CD Projekt kritiseras för kovändning angående Devotion-släpp på GOG

Medlem

Självklart, CD Projekt är Corpo

Geeks Gaming

Rätta mig om jag har fel, men är inte cp2077 CDPRs första spel som släpps i kina?

Om man tar på sig foliehatten så kan man dra några paralleller där

KoP
Medlem

Ser inget fel i att göra narr utav Kinas president. Har man gjort sig förtjänt utav det så är det ok. Det är väl bara att släppa spelet? Dags att sluta vara så jävla pussy. :'D

Medlem
Skrivet av heady89:

Ska vi verkligen snacka med tanke på allt vi i Väst outsourcar till Öst, främst för billig slavande arbetskraft.

Det finns inte en enda person i det här forumet som inte pumpat in tusentals kronor i kinas ekonomi och fortsätter att göra det för att de vill ha billiga produkter. I slutändan är det konsumenterna som styr företagens beteenden, väljer konsumenterna bort de billiga produkterna som tillverkas i kina kommer naturligtvis företagen att flytta sin verksamhet.

Nu finns det ju även företag som vill sälja till de kinesiska konsumenterna, tex. film och annan underhållning, vilket är svårare att påverka men om kina inte länge kan sälja sina produkter till väst kommer även den ekonomi som gör den kinesiska marknaden lönsam att påverkas.

eld
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Rätta mig om jag har fel, men är inte cp2077 CDPRs första spel som släpps i kina?

Om man tar på sig foliehatten så kan man dra några paralleller där

Det handlar inte ens om att det skulle bli svårt att sälja spel där om de gör så, det handlar om att de inte kommer kunna sälja några spel i den marknaden överhuvudtaget.

Det skulle få hela ps4 / xbox one incidenten att se väldigt liten ut om de vart tvungna att dra tillbaka spelet i kina helt.

Medlem

Hoppas att det här leder till en bojkott som skadar CD Project rejält. Företag som böjer ned sig för diktaturer istället för att stå för mänskliga rättigheter förtjänar inte att få finnas.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ska vi verkligen snacka med tanke på allt vi i Väst outsourcar till Öst, främst för billig slavande arbetskraft.

Finns det slavarbetare i öst? Jag skulle tro att slavarbete är förbjudet även där.

Geeks Gaming
Skrivet av Tramsfabriken:

Finns det slavarbetare i öst? Jag skulle tro att slavarbete är förbjudet även där.

Mjo, kina anklagas just nu för att utnyttja uigurer till slavarbete mot deras vilja, tyvärr

Medlem

Streisandeffekten har aldrig varit mer passande än här. Vart började egentligen denna fantastiskt roliga sak att Kina blir kränkt av ... Nalle Puh av alla saker? Ja, sen förstår jag nu att en affisch med Nalle Puh numera otvetydigt betyder kritik mot Kina, men vart började denna association?

Skribent
Skrivet av Matthias:

Streisandeffekten har aldrig varit mer passande än här. Vart började egentligen denna fantastiskt roliga sak att Kina blir kränkt av ... Nalle Puh av alla saker? Ja, sen förstår jag nu att en affisch med Nalle Puh numera otvetydigt betyder kritik mot Kina, men vart började denna association?

Folk började helt enkelt säga att Kinas president såg ut som Nalle Puh, och på den vägen är det

Medlem
Skrivet av Matthias:

Streisandeffekten har aldrig varit mer passande än här. Vart började egentligen denna fantastiskt roliga sak att Kina blir kränkt av ... Nalle Puh av alla saker? Ja, sen förstår jag nu att en affisch med Nalle Puh numera otvetydigt betyder kritik mot Kina, men vart började denna association?

Det började 2013 när Xi besökte USA och denna bild på Xi och Obama började spridas.

Medlem

Så vi skall inte handla spel från Epic för att de ägs till 40% av Tencent, men inte heller av GOG eller Steam för de båda har vikit sig för Kina och blockerar Devotion?

Dags att köpa spel i fysisk form igen? Men då inte som en tom box med en steam-nyckel...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det började 2013 när Xi besökte USA och denna bild på Xi och Obama började spridas.

https://i.guim.co.uk/img/media/09b3b2e1ff83bfdb2c83055d7333a...

Jag skrattar på riktigt. Internet är ett fantastiskt ställe som kan hitta dessa klockrena saker.

Medlem

Äckel CCP. Fy fan.

Medlem

Så länge folk köper allt från Kina, svårt att undvika ibland, men ändå, så ska man kanske inte klaga på bolag som kryper för Kina också.

Ifall bolag som satte sig upp mot Kina belönades av marknaden skulle det var än sak, men knappast det som sker.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Så länge folk köper allt från Kina, svårt att undvika ibland, men ändå, så ska man kanske inte klaga på bolag som kryper för Kina också.

Ifall bolag som satte sig upp mot Kina belönades av marknaden skulle det var än sak, men knappast det som sker.

Lite konstig logik där i första paragrafen. Bara för att man köper produkter som är tillverkade i Kina ska man inte klaga på bolag som kryper för Kina? Det gör ju Kina, och företag som kryper för Kina, helt immuna mot kritik. Är lite nyfiken på hur detta gör situationen bättre.

NuZ
Testpilot

Steam tog ju faktiskt först bort det så lika äckliga dom


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lite konstig logik där i första paragrafen. Bara för att man köper produkter som är tillverkade i Kina ska man inte klaga på bolag som kryper för Kina? Det gör ju Kina, och företag som kryper för Kina, helt immuna mot kritik. Är lite nyfiken på hur detta gör situationen bättre.

Förstår vad du menar, tycker dock fortfarande logiken, ”cd projekt, disney eller xxx bolag borde svartlistat för att de kryper för kina” samtidigt som personen köper saker som tillverkad i kina är en sjuk dubbelmoral.

12
Skriv svar