Cybercynism 2077 - Konsten att bränna ett förtroende

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Så varför fortsätter du att älta? Kan du inte bara droppa det och gå vidare, förbise diskussionen, låta oss diskutera detta om vi vill? Eller är det så att det kanske är lite kul att hata på hatarna? 😄

Ja lite kanske

Medlem

Det är som vanligt med andra ord. DON'T PREORDER!

Medlem

Nej det kommer inte att lämnas. Inte här iaf är du en som inte vill läsa nyheter ska du spela tv spel istället. Jätte enkelt. Här och på alla andra ställen så kommer dom att följa utvecklingen av det här. För det är inte slut en. Jag är glad att alla master race spelare får en liten julklapp nu. Det behöver dom för allt slit med sina burkar och alla pengar lägger ner och spel dom inte kan spela och problem med allt möjligt som dom måste stå ut med. Jag skulle aldrig klara av allt strul och energi som går åt till sånt. Så jag är faktiskt glad över att dom får en liten ljus glimt av vad det nu är dom känner. För en gång skull! Ha ha!

Medlem

Men vi bör akta oss för sådan här mass psykos , då man har så höga förväntningar om något och sedan blir det bara en skitpankaka av det. Det är massor av hårt arbetande folk anställda av det företaget som är lika beroende av pengar som vi. Som får en sådanhär chockartad knytnäve på näsan av spelarna.ok spelet var buggigt osv. Men man ska ju inte gråta för sånt. Avtal mellan företaget och marknaden styrde säkert den tidiga släppet.det plus några högljudda individer på internätet. Så här lite i efterhand känns det som dom blivit trollade fett mycket. Jaja nog med svammel, har inte ens råd med spelet eller en ps 5 så jag skiter lite i vilket lol.

Moderator | Testpilot
Skrivet av neetodesu:

Jag tycker FZ har varit oärliga med recensionen av det här spelet.

Det finns allvarliga brister i gameplay t.ex. icke fungerande poliser, utan överdrift icke-existerande på bilar och NPCs, tom värld etc. Vi pratar om funktioner som har funnits i 17 år gamla spel som GTA 3. Det är inte i närheten av att vara ett 5/5 perfekt spel och inte på något sätt "revolutionerade".

3/5 är vad ni borde gett det.

Alla har olika åsikter och en olik mängd problem. Fredrik hade inte samma typ av buggar och krascher som många andra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Alla har olika åsikter och en olik mängd problem. Fredrik hade inte samma typ av buggar och krascher som många andra.

Jag kan helt ärligt inte förstå hur han har missat den obefintliga AI`n som poliser besitter t,ex.. Det första man möts är av teleporterande poliser som skjuter ihjäl en för något trivialt. En som arbetar med recensioner ska syna ett spel i sömmarna. Jag som en glad amatör gick in med enbart positiva förhoppningar men lämnat spelet efter 7 timmar. Det är MINST 1 år bort från att vara färdigt. Förutom buggarna så saknas content, att spelvärdet duger såpass åt folk att ge det perfekta betyg,, Inte mkt att tillägga.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Jag kan helt ärligt inte förstå hur han har missat den obefintliga AI`n som poliser besitter t,ex.. Det första man möts är av teleporterande poliser som skjuter ihjäl en för något trivialt. En som arbetar med recensioner ska syna ett spel i sömmarna. Jag som en glad amatör gick in med enbart positiva förhoppningar men lämnat spelet efter 7 timmar. Det är MINST 1 år bort från att vara färdigt. Förutom buggarna så saknas content, att spelvärdet duger såpass åt folk att ge det perfekta betyg,, Inte mkt att tillägga.

Håller med om det med poliserna, går inte mass mörda poliser, civila eller barn i spelet. Men jag antar att dom har gjort så för att inte få negativ press från vanlig media pga skolskjutningar osv. Finns många politiker som jobbar aktivt med att förbjuda våldsamma datorspel.

Det suger dock, var bättre förr då tant media inte brydde sig om spel.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Håller med om det med poliserna, går inte mass mörda poliser, civila eller barn i spelet. Men jag antar att dom har gjort så för att inte få negativ press från vanlig media pga skolskjutningar osv. Finns många politiker som jobbar aktivt med att förbjuda våldsamma datorspel.

Det suger dock, var bättre förr då tant media inte brydde sig om spel.

Går ju att massmörda ett helt marknad med folk i spelet, samt alla poliser som sedan ramlar in.

Problemet är väl att de spawnar runt dig på ett väldigt tråkigt sätt.

Medlem
Skrivet av eld:

Går ju att massmörda ett helt marknad med folk i spelet, samt alla poliser som sedan ramlar in.

Problemet är väl att de spawnar runt dig på ett väldigt tråkigt sätt.

Jo, men jag tror dom har designat poliserna så medvetet. Bara för att ha något ifall om gammel media säger att spelet lär upp barn att bli terrorister.

Om man massmördar på spelet så blir man omringad och dödad på plats, som första teasern på spelet visade.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jo, men jag tror dom har designat poliserna så medvetet. Bara för att ha något ifall om gammel media säger att spelet lär upp barn att bli terrorister.

Om man massmördar på spelet så blir man omringad och dödad på plats, som första teasern på spelet visade.

Nej,

Det är så för att många saker i den öppna världen är underutvecklade, de har helt enkelt inte hunnit implementera poliser som kommer in med bilar eller MAXTAC som kommer ner från skyarna, de hade säkert hoppats hunna med allt detta.

Det är ingen dold agenda bakom det.

Testpilot

AAA produkter skall vara polerade på alla plattformar det släpps på. Det finns inga ursäkter för detta tycker jag.

Problemet här är ju mest att det är en sån hypad produkt och att fel plattform fick skit-versionen. Dvs de gamla konsolerna.

Detta är AAA multiplattforms-släpp man vant sig med då man kör PC som främsta plattform. Det är mer regel än undantag att multiplattform titlar går som skit på PC i början och flyter på konsolerna. Den enda överslätande faktorn har varit att ofta kan PC ägare fixa mycket av skräp-optimeringen med ren brutal datorkraft. Nu fick den stora massan skräp vid släppet och skrek i högan sky över detta.

Så jag är ganska skadeglad även om det är synd att CDPR fick sin gloria avkapad med hälsenorna. Hoppas några lärdomar tas över detta och man faktiskt inte släpper opolerade spel oavsett plattform och tryck från aktieägarna.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Plötslig blev gamerns bästa vän ett cyniskt jätteföretag.

#cyberpunk-2077


Detta plus diskussionerna i denna tråd och artiklar på andra siter kring recensioner allmännt påminner mig om ngt jag undrade ett tag sen:
Betyg sätts enbart vid release. Ibland gör ngn sida ett återbesök några år efter för att prata om nyheter (säg, tex GTA 5), men gör aldrig (MMOs ibland) en re-review med ny betygssättning. Tycker fallet Cyperpunk borde tar upp detta.
Tex att man gör en ny review med nya betyg om tex några månader. Är spelet buggfritt då borde det ju rimligtvis ge ett bättre resultat. Inte "alla" gamers köper ett spel vid release ändå, för ett antal olika anledningar.
Jag har en del spel i min samling som jag kanske inte hade köpt pga av release-review, men insåg att spelen efter (många) patchar var bättre än de gamla reviews.

Medlem

Jag står bakom dom fortfarande. Inkompetens eller greedy moneygrab för last gen, det vet jag inget om. I vilket fall som helst hade dom fått skit om dom släppte spelet på last gen eller om dom valde att försena det till last gen.
Nu får man hoppas att dom gör en no man sky, det är inte idealt men det är vad det är.
På pc är spelet väldigt bra.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Alla har olika åsikter och en olik mängd problem. Fredrik hade inte samma typ av buggar och krascher som många andra.

Jo, det är lite därför man som konsument måste hitta de recensenter man känner att man kan lita på. Är man lite smart har man en lista med recensenter som har liknande smak, och en med de vars åsikter man helst bör ignorera.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Vad jag har läst, så har många av teamet som arbetade på Witcher 3 slutat hos CDPR. Det var trotsallt de som gjorde ett mästerverk till spel, inte CDPR-topparna.

Nja, Författare,kompisitör och andra som styrde över Witcher 3 är väl kvar?
För övrigt var det ju ungeför samma visa med witcher 3 där spelet låg runt 20fps på PS4 och hade horribelt många buggar.

Medlem

Den filmen gjorde ju lite ont i ögonen. Samtidigt så vet jag inte hur hårt det lanserats för förgående generationens konsol mot den nya då jag bara spelar på PC, men jag har alltid fått intryck av att ögongodiset, och egentligen själva spelet, är next-gen. Visst ska det vara spelbart ifall det nu säljs till gårdagens konsoler, vilket det är magstarkt att påstå att det var från klippet att döma, men det känns nästan som en fråga om ifall spelet är bakåtkompatibelt eller inte.
På PC kan man ju följa den rekommenderade system specen eller inte, och få resultat därefter...jag menar, en snart 7 år gammal konsol generation...ingen hade väl förväntat sig att det skulle se ut som på filmerna man gottat sig åt?

Jag kan bara anta att den delen är skött under all kritik. Med det sagt är det kanske inte så schysst att tvärdissa spelet helt bara för att det inte rinner på så smidigt som last-gen ägarna hade hoppats. Spelet bör dömas främst för marknaden det inriktar sig för kan jag tycka. Ifall det verkligen är PS4 och XBone låter jag vara osagt. Jag drar mig till minnes den kritik de fått för att de lovat för tidigt, och Armageddon inträffade exakt när det mest krävande människosläktet i världen såg spelet bli försenat ett par veckor.

Jag vill fortfarande tro att detta är något som kommer gå att patchas bort och göra det fullt spelbart för last-gen, som det borde vara.

Redaktör
Skrivet av Rh3nium:

Detta plus diskussionerna i denna tråd och artiklar på andra siter kring recensioner allmännt påminner mig om ngt jag undrade ett tag sen:
Betyg sätts enbart vid release. Ibland gör ngn sida ett återbesök några år efter för att prata om nyheter (säg, tex GTA 5), men gör aldrig (MMOs ibland) en re-review med ny betygssättning. Tycker fallet Cyperpunk borde tar upp detta.
Tex att man gör en ny review med nya betyg om tex några månader. Är spelet buggfritt då borde det ju rimligtvis ge ett bättre resultat. Inte "alla" gamers köper ett spel vid release ändå, för ett antal olika anledningar.
Jag har en del spel i min samling som jag kanske inte hade köpt pga av release-review, men insåg att spelen efter (många) patchar var bättre än de gamla reviews.

Intressanta åsikter. Du har rätt - det här är ett spel som formligen ber oss som tycker om spel att återvända med uppdaterade åsikter när det patchats. Vi kommer kika på vad vi kan göra framöver, nyhetsmässigt kommer vi garanterat täcka vad som händer.

I en värld med fria resurser skulle det göras varje gång det behövdes, men i den vi lever i kostar det för mycket pengar och skribenttid. Sen gäller ju sen länge att en recension gäller hur spelet är när recensionen publiceras, inte efter ett antal patchar.


signatur
Redaktör
Skrivet av Kyraal:

Jo, det är lite därför man som konsument måste hitta de recensenter man känner att man kan lita på. Är man lite smart har man en lista med recensenter som har liknande smak, och en med de vars åsikter man helst bör ignorera.

Håller med. Att kunna sina tyckares smak ger en tydligare bild av det de tycker om. Också bra att lyssna på flera om nåt verkar osäkert. Sen tycker jag också att bredare antydningar från Metacritics och Opencritics summeringar ger bra överblick över det allmänna tyckarläget, men man ska förstås inte basera sitt köp på de siffrorna. Läs recensionerna, och vad betygen står för.


signatur
Medlem
Citat:

Handen på hjärtat: har du någonsin sett något liknande från EA, Activision Blizzard, Bethesda, Ubisoft eller Take Two?

Kollar på en massgrav av nedlagda eller zombifierade spelutvecklare. Minns titlar som Deus Ex 2 tillsammans med dussintals andra hjärtkrossande besvikelser en fått uppleva genom åren pga konsolfördummande och pengarförst tänkt...

Ja detta var ju tråkigt för konsolplebsen men jag har inte mycket sympati att ge här. Ni har varit delaktiga tillsammans med de cyniska jättarna, att errodera typ allt jag haft passion för inom spelbranchen. Så ni kan gott och väl sitta i den skit ni själva varit med att skapa. För mig sålde CD Project ut sig redan med Witcher 3, när de nedgradera spelet en generation bakåt...

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

CDPR blev helgonförklarade lite för snabbt. GOG.com, ingen drm, bra expansioner i all ära men de har faktiskt bara gjort ETT riktigt bra spel.

Två?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Betyget förklaras i recensionen, där recensenten säger att han stött på buggar men inte så grova. Han kan inte gärna ta ansvar för att andra spelare drabbas av buggar, framförallt inte på plattformar han inte hade möjlighet att testa på då. Men vi har markerat extra tydligt att det är just pc-versionen som avses, och inte konsol.

Jamen spelet är ju trasigt även om man bortser från buggarna.
Bara såna uppenbara grejer som att trafiken är helt hjärndöd och att poliser spawnar bakom ryggen på dig (även inomhus) borde man ju ha tagit upp.
Att vinkla det till att ps4 och xbox one versionerna är de som folk klagar på är ju bara dumt.

Medlem

Detta är väl bland de större lurendrejerierna branschen sett?

De har tagit emot miljontals förhandsbokningar och helt undvikit att visa eller på något sett indikera hur dessa versioner skulle fungera utan istället medvetet hållit info borta från kunderna.

Det är ju knappast så att de inte visste hur dessa versioner presterade och ser ut.

Medlem

Alltså, ärligt talat. Varför väntade dem inte ett år till för att göra allt färdigt.

Jag är sjukt besviken.

De har ju även varit i utveckling i drygt 8(?) år. Då hade väl dem inte behövt annonsera det och komma med 3(!!!!!!!!!!!!!!) förseningar?

Jag fattar inte vad dem håller på med.

Är dom så pengakåta så att dem var prompt tvungna att få ut spelet?
Jag hänger inte med riktigt.

eld
Medlem
Skrivet av shelter:

Jamen spelet är ju trasigt även om man bortser från buggarna.
Bara såna uppenbara grejer som att trafiken är helt hjärndöd och att poliser spawnar bakom ryggen på dig (även inomhus) borde man ju ha tagit upp.
Att vinkla det till att ps4 och xbox one versionerna är de som folk klagar på är ju bara dumt.

Problemet, eller turen där är väl att de flesta inte går berserkargång i varken trafiken eller populationen, och därmed missar att det inte riktigt fungerar. De får en rätt bra upplevelse.

Redaktör
Skrivet av shelter:

Jamen spelet är ju trasigt även om man bortser från buggarna.
Bara såna uppenbara grejer som att trafiken är helt hjärndöd och att poliser spawnar bakom ryggen på dig (även inomhus) borde man ju ha tagit upp.
Att vinkla det till att ps4 och xbox one versionerna är de som folk klagar på är ju bara dumt.

Nånstans handlar det om hur viktiga var och en tycker att specifika saker är. Fredrik, och andra, stör sig uppenbarligen mindre på somligt än du, och andra. Denna text skrevs för att belysa det anmärkningsvärda i att publikfavoriten släpper ett spel på plattformar det alldeles uppenbart inte är redo för.


signatur
Medlem

Skönt att det är pc versionen som är i bättre skick för en gångs skull, även om det behövs bättre optimering fortfarande. Jag har grymt roligt med spelet även om det har rejält med brister.

De skulle helt enkelt ha skippat last-gen versionerna..

Medlem

Funkar fint för mig, har spelat i 1000 timmar och inte stött på några buggar Tycker gamers skall sluta gnälla så mycket detta är det bästa spelet någonsin

Medlem
Skrivet av jehuty:

Allt det här är så intressant. CDPR har sagt att utvecklingen tog fart direkt efter Witcher 3 och det är ändå ca 5år av utveckling. Att skapa ett helt nytt IP tar TID(!) och pengar så jag kan förstå att dom behövde 5år.

Dom har alltid haft mantrat "It's done when its done" och jag är nyfiken på när CDPR gick från det till vad vi har nu. Jag hade kunnat köpa att man i slutet av utvecklingen kanske trodde att man skulle hinna med mer än vad som var möjligt och då började crunchen och förseningarna men när dom gav oss det första release datumet måste spelet ha varit i ett sånt dåligt stadier att dom måste ha förstått att det aldrig skulle gå.

Sen är det fascinerande att när dom släppte det första gameplayet till allmänheten såg spelet nästan färdigt ut. Jag förstår att dom hade polerat allt som skulle synas i den videon men det är fortfarande ett open-world spel så allt går inte att polera så jag förstod inte vad som hände efter det. Var dom så duktiga på att polera den videon så att vi aldrig skulle se några buggar som är så frekvent när vi spelar? Har det hänt något inne i studion som totalt fuckade upp utvecklingen. Jag hoppas att vi får reda på vad som hände i framtiden för den här releasen är verkligen en total fuck up.

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/keg3lp/heres_...

Lär komma fram otroligt mycker mer av sådant här. Spelet vi blev visade och spelet vi fick är två helt olika saker.

You was like a brother to me .now you are dead to me .


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

CDPR blev helgonförklarade lite för snabbt. GOG.com, ingen drm, bra expansioner i all ära men de har faktiskt bara gjort ETT riktigt bra spel.

Alla tre Witcher-spelen är prisbelönta och hyllades av kritikerna när de var aktuella, samtliga har dessutom sålts i långt fler ex än de flesta spel normalt gör så även om du personligen bara gillar ett av dem är det tre stycken som kan klassas som riktigt bra spel.
Så det ligger 17 år av välkända och omtyckta spelreleaser bakom det goda ryktet.

Jag har personligen aldrig varit ett stort fan men jag köpte ändå både första och andra spelet när de släpptes tack vare hypen och de fantastiska recensionerna.

Skriv svar