Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Måste bara säga en sak som känns så sjukt B med Cyberpunk. Poliserna. Får man mycket stjärnor så spawnar de bara runt en från ingenstans, sen springer man några kvarter bort och så försvinner alla.. Vad tänkte utvecklarna med här egentligen?

Medlem

Jag tycker att den här bilden var väldigt roligt i övrigt!

https://www.facebook.com/nordar/posts/10158802755782556

Medlem
Skrivet av neocon:

. Antingen reagerar polisen inte alls på det du gör eller så går dom in i avrättningsläge. Gå över en avspärrningslinje -> Dödspatrull-mode.

Hände mig i en bar. Dock inte poliser men med folket som var i baren. Gick över någon osynlig linje och alla började skjuta på mig utan förvarning.

Småsaker som förstör helheten tycker jag

Medlem
Skrivet av Thane:

Hände mig i en bar. Dock inte poliser men med folket som var i baren. Gick över någon osynlig linje och alla började skjuta på mig utan förvarning.

Småsaker som förstör helheten tycker jag

Råkade du dansa till fel låt? Haha!

Medlem

Jag tror vi alla ska döpa om spelet till buggpunk 2077.

Det låter som en ny dansstil också och då ska man väl säga God save the game.

Medlem

"Cyberpunk 2077 Bugs" kanske passar bättre


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

"Cyberpunk 2077 Bugs" kanske passar bättre

Haha kanske.

Medlem

Har inte hunnit spela så mycket än. Två frågor:

- Vad fan är overheat grejen för något när jag är i strider? Jag kan inte avfyra för mycket?

- Har fiender inte ammo på sig?

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Har inte hunnit spela så mycket än. Två frågor:

- Vad fan är overheat grejen för något när jag är i strider? Jag kan inte avfyra för mycket?

- Har fiender inte ammo på sig?

Overheat är när en fientlig netrunner "hackar" dig. Finns abilities att hitta personen. Annars är det att bara kötta sig fram till alla är döda.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

- Har fiender inte ammo på sig?

Jag kan ha fel. Men jag tror att ammo droppas av fiender men till skillnad från annat plockas upp automatiskt när man går nära.

Medlem

Nu rullar sluttexterna. 9/10 spel.

Valde att sälja mig för att överleva. Jag blev ledsen när Judy ringde in och undrade var jag var någonstans.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

"Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game."

Misstänkte att det var fallet.

Medlem

Det var mig en stadig log.

Spelat några timmar på ps5, ej med 1.05 ännu. Tycker det funkar betydligt bättre än vad man kunde tro av o läsa. Gillar spelet än så länge även om jag känner mig förvirrad i det

Första kraschen efter flera timmar, lite konstiga spawningar. Övertygad om att allt kommer bli ännu bättre med tiden. Men att släppa det alls till last-gen känns dumt om det nu är såna problem. Man skulle fokuserat på nuvarande gen samt pc trots att man missat en stor marknad.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Kör på PC och har också en del buggar. Animationer som blir konstiga, saker som flyter i luften , telefonsamtal som saknar ljud m.m. Det mesta kan jag leva med men tyvärr har jag en del CTD också som verkligen irriterar. Framförallt mitt i uppdrag så jag måste spela om.
Vissa kvällar har jag haft crasher väldigt ofta och vissa knappt någon. Tyvärr väldigt upplevelseförstörande.

Med det sagt så tycker jag om spelet och kör på.

Sitter på en hyfsad dator med 3700x rtx3080 32gb ram installerat på nvme så det borde inte vara orsaken.

Medlem
Skrivet av Ill-k:

Kör på PC och har också en del buggar. Animationer som blir konstiga, saker som flyter i luften , telefonsamtal som saknar ljud m.m. Det mesta kan jag leva med men tyvärr har jag en del CTD också som verkligen irriterar. Framförallt mitt i uppdrag så jag måste spela om.
Vissa kvällar har jag haft crasher väldigt ofta och vissa knappt någon. Tyvärr väldigt upplevelseförstörande.

Med det sagt så tycker jag om spelet och kör på.

Sitter på en hyfsad dator med 3700x rtx3080 32gb ram installerat på nvme så det borde inte vara orsaken.

Haft väldigt få buggar måste jag säga och endast visuella. Sitter på en bra mycket äldre dator 4790k, 980ti. Spelat över 60 timmar, är inne på min andra genomspelning och har inte haft en enda crash till desktop.
Visst, några gånger sett npc's T-posing och en gång sett en bilförare sitta utanför bilen men det är i stort sett allt.
Älskar spelet. Om möjligt ännu mer på min andra genomspelning då jag kör alla side quests, finns så många guldkorn där!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Älskar spelet. Om möjligt ännu mer på min andra genomspelning då jag kör alla side quests, finns så många guldkorn där!

Side quests är verkligen guld i det här spelet. Hamnat lite i skymundan under releasen tycker jag. Mest varit diskussion om main quest och buggar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ill-k:

Kör på PC och har också en del buggar. Animationer som blir konstiga, saker som flyter i luften , telefonsamtal som saknar ljud m.m. Det mesta kan jag leva med men tyvärr har jag en del CTD också som verkligen irriterar. Framförallt mitt i uppdrag så jag måste spela om.
Vissa kvällar har jag haft crasher väldigt ofta och vissa knappt någon. Tyvärr väldigt upplevelseförstörande.

Med det sagt så tycker jag om spelet och kör på.

Sitter på en hyfsad dator med 3700x rtx3080 32gb ram installerat på nvme så det borde inte vara orsaken.

Känns lite som att dra en lott detta. Jag har en sämre rigg än dig (samma processor men rtx 2080 och 16 gig ram) och har inte haft en enda CTD på 40+ timmars spelande... Några småbuggar, men inget som stör upplevelsen mer än vanligt.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Side quests är verkligen guld i det här spelet. Hamnat lite i skymundan under releasen tycker jag. Mest varit diskussion om main quest och buggar.

Absolut, många är bara där för utfyllnad, som i alla spel, även witcher 3, men gör man dem så öppnar fler upp sig. Tänker på side quests som mannen som korsfäster sig och bortförda pojken i ladan med flera utan att spoila.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Känns lite som att dra en lott detta. Jag har en sämre rigg än dig (samma processor men rtx 2080 och 16 gig ram) och har inte haft en enda CTD på 40+ timmars spelande... Några småbuggar, men inget som stör upplevelsen mer än vanligt.

Någon nämnde någonstans att när de drog ner till 1080p istället för högre så försvann problem med krascher, Det kan ju kanske vara en anledning? Eller kör du högre?

Stadia ligger än så länge kvar på 1.04, snart 40 timmar in och precis startat på Act 2. Några skavanker har det varit, men inte några allvarliga sådana.

Medlem

Har precis kommit till ACT 2.
Spelat i 12 timmar.

Det känns som att spelet "börjar nu".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Aldrig sett ett spel som detta där spara och ladda sparfiler går så snabbt, tar inte ens en halvsekund att spara. max tio sekunder att ladda en sparfil. Jämför det till exempel med rdr2 ellr gtav.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har precis kommit till ACT 2.
Spelat i 12 timmar.

Det känns som att spelet "börjar nu".

Ja, kan man säga. Se till att göra många sidouppdrag emellan huvudstory uppdragen. Finns så många, hoppar du över sidouppdrag så missar du halva spelet. Dessutom dessutom kommer du njuta mer av spelet desto högre level du har.


signatur

7900XTX
7800X3D

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av deezel:

Någon nämnde någonstans att när de drog ner till 1080p istället för högre så försvann problem med krascher, Det kan ju kanske vara en anledning? Eller kör du högre?

Stadia ligger än så länge kvar på 1.04, snart 40 timmar in och precis startat på Act 2. Några skavanker har det varit, men inte några allvarliga sådana.

1440p här!

Medlem
Skrivet av alias:

Ja, kan man säga. Se till att göra många sidouppdrag emellan huvudstory uppdragen. Finns så många, hoppar du över sidouppdrag så missar du halva spelet. Dessutom dessutom kommer du njuta mer av spelet desto högre level du har.

Känns som jag spelar två helt olika spel beroende på vad jag gör. Blir ungefär varannan spelsession sidouppdrag och varannan story. Story känns som ett storytungt action-RPG som är ganska linjärt och när jag gör sidouppdrag märker jag av den öppna världen på ett helt annat sätt.

Medlem

Några timmar in i spelet. Tycker att spelet är kul, inte upplevt några buggar ännu.

Bara jag som tycker att gatutexturerna är fula?

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Några timmar in i spelet. Tycker att spelet är kul, inte upplevt några buggar ännu.

Bara jag som tycker att gatutexturerna är fula?

Vad spelar du på? Jag har nog inte upplevt något direkt som är fult. Tycker världen är snygg som fan. Men spelar med mesta på ultra inklusive RT på en bra dator. Sen kör jag även ultrawide, vilket gör inlevelse så mycket högre.

Medlem
Skrivet av Thane:

Känns som jag spelar två helt olika spel beroende på vad jag gör. Blir ungefär varannan spelsession sidouppdrag och varannan story. Story känns som ett storytungt action-RPG som är ganska linjärt och när jag gör sidouppdrag märker jag av den öppna världen på ett helt annat sätt.

Skulle inte säga två helt olika spel kanske men kan definitivt bli på räls (ej negativt om det är så man vill spela, valet är ditt) om man bara kör huvuduppdragen, storytungt med uppdrag efter uppdrag. Blandar man med sidouppdrag så blir upplevelsen en annan, speciellt om man dyker djupare in i dom för det finns så många, vissa har en story som man absolut inte vill missa och är i flera delar à la Bloody Baron, andra är simpla skjut ner allt och hämta någon grej så är det klart uppdrag..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Vad spelar du på? Jag har nog inte upplevt något direkt som är fult. Tycker världen är snygg som fan. Men spelar med mesta på ultra inklusive RT på en bra dator. Sen kör jag även ultrawide, vilket gör inlevelse så mycket högre.

PC. High settings det mesta.

Vad har du för grafikkort och vad har du för FPS i snitt?

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

PC. High settings det mesta.

Vad har du för grafikkort och vad har du för FPS i snitt?

Jag kör 3080 och har stabilt 60fps. 3440x1440.

Skriv svar