Ny Cyberpunk 2077-hotfix ska göra spelet stabilare

Robot
Ny Cyberpunk 2077-hotfix ska göra spelet stabilare

Och massor av små buggfixar.

#cyberpunk-2077


Medlem

Nice. Spelet är skitroligt. En av de bästa upplevelser jag haft på länge. Nu med fler fixar så blir det bara bättre och bättre.

Medlem

Funkar bra för mig på PC nu med max inställningar. Det jag stör mig mest på nu är den extremt dåliga AI/polisen.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Funkar bra för mig på PC nu med max inställningar. Det jag stör mig mest på nu är den extremt dåliga AI/polisen.

Alltså, polisens AI är värdelös, men det känns inte som ett särskilt stort problem då de så sällan är med. Det är inte GTA liksom, det är inte meningen att du ska kaosa på gatorna och sno bilar.

Medlem
Är denna hotfix endast för PC?

Är denna hotfix endast för PC?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Är denna hotfix endast för PC?

Nej.

Geeks Gaming
Skrivet av Kris:

Är denna hotfix endast för PC?

Nej, den är släppt på ps/xbox med

Medlem
Skrivet av Kris:

Är denna hotfix endast för PC?

"Hotfix 1.05 is now live on PC, Xbox and PlayStation systems!"
https://www.cyberpunk.net/en/news/37166/hotfix-1-05


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Inaktiv
Skrivet av Hullken:

Alltså, polisens AI är värdelös, men det känns inte som ett särskilt stort problem då de så sällan är med. Det är inte GTA liksom, det är inte meningen att du ska kaosa på gatorna och sno bilar.

Det är nog därför jag inte heller märkt av detta. Man hamnar otroligt sällan i onåd hos polisen om man inte aktivt söker den vilket jag personligen inte gjort.

Medlem

Gäsp... ännu en nyhet om Cyberpunk. Det enda spelet som existerar.
There can be only one.
Gud Fader själv skapade spelet.
Gäsp...

Nu när spelet verkar vara såpass trasigt att de behöver jobba såpass mycket på de så känns de ju som att en riktig ps5 version är långt borta.
Kommer hur som helst att vänta på de.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det är nog därför jag inte heller märkt av detta. Man hamnar otroligt sällan i onåd hos polisen om man inte aktivt söker den vilket jag personligen inte gjort.

Samma här, ett fåtal gånger på 75h för att jag råkat klanta lite med körandet. Aldrig brutit mig in i en bil eller skjutit civila bara för att


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Finns ju heller ingen mening med att skjuta civila när dom inte implementerat bounty systemet än. Mercenaries som skulle jaga dig. Men aa varför ska man hålla det man har lovat för. Så nu ignorerar man alla npc:er för dom är ju bara i vägen, fyler ingen fuktion. Staden är ju stendöd. Jävlig fin fasad. Storyn i sig dock visar ju lite grann vad som de hade lovat hur spelet skulle ha varit i freeroaming läget. Ring felix så fixar han iordning/lagar spelet.

Medlem

nån som har problem att avsluta spelet ordentligt i steam efter denna hotfix?

jag avslutar spelet som vanligt men ute i steam så verkar det fortfarande vara igång.
får avsluta steam "hårt" för att det ska stängas av helt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Gäsp... ännu en nyhet om Cyberpunk. Det enda spelet som existerar.
There can be only one.
Gud Fader själv skapade spelet.
Gäsp...

Däremot ser det ju ut som att Cyberpunk 2077 är högst intressant för dig efter en snabbtitt på din FZ-aktivitet senaste veckan.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Finns ju heller ingen mening med att skjuta civila när dom inte implementerat bounty systemet än. Mercenaries som skulle jaga dig. Men aa varför ska man hålla det man har lovat för. Så nu ignorerar man alla npc:er för dom är ju bara i vägen, fyler ingen fuktion. Staden är ju stendöd. Jävlig fin fasad. Storyn i sig dock visar ju lite grann vad som de hade lovat hur spelet skulle ha varit i freeroaming läget. Ring felix så fixar han iordning/lagar spelet.

Själv tycker jag det är bra inlevelse i staden. Folk överallt som rör sig i en härlig ström. Ibland stannar jag och lyssnar på små konversationer. Vissa är korta och inte så intressanta medans andra är längre och intressanta. Bra variation.
Sedan är det trevligt med lite små mini events bland befolkningen också. Men de är lite mer sällsynta.
Inte så ofta jag ser en NPC som buggar. Men det händer väl att någon står rakt upp på en stol. Men nu pratar vi 1/1000 typ.

Geeks Gaming
Skrivet av scaryfoot:

Gäsp... ännu en nyhet om Cyberpunk. Det enda spelet som existerar.
There can be only one.
Gud Fader själv skapade spelet.
Gäsp...

Nej men det är det nyaste storspelet som kommit och där har ju varit en del turbulens

Vad hade du velat läsa för nyheter istället?

Medlem
Citat:

Added some warmth to HDR

Hur vore det om de implementerade riktig HDR i stället, om de nu ska lägga tid på HDR?

Medlem

Nu går jag emot mig själv om att jag tycker synd om dem. Men var bara tvungen.

Vad vi väntade oss

Vad vi fick 🤣

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nej, den är släppt på ps/xbox med

Jag skulle gärna vilja höra hur ni som spelar på lastgen konsol upplever spelet efter hotfixen?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag skulle gärna vilja höra hur ni som spelar på lastgen konsol upplever spelet efter hotfixen?

Jag spelade hela helgen. I söndsgs kändes spelet snyggare än i fredags. Jag hade inte så mycket buggar själv men de problemen jag hade verkade inte dyka upp igen. Ingen omstart av spelet behövdes alls. Allt kändes mer smidigt igår och det märkte jag. Skrev att mess till min kompis och sa att det flöt på förvånansvärt bra.

Kör på series x. Ingen krash på hela söndagen.

Medlem
Skrivet av Hexon:

Nu går jag emot mig själv om att jag tycker synd om dem. Men var bara tvungen.

Vad vi väntade oss
https://cdn.fz.se/artikel/bild/1424100?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilw...

Vad vi fick 🤣
https://static0.thegamerimages.com/wordpress/wp-content/uplo...

Haha. Sådär har jag nog aldrig sett spelet. Så där dåligt. Rolig extrem version.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag spelade hela helgen. I söndsgs kändes spelet snyggare än i fredags. Jag hade inte så mycket buggar själv men de problemen jag hade verkade inte dyka upp igen. Ingen omstart av spelet behövdes alls. Allt kändes mer smidigt igår och det märkte jag. Skrev att mess till min kompis och sa att det flöt på förvånansvärt bra.

Kör på series x. Ingen krash på hela söndagen.

Tack för inputen. Dock hade jag fråga om hur det funkar på lastgen, dvs. PS4, PS4 pro och Xbox One. Att det rullar bra på Xbox series x och PS5 det förväntar jag mig. Men spelet marknadsförs som ett lastgen spel så därför viktigt att veta hur det funkar på dem.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av denza:

Haha. Sådär har jag nog aldrig sett spelet. Så där dåligt. Rolig extrem version.

Ja den är lustig. För mig ser det i princip ut som den översta versionen.

Medlem
Skrivet av denza:

Haha. Sådär har jag nog aldrig sett spelet. Så där dåligt. Rolig extrem version.

Det kommer från Xbox versionen tror jag där det är enorma problem med texturer som inte laddar nog snabbt. Finns en video någonstans på den och det tar kanske 5-10s innan man ser ansiktet.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Däremot ser det ju ut som att Cyberpunk 2077 är högst intressant för dig efter en snabbtitt på din FZ-aktivitet senaste veckan.

Det VAR intressant.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nej men det är det nyaste storspelet som kommit och där har ju varit en del turbulens

Vad hade du velat läsa för nyheter istället?

Ja, årets spelsläpp enligt vissa.
Helst hade jag velat läsa om Half-Life 3, GTA 6.
Cyberpunk kommer vara bortglömt snabbare än folk anar.

Geeks Gaming
Skrivet av scaryfoot:

Ja, årets spelsläpp enligt vissa.
Helst hade jag velat läsa om Half-Life 3, GTA 6.
Cyberpunk kommer vara bortglömt snabbare än folk anar.

Mjo, lite ont om nyheter som rör de spelen

Redaktör
Skrivet av scaryfoot:

Ja, årets spelsläpp enligt vissa.
Helst hade jag velat läsa om Half-Life 3, GTA 6.
Cyberpunk kommer vara bortglömt snabbare än folk anar.

Hehe. Om det fanns nåt matnyttigt att skriva om GTA 6 eller Half-Life 3 hade jag skrivit det. Var så säker.

Nånstans handlar det om läsarintresse. Kolla de fem nyheter vi skrivit i dag: tre om andra saker har 14 kommentarer totalt så här långt, de två om Cyberpunk en bit över 100. Och det är inga clickbait-nyheter. Intresset är enormt för Cyberpunk, då är det klart vi skriver om det finns intressanta nyheter.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hehe. Om det fanns nåt matnyttigt att skriva om GTA 6 eller Half-Life 3 hade jag skrivit det. Var så säker.

Nånstans handlar det om läsarintresse. Kolla de fem nyheter vi skrivit i dag: tre om andra saker har 14 kommentarer totalt så här långt, de två om Cyberpunk en bit över 100. Och det är inga clickbait-nyheter. Intresset är enormt för Cyberpunk, då är det klart vi skriver om det finns intressanta nyheter.

Om du får tid över så försök klämma in lite om Breath of the Wild 2, Total War: Warhammer 3 och Elden Ring.

123
Skriv svar