PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av e3henri:

Nästan för dumt för att ens länkas in här. Så uppenbart fejk, jag kommer inte tycka synd om någon som swishar på den.
Bara att titta på svenskan:
"Kvitto, paket , handkontroll samt alla originaltillbehör tillkommer, även försäkring."
Det ingår alltså varken kvitto, paket, handkontroll eller originaltillbehör - utan det tillkommer:)
Lycka till

Tack! Har påpekat det för vännen..
Finns tyvärr många som går på det där..

Medlem
Skrivet av Alessi:

Fick också Mail från Webhallen igår fredag eftermiddag att jag kunde hämta ut min PS5 (med skivläsare). Höll nästan på att köra av vägen när jag såg mailet i mobilen. Detta mot bakgrund av att WH bara för några veckor sedan sa att jag först kunde räkna med en konsol 2021. Körde direkt till Nordstan i Göteborg och hämtade upp den.
Jag hade bokat min i november 2019.
Julen är räddad! Extra skönt att man köpt en (LG) Oled CX endast för denna konsol.

Funderar på att köpa 3D-hörlurarna. Någon som har också kan lämna lite åsikter om dessa?

Jag köpte också CX mestadels för detta. En fin fin kombination. Jag velade mellan Pulse 3D och Steelseries 7P. Blev de sistnämnda pga bättre byggkvalité och batteritid. Pulse 3D ska ha bättre mikrofon. Men du får virituellt 3D ljud i vilket headset som helst. Körde HyperX trådat i handkontrollen och det låter också bra. Sen tror jag Pulse 3D och 7P är bättre kalibrerade ljudmässigt. Vilket du väljer av dessa är lite smaksak och prisfråga.

Medlem
Skrivet av Kellini:

Hur lång tid tar det att kopiera över data från ps4 till ps5?

Beror helt på hur mycket data du har. Jag drog bara ned alla sparfiler från molnet. Å laddade ned lite spel direkt från biblioteket å sket i hela överflyttningen.

Min kompis körde med en ethernet kabel mellan enheterna. Det hade gått riktigt snabbt. (PS4an Wi-Fi är ju inte det snabbaste. Speciellt inte bas)

Medlem
Medlem

Hmmm.. fick precis en uppdatering i appen; "mina paket", "Förbereds"? Inga mail eller så. Bokade sent i november på CDON och fick leverans 2021. Hade egentligen tänkt avboka då jag härom dagen fick ytterligare ett mail om förseningar osv. Vågar ej hoppas på något..

Medlem
Skrivet av floomer:

Hmmm.. fick precis en uppdatering i appen; "mina paket", "Förbereds"? Inga mail eller så. Bokade sent i november på CDON och fick leverans 2021. Hade egentligen tänkt avboka då jag härom dagen fick ytterligare ett mail om förseningar osv. Vågar ej hoppas på något..

Samma hände mig i torsdags. Dök även upp i postnordappen dagen efter. Tror jag fick ett mail från CDON dagen efter med. Sen kunde jag hämta ut paketet redan på lördagen (igår). Jag förbokade i oktober hos CDON. Grattis, du lär med största sannolikhet ha ditt PS5 levererat innan jul! Verkar som CDON fick in en batch i veckan.

Dock kan jag ej minnas att jag fick något mail om försening.

Medlem
Skrivet av mreka123:

Samma hände mig i torsdags. Dök även upp i postnordappen dagen efter. Tror jag fick ett mail från CDON dagen efter med. Sen kunde jag hämta ut paketet redan på lördagen (igår). Jag förbokade i oktober hos CDON. Grattis, du lär med största sannolikhet ha ditt PS5 levererat innan jul! Verkar som CDON fick in en batch i veckan.

Dock kan jag ej minnas att jag fick något mail om försening.

Tack!
Nu fick jag även mail att den är postad! För bra för att vara sant! Undrade först vad fasen jag beställt som vägde 3,5 kilo. Hade förväntat mig ett ps5 i min ägo tidigast q2 2021.

Medlem
Skrivet av floomer:

Tack!
Nu fick jag även mail att den är postad! För bra för att vara sant! Undrade först vad fasen jag beställt som vägde 3,5 kilo. Hade förväntat mig ett ps5 i min ägo tidigast q2 2021.

Grattis! Samma här. Stod ju till och med "leverans i februari 2021" på produktsidan när jag bokade. Kul att bli överraskad åt "rätt" håll ibland

Medlem

Grattis till er!! Jag gläds åt mina fellow CDON:are, för det innebär ju också att kön jag står längre bak i rör på sig haha
Blir jättespännande att se om vi som bokade under "5-timmars fönstret" häromveckan åker med i nästa eller nästnästa batch.

Medlem

Hej
Någon som vet var man kan köpa steelseries 7p eller 7x

Skrivet av Andygbg:

Hej
Någon som vet var man kan köpa steelseries 7p eller 7x

Finns på maxgaming.se ser ut som att den bara finns där?
De funkar inte med en steelseries 7 eller en 9a då ? Eller funkar inte dom till ps5an ?

Medlem

Fick nyss bekräftelse från CDON att paketet har skickats.

Medlem

NI som fått era skickade från CDON, vilket datum har ni beställt? Sista jag sett är 16 november.

Kan tillägga att min CDON SE bokning 9 december 17:57 nu ändrat status "mottagen av lagret".
Det brukar betyda att den ska packas. Jösses, finns det hopp ändå.

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Grattis till er!! Jag gläds åt mina fellow CDON:are, för det innebär ju också att kön jag står längre bak i rör på sig haha
Blir jättespännande att se om vi som bokade under "5-timmars fönstret" häromveckan åker med i nästa eller nästnästa batch.

Min är nu "mottagen av lagret". 17:57 bokade jag

Medlem

Min SE från 9 dec har också ändrats till "mottagen av lagret". Men vågar knappt hoppas då det känns väldigt tidigt att den skickas redan nu.. kanske något som blivit bara för att produkten kommit till lagret men då till er som nu fått dem skickade redan?
The thick plottens....

Medlem

Mitt paket lades in på PostNord precis nu! Beställde från CDON, kring 17:30.
Lycka till kompisar!

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Min SE från 9 dec har också ändrats till "mottagen av lagret". Men vågar knappt hoppas då det känns väldigt tidigt att den skickas redan nu.. kanske något som blivit bara för att produkten kommit till lagret men då till er som nu fått dem skickade redan?
The thick plottens....

Tror inte någon som bokade 9/12 har fått den skickad ännu. Men skulle vara intressant och se om det är alla eller bara några som fått "mottagen av lagret".
Min är från kl 17:57 som sagt - någon ännu senare som fått "mottagen av lagret"?

Edit. aha någon 17:30 som fått skickad. Jösses nu har man bara 27 minuters kö kvar

Medlem

Och SEKUNDEN efter att jag skrev ovanstående kommentar ploppade det upp ett paket i PostNord-appen från CDON på 3,5 kg
Kan inte vara så mycket annat än PS5:an, men vågar nästan inte ropa "hej" ändå.. haha
Lär bli en väldigt spännande vecka det här!

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Och SEKUNDEN efter att jag skrev ovanstående kommentar ploppade det upp ett paket i PostNord-appen från CDON på 3,5 kg
Kan inte vara så mycket annat än PS5:an, men vågar nästan inte ropa "hej" ändå.. haha
Lär bli en väldigt spännande vecka det här!

Oj vilken bokningstid hade du? Inget i "mina paket appen" iallafall

Medlem
Skrivet av e3henri:

Min är nu "mottagen av lagret". 17:57 bokade jag

Så blev min så då lär den skickas snart. Gött å se att mer börjar få. Tycker cdon verkligen har lyckats i detta kaos med ps5.

Medlem

Nu även flera som fått sina CD 9/12 skickade. Någon 18:47 som fått in den i postnord appen. Men min 17:57 syns inte ännu. Jösses nu blir det spännande (sorry nu blir jag likadan som er jag klagat på tidigare - som spammar detaljer haha)

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Och SEKUNDEN efter att jag skrev ovanstående kommentar ploppade det upp ett paket i PostNord-appen från CDON på 3,5 kg
Kan inte vara så mycket annat än PS5:an, men vågar nästan inte ropa "hej" ändå.. haha
Lär bli en väldigt spännande vecka det här!

Samma här! Har dykt upp i både PostNord appen och i mina paket.
Min order står som mottagen av lagret.

Vågar inte hoppas på för mycket men fan vad kul om den skickas nu i dagarna!

Jag beställde 9/12


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Nu dök även min 9/12 bokning från CDON upp i appen.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Oj vilken bokningstid hade du? Inget i "mina paket appen" iallafall

Samma här, PostNord har förberett leverans.

Jag bokade väldigt sent innan de stängde bokningen
ons 2020-12-09 21:37 står det i orderbekräftelsen.

Sjukt om de levererar, jag hade helt klart gett upp allt hopp vid det här laget 😲

Medlem

Men va tusan. Är jag den enda som inte fått in min CD 9/12 bokning i appen?
Tror inte det fanns olika fraktalternativ att välja på och valde faktura betala vid leverans (ingen avbetalning) som betalningsmetod. Det enda spår jag kan se är en kreditupplysning 10/12

EDIT
Nu dök min också upp i postnordappen

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Samma här! Har dykt upp i både PostNord appen och i mina paket.
Min order står som mottagen av lagret.

Vågar inte hoppas på för mycket men fan vad kul om den skickas nu i dagarna!

Jag beställde 9/12

Bokade 17:29 kan jag tillägga.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av denkaforss:

CDON har nu disk tillgängligt för bokning med leverans i februari!

Vill återigen passa på att tacka för CDON tipset. Verkar ju to.m. som de är på väg att skicka nu

Medlem
Skrivet av e3henri:

Vill återigen passa på att tacka för CDON tipset. Verkar ju to.m. som de är på väg att skicka nu

Så lite så!

Kul att kunna hjälpa andra som sitter i samma sits

Hoppas de levererar nu!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Nu står min CDON-bokning 9/12 18:20 som postad också! Trevligt trevligt. Går det här vägen så ska vissa här i tråden ha ett stort tack! 🙂

Medlem

PLÖTSLIGT HÄNDER DET! 😃
Jag bokade PS5 SE från CDON den 9 dec kl 19:38. Står nu som mottagen av lagret på hemsidan, och att den "förbereds" i appen Mina paket.

Problemet är att jag kan hämta ut paketet som tidigast om en vecka då jag är bortrest... Hur lång tid har man på sig att hämta ut PostNord -paket innan de skickas tillbaka? Har för mig att PostNord har ändrat reglerna för uthämtning med anledning av Corona?

Skriv svar