PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Fsoderstrom:

Haha så jäkla bra forum!
Tvungen att regga mig nu så jag också kan va med.
Beställde mitt från mediamarkt i september. I mailet står de leverans i december. Men när man pratar med dom så varierar de från ”vi vet ingenting, till att någon gång första kvartalet 2021.

Samma här. Till mig säger dem dock att min enhet har legat på centrallagret i en vecka, och att de inte vet varför den inte skickas.

Alltså vilka pajasar...

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Samma här. Till mig säger dem dock att min enhet har legat på centrallagret i en vecka, och att de inte vet varför den inte skickas.

Alltså vilka pajasar...

Får ungefär samma svar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Ska aldrig beställa från mediamarkt igen i alla fall.
Ska testa att ringa dom idag igen

Medlem
Skrivet av Fsoderstrom:

Ska aldrig beställa från mediamarkt igen i alla fall.
Ska testa att ringa dom idag igen

Telefonkön lär vara ofantligt lång idag eftersom de hade stängt telefonsupporten i fredags. Min gissning är att de lägger locket på då de inte heller svarar på mejl. En kombination av låg bemanning, högt tryck från konsumenter och sedvanlig nonchalans.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Efter en 1,5 timma i kö ”vi kan inte se mailet angående leverans i december. Däremot verkar du få leverans någon mellan januari och mars”

Medlem

Skickade en fråga i söndags via CDONs hemsida till kundtjänsten om det går att ändra från ombud till hemleverans eller företagspaket. Detta var när min order redan hade fått ett kollinummer.

Idag fick jag copy/paste-svaret att de inte kan svara på när jag får min leverans och yada yada. De har förmodligen tröttnat så till den milda grad på alla PS5-frågor att de helt sonika svarar alla med samma text utan att ens läsa frågorna

Om någon annan undrar brukar det gå att boka om paketet i efterhand, om ni inte kan/vill åka till ombudet. Dock tar PostNord skäligt betalt för det (260 kr blev det senast). I sammanhanget gör det mig ingenting, om de nu kan leverera överhuvudtaget.

Medlem

Nu har jag hämtat ut min ps5 från cdon. Skickades igår ha en god jul nu alla. Och hoppas alla snart får denna grymma maskin!!

Medlem
Skrivet av Fsoderstrom:

Efter en 1,5 timma i kö ”vi kan inte se mailet angående leverans i december. Däremot verkar du få leverans någon mellan januari och mars”

Vafan!

När beställde du? SE eller DE?

Medlem

PS5an från CDON har stått som postad sedan gårdagen. Sedan har det inte hänt något mer. På mina sidor står det att leveransen packas. Hur ser det ut för er andra som köpt från CDON och fick bekräftelse igår?

Medlem

Nu uppdaterades min PostnNord-sida med att min PS5:a har lämnat PostNords CDON-varuhus i Ljungby, beräknas vara framme imorgon! Var lite lätt nervös att vi råkat ut för något räknefel... men nu har ju en faktisk PostNord-anställd lagt den på en lastbil och kört iväg!

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Nu har jag hämtat ut min ps5 från cdon. Skickades igår ha en god jul nu alla. Och hoppas alla snart får denna grymma maskin!!

Jaså behöll du CDON bokningen trots allt?.
Trodde du hade beställt på EG med lotteriet och avbokat CDON.

Medlem
Skrivet av Solidur:

PS5an från CDON har stått som postad sedan gårdagen. Sedan har det inte hänt något mer. På mina sidor står det att leveransen packas. Hur ser det ut för er andra som köpt från CDON och fick bekräftelse igår?

Det ser likadant ut för mig. Det beror på vilken distributionsbil den ska med.
Min ska via Härryda och den har väl inte åkt/hämtat ännu.

Vissa andra har fått status att den är på väg, men det är gissnings till andra delar av landet.

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Vafan!

När beställde du? SE eller DE?

Beställde 20.09.2020 får nog ta och acceptera att jag inte för någon i år haha

Medlem

Jag och dottern sitter och kör Astro nu. Efter mycket slit är vi i hamn. Otroligt imponerade. Lycka till Peeps. (Lyckades få tag på en kod på elgigantens utlottning).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Beställde SE 19e september från MediaMarkt. Först säger dom leverans 19e november. Sen säger dom December. Har gått 21 dagar utan ett ord. När jag mailar och ringer eller går till butik, säger dom 2021! Haha!!!!

Medlem
Skrivet av Fsoderstrom:

Ska aldrig beställa från mediamarkt igen i alla fall.
Ska testa att ringa dom idag igen

^
Detta, ska köpa ny tork o tvätt efter jul och de går fetbort.
Alla gick väl till Tyskland... Heder åt EG som inte verkar levererat alla sina i Norge,


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Fick min idag från cdon, beställde den i mitten på oktober och då skulle den levereras i februari 2021. En trevlig överraskning nu till Jul! 😊

Inaktiv
Skrivet av Solidur:

PS5an från CDON har stått som postad sedan gårdagen. Sedan har det inte hänt något mer. På mina sidor står det att leveransen packas. Hur ser det ut för er andra som köpt från CDON och fick bekräftelse igår?

Jag hämtade mitt vid lunch idag. Men det beror ju säkert på var man bor etc. Blev faktiskt förvånad över att det gick så snabbt som det gjorde, postnord i juletid.

Lycka till alla andra!

Medlem

Får tålmodigt vänta tills mitt paket från CDON kommer till ombud imorgon trots att det ligger på deras lager i samma stad som jag bor i 😅


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Någon som hört nått från Inet gällande PS5 SE? Har själv intw hört att knyst från dem sedan den 20/11 där lovade att fortlöpande informera om läget. Börjar bli rätt besviken på hur de hanterat lanseringen.

Medlem
Skrivet av Janne-Loffe:

Någon som hört nått från Inet gällande PS5 SE? Har själv intw hört att knyst från dem sedan den 20/11 där lovade att fortlöpande informera om läget. Börjar bli rätt besviken på hur de hanterat lanseringen.

Nej, det har varit knäpptyst. Vet att de har levererat DE, men har inte hört något om SE.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Gjorde en beställning 8 oktober hos CDON för leverans i februari men är beräknad att komma imorgon lagom innan jul. Lite strul med leverans som en del andra då man är bortrest och vill ha varan levererad till där man är under julen som inte alltid är detsamma som hemadressen. Efter viss omstyrning av leveransen är en PS5 standard tänkt att hämtas imorgon.

Fick också först som en del andra här ett nonsenssvar goddag Yxskaft från CDONs kundservice, verkar som de inte hade bemödat sig att sätta sig in i situationen och skrev ett nytt förtydligande. Lite knepigt såhär när man måste skriva till en kundtjänst som inte tar telefonsamtal pga kostnadsbesparingar. Fick som svar att ändring av leveransadress under pågående utskick kan vara möjlig men görs av det företaget som varan kommer ifrån, dvs ej Postnord och CDON verkar bara göra så om varan har blivit betald, dvs ej möjligt om man har gjort sitt köp på faktura (betalning i efterhand när varan väl är framme), pga att de vill stoppa bedrägeriförsök. Visst man kan köpa den förklaringen men det är inte direkt smidig kundtjänsthantering från CDON särskilt om varan kommer fram väldigt snabbt.

Går dock att styra om upphämtningsställe när varan väl är framme från Postnord till annat ombud. Var möjligt att välja annat upphämtningsställe även 50 mil längre bort för en skälig kostnad om 39 kr som sköttes via Postnords app. @serdyllon lite väl drygt att pröjsa 260 kr, vilket alternativ valde du då?

Medlem
Skrivet av Ook:

@serdyllon lite väl drygt att pröjsa 260 kr, vilket alternativ valde du då?

Rejält drygt, men det var en Amazon-import (leverantören säljer endast via Amazon-lagret i UK) som jag hade bokat till bolaget och som PostNord fuckade upp något alldeles ordentligt. Istället för leverans till hemkontoret så landade den på 3 olika ombud i 2 olika kommuner

Kontaktade PostNord som skyllde på Amazon, som i sin tur betalade tillbaka fraktkostnaden men bollade tillbaka till PostNord. I slutändan fick jag betala en ny utkörning och summan blev 260 kr. Har hänt mig 2-3 gånger senaste året, PostNord är inte särskilt stabila i vår kommun. De struntade ju i att leverera CP2077 till hemmet också och dumpade det hos ombudet. Numera undviker jag aktivt PostNord om det finns andra fraktalternativ.

Om det är som du säger och man inte kan boka om utkörningen så blir de surt för min del. CDON går ju överhuvudtaget inte att få tag på och nu har de redan skickat paketet. Till ombudet, givetvis. De läste förmodligen inga av mina mail

Medlem

Godmorgon! Idag är en härlig morgon, för jag vaknade upp till inget annat än ett mail från MediaMarkt som säger att mitt PS5 är påväg! Så hoppet finns nu alltså för oss förvridna jävlar som var så sjuka att vi beställde UTAN skivläsare!

Beställde alltså en Digital Edition, om det inte framgick haha, den 17/9-20.

Medlem

Då har jag hämtat ut min PS5 från CDON. Jag vill tacka för CDON tipset i tråden, trodde knappast att en beställning lagd 9/12 skulle ge mig en PS5 till jul! Avbokar min Komplett order och önskar alla i tråden god PS5 jakt och en God Jul!

Medlem
Skrivet av Ook:

@serdyllon lite väl drygt att pröjsa 260 kr, vilket alternativ valde du då?

Uppdatering av läget:

Vill man så går det att ringa till PostNord och ange att man pga Covid vill boka utkörning efter att paketet har anlänt hos ombudet. Priset blir då 99 kr. Går dock inte att göra förrän paketet har hamnat hos ombudet och därefter tar det någon extra dag ytterligare innan utkörningen sker.

Medlem

Min ps5 SE från elgiganten levererades igår. Härliga tider! Hoppas alla som vill ha en får en snart!

Medlem

Jag har tecknat mig för avtal via All Access med tillhörande Series X och förväntas få konsolen den 8 januari. Tror de prioriterar All Access för igår fick en kompis ett meddelande om att hans konsol (icke AA) skulle försenas till februari/mars men om han kom in under dagen och tecknade AA skulle han med all säkerhet hinna få den till samma datum, 8 januari.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av e3henri:

Jaså behöll du CDON bokningen trots allt?.
Trodde du hade beställt på EG med lotteriet och avbokat CDON.

Jag glömde editera det behöll den såld till en kompis som står i kö hos webhallen. Naturligtvis köpt till priset 5990.

Skrivet av zeltaOK:

Godmorgon! Idag är en härlig morgon, för jag vaknade upp till inget annat än ett mail från MediaMarkt som säger att mitt PS5 är påväg! Så hoppet finns nu alltså för oss förvridna jävlar som var så sjuka att vi beställde UTAN skivläsare!

Beställde alltså en Digital Edition, om det inte framgick haha, den 17/9-20.

Hoppet finns!!! Skönt att höra att de digitala börjar rulla ut från MM. Kön framför mig blir mindre

Skriv svar