Riot annonserar League of Legends-MMO

Robot
Riot annonserar League of Legends-MMO

Riot har storslagna planer för att utveckla sitt moba-varumärke.

#league-of-legends, #riot-games


Medlem

Underbart, behövs fler AAA MMO:n på marknaden. Nu har jag svårt att tro att det kommer döda mitt WoW-beroende men man kan ju alltid hoppas på att de verkligen lyckas, var alldeles för längesedan det släpptes ett riktigt bra MMO.

Medlem

Riot har redan byggt upp en värld med massa lore genom league senaste 10 åren.
Blir en bra grund för detta


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Ogillar vanligtvis MOBA, så ett MMO känns genast mer intressant. Hoppas det är realtime combat.

Medlem

Vad jag förstår det som så har deras senaste content varit väldigt bra? Från youtube videos till ingame content? Hur är deras lore, är den bra?

Medlem

OJOJ, det här är stora nyheter för oss MMO-älskare, vi vet att Riot är kapabla och har stora pengar att spendera!

Medlem

Jag gillade League of Legends men tycker inte om grafiken eller stilen på deras andra spel. Deras spel ser fula ut jämfört med andra spel inom samma genre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Haha men varför? Mmo genren är väll död?

Medlem

Men då blir det väl en kopia på wow då dom har samma stil.

Medlem

Tur att dom har stor plånbok och har råd med lite bottennapp, för det här kommer gå åt pipsvängen.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Haha men varför? Mmo genren är väll död?

Jo, stendöd. Att Riot inte bara lyssnade på en random luffare på fz.se som proklamerade MMO genrens död. Vilken osis.

https://www.businesswire.com/news/home/20201208005691/en/Worl...

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vad jag förstår det som så har deras senaste content varit väldigt bra? Från youtube videos till ingame content? Hur är deras lore, är den bra?

Det går att göra något bra iaf och det är vad Riot försöker göra nu, expandera spelet och också "fixa" upp mera lore och så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Jo, stendöd. Att Riot inte bara lyssnade på en random luffare på fz.se som proklamerade MMO genrens död. Vilken osis.

https://www.businesswire.com/news/home/20201208005691/en/Worl...

Ja WoW! men vad finns under som blomstra?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Ja WoW! men vad finns under som blomstra?

Många som fortfarande spelar Final Fantasy 14, Elder Scrolls Online, EVE Online. Finns säkert fler men dem är de jag följer utöver WoW.

Medlem

Kan bli spänande detta, tycker Riot gör ett väldigt bra jobb med league och en stor del lore finns redan, bara att börja utveckla.

Medlem

Det lär väl ta 5-8 år eller något innan vi faktiskt får se spelet fulländat men jag kommer säkerligen vara helt redo att hoppa på tåget när det närmar sig. Har velat ha ett Runeterra MMO så jävla länge!

Medlem

hoppas de tar lite ex carbine staff till detta så övertygad att det kommer bli grymt

Medlem

Ja nu blev jag genast sugen!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det lär väl ta 5-8 år eller något innan vi faktiskt får se spelet fulländat men jag kommer säkerligen vara helt redo att hoppa på tåget när det närmar sig. Har velat ha ett Runeterra MMO så jävla länge!

Vet ej hur länge dom arbetat på detta,
dom kankse redan valt engine och redan gjort 80% av världen som första mmo:et ska ha, bara story quests balans och några få klasser kvar vet vi ej.

jag kan iaf garantera dig ingen utalar sig vad dom arbetar på förän det nått någon del i utvecklingen skulle gissa detta har redan arbetats på i minst 3 år iaf.

sen får du tänka på lol finns där redan gott om hjältar där dom kan plocka förmågor och småjustera dom osv.

VI vet inte om det är en hjälte du väljer eller någon där du bygger din karaktär plockar olika abilities osv.

får se helt enkelt.

Men vi kommer ju säkerligen få se något om 1-2 år iaf någonting iaf

Medlem

Grät av lycka när jag lästa nyheten i samband med frukosten. Aldrig har bacon och ägg smakat så bra.

Moderator | Testpilot

Gillar Riot, då jag lirat LoL sedan starten 2009, men har svårt att bli hypad på detta. Nya MMO:s har varit kassa sedan flera år tillbka. Mycket tråkiga wow-kloner. Blir det något sådant får det vara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Vet ej hur länge dom arbetat på detta,
dom kankse redan valt engine och redan gjort 80% av världen som första mmo:et ska ha, bara story quests balans och några få klasser kvar vet vi ej.

jag kan iaf garantera dig ingen utalar sig vad dom arbetar på förän det nått någon del i utvecklingen skulle gissa detta har redan arbetats på i minst 3 år iaf.

sen får du tänka på lol finns där redan gott om hjältar där dom kan plocka förmågor och småjustera dom osv.

VI vet inte om det är en hjälte du väljer eller någon där du bygger din karaktär plockar olika abilities osv.

får se helt enkelt.

Men vi kommer ju säkerligen få se något om 1-2 år iaf någonting iaf

Jag fick intrycket av att de nyligen börjat hyra personer för att arbeta på MMO:t, och om det var närmre release så hade Riot nog gått ut med ett större announcement än sådär casually på Twitter. Typ som de gjorde med deras andra titlar då när de announcade ett helt gäng med spel i rad. Att marknadsföra spelet för tidigt makes no sense men om det vore inom 1-2 år så hade de gjort det vid detta laget. (Tror jag...)

Vi får se. Jag förväntar mig 5+ år i alla fall så är det svårt att bli besviken.

Medlem

Tänk om det kunde vara ett nytt MMO likt Dark age of Camelot eller Warhammer:online.. gärna släppas inom kort också. Utan buggar.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Tänk om det kunde vara ett nytt MMO likt Dark age of Camelot eller Warhammer:online.. gärna släppas inom kort också. Utan buggar.

blir nog mer lekskola spel för kids med ad hd. om dom vill ha lol gänget till det. med tanke på lore och grafik i LoL

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

blir nog mer lekskola spel för kids med ad hd. om dom vill ha lol gänget till det. med tanke på lore och grafik i LoL

Snacka inte skit om folk som har adhd.

Du stavar som en kratta också.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Ja WoW! men vad finns under som blomstra?

Final Fantasy 14 går ju riktigt bra (hur mycket pengar de drar in och spelarbas) och någon av deras senaste expansioner har ju varit mångas Game of the Year utmanare. Spelar det inte själv, bara uppfattning jag fått från folk i svängen.

Medlem

LoL är väl världens största esport och den med störst produktionsvärde vid esports-evenemangen.
Så fördelen de har är att väldigt, väldigt mååånga kommer sniffa på detta mmo


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Snacka inte skit om folk som har adhd.

Du stavar som en kratta också.

jag har själv ad hd

1
Skriv svar