Vilka äldre konsoler har ni kvar?

Medlem

Mina konsoler: NES, SNES, Wii, Wii U, DS, DS Lite, 3DS, New 3DS XL, PS1, PS2, PS4, Xbox 360, Sega Mega Drive, Sega Saturn, Atari 2600.

Har även min gamla trogna 486DX2 i förrådet <3

Tror inte jag har glömt någon ^^

Skrivet av Brajg:

Har en Vectrex stående i garderoben (som fortfarande funkar)...

Vad gör den i garderoben? En sån praktpjäs borde åtminstone förtjäna sitt eget glasskåp 😁

Medlem

Har min NES, N64, Dreamcast, PS2, OG Xbox, Gamecube, Wii och 360 ståendes framme i mitt spelrum. I garderoben står PS1 ihopplad med en gammal tjock-tv (för att kunna spela Light Gun-spel på). Sen har jag även Xbox One, One X och Series X samt en Switch, som väl får se som mer nutida


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Redaktör

Det står en NES i garderoben (fick i bröllopspresent, har alltså inte hängt med sen förr). Barndomsmaskinerna bor numera hos min bror. Äldsta är en Atari 2600, som tyvärr inte fungerar. Finns även en C64 och Amiga 500 från vår barndom, plus en hel hög 80-talsdatorer som bror köpt på sig på senare år.


signatur
Medlem

Har kvar en C128 och master system. Oklart var...tror dom är hos föräldrarna i någon garderob..

Medlem

Har kvar min NES som jag fick i slutet av 80-talet, samt min SNES, PS1, GC, PS3 och PS4 utöver Switch och PS5. Allting är inkopplat och färdigt att spela förutom PS1, hade väldigt få spel till den och dom kan i så fall spelas på PS3:an. Får se om jag städar undan PS4an framöver då jag räknar med att kunna spela dom spelen på PS5:an.

Medlem

Som barn hade jag en C64 och min bror hade en NES som det båda spelades mycket på. Den första konsolen jag köpte själv var Playstation när den lanserades.

Har idag NES, SNES, 2ds, Wii samt PS1, PS2, PS3, PSP, PS vita samt PS4 och PS5 som inte är så gamla.
De som är inkopplade är Wii, PS3, PS4 och PS5.
Som komplement till det här har jag en Raspberry Pi jag kör retropie på för att kunna spela lite allt möjligt.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Jag har antagligen alla varianter av nes som finns, toploaders, analouge, famicom med expansionsdisken och ett hundratal spel. Resten har jag sålt av. Det är ju kul o så med äldre hårdvara men i ärlighetens namn används det inte. Man spelar ju hellre på nya grejer. ps5, switch, 3ds och pc spelas det på när tid ges.

KoP
Medlem

Atari 2600, Original Xboxen och XB360 är väl dom man har kvar som räknas som konsoler.

Annars sitter man på en del C64, C128, A500, A600 och ett par A1200'or.

Kontot avslutas

Först måste jag säga att man inte kastar konsoler, bättre att skänka bort de till någon som kan skruva med de när de gått sönder och eventuellt fixa de igen.

Sen har jag ju sålt en hel del av mina äldre konsoler och spel genom åren pga vissa orsaker men annars har jag ju kvar en hel del.

Från 90-talet har vi bara kvar Nintendo 64 och Playstation

Från 00-talet har vi:
Gameboy Advance SP ( NES Edition)
Gamecube
Playstation 2 Slim
Xbox
2 st Wii
Playstation 3

Från 10-talet har vi:
Wii U
Nintendo 3DS
Nintendo 2DS
NES Classic Mini
SNES Classic Mini
Playstation Classic
SMD Classic
Nintendo Switch

Det är alla äldre konsoler vi har bara att de fem sista är väl fortfarande ganska nya men ingen av de är ju köpta i år, så det är ju inte direkt det senaste på marknaden.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ägde en gång en begagnad Sega under tidig 90 tal och sen dess har inte haft råd - Nu har man bara några äldre datorer som jag använt till att spela Unreal Tournament , Quake mm. Kan tänka mej en ny konsol dock med nuvarande priser på grafikkort -max 2000 kr för ett grafikkort har varit mitt måtto under 20 år efter besvikelser med 800-1500 klassen -( tnt2 ,200mx ,440mx ) vilka köptes is rask takt .

Medlem

Atari Jaguar i uthyrningsväska. Kan inte vara så många som har dessa

Medlem

PS4 och GameBoy Color

Medlem

Har köpt på mig massa gamla konsoler, men det är bara Sega Saturn jag använder. Grym konsol!
Resten ligger i förrådet och tar plats.

Medlem

Apple II+, IIc, IIc+, IIgs
Spectrum 128K
Ett par IBM PS/2:or och andra PC (286, 386, 486, Pentium, Pentium II)
Game & Watch Donkey Kong

Nyutgivna retrokonsoler:

NES Mini
SNES Mini
SEGA Mega Drive Mini
CORE Grafx Mini
PC Engine Mini
Game & Watch: Super Mario Bros

Beställt: Spectrum Next


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Ingen annan som har sin Virtual Boy kvar? Den plockas faktiskt fram ibland. Senaste gången upptäckte jag till min besvikelse att den fått streck i displayen på ena ögat, så det börjar bli dags att baka kretskorten till displayerna i ugnen för att fixa lödningarna inför nästa runda Red Alarm.

Har kvar mitt Game Boy också, samt Super Nintendot med "multi-x". Dreamcast osv är väl lite för nytt för att räknas med redan.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Aah, Dreamcast alltså. Vilken jäkla konsol. Jag hade aldrig äran att äga en själv, men den lirades friskt på hemma hos en polare.

Ja, det var en speciell känsla. Jag kände att det var en ny generation, inte sett sån grafik förut, plus att Shenmue var nåt helt unikt.
Har bara kvar Shenmue, The Nomad Soul och Blue Stinger (det har jag kvar mest för att det är så konstigt)

123
Skriv svar