Även Xbox-köpare kan lämna tillbaka Cyberpunk 2077

Robot
Även Xbox-köpare kan lämna tillbaka Cyberpunk 2077

Microsoft gör återköp, men fortsätter sälja spelet.

#cyberpunk-2077


Medlem

Bra, som det ska och bör va men de borde även sluta sälja det sålänge återköpen öppnas upp.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kan ju faktiskt finnas folk som vill lira det trots de tekniska tillkortakommanden och buggar det dras med, eller som åtminstone vill testa sin lycka och hur det flyter för just dem. Därutöver kan man ju inte köpa det från PS Store även om man har en PS5 heller på vilken det enligt uppgift flyter ganska bra. Så länge man erbjuder villkorslösa refunds (eller ja, kanske upp till 10h spelad tid eller liknande så att folk inte kan köra klart det och sedan kräva pengarna tillbaka) ser jag inga problem med att sälja det. Kanske kan de lägga en notis på spelets sida i affären där de förklarar refundpolicyn och att det beror på att många upplever problem med det dock.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Kan ju faktiskt finnas folk som vill lira det trots de tekniska tillkortakommanden och buggar det dras med, eller som åtminstone vill testa sin lycka och hur det flyter för just dem. Därutöver kan man ju inte köpa det från PS Store även om man har en PS5 heller på vilken det enligt uppgift flyter ganska bra. Så länge man erbjuder villkorslösa refunds (eller ja, kanske upp till 10h spelad tid eller liknande så att folk inte kan köra klart det och sedan kräva pengarna tillbaka) ser jag inga problem med att sälja det. Kanske kan de lägga en notis på spelets sida i affären där de förklarar refundpolicyn och att det beror på att många upplever problem med det dock.

Är väl just det jag tycker är konstigt, man kan i teorin köpa spelet, lira igenom det och sedan återlämna...För all del men det är ju inte rättvist mot nån.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Eh det ordnar sig är glad för att jag får spela spelet nu. Trots buggar. Är ledig osv. Så det är helt perfekt. Enda alternativet jag kan tänka mig som skulle fungerat bättre är om dom släppte samma spel men kallade det en beta och släppte det klara spelet i mars eller något nästa år. Då hade sånna som jag fått spela med buggar nu. Och dom som inte gillar det hade fått vänta på bättre tider. Ja och självklart släppt spelet separat till konsol och pc inte samma datum.

Medlem

Oroar mig lite för att Microsoft kommer få stora problem om 5-10 år när spel måste stödja deras series S för att få säljas på deras platform.

Medlem

Jag nästan önskar att jag köpt spelet för Xbox eller PS4 så jag kunde fått en refund, för även om jag spelar på PC måste jag säga att det här är inget vidare spel. Det lever definitivt inte upp till hypen.
Superkorkad AI. Helt meningslösa NPCer som bara står och hänger. Hemsk bilkörning, som att halka runt på en tvål på en pinne, Repetitiva side-quests och undermåligt level system. Onödigt krångligt inventory osv osv. Sammantaget känns det stelt, ointressant och ofärdigt. Enda anledningen att spela vidare skulle väl vara huvudstoryn men inte ens den känns särskilt spännande.

Redaktör
Skrivet av Pappa Zappa:

Jag nästan önskar att jag köpt spelet för Xbox eller PS4 så jag kunde fått en refund, för även om jag spelar på PC måste jag säga att det här är inget vidare spel. Det lever definitivt inte upp till hypen.
Superkorkad AI. Helt meningslösa NPCer som bara står och hänger. Hemsk bilkörning, som att halka runt på en tvål på en pinne, Repetitiva side-quests och undermåligt level system. Onödigt krångligt inventory osv osv. Sammantaget känns det stelt, ointressant och ofärdigt. Enda anledningen att spela vidare skulle väl vara huvudstoryn men inte ens den känns särskilt spännande.

Hörde jag någon säga "medlemsrecension"?


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Soulless:

Bra, som det ska och bör va men de borde även sluta sälja det sålänge återköpen öppnas upp.

Kanske finns de som uppskattar spelet ändå och kanske har series x? På Playstation säljs ju spelet fortfarande i fysisk butik så helt stop är det inte


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Kanske finns de som uppskattar spelet ändå och kanske har series x? På Playstation säljs ju spelet fortfarande i fysisk butik så helt stop är det inte

Jo men återköp i fysisk butik kan ju inte sony styra över?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Oroar mig lite för att Microsoft kommer få stora problem om 5-10 år när spel måste stödja deras series S för att få säljas på deras platform.

Tror inte det blir mycket värre än med dagens one s. (alltså att spelen är fula men fungerar okej) Den har ju nästan lika bra processor som PS5 och series x, så det borde gå att optimera grafiken så att det fungerar.

Det skulle vara om spelen behöver mer än 350gig eller vad som är fritt på SS. Men det är inte första gången ett spel behöver mer än vad konsolen har inbyggt. Ex gta v på xbox 360/ps3 krävde hårddisk och båda de konsolerna såldes i varianter som saknade det.

Som jag nämnde i en annan tråd har de också möjligheten att streama spelen om hårdvaran inte duger men då får det vara tydligt innan inköp av spel om det körs lokalt eller över nätet.

Sen om 5 till 10 år är det ju även dags för en ny generation.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Soulless:

Jo men återköp i fysisk butik kan ju inte sony styra över?

Nae precis om de inte säger stop där också för de bestämmer vad som får släppas på deras konsol. Handlar mest om att de inte vill/orkar hantera återköpen så fysiska butikerna får stå för det istället så därför dom delistar spelet. Enligt mötesprotokollet som släpptes så var inte Sony nöjda över CDPR återköpgs grejj. Inget med kvaliteten på produkten att göra även om de försöker få det att låta som det. Pengar och inte reta China är de 2 sakerna alla företag bryr sig om tyvärr


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har Xbox series X och begärde återbetalning. Hade dålig koll innan det släpptes, visste inte att Series X typ skulle spela samma version som till Xbox one. Kanske köper det sen när förbättrade versionen till next-gen släppts och fixat till en del buggar.

Begärde återbetalning till stor del för att markera att företag inte bör släppa spel inser skicket.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Jag nästan önskar att jag köpt spelet för Xbox eller PS4 så jag kunde fått en refund, för även om jag spelar på PC måste jag säga att det här är inget vidare spel. Det lever definitivt inte upp till hypen.
Superkorkad AI. Helt meningslösa NPCer som bara står och hänger. Hemsk bilkörning, som att halka runt på en tvål på en pinne, Repetitiva side-quests och undermåligt level system. Onödigt krångligt inventory osv osv. Sammantaget känns det stelt, ointressant och ofärdigt. Enda anledningen att spela vidare skulle väl vara huvudstoryn men inte ens den känns särskilt spännande.

Köpte du det via Steam eller GOG?
Ifall du skaffade det via Steam, testa att kräva en återbetalning ändå fastän du har kört över den "såkallade limiten" på 2h.
Skriv utförligt varför du vill lämna tillbaka spelet och gör påtryckningar att du har grafiska problem med det tex. Det kan ibland hända att de gör återbetalningar långt över tidsgränsen som de brukar ha. Och iom att spelet heter Cyberpunk, så känner de nog mer än väl till problem som kan uppstå. Det är iaf värt ett försök.

Har inte nån större koll på hur GOG löser sina återbetalningar, men har för mig att det är upp till 60 dagar eller nåt sånt. (Har som sagt ingen koll på det).

Medlem

Men jag fattar inte det här. Spelet fungerar rätt bra på seriex x hur kan man få tillbaka pengarna då? Få återbetalning för att hypen inte motsvarade förväntningarna är ju bara löjligt att försöka sig på en refund. Inte någons fel att folk hypade upp spelet och trodde man kunde göra saker i spelet som ingen hade gått ut med. Hela tiden pratar folk om refund på gamla konsoler. Men nya konsoler så ska inte refund gå igenom som jag förstår det. Varför annars skriva ps4 och xbox one då? Dom ser väl vad man sitter på för konsol.

Jag vet att det är samma version av spelet.

1
Skriv svar