PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Inaktiv

Vill också tacka för cdon tipset! Blev duktigt förvånad då jag verkligen hade ställt in mig på Q1 2021. Men den är postad nu, duktigt förvånad.

Vet inte hur jag ska förklara detta för sambon bara..

Tillägg: Hon tog det förvånansvärt bra, kan vara så att hon är lite taggad. Men kan ju hoppas!

Medlem
Skrivet av e3henri:

Oj vilken bokningstid hade du? Inget i "mina paket appen" iallafall

Minns inte, inom första timmen i alla fall. Men såg att du fått din skickad också, så kanske inte spelar så stor roll längre? Grattis!

Medlem

Bokade på CDON 17:50, står nu som postad. Har försökt att köpa på releasedagen och alla släpp som varit efter det. Har dessutom följt denna tråd dagligen i hopp om att få mer information. Hoppas verkligen detta går i lås nu.

Medlem
Skrivet av Solidur:

Bokade på CDON 17:50, står nu som postad. Har försökt att köpa på releasedagen och alla släpp som varit efter det. Har dessutom följt denna tråd dagligen i hopp om att få mer information. Hoppas verkligen detta går i lås nu.

Min står fortfarande som "behandlas" :/


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Jag bokade på CDON på kvällen den 9:e, fick också pling i "Mina Paket" att den nu finns i lager och behandlas - samma på CDON-sidan. Räknar med att den kommer imorgon eller på tisdag! Tack till de som tipsade här i tråden, jag var helt inställd på februari-mars, speciellt som jag i *fredags* fick ett mejl som sa att "din leverans är försenad från leverantör".

Detta stämmer också mycket väl med min teori om att Sony planerat att "rädda julen"... och i så fall lär andra aktörer också fått in en rejäl batch i helgen!

EDIT: Nu, 1700 på söndag, ändrades status till "postad"!

Medlem

Bokade på CDON på kvällen den 9:e December , fick mail nu att den skickas lagom shockad man blev när det skickades ett mail om detta!
Avbokar på komplett och mediamarkt nu , så är de köerna 1 person mindre iaf.

Medlem
Skrivet av Lodin95:

Bokade på CDON på kvällen den 9:e December , fick mail nu att den skickas lagom shockad man blev när det skickades ett mail om detta!
Avbokar på komplett och mediamarkt nu , så är de köerna 1 person mindre iaf.

Vågar inte avboka min Komplett order förens jag har CDON ordern hemma och PS5 startat utan problem...#antijinx

Medlem

Har någon nån insiderinformation eller liknande när CDON eller Netonnet får in en restock? Känns som om bägge kedjorna gör spontana släpp utan någon annonsering via sociala kanaler, likt EG. Hade jag vetat att CDON gjorde en restock för ett par veckor sedan hade jag givetvis försökt..

Medlem

Även min bokning på cdon 9/12 är nu påväg! Trodde inte jag skulle få nån innan feb även om jag varit ute i god tid med förbokningar hos flera leverantörer. Tack för CDON-tipset!

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Min står fortfarande som "behandlas" :/

Min dök upp på postnord 15:36 och 17:02 blev den "postad" med bekräftelsemail på CDON.
Hoppas din får samma status snart.
Det betyder fortfarande dock bara att den är registrerad hos postnord.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Min dök upp på postnord 15:36 och 17:02 blev den "postad" med bekräftelsemail på CDON.
Hoppas din får samma status snart.
Det betyder fortfarande dock bara att den är registrerad hos postnord.

Nu vid 17:03 fick jag mail från CDON och mycket riktigt är nu ordern ändrad till "postad".

Spännande! Vågar dock inte pusta ut förrän den står i mitt hem. Sist jag fick tag på en från retrospelbutiken blev den stulen på vägen (tog emot en tom låda där man såg att någon öppnat botten och sen tejpat igen den igen).

Så ja, mer nervöst än spännande 😬


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av SFC1977:

Har någon nån insiderinformation eller liknande när CDON eller Netonnet får in en restock? Känns som om bägge kedjorna gör spontana släpp utan någon annonsering via sociala kanaler, likt EG. Hade jag vetat att CDON gjorde en restock för ett par veckor sedan hade jag givetvis försökt..

Ingen inside info, men....
CDON: Meddelade att bokningarna 9/12 skulle skickas ut allt eftersom de fick in leveranser - nu verkar de dock fått iväg alla som bokat. Så antagligen ingen kö alls och troligen öppnar de sin bokning väldigt snart igen. Kanske fick de t.o.m. in för många, kan vara värt att hålla koll under kvällen/morgondagen. Sist öppnade bokningen på sen eftermiddag

Medlem
Skrivet av materi:

Vågar inte avboka min Komplett order förens jag har CDON ordern hemma och PS5 startat utan problem...#antijinx

Höjdpunkterna i den här tråden är verkligen
1. EG släppet kl 12-14 spontant i samband med releasen (missade det med nån minut)
2. CDON släpper kl 17-22 spontant 9 december

För de som fortfarande sitter troget med sina 8-12 månader gamla Webhallen/Inet/komplett bokningar så hoppas jag verkligen det dyker upp något nytt CDON/EG släpp snart.
Och sitter ni grinigt kvar i deras köer så kommer ni snart hoppa fram ytterligare en plats i kön, för så fort min CDON är hemma så kommer jag också våga avboka mina hopplösa Inet/WH bokningar från i somras:) Men de får ligga kvar en liten stund till....

Och nu när den äntligen är på väg så blir det lite overkligt - halva nöjet har ju varit att försöka få tag på en, vilken tråd ska man hänga i nu på dagarna?

Medlem

Trevligt! Även min är på gång från CDON. Beställd 9/12.
Jag hade först tänkt vänta något år med inköp men suget blev för stort. Nästan haft ångest då jag inte förbokat någonstans.
Hade ställt in mig på att den här leveransen skulle bli sen men det blev istället en fin julklapp till mig själv.
Ps4an från 2014 har kämpat på bra men har upplevt några fler krascher senaste året så dags för en välförtjänt pension!

Lycka till alla som fortfarande väntar!

Medlem
Skrivet av e3henri:

Ingen inside info, men....
CDON: Meddelade att bokningarna 9/12 skulle skickas ut allt eftersom de fick in leveranser - nu verkar de dock fått iväg alla som bokat. Så antagligen ingen kö alls och troligen öppnar de sin bokning väldigt snart igen. Kanske fick de t.o.m. in för många, kan vara värt att hålla koll under kvällen/morgondagen. Sist öppnade bokningen på sen eftermiddag

Om man inte orkar sitta och refresha manuellt, så finns det extensions till chrome som kan refresha en sida åt en med jämna intervall och som spelar upp ett ljud när en valfri sträng/del av sidan dyker upp eller försvinner (typ när ”Bevaka” försvinner). Kanske är något för CDON bevakning i bakgrunden imorgon.

Medlem

Så kul att se att mer och mer folk får sina PS5 or innan julafton.!!!

Medlem

Hej! När man får Playstationet är det synligt att det är ett ps5 eller är det en anonym kartong?

Medlem

Reggade mig för att säga att min PS5 SE är skickad från CDON! Beställde 12 december 2330. Lämnar tråden nu och kan andas igen. Lycka till alla som inte fått än.

Medlem

Reservationsrutan på amazon har ändrats. Står fortfarande inget datum men ser annorlunda ut iaf! Kanske är lovande.
Jag har fått tag i en konsol åt både mig och min vän. Så om jag får från amazon också se finns de att köpa för normalpris av mig i Örebro. Har både disc och digital där från innan EG löste mina problem 🤩

Medlem
Skrivet av Fruxen:

Om man inte orkar sitta och refresha manuellt, så finns det extensions till chrome som kan refresha en sida åt en med jämna intervall och som spelar upp ett ljud när en valfri sträng/del av sidan dyker upp eller försvinner (typ när ”Bevaka” försvinner). Kanske är något för CDON bevakning i bakgrunden imorgon.

Fyfan asså.. gjorde det du sa, efter 10 min fick jag en ping. Vet inte varför dem skulle restocka nu men blev ändå hajp. Sen såg jag att leveranstiden bara hade förändrats haha... (crying inside)

Medlem
Skrivet av Boden:

Hej! När man får Playstationet är det synligt att det är ett ps5 eller är det en anonym kartong?

Fick mitt i en "anonym" kartong (elgiganten). Dock så är inte postarbetarna dumma i huvudet. Kille från bring sa: Här kommer ditt Ps5 😉

Skrivet av discomega:

Reggade mig för att säga att min PS5 SE är skickad från CDON! Beställde 12 december 2330. Lämnar tråden nu och kan andas igen. Lycka till alla som inte fått än.

Är du från framtiden, år 2330

Hur är det med vädret på planet jorden då?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Geistman:

Reservationsrutan på amazon har ändrats. Står fortfarande inget datum men ser annorlunda ut iaf! Kanske är lovande.
Jag har fått tag i en konsol åt både mig och min vän. Så om jag får från amazon också se finns de att köpa för normalpris av mig i Örebro. Har både disc och digital där från innan EG löste mina problem 🤩

Geistman, jag upptäcker ingen förändring på amazon.se. Jag lade order på PS5 SE 20/11. Vad är det som förändrats?

Medlem
Skrivet av lePete:

Geistman, jag upptäcker ingen förändring på amazon.se. Jag lade order på PS5 SE 20/11. Vad är det som förändrats?

Hittade en gammal bild på sidan så nu kan jag berätta vad som ändrats!
Tidigare stod det bara: ”Väntar på leveransdatum” Den texten har försvunnit och nu står beställningsdatumet på den platsen. Har inte fått något mail om någon ändring dock, så därför har jag ingen aning om vad skillnaden betyder, men det har skett under helgen.

Medlem
Skrivet av Geistman:

Hittade en gammal bild på sidan så nu kan jag berätta vad som ändrats!
Tidigare stod det bara: ”Väntar på leveransdatum” Den texten har försvunnit och nu står beställningsdatumet på den platsen. Har inte fått något mail om någon ändring dock, så därför har jag ingen aning om vad skillnaden betyder, men det har skett under helgen.

Tack Geistman, vi får hoppas att det är en positiv förändring. Alla förändringar är bra.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Är du från framtiden, år 2330

Hur är det med vädret på planet jorden då?

Killen kanske legat i kanadensiska/amerikanska armén och använder militärtid?

Medlem

Önskar alla er lycka till som väntar på ps5 . Själv beställde från cdon den 2020-12-09 21:59:56 och den är på väg. F** n va jobbigt det har varit vänta på det. Det är dags och söka upp Cykelogen.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Låter som en väldigt specifik fråga som du nog får ta med Inet.
Finns ingen generell praxis på att hämta ut annans order så det är från butik till butik. Kan tänka mig att de är rätt restriktiva.
Känns lite konstigt att lägga en beställning mot en annan stad än man själv bor i, hur tänkte din polare där....

Gick prima, han hämtade ut själv och kom hem till mig

Medlem
Skrivet av discomega:

Reggade mig för att säga att min PS5 SE är skickad från CDON! Beställde 12 december 2330. Lämnar tråden nu och kan andas igen. Lycka till alla som inte fått än.

Lämna nu? Jag fick min PS5 för 2 veckor sedan men kommer aldrig lämna denna tråd Sjukt kul att följa, jag har aldrig bevakat en tråd på detta sätt någonsin.

Grattis till PS5!

Medlem

Haha så jäkla bra forum!
Tvungen att regga mig nu så jag också kan va med.
Beställde mitt från mediamarkt i september. I mailet står de leverans i december. Men när man pratar med dom så varierar de från ”vi vet ingenting, till att någon gång första kvartalet 2021.

Skriv svar