet , de kommer garanterat blir ett lir som bara är slakt å mer slakt , helt avskalat från känslan skulle ja tro .
Bättre vänta på , Dying light 2 , vilket och är snart . 🔜

Medlem

Jag tittade på några streams igår och blev intresserad. Jag gillar att det inte bara är att ta sig till punkt A till punkt B utan att det också finns ett perk/card system, att man kan hitta currency runt om på kartan som man sedan använder för att uppgradera & köpa items.

Medlem

Hm.. Zombiesarna ser ju bara ut att hänga runt och bli nerskjutna tillskillnad från L4D där de bara öste på en.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Detta spelet kommer dö snabbare än ja vad vet jag inte nog med 60 euro sen seasonpass, istället för köra på f2p eller någon låg kostnad sen köra seasonpass där folk kan välja om dom vill betala och en kosmetisk butik.

inte nog med detta sen kommer där komma dlc så vissa kommer bli gatade som vägrar köpa dlcn.

Nä du om inte deras försäljningplan ändras så är detta dött innan det lämnar dörren bara pga deras ur usla cash and grab modell.

Medlem
Skrivet av Maysay:

En sak som talar emot spelet är priset. 60€ är galet.

Ja det var i starkaste laget - dock tror jag att detta är ett pris vi kommer se mycket av nu... då öven Cyberpunk kostade det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser ju ut som alla de tidigare LFD och BlOPS:zombies, fast sämre.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"This video is age-restricted and only available on YouTube. Learn more"
Men för fucks sake, jag är 40 år. Snöflingornas värld. *muttrar*

Anyhow, är detta spel bättre än World War Z?

WWZ va knappt ett OK spel. Den enda anledning till att jag spelade det var för att jag saknade L4D spelen och tyckte det såg riktigt bra ut. B4B är den sanna uppföljaren till L4D spelen och jag har nu följt ett par streamers samt skrivit upp mig för Alpha test. Jag kommer med största sannolikhet förboka på steam inom kort.

1
Skriv svar