Asobo Studio snackar VR till MS Flight Simulator i ny video

Robot
Asobo Studio snackar VR till MS Flight Simulator i ny video

Den efterlängtade funktionen landar om några dagar.

#Asobo-studio, #Microsoft-flight-simulator


Medlem

Det är ett grymt o effektivt team den där Asobo studion...

Ser fram emot att få testa.

Medlem

Synd bara att större delen av Europa ser häftigare ut i Google Earth's "flight sim" fortfarande trots att spelet tar upp 98% av min HDD vid det här laget. Men man får väl försöka komma ihåg att det är en flygsimulator, inte en flyjäkligtnäramarkenpåettdirektolagligtsätt-simulator. Men Hawaii och New Yörk kommer att bli kul. Verkligen ett häftigt tech demo.

Medlem

För en så kompetent studio är det helt otroligt att man lyckas få fram en person som ska "förklara" på helt obegriplig "engelska"...

Det här var lika obegripligt sedan Ann Linde försökte prata engelska med Tysk TV...

Ont, VR hype wohoo!

Medlem
Skrivet av Hapl0:

För en så kompetent studio är det helt otroligt att man lyckas få fram en person som ska "förklara" på helt obegriplig "engelska"...

Fransmän...

Medlem

Skaffade mig Xbox game pass för 10kr/3 månader idag och laddade ner detta. Ska ta och provflyga lite innan det är dags ”på riktigt”.

Medlem

Vid 3:31 visas mus+tangentbord som exempel på hur man kan styra spelet. Problemet är att det är ett TKL/80% och Flight Simulator fungerar rätt dåligt med dem. De har nämligen mappat ett antal vitala kontroller på numpad i spelets konfiguration. Får hoppas de fixat det problemet i nästa uppdatering.

Medlem

Hade gärna sett stöd för VR kontrollers och att man faktiskt kunnat integrera med knappar och spakar i planet.

Medlem

Jag förstår inte riktigt att man inte investerat mer i VR för detta tidigare...

1
Skriv svar