Den stora Stadia-tråden!

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Fick hem mitt Stadia-kit igår och får säga att jag är hyfsat nöjd med kontrollen och att spela via Chromecast än så länge efter några kortare test.

Jag har kört tjänsten i webläsaren med både tangentbord/mus och trådad kontroll innan, vilket har funkat perfekt, men var nu lite orolig över att blanda wifi mer än nödvändigt.

I menyerna laggar det också en hel del över Chromecast av någon anledning. Vilket är konstigt, för i spelen har jag bara stundtals märkt av en liten, liten fördröjning.

Det ska bli intressant att se hur Stadia fortsätter att utvecklas. Men än så länge kommer jag nog att fortsätta spela trådat och genom webbläsaren. Då märker jag inte av någon fördröjning alls (250/250-hastighet).

Trådat genom ccu till Tvn är bra mycket bättre än wifi

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Trådat genom ccu till Tvn är bra mycket bättre än wifi

Tror det beror väldigt mycket vad man har för wifi. Kör den via wifi (mina högtalare använder samma nät och de kan vara petiga, devialet) och det flöt på bättre där än i chrome ^^ Men räknade med att det skulle funka bättre där än via chrome på datorn, även om den faktiskt är trådad.

Medlem

Jag är väldigt nöjd med Stadia på TVn, Cyberpunk (enda spelet jag kan testa där) flyter på fint på gratis varianten.
Har tidigare testat på min gamla dator via Chrome och Edge, men har inte fungerat så bra. Men det handlar nog mer om att det trådlösa inte fungerar bra här hemma och jag kör därför nätverket via väggurtag med Devolo Powerline och tappar hastighet och latens jämfört med Chrome Casten som sitter trådad in i routern.

Har dock en bugg som stör i spelet, jag kan inte klättra upp för en stege på Visual mode. Kan klättra längst upp och precis när V ska gå upp ramlar hen ner igen. Fungerar på Performance.

Blir intressant att se var Stadia tar vägen nu, med hänsyn till Cyberpunk-prestation har de har gått förbi förra generationens PS och Xbox.

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Jag är väldigt nöjd med Stadia på TVn, Cyberpunk (enda spelet jag kan testa där) flyter på fint på gratis varianten.
Har tidigare testat på min gamla dator via Chrome och Edge, men har inte fungerat så bra. Men det handlar nog mer om att det trådlösa inte fungerar bra här hemma och jag kör därför nätverket via väggurtag med Devolo Powerline och tappar hastighet och latens jämfört med Chrome Casten som sitter trådad in i routern.

Har dock en bugg som stör i spelet, jag kan inte klättra upp för en stege på Visual mode. Kan klättra längst upp och precis när V ska gå upp ramlar hen ner igen. Fungerar på Performance.

Blir intressant att se var Stadia tar vägen nu, med hänsyn till Cyberpunk-prestation har de har gått förbi förra generationens PS och Xbox.

Funkar prima för mig med. Kommer bli att blanda Stadia och PS5 de närmsta åren. Såg precis att Ubisoft+ finns tills Stadia nu också vilket är bra för det annars lite skrala spelutbudet.

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Jag är väldigt nöjd med Stadia på TVn, Cyberpunk (enda spelet jag kan testa där) flyter på fint på gratis varianten.
Har tidigare testat på min gamla dator via Chrome och Edge, men har inte fungerat så bra. Men det handlar nog mer om att det trådlösa inte fungerar bra här hemma och jag kör därför nätverket via väggurtag med Devolo Powerline och tappar hastighet och latens jämfört med Chrome Casten som sitter trådad in i routern.

Har dock en bugg som stör i spelet, jag kan inte klättra upp för en stege på Visual mode. Kan klättra längst upp och precis när V ska gå upp ramlar hen ner igen. Fungerar på Performance.

Blir intressant att se var Stadia tar vägen nu, med hänsyn till Cyberpunk-prestation har de har gått förbi förra generationens PS och Xbox.

Det har jag problem med även i Performance tyvärr, verkar vara lite slumpmässigt om man kommer upp eller inte.

Medlem
Skrivet av piddau:

Det har jag problem med även i Performance tyvärr, verkar vara lite slumpmässigt om man kommer upp eller inte.

Bara råkat ut för det på första stegen jag använde >_< (den upp i radiotornet). Kändes som det berodde på hur man satte kameran när man väl kom upp. Har blivit en hel del stegar efter det utan problem (50h spelat).

Medlem
Skrivet av deezel:

Bara råkat ut för det på första stegen jag använde >_< (den upp i radiotornet). Kändes som det berodde på hur man satte kameran när man väl kom upp. Har blivit en hel del stegar efter det utan problem (50h spelat).

Tyckte jag testade alla möjliga innan jag bytte till Performance. Jag har inte spelat så mycket än, verkar inte vara så många stegar. Jag råkade dit för det på den på radiotornet och sen även när man ska ta sig ut från Maelstorm (?).

Cthulhu Saves Christmas finns nu gratis i Stadia Pro. Trevligt litet RPG. Dessutom Ary and the Secret of Seasons, F1 2020, Figment och Hotline Miami på väg kommande månaden.

Helt okej titlar, men kanske inget överväldigande.

Medlem

En fin funktion i Stadia. Man kan exportera sina save games! Precis gjort det med Cyberpunk då jag inte kunde hålla mig och drog in på inet och köpte ett 3090 (lite få att välja på när man vill ha NU, men men).

Nu blir det att fortsätta äventyret på PC:n ^^ Och äntligen i ultrawide screen också

Om någon undrar hur så finns det beskrivet här (specifikt för Cyberpunk, men den exporterar ju allt man har, lär mao funka med andra spel om de inte har gjort något dumt med olika plattformar). Export savegames from Stadia

Medlem
Ett par veckor med Stadia

Provade först gratis-varianten i webbläsare med ps4 kontroll. Funkade men att försöka köra ps4 kontroll trådlöst gav för hög latency för att det skulle vara njutbart. Såg även rätt kass ut när jag drog upp det på TVn (ue65mu7005) i 1080 då det var det jag lyckades får ur min laptop (Asus u36-sd).

Köpte "Cyberpunk" dealen i december och spelat ett 30-tal timmar. Provat lite i webbläsare, men det är med Chromecast på 4k TVn och med Stadia kontroll som det kommer till sin rätt (men då har jag en 6år gammal laptop med kass skärm).
Lirat lite Cyberpunk men ffa Doom Eternal.

Tycker det ser riktigt snyggt ut (kommer från ps4) och flyter fantastiskt bra. Haft problem en gång med att kontrollen tappat anslutning.
På det hela taget imponerad!

Kör chromecasten med nätverkskabel i mesh-nod (Asus zenwifi CT8). Fiber 100/10.

För priset man betalar är Stadia (för mig) en no-brainer och ett självklart köp om man inte ska ha en riktig gaming-rig.

Har i och med detta inga planer på en next-gen konsol.

Medlem

Stadia kommer finnas i lg:s nya tv apparater

Medlem

https://youtu.be/R9vsUPNRQiQ

Vad tror ni project hailstorm är för något?

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

https://youtu.be/R9vsUPNRQiQ

Vad tror ni project hailstorm är för något?

Stadia har ju pratat mycket om underliggande system för att förbättra upplevelsen i spel, som att koppla ihop flera instanser för att trycka upp prestandan i spel med riktig "cloud computing". Så för mig är känslan att detta är något som utvecklare kommer att främst få användning av för att skapa nya och intressanta spel med

Medlem

Någon som har testat Baldur's Gate 3 på Stadia?

Medlem

Är det någon som hunnit prova hellpoint på stadia? är jäkligt sugen på det

Ofi
Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Är det någon som hunnit prova hellpoint på stadia? är jäkligt sugen på det

Även om det inte är ut att vara något spel för mig så skulle jag gärna höra lite spelarfeedback!

Har egentligen fler spel än vad jag hinner med, men är själv lite nyfiken på Stadia-exklusiva PixelJunk Radiers som kommer till pro i mars. Google teasade också om att det ska använda "State Share to do some absolutely amazing things not quite like anything you’ve ever seen in a video game". Det ska blir intresserat att se hur det användes även om jag inte tror det kanske är fullt så absolutely amazing som de påstår. Jag blir dock gärna överbevisad

Medlem
Skrivet av Ofi:

Även om det inte är ut att vara något spel för mig så skulle jag gärna höra lite spelarfeedback!

Har egentligen fler spel än vad jag hinner med, men är själv lite nyfiken på Stadia-exklusiva PixelJunk Radiers som kommer till pro i mars. Google teasade också om att det ska använda "State Share to do some absolutely amazing things not quite like anything you’ve ever seen in a video game". Det ska blir intresserat att se hur det användes även om jag inte tror det kanske är fullt så absolutely amazing som de påstår. Jag blir dock gärna överbevisad

Ja vore kul att se vad som kan göras med stateshare! Känns ju som en grej man kan ha riktigt kul med och ge ett spel mycket omspelningsvärde.

Medlem

Det finns en browser som är speciellt för cloudgaming som heter opera gx, ska prova denna ikväll se om den är bra

Medlem

Med tanke på att pacman blir pro, bomberman f2p, outcasters och pugb finns på stadia. Borde vi om det finns intresse ha en fz stadia GameNight.

Ofi
Medlem

Terraria-utvecklarna och Google har löst sina problem och spelet kommer släppas till Stadia trots allt.

Officiellt uttalande finns en bit ner i detta inlägg:
https://forums.terraria.org/index.php?threads/terraria-state-...

Medlem
Skrivet av Ofi:

Terraria-utvecklarna och Google har löst sina problem och spelet kommer släppas till Stadia trots allt.

Officiellt uttalande finns en bit ner i detta inlägg:
https://forums.terraria.org/index.php?threads/terraria-state-...

Läste precis det och blev så glad.
Jag undrar om vi kommer få se något uttalande från Demilogic om detta.

Annars så spelade jag typ 10 min av det när det kom till PS4 och förstod aldrig storheten med det, men kommer det till Stadia så får man kanske ge det ett nytt försök.

Nu ska jag fortsätta försöka övertala frun att jag ska få behålla PS5an jag hämtade ut idag.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Med tanke på att pacman blir pro, bomberman f2p, outcasters och pugb finns på stadia. Borde vi om det finns intresse ha en fz stadia GameNight.

Jag kommer aldrig förstå varför Pacman inte kom till Pro direkt.
200kr för det kändes lite väl häftigt.
Men nu kommer det bli spelat.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag kommer aldrig förstå varför Pacman inte kom till Pro direkt.
200kr för det kändes lite väl häftigt.
Men nu kommer det bli spelat.

Ja det botde nästan varit f2p kan jag tycka.

Medlem

Stadia har inte nått internt ställda mål. T.ex. sägs det att "Google missed Stadia targets for “sales of controllers and monthly active users by hundreds of thousands.”". Svårt att inte måla fan på väggen.

https://www.theverge.com/2021/2/26/22303496/google-stadia-str...

Medlem
Skrivet av maq777:

Stadia har inte nått internt ställda mål. T.ex. sägs det att "Google missed Stadia targets for “sales of controllers and monthly active users by hundreds of thousands.”". Svårt att inte måla fan på väggen.

https://www.theverge.com/2021/2/26/22303496/google-stadia-str...

Folk har målat fan på väggen sen innan dom släppte ens, sen hjälper det inte när dom oftast tar ett steg fram och två steg tillbaka med sina beslut ibland.

Tjänsten funkar, nu behöver dom bara få ut den till folk och göra positiv reklam.

Inaktiv
Skrivet av maq777:

Stadia har inte nått internt ställda mål. T.ex. sägs det att "Google missed Stadia targets for “sales of controllers and monthly active users by hundreds of thousands.”". Svårt att inte måla fan på väggen.

https://www.theverge.com/2021/2/26/22303496/google-stadia-str...

Man bör dock ta vad som sägs från de större nyhetssiterna med en stor nypa salt. Oftast så kastar de ut saker för att få klick än att faktiskt kolla upp saker eller kör rykten som fakta.

Medlem

Har ni provat pixel junk raiders? Själv han jag bara prova första banan men kände direkt att det kan vara svårt beroendeframkallande och ett tålamodsprövande spel

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har ni provat pixel junk raiders? Själv han jag bara prova första banan men kände direkt att det kan vara svårt beroendeframkallande och ett tålamodsprövande spel

Jag provade några banor. Tyckte det kändes lite... sisådär. Inget jag kommer köra aktivt i alla fall.

Mycket springande...

Striderna var rätt råkiga det lilla jag körde och skulle du råka dö så förlorar du allt din gubbe hade, vapen som minor osv. Så när jag hade valt en lite svårare bana och blev oneshottad av en stor röd sak så förlora jag allt och kunde därmed inte klara banan och nu var man tillbaka på ruta 1 igen typ.

Har inte tålamod för det idag tror jag, speciellt inte när dom där stora röda sakerna inte hade någon typ av reaktion när jag slog på dom, dom bara slog tillbaka som att jag inte gjort något och ja.. då explodera jag.

Kanske blir bättre längre in dock, vad vet jag.

Medlem

18 mars kommer spelet till Stadia som inte skulle släppas till Stadia. Terraria. Får se om det blir ett köp. 😀

Och så sålde jag mitt PS5 till en kompis för jag spelar nästan enbart på Stadia nu för tiden. Så nöjd är jag med Stadia. 😊

Medlem

Fifa 17e och outriders den 1, tror mr spinks får klara sig utan mina pengar

Skriv svar