Among Us finns på pc-Game Pass nu, släpps till Xbox 2021

Robot
Among Us finns på pc-Game Pass nu, släpps till Xbox 2021

Smygmördandet sprider sig.

#among-us


NuZ
Testpilot

Spelet finns även på Switch där det är lättare att lösa chat problemet. Kul att det kommer till mer konsoler också plus att det är på Game pass


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av NuZ:

Spelet finns även på Switch där det är lättare att lösa chat problemet. Kul att det kommer till mer konsoler också plus att det är på Game pass

"Jag skrev ju att det släpptes till Switch förra veckan" tänkte jag. Men jag skrev visst "till Steam". Crap.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

"Jag skrev ju att det släpptes till Switch förra veckan" tänkte jag. Men jag skrev visst "till Steam". Crap.

Lätt gjort på Måndagar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Spelet finns även på Switch där det är lättare att lösa chat problemet. Kul att det kommer till mer konsoler också plus att det är på Game pass

På vilket sätt är det lättare på Switch? Playstation (och Xbox antar jag) har väl allt som behövs inbyggt. Kanske lite pilligt göra det cross plattform men flera spel gör ju det. Har switchen nåt annorlunda system?

Medlem

Förutsätter att det kommer ha crossplay mellan PC och Xbox när det släpps där.


signatur

"There will be another time"

NuZ
Testpilot
Skrivet av fooobar:

På vilket sätt är det lättare på Switch? Playstation (och Xbox antar jag) har väl allt som behövs inbyggt. Kanske lite pilligt göra det cross plattform men flera spel gör ju det. Har switchen nåt annorlunda system?

Toutchskärm med tangentbord för spelet har ingen egen voip Därför de inte släppt till konsol än tydligen.

Skrivet av Lokritz:

Förutsätter att det kommer ha crossplay mellan PC och Xbox när det släpps där.

MS Xbox säger det och Among us egna twitter samma. Så förutsätter att det blir som Fortnite med crossplatform mobil - PC - konsol. När Game pass släpps i webbläsare för att funka på IOS så lär ju PS5 också ha tillgång till Among us och övriga Game pass. Spännande tid för gamers vi lever i med massa crossplay och öppenhet Sen finns det undantag såklart med CDP här senast


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Toutchskärm med tangentbord för spelet har ingen egen voip Därför de inte släppt till konsol än tydligen.

Skulle aldrig spela Among Us med andra än vänner/bekanta med voip.
Men gissar de måste kunna få med alla för göra det riktigt lönsamt.

Tyvärr saknar PS5 webbläsare. Säkerhetsproblem sa någon.

NuZ
Testpilot
Skrivet av fooobar:

Skulle aldrig spela Among Us med andra än vänner/bekanta med voip.
Men gissar de måste kunna få med alla för göra det riktigt lönsamt.

Tyvärr saknar PS5 webbläsare. Säkerhetsproblem sa någon.

Utvecklar eller licenskostnad eller faktiskt säkerhetshot då troligen. Ja ingen är nästan bättre än Edge på Xbox 😅

Ja och att vara tillgängligt precis som du säger. På mobil som jag spelar mycket används textchaten och det går ju lite väl för långsamt att skriva med handkontroll. Så får se hur de löst det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tycker fortfarande att Town of Salem är ofantligt mycket bättre

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kyrre:

Tycker fortfarande att Town of Salem är ofantligt mycket bättre

Haha just ja! Men det var väl symetriskt och mer strategiskt istället för taktiskt ljugande som i Among us? Minns inte riktigt faktiskt, såg bara på streams och spela inte själv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha just ja! Men det var väl symetriskt och mer strategiskt istället för taktiskt ljugande som i Among us? Minns inte riktigt faktiskt, såg bara på streams och spela inte själv

Det är mer strategiskt men mycket taktiskt ljugande också. Mycket mer än i Among Us.
Man njuter verkligen när man lyckats lura så bra att man vinner som mafia (de onda)

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kyrre:

Det är mer strategiskt men mycket taktiskt ljugande också. Mycket mer än i Among Us.
Man njuter verkligen när man lyckats lura så bra att man vinner som mafia (de onda)

Kanske man ska testa det då för låter skojj


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Förutsätter att det kommer ha crossplay mellan PC och Xbox när det släpps där.

Köpt spelet i Windows Store, och det är redan idag crossplay med iOS och Android. Ser ingen orsak till att det skulle vara annorlunda på Xbox.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Köpte Among Us nyligen till Windows på rabatt!

40 pix! Inte så dyrt annars heller (50 pix), men en 20% rabatt iaf!

https://www.microsoft.com/sv-se/p/among-us/9ng07qjnk38j

Gäller i 10 dagar till.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Among us går även att spela i VR, det är gratis.
Rättare sagt några har skapat among us i dom sociala spelen VRChat och RecRoom så det är ju inte "riktiga spelet" men endå samma


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar