Sony tar bort Cyberpunk 2077 från Playstation Store

Medlem
Skrivet av Buster:

Jag tror vi gör bäst i att låta loerk vara. Han/hon njuter av sitt Cyberpunk... jag önskar jag kunde göra det också 🙂

Ja, är nog bäst så. Men det är roligt att dra isär hens skakiga argument.

Njuter också av det, men det kunde bara varit så mycket bättre, liksom bara något så enkelt som en gå-knapp fattas (vet att det finns mods).

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Spelade aldrig spelet själv men det var någon som påpekade att Fallout 76 fick vara kvar på Playstation Store men inte Cyberpunk, vilket jag tycker är konstigt för vad jag har sett var ju Fallout 76 i mycket sämre skick än Cyberpunk.

Största anledningen att spelet plockades bort är inte för att det är trasigt, det är för att CDPR gick ut och sa att alla som ville skulle be om att få pengarna tillbaka om de var missnöjda med spelet, något som inte är standard-praxis hos Sony. Sony blev helt enkelt förbannade när CDPR med sitt uttalande skickade tusentals spelare i famnen på dem som krävde att få pengarna tillbaka. I början sa de nej, men jag antar att trycket blev för stort till slut. I samband med att de gav med sig och började ge pengarna tillbaka så meddelade de även att spelet plockas bort från butiken. Jag tror detta mest är en form av SKARP tillrättavisning till CDPR. Sony säger i princip "ni ska ge fan i att säga huruvida vi ska ge pengar tillbaka till våra butikskunder eller ej".

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Du skrev inte alls det, inte ett enda av de nyckelorden.. Så här skrev du: "Inte speciellt buggigt på PC dock", inget skrivet om varken 'game-breaking' eller att det är din 'personliga' upplevelse medan det dessutom är ett alldeles för specifikt uttalande för att vara en åsikt. Du skrev bara i meningen efter att du upplevde buggar efter 50h. Sen varför du ens tog upp din personliga upplevelse som ett motargument är ju konstigt i sig, som om det skulle förändra något för någon annan (för det var definitivt inte för att hjälpa till eller ge tips för att undvika buggar)..

"skulle jag hellre se att Rockstar skrotar all meningslös skit som poker och fiske och fokuserar på att faktiskt göra något nytt med sin uppdragsstruktur", det är mer eller mindre att säga att de ska slopa att göra aktiviteter (läs: interaktivitet) som gör världen mer levande, nyckelfras "all meningslös skit" därefter exempel på interaktivitet.. Om man skippar allt det kan de lika gärna "skrota" den öppen världen också, om det ändå inte finns något att göra i den ingår den också i "meningslös skit"..

Och jag har inte heller påstått att du sagt att Red Dead var mindre inlevelsefullt... Så om du accepterar att din upplevelse inte är något objektivt, varför försöker du då få det att låta som om de som inte delar samma åsikt har fel?

Alltså läser du inte ens dina egna inlägg eller vad pågår här egentligen, vi vet ju att du inte läser andras ordentligt men kunde i alla fall hoppats att du citerade dina egna inlägg korrekt...

"Är inte speciellt buggigt på PC dock. Upplevde mina första "immersion-breaking" buggar imorse efter ungefär 50+ timmar."
Så skrev jag. Om det inte är tydligt nog för dig att det gäller min upplevelse så vettefan. Du gillar verkligen att välja ut delar av en mening.
Men ja, immersion breaking var väl ordet jag använde. Och det togs upp som svar på ett inlägg som påstod något som i största allmänhet var larvigt och överdrivet. Det är ju inte heller ett argument till att börja med. Då jag svarade på ett inlägg som i princip bestod av "lol fördelen med PC är att man kan njuta av sina buggar i 4K"

"Jodå, har läst men kan inte se något argument för varför det skulle vara mer inlevelse i det här spelet" - Du

Vilket spel menade du att jag påstår att det har mer inlevelse än då? RDR2 var det enda jag talade med honom om. Nämnde väl GTA V också.
Jag har aldrig påstått att han har fel, han frågade efter min åsikt och upplevelse, och han fick det som svar.
Peka gärna ut vart jag framställer hans åsikt som "fel" förutom att jag inte delar den.

Och nae, jag skulle nog våga påstå att RDR2 skulle vara stämningsfullt utan små mini-spel.
Det är en vacker värld som är skapad med omsorg, sättet man rör sig på genom den och hur gameplay anpassas efter världen blir inte meningslöst bara för att minispel inte finns där.
Det var ju dock ett exempel på varför jag inte tycker att det var lika viktigt som han verkar göra, och att jag prioriterar uppdragens utformning och story.
"Jag märker inte av det du klagar på, för jag går inte och letar efter det.
I GTA V var det roligt att free roama i ungefär 5 minuter, sen spelade man missions."

Hur utmålar jag hans åsikt som "fel" när det är han som ifrågasätter mig? Hela konversationen handlar ju om hur jag kan tycka att Cyberpunk inte förstörs helt av buggarna och bristerna på interaktion som finns?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rafner:

Största anledningen att spelet plockades bort är inte för att det är trasigt, det är för att CDPR gick ut och sa att alla som ville skulle be om att få pengarna tillbaka om de var missnöjda med spelet, något som inte är standard-praxis hos Sony. Sony blev helt enkelt förbannade när CDPR med sitt uttalande skickade tusentals spelare i famnen på dem som krävde att få pengarna tillbaka. I början sa de nej, men jag antar att trycket blev för stort till slut. I samband med att de gav med sig och började ge pengarna tillbaka så meddelade de även att spelet plockas bort från butiken. Jag tror detta mest är en form av SKARP tillrättavisning till CDPR. Sony säger i princip "ni ska ge fan i att säga huruvida vi ska ge pengar tillbaka till våra butikskunder eller ej".

Rätt märkligt egentligen. Kommer ihåg när Batman: Arkham Knight släpptes i trasigt skick på PC. Så pass trasigt att utgivaren själv drog tillbaka spelet från försäljning, och folk som köpt det på Steam (eller andra återförsäljare) fick förstås refunda spelet om de ville - inga konstigheter där och helt utan ramaskri angående hur sjukt det var att ställa de kraven på Steam och andra.

Lite skillnad kontra detta och Sony.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag undrar.. minimum är 8GB. Kan nog gå med nöd och näppe 🤔

Haha du kan ju alltid försöka och sen lämna tillbaks det om det går helt åt skogen.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha Kul att folk förlorar pengar.. väx upp.

Har ditt konto blivit hackat? Du skrattade ju åt folk som inte hade råd med "monsterdatorer" för några dagar sedan.

"Det är jätteunderhållande att se folk på ps4/xboxone klaga över prestanda Själv sitter man på en monster dator som klarar spelet utan problem 😂👌"
#4076888

Medlem
Skrivet av loerk:

"Är inte speciellt buggigt på PC dock. Upplevde mina första "immersion-breaking" buggar imorse efter ungefär 50+ timmar."
Så skrev jag. Om det inte är tydligt nog för dig att det gäller min upplevelse så vettefan. Du gillar verkligen att välja ut delar av en mening.
Men ja, immersion breaking var väl ordet jag använde. Och det togs upp som svar på ett inlägg som påstod något som i största allmänhet var larvigt och överdrivet.

"Jodå, har läst men kan inte se något argument för varför det skulle vara mer inlevelse i det här spelet" - Du

Vilket spel menade du att jag påstår att det har mer inlevelse än då? RDR2 var det enda jag talade med honom om. Nämnde väl GTA V också.
Jag har aldrig påstått att han har fel, han frågade efter min åsikt och upplevelse, och han fick det som svar.
Peka gärna ut vart jag framställer hans åsikt som "fel" förutom att jag inte delar den.

Och nae, jag skulle nog våga påstå att RDR2 skulle vara stämningsfullt utan små mini-spel.
Det är en vacker värld som är skapad med omsorg, sättet man rör sig på genom den och hur gameplay anpassas efter världen blir inte meningslöst bara för att minispel inte finns där.
Det var ju dock ett exempel på varför jag inte tycker att det var lika viktigt som han verkar göra, och att jag prioriterar uppdragens utformning och story.
"Jag märker inte av det du klagar på, för jag går inte och letar efter det.
I GTA V var det roligt att free roama i ungefär 5 minuter, sen spelade man missions."

Hur utmålar jag hans åsikt som "fel" när det är han som ifrågasätter mig? Hela konversationen handlar ju om hur jag kan tycka att Cyberpunk inte förstörs helt av buggarna som finns?

Fast din användning av "Upplevde mina första" var för att stärka din första mening som om det vore något sorts tecken att spelet inte var särskilt buggigt på PC (vilket det är och har rapporterats ofantligt mycket), plus då att det så uppenbarligen var menat som ett motargument (och som vi igen vet, anekdoter passar inte som argument). Antingen formulerar du skitdåligt eller så försöker du bara rädda argumentet nu.

"Och där skulle jag säga att Cyberpunk utklassar allt.", så skrev du också, hej hopp. Så det du säger har mindre inlevelse är väl då ALLA spel..

Och angående att du ses tycka den andra har fel är ordval som tex. "vendetta", "bandwagon", att du överdriver och målar deras åsikt som om de vill ha en GTA-klon. Det är inte att acceptera någon annans åsikt..

Eller så behåller de "mini-spel" och de som inte vill ha dem kan skita i dem. Spelvärlden är vacker just för att de har lagt mycket tid på interaktiviteten, den känns levande just för att du kan göra de saker som du ser andra i världen göra, det är inte bara en facade av fin grafik som försvinner så fort man kollar lite närmre. Men om en ytlig värld intresserar dig, för all del, det är okej men bara för att du gillar det behöver inte det påverka oss andra, du kan helt enkelt skita i att ta del av interaktiviteten om du inte vill ha den.

Men nu tänker jag ta Busters förslag och lämna dig till ditt ganska oavbrutna försvar av detta spel (du står för fan åtminstone 10% av inläggen här i tråden, om rollerna hade varit omvända hade du kallat mig för 'shill' 15 gånger redan).

Medlem

Snälla FromSoftware, skippa last-gen till Elden Ring, tack.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Fast din användning av "Upplevde mina första" var för att stärka din första mening som om det vore något sorts tecken att spelet inte var särskilt buggigt på PC (vilket det är och har rapporterats ofantligt mycket), plus då att det så uppenbarligen var menat som ett motargument (och som vi igen vet, anekdoter passar inte som argument). Antingen formulerar du skitdåligt eller så försöker du bara rädda argumentet nu.

"Och där skulle jag säga att Cyberpunk utklassar allt.", så skrev du också, hej hopp. Så det du säger har mindre inlevelse är väl då ALLA spel..

Och angående att du ses tycka den andra har fel är ordval som tex. "vendetta", "bandwagon", att du överdriver och målar deras åsikt som om de vill ha en GTA-klon. Det är inte att acceptera någon annans åsikt..

Eller så behåller de "mini-spel" och de som inte vill ha dem kan skita i dem. Spelvärlden är vacker just för att de har lagt mycket tid på interaktiviteten, den känns levande just för att du kan göra de saker som du ser andra i världen göra, det är inte bara en facade av fin grafik som försvinner så fort man kollar lite närmre. Men om en ytlig värld intresserar dig, för all del, det är okej men bara för att du gillar det behöver inte det påverka oss andra, du kan helt enkelt skita i att ta del av interaktiviteten om du inte vill ha den.

Men nu tänker jag ta Busters förslag och lämna dig till ditt ganska oavbrutna försvar av detta spel (du står för fan åtminstone 10% av inläggen här i tråden, om rollerna hade varit omvända hade du kallat mig för 'shill' 15 gånger redan).

Det har ju också rapporterats att det inte är speciellt buggigt på PC efter patchen. I alla fall inte buggar som spelar någon större roll. Vilket jag också skrev till honom/henne.

Och ja, vendetta delen var väl att ta i, men när man svarar på inlägg som innan dess bestod av mest "lol spelet suger eksdeeee" så är det rätt svårt att inte bli färgad.
Och i de flesta av mina inlägg har jag hållit med de som kritiserar spelet för buggar och CDPRs beteende, så benämningen shill passar inte direkt in då jag endast försvarade min upplevelse av spelet som han inte tyckte var korrekt.

Ha det bra!

Hej svejs cd red .ljuga och gömma info för sina kunder


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av lerb:

Tippar att Microsoft kommer följa Sony här då det enligt rapporteringen ska funka ännu sämre på last-gen där, om jag förstått rätt. Om spelet försvinner från allt vad last-gen heter så blir jag förvånad om vi kommer få se det dyka upp där igen. Jag kan tycka att det är bättre att de versionerna begravs och att fokus landar på next-gen och pc/stadia.

Såklart förbannat tråkigt för all som sitter med last-gen som enda platform, och har blivit lovade ett spel. Det här kommer stämpla CDPR i väldigt många år framöver.

Även om spelet tas bort helt från lastgen så kommer det tillbaka igen, hela Microsofts marknadsföring går ju ut på att det ska vara crossgen/mjuk övergång till next gen,.
och ska det funka till xbone så lär sony kräva detsamma.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Största anledningen att spelet plockades bort är inte för att det är trasigt, det är för att CDPR gick ut och sa att alla som ville skulle be om att få pengarna tillbaka om de var missnöjda med spelet, något som inte är standard-praxis hos Sony. Sony blev helt enkelt förbannade när CDPR med sitt uttalande skickade tusentals spelare i famnen på dem som krävde att få pengarna tillbaka. I början sa de nej, men jag antar att trycket blev för stort till slut. I samband med att de gav med sig och började ge pengarna tillbaka så meddelade de även att spelet plockas bort från butiken. Jag tror detta mest är en form av SKARP tillrättavisning till CDPR. Sony säger i princip "ni ska ge fan i att säga huruvida vi ska ge pengar tillbaka till våra butikskunder eller ej".

Det kan du nog ha rätt i. Medan Fallout 76 spelare fick 50 kr i ingame valuta som kompensation.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Ja exakt, dyker aktien såpass mycket att någon av grundarna vill ut så är dom där rätt snabbt med antalet anställda dom har.
Ja det är en bra väg kvar dit, men att säga att totalt aktiefrifall som resulterar i att pengar inte finns till löner, hyra mm inte är underlag till konkurs är konstigt.

Jag tror inte aktievärdet direkt påverkar ett företags möjlighet att betala löner,hyra och dylikt... det gör däremot företagets inkomster och tillgångar.

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha du kan ju alltid försöka och sen lämna tillbaks det om det går helt åt skogen.

Det är väldigt sant. Men det känns ändå som ett säkrare kort i nuläget än ps4versionen 😏

Inaktiv

Nu har Microsoft gått ut med att man förlänger sin standard refund policy så att de som köpt Cyberpunk kan få full refund.

Medlem
Skrivet av Buster:

Det är så sjukt alltså! Här förvänta man sig ett spel i världsklass men det levererades skit, tur man inte köpte det. Förstår inte vad som gick fel, måste blivit härdsmälta på kontoret, sedan fick de väl jobba hårt också... stackarna.

Jag spelar på pc och fick ett spel i världsklass enligt min mening.

Men de nuvarande genrationens konsoler skulle de nog hållit på och inte släppt än.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Har ditt konto blivit hackat? Du skrattade ju åt folk som inte hade råd med "monsterdatorer" för några dagar sedan.

"Det är jätteunderhållande att se folk på ps4/xboxone klaga över prestanda Själv sitter man på en monster dator som klarar spelet utan problem 😂👌"
#4076888

Knappast samma sak. Förstår inte ens hur du kan tro det..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Knappast samma sak. Förstår inte ens hur du kan tro det..

lite underhållande iaf 😂👌

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Menar du artikeln?

Förlåt. Det skulle vara ett svar till Lirilesh som konstaterade att det är ospelbart på "konsoler".

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Knappast samma sak. Förstår inte ens hur du kan tro det..

Jag har aldrig påstått att det är samma sak... Menade bara att du lät ungefär lika omogen.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Det är väldigt sant. Men det känns ändå som ett säkrare kort i nuläget än ps4versionen 😏

Ja du har ju inget att förlora på det direkt. Speciellt om det visar sig att PS4/One versionerna är bortom räddning.
Tror dock de kommer att bli spelbara relativt snabbt.

Medlem
Skrivet av Bill:

Sjukt besviken nu efter 50 timmars spelande (OBS inte klarat spelet än). Ska försöka radda upp alla buggar jag stött på, generellt negativa saker samt positiva saker. Spelat på PS4 PRO.

Ca 20 crasher hittills.
Ljud försvinner sporadiskt.
Läppar rör sig inte vid tal
Hela OMRÅDEN hinner inte laddas in grafiskt(Market tex, helt tomt)
Symboler (tex preview på loot) blir kvar så man tex inte ser nästa mission objective.
Vapenspecifika Crosshair förvinner/blir kvar.
Tar upp emot 30 sek innan spelet reagerar på radiostationsbyte och kameravinkelsbyte.
Loot-previews visar att föremålet är bättre/sämre än det jag har equipped fast det i själva verket är tvärtom.
Ramlat ner under världen 2 gånger
Generellt buggigt då föremål och karaktärer förenas med mark/väggar, går i luften, böjs à la Mass Effect Andromeda.
Fullständigt KATASTROFAL AI, speciellt poliser.
Poliser och även gängmedlemmar poppar upp från ingenstans.
Blivit fast i ”uppdragsläge inomhus” när jag gått ut igen (Kan inte springa, hoppa etc).
Blivit fast i ”scanning mode” fast färgerna återgått till normalt.
Vapenmodellerna har försvunnit (Luftpickadoll).
Om man går/hoppar längs väldigt sluttande yta (trottoarkant tex) så kan man få upp extrem fart.
Dött flera gånger av saker som tex ramlat ner från litet räcke, stött i föremål etc
Uppdrag fastnar eftersom att nästa moment inte avfyras.
Solen lyser inomhus och försvinner fram och tillbaka
Generella ljusbuggar

Och nu allmänt dåliga saker med spelet.

Dåliga cutscenes (biljakterna wtf?).
Jättekonstiga uppehåll under vissa av dialogerna, konversationerna flyter inte på naturligt som i The Witcher 3 tex.
Keanus skådespelarprestation, AJ!!
Hackning och stealth är sjukt basic så lika bra att gå guns blazing.
Knappt några NPCs på gatorna
Sjukligt nedgraderat RPG-system från Witcher 3 (Tror tex att jag har närmare 300 health-inhalatorer just nu.. bara kötta dem hela tiden så klarar man allt)
Kan knappt gå in i några av höghusen (som utlovades istället för vertikal Map-size)
Personlig preferens såklart, men rösten man har som manliga V.. Får mig att helt tappa känslan av att det är MIN karaktär. Oskön snubbe helt enkelt.

+ Atmosfären (Världen, detaljer som reverbdränkta ljudet från reklam/informationshögtalare och hur de fått till Cyberpunkkänslan nattetid)
+Vissa av sidouppdragen
+Vissa av karaktärerna
+Känslan i vapnena
+Köra motorcykel i first person och lyssna på Pacific Dreams eller Radio Pekbac
+CyberPsychos

Så ja, förstår att Sony tar bort spelet så länge.
Skulle gått på magkänslan och väntat något år..

Tack för din sammanställning. Totalt oacceptabelt. Detta ska alltså vara ett av tidernas största spelsläpp. Det är ett stort skämt.

Jag är helt övertygad om att folk som på allvar påstår att dom aldrig sett en bugg antingen aldrig har kommit längre än huvudmenyn eller så är dom blinda.

Medlem

Om man har spelet i digital utgåva på PS4 (tänker inte refunda), kommer jag då kunna ladda ner spelet på min PS5 när den kommer runt jul? Spelet är ju borta från OSStore men borde väl finnas i mitt bibliotek?

Medlem
Skrivet av Minegen88:

Tack för din sammanställning. Totalt oacceptabelt. Detta ska alltså vara ett av tidernas största spelsläpp. Det är ett stort skämt.

Jag är helt övertygad om att folk som på allvar påstår att dom aldrig sett en bugg antingen aldrig har kommit längre än huvudmenyn eller så är dom blinda.

Låter onekligen som två helt olika spel, att spela igenom det på PC när man läser om alla förmodade buggar och prestandaproblem som lastgen konsolerna upplever.

Men återigen, vad trodde folk? Att miraklens tid var här? Att lastgamla spelkonsoler skulle genomgå någon magisk transormation och prestera nextgen-grafik bara för att ni köpte spelet? Frågan är varför CDPR alls försökte släppa det på lastgen.

Spelet är ju hur skönt som helst och den enda buggen jag stött på efter att ha spelat tre dar med tre olika karaktärer, var att polisernas AI kan triggas till att bli aggrade lite väl lätt bara om man råkar stöta till dem. Och med tanke på att jag själv bara sitter på ett i PC-termer mid price "last gen"-kort i form av en RTX 2070, så presterar spelet över förväntan. Kan köra raytracing och high utan problem med hög framerate.

Det där att spelet skulle vara ett skämt är ett skämt i sig. Möjligtvis då de som lurats att tro att deras gamla konsoler kunde prestera mer än vad som var fysiskt möjligt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Vilken skitstorm.

8 års utveckling för att ta fram detta, vad har utvecklarna gjort alla åren? Världen är barskrapad på innehåll om man stiger ifrån quests och side missions. Tyder på brist på kompetens och planering. Dom flesta bra utvecklare lämade ju företaget efter Witcher3, dom som är kvar måste vara väldigt gröna, stackarna.

Jag skulle inte bli förvånad om dom slopar spelet helt och hållet och börjar på Witcher4 istället. Multiplayer är just nu osäkert om det kommer komma, läste en intervju med en av grundarna där så antyddes. Ibland är det bättre att walk away än att försöka rädda nåt som kanske inte kan räddas.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det mest anmärkningsvärda hur CDPR kunde släppa spelet i det här skicket. Har man verkligen ingen kvalitetskontroll överhuvudtaget? Ingen som prövat spelet? Man måste väl ha vetat att det här inte kommer bli väl mottaget och ändå släpper man spelet.

Nu har väl alla CDPR spelen haft problem vid release, men det här är nåt utöver det vanliga.

Kolla hur de skeppade spelet fysiskt på disk till Xbox one och ps4 ska du få se på ett skämt rakt av. Spelet ser inte ut att ha lämnat alpha stadiet och det är alltså spelet CDPR ansåg var dugligt nog att pressa på skiva.
Skamligt är det rent utsagt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja du har ju inget att förlora på det direkt. Speciellt om det visar sig att PS4/One versionerna är bortom räddning.
Tror dock de kommer att bli spelbara relativt snabbt.

Det är nu jag vill ha en demoversion jag kan prova 😄

Medlem

Tråkigt att se sådan negativitet här i tråden. Några är förståeliga och berättigade och några är inte det.

Jag tycker synd om CDPR och Cyberpunk. Det kan faan inte varit lätt att handla rätt i alla beslut, i synnerhet inte det sista året med all stress och påtvingat releasedatum.

Ja.

1. Det gick åt fanders på konsollerna i synnerhet, och
2. de är lessna och ska jobba på saken,
3. tills dess kan de som vill få pengarna tillbaka.
4. Nu är det bara att vänta eller släppa spektaklet, för gnäll och negativitet hjälper ingen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tråkigt att se sådan negativitet här i tråden. Några är förståeliga och berättigade och några är inte det.

Jag tycker synd om CDPR och Cyberpunk, det kan faan inte varit lätt att handla rätt i alla beslut alla gånger, i synnerhet inte det sista året med all stress och påtvingat releasedatum.

Ja, stackars CPR som erkände att de vilselett konsolspelare för att göra sig rikare med en felaktig produkt. Det är inte synd om dem de minsta...

Ett påtvingat releasedatum? De kunde väl att dröjt med spelet ett år till om de hade velat. Det räckte ju inte med åtta år tydligen...

Medlem
Skrivet av Buster:

Ett påtvingat releasedatum? De kunde väl att dröjt med spelet ett år till om de hade velat. Det räckte ju inte med åtta år tydligen...

Jag vet inte, men det var en jävla vändning ifrån att de tillät folk gå på semester och att utvecklingen ska vara crunch-fri till att nästa dag vända på steken.

Jag vet att varken du eller jag har alla svaren på varför de handlade som de gjorde - det var säkert mycket mer komplext än endast 1 faktor.

Jag vill gissa på att det delvis kan att vara en eller flera angel investors som fått nog på CDPR och lagt ett nu eller aldrig ultimatum. Det behöver inte vara så, men det skulle kunna förklara en del av det.

Kan ju även vara trötthet, utmattning och stress. Att de fått nog, kanske flera tunga som vill sluta och nu ville de bara ville få ut skiten.

Hur som helst. Vi kommer säkerligen få höra om det sinomtid. Givetvis har dåliga beslut tagits - frågan är vad som ligger bakom dem. ”Girighet” som den enda faktorn är inte särskilt sannolikt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skriv svar