Välja headset till PS5

Medlem
Välja headset till PS5

Har (förhoppningsvis) lyckats knipa en PS5 från Elgiganten som jag ska få på release. Bokade samtidigt ett Sony Pulse headset.
Nu har jag spanat lite på Steelseries 7P vilket ska vara förberett för PS5:ans 3D-ljud.
Har provat ett Steelseries 5 innan vilket satt riktigt bra, bra ljud och gedigen känsla.

Tycker Sonys headset ser lite plastigt ut. Hur tänker ni andra? Är det fler som har bokat Sonys headset? Hur tror ni kvalitet och känslan är? Sony har väl annars rätt bra rykte när det gäller hörlurar.

Frågan är om man kanske ska avboka headsetet och avvakta recensioner. Men vill ju gärna ha det samtidigt som konsolen.

Medlem

Har haft exakt samma tankar. Är rädd för att 3D Pulse inte ska vara så bra som jag önskar (men mer ljudmässigt än kvalitativt faktiskt). Hade känt mig tryggare om 3D Pulse hade kostat 1900.-

Läst på en del ställen dock att SONY menar på att det är det enda headset som stödjer 3D-ljudet fullt ut i dagsläget. Jag vill inte hamna i en situation där jag har ett surround headset som ändå bara tolkar 3D ljudet virituellt.

Då jag klantat till mig och bokat hos webhallen och inte gjort det tidigt nog ser det ut som jag inte hinner få ett PS5 till release vilket gör att jag troligen avvaktar recension med jämförelse av Pulse 3D och Steelseries 7P.

Avstängd

Satsar själv på ett Pulse 3d direkt när det går att köpa.
Ska ju även fungera till ps4 och PC


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Du bör nog vänta tills recensioner på headset kopplat till konsolen finns. Sonys bör väl i alla fall fungera bra, sen om de är tillräckligt bra kontra priset är en annan femma.

Är det Steelseries 7P eller sonys som gäller?
Jag är ju egentligen inte intresserad utav att ha en mic på mitt headset, de är ju inte sådär jätte fina de där gaming lurarna. Andra hifi headset är ju så mycket snyggare men jag antar att man inte får ut de där 3D ljudet då ?

Medlem
Skrivet av Kapten schimpans:

Är det Steelseries 7P eller sonys som gäller?
Jag är ju egentligen inte intresserad utav att ha en mic på mitt headset, de är ju inte sådär jätte fina de där gaming lurarna. Andra hifi headset är ju så mycket snyggare men jag antar att man inte får ut de där 3D ljudet då ?

Du får 3D ljud oavsett vilka hörlurar du använder. Det är ett virituellt 3D ljud som levereras i stereo. Så prova först med de hörlurar du har. 3D Pulse och Steelseries 7P har bara en optimerad kalibrering av ljudbilden. Jag har ett par Steelseries 7P som låter bra och sitter skönt. Testat trådat Hyper X headset som också låter bra.

Skrivet av Nordstierna:

Du får 3D ljud oavsett vilka hörlurar du använder. Det är ett virituellt 3D ljud som levereras i stereo. Så prova först med de hörlurar du har. 3D Pulse och Steelseries 7P har bara en optimerad kalibrering av ljudbilden. Jag har ett par Steelseries 7P som låter bra och sitter skönt. Testat trådat Hyper X headset som också låter bra.

Jaha okej de är så det funkar, har dåligt med headset här hemma, enbart ett par marshall lurar med 3,5 mm kabel. Är en jäkla jungel med lurar där ute. Men det får nog bli att hålla utkik efter de där 7p på mellandagsrean.
Såg att enbart maxgaming hade dom i lager så lär ju inte bli så pressat pris. Den andra steelseries 7 så behöver man köpa till en adapter till som jag kan läsa mig till ? Annars är det väll inte stora skillnader

Medlem
Skrivet av Kapten schimpans:

Jaha okej de är så det funkar, har dåligt med headset här hemma, enbart ett par marshall lurar med 3,5 mm kabel. Är en jäkla jungel med lurar där ute. Men det får nog bli att hålla utkik efter de där 7p på mellandagsrean.
Såg att enbart maxgaming hade dom i lager så lär ju inte bli så pressat pris. Den andra steelseries 7 så behöver man köpa till en adapter till som jag kan läsa mig till ? Annars är det väll inte stora skillnader

Osäker på de exakta skillnaderna på 7 och 7P mer än adaptern. Det kan skilja i EQ kalibreringen av 7P och 7 för att kunna stoltsera med att vara anpassad för PS5. Hörde också något om att inte alla trådlösa headsets hade 3D stöd (åtminstone inte vid launch av PS5)

Jag uppskattar mycket den smidiga USB C-adaptern. Syns knappt när den sitter fram på PS5 och smidigt att koppla in direkt i switchen tex.

Medlem

Jag har också funderat länge. Men har en hel drös med headset hemma. Så kan inte med att köpa ett till. Va inne på 7p isf.

Nu använder jag mina Sony xm3 med 3.5mm kabel i kontrollen och en boomfräsmick. Funkar kanon!

Skrivet av Linusenen:

Jag har också funderat länge. Men har en hel drös med headset hemma. Så kan inte med att köpa ett till. Va inne på 7p isf.

Nu använder jag mina Sony xm3 med 3.5mm kabel i kontrollen och en boomfräsmick. Funkar kanon!

Har beställt mig philips fidelio x2hr, tyckte de lät lovande när jag har googlat runt, lär iallafall bli ett lyft från de jag har nu. Kampanj 1500 kr på webhallen.
Kollade faktiskt på Sony xm4 också men då blev de helt andra pengar, tänlte inte på att de fanns några xm3 för en hyffsaf peng haha.

Medlem
Skrivet av Kapten schimpans:

Har beställt mig philips fidelio x2hr, tyckte de lät lovande när jag har googlat runt, lär iallafall bli ett lyft från de jag har nu. Kampanj 1500 kr på webhallen.
Kollade faktiskt på Sony xm4 också men då blev de helt andra pengar, tänlte inte på att de fanns några xm3 för en hyffsaf peng haha.

Blir säkert super vet du om micken kommer funka trådar? Det för det inte med mina xm3. Därför köpte jag https://www.webhallen.com/se/product/275079-V-MODA-BoomPro-mi...
Funkar kanon. Riktigt bra chattljud. Och den sitter som om den va fabriksmonterad.

Jag fick med mina xm3 med mobilen. Därför jag kör med dom

Skrivet av Linusenen:

Blir säkert super vet du om micken kommer funka trådar? Det för det inte med mina xm3. Därför köpte jag https://www.webhallen.com/se/product/275079-V-MODA-BoomPro-mi...
Funkar kanon. Riktigt bra chattljud. Och den sitter som om den va fabriksmonterad.

Jag fick med mina xm3 med mobilen. Därför jag kör med dom

Jaha okej, har inte kollat på mikrofon någonting då jag aldrig spelar online, är mest för ensamma singelplayer spel men visst man kanske blir sugen igen om de kommer något ordentligt battlefield igen eller något liknande.
Får antecka ner boompro micken för säkerhetsskull 😀👍

Medlem
Skrivet av Kapten schimpans:

Har beställt mig philips fidelio x2hr, tyckte de lät lovande när jag har googlat runt, lär iallafall bli ett lyft från de jag har nu. Kampanj 1500 kr på webhallen.
Kollade faktiskt på Sony xm4 också men då blev de helt andra pengar, tänlte inte på att de fanns några xm3 för en hyffsaf peng haha.

Dock har X2HR och XM3 helt olika syften/ljudbild.
XM3 är riktigt bra för musik i t.ex. kollektivtrafik eller på flygplan. X2HR har lite annorlunda ljudbild som jag anser är bättre men de läcker mer samt att det är inte riktigt de du har på flyget eller i kollektivtrafiken utan mer hemma och gärna med en enklare DAC. Nu var det dock till PS5 men det beskriver de olika syften. Nu är ovan personligt även om jag vet många som har XM2 och XM3 och aldrig skulle använda dem hemma.

Har själv XM2 som alltid används ute/på språng men fungerar inte jättebra hemma.
Kör DT880 till PC och Arctis 7 till PS5 för att de är trådlösa vilket verkligen är en fördel i min situation.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Fungerar inte den "inbyggda" micken i Sony xm3 när man anslutit dem tills sin PS?

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Fungerar inte den "inbyggda" micken i Sony xm3 när man anslutit dem tills sin PS?

Jo det gör den Men vill att polaren ska höra mig även om jag viskar. Vill inte väcka barnen.

Nu när Sonys headset verkar finnas i lager på ett par ställen. Någon som har hunnit utvärdera dem och kan rekommendera dem? Verkar fått rätt okej recensioner.

Medlem

Jag kör med Sonys 3D pulse. Tycker det är riktigt bra, känns inte alls plastigt utan känns snarare som bra kvalite. Det sitter skönt på huvudet och jag tycker ljudet är skitbra. Micken är riktigt bra också, har inget alls att klaga på. Skulle absolut rekommendera det.

Medlem

Eftersom ja är väldigt dålig insatt i detta me headset som de är bra ljud i och som man kan prata i och klarar av 3D Audio. Så har ja funnit dessa två vilket gäller

SteelSeries Arctis 7P

Razer BlackShark V2 Pro

Medlem

Djungel med headsets. Jag rekommenderar att kolla den här kanalen: https://m.youtube.com/watch?v=2_5b-EhC_js

Han går igenom de flesta headsets som finns på marknaden från de större märkena. Jag kollade runt rätt länge innan jag fastnade för audio technica ATG-g1 sladd-versionen. Köpte på proshop för typ 1400kr. Sjukt bra ljud, kombinerar med dolby atmos via xboxen och en blasterx g6 dac/amp. Som en annan skriver, alla headsets klarar 3d ljud eftersom det är software som läggs på ljudet.

Här är en genomgång av tre bra headsets till ps5: https://youtu.be/vQDBHZKWjfo

Avstängd

Fick hem mina Pulse 3d för nån vecka sedan och måste nog säga att ljudet och komforten är helt otrolig.

Tillägg: I dagsläget använder jag dom till PS4 och PC då jag inte har Ps5 ännu. Kör dom trådlöst.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Har också haft Pulse 3D sedan dag ett och är otroligt nöjd, hade aldrig kunnat tänka mig att ljudet skulle vara så bra. Är riktigt kräsen även i vanliga fall och köper ständigt nya headsets för musik som lämnas tillbaka då jag alltid hittar fel. Dessa har jag fortsatt att använda som vardagslurar både för datorn (musik) och ps5. Grym detaljrikedom, dynamik, bredd och separation av ljudet.

1
Skriv svar