Blizzard alpha-testar Diablo Immortal, systemkraven släppta

Robot
Blizzard alpha-testar Diablo Immortal, systemkraven släppta
Medlem

Ser dött ut redan! Även här i forumet.

Skribent
Skrivet av Hellspites:

Ser dött ut redan! Även här i forumet.

Folk verkar inte ha mobiler...

Medlem

Lägg mer resurser på 4an istället.

phi
Medlem
Megadelux
Skrivet av Jonny Myrén:

Folk verkar inte ha mobiler...

Hahahahahahahahahaa

Medlem

Den presentationen i kombo med steams reveal av sitt kortspel var fantastisk


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Ser dött ut redan! Även här i forumet.

Sist jag kollade var Candy Crush Saga en enorm besvikelse för utvecklaren. De såg ju att det inte syntes här.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag tror detta kommer bli stort, oerhört stor marknad för mobilspel i Asien, Södra Europa och Sydamerika.
Vi andra kommer nog ge det en chans så småningom också


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Jag tror detta kommer bli stort, oerhört stor marknad för mobilspel i Asien, Södra Europa och Sydamerika.
Vi andra kommer nog ge det en chans så småningom också

VI är inte lika villiga att Micro betala för sånt här skit som asiaterna där borta. Spelet är gjort enbart för microtransaktioner.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Ser dött ut redan! Även här i forumet.

Ledningen slutade lägga ut nyheter om Cyberpunk, då slutade folk skriva så mycket och ett fake-diablo är ju ingen intresserad av.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av lerb:

Hur vet du det?

Att vi inte vill betala eller om det är gjort för Micro köp?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ledningen slutade lägga ut nyheter om Cyberpunk, då slutade folk skriva så mycket och ett fake-diablo är ju ingen intresserad av.

Jag har också märkt att det blev väldigt tyst om just cyberpunk. Vet inte fall om det är bra eller dåliga nyheter!

Medlem

Det lilla jag läst om det så verkar folk vara positivt överraskade. Försiktigt positiva. Sägs att det finns mer att göra än i D3 och att många av sakerna de tagit från D3 är förbättrade. Men det kommer nog ändå inte vara nått för PC spelare, i synnerhet inte med "cool to hate"-stämpeln det har. Jag kommer testa det. Vill klia min Diablo-itch några timmar och se om det är något att fastna i. Snackas ju dessutom om dungeons som kräver grupper, rift-system med modifiers, legendary gems på 6/13 items slots samt 5+ paragorn skilltrees att specca i.

Avstängd

Hm, kommer antagligen spela det på bussen någon gång ibland. Men annars kan jag inte bry mig mindre.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Sist jag kollade var Candy Crush Saga en enorm besvikelse för utvecklaren. De såg ju att det inte syntes här.

Exakt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Fragtjuv

Jag lär testa det när det släpps eftersom jag pendlar en hel del och tycker att det är perfekt att ha något att spela då!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Folk verkar inte ha mobiler...

Alltid lika roligt argument... Helt olika studios som gör dem, för all del jobba på mobil finns en skara med det intresset.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av lerb:

Hur vet du det?

Edit: Vill tillägga att det finns gott om spel häromkring fulla av mikrotransaktoner som folk spelar. Tror detta spel tar emot såpass mycket ilska just för att det släpps på mobil, även nu när de faktiskt utannonserat Diablo 4.

Personligen hoppas jag att det blir bra så att man har ett förhoppningsvis välbyggt och kul mobilspel att pilla med ibland, något annat än alla de <insert name> Saga och övrig annan skit på appstore/playstore.

För det är väl ändå jävligt onödigt att kasta skit på det innan det ens existerar för oss att betrakta?

Vad som redan är bekräftat från Alphan är att det kommer vara ett Battlepass med 2 delar (som i princip alla andra BP's) där den du betalar för är både P2W (ger dig legendarys) och gör det dubbelt så fort att få special gems till dina socket items.

Vad jag skulle säga är dem saker som gör mig mest besviken på detta spel är följande:
1) Features som folk har frågat efter för D3 i år kommer nu till ett mobilspel som ingen egentligen frågade efter.
2) Deras F2P model är också P2W som de sa att det inte skulle vara.
3) Det räknas som D2.5, spelet bindersamman D2 och D3 i sin story vilket gör att folk som vill ha lite mer lore/story måste spela igenom spelet.
4) I sitt nuvarande utförande så måste du grinda om vissa delar i spelet för att du inte är tillräckligt stark för att ta dig igenom spelet med endast kampanjens quests.

Det som verkar positivt med det dock är att det tydligen är ett bra flyt i combat, likt D3 och inte lika stelt som i D2.
Rent generellt så är det ett nedbantat D3 samtidigt som det har en del förbättringar.

Kommer testa, om endast för att köra igenom storyn. Troligen inget jag kommer spela längre än så då utan att lägga ned pengar inte verkar vara värt det.

Medlem

Tror det kommer floppa som fan.. inte tusan vill jag sitta i hundratals timmar sitta o grinda ett diablo spel på en mobil.. helt fel även om jag vet marknaden i asien är enorm för detta.. men kan tycka det borde komma till pc också...

Medlem
Skrivet av miffot:

Alltid lika roligt argument... Helt olika studios som gör dem, för all del jobba på mobil finns en skara med det intresset.

Handlar inte om att det är ett mobilspel, det fick skit p.g.a. deras usla presenation, hade de visat upp en bild på Diablo 4 och gjort alla glada och sen sagt att "Ok killar, under tiden som ni väntar så kommer här ett mobilspel i väntan på mer info om D4". Sure, majoriteten av Diablo fans vill inte ha ett mobilspel, men det handlar mest om hur Blizzard presenterade det och allt som började diskuteras gällande dem och Kina. Själv så skulle jag aldrig röra spelet mest eftersom att jag tycker att det är extremt få spel som lämpar sig att spela på touchskärm, samt att 99% av alla mobilspel är fyllda till bredden med mikrotransaktioner, men för all del, vill folk spela så go ahead, är inte upp till mig/oss att klaga på folk om de spelar dåliga spel, hey, jag spelar också dåliga spel på PC :D.

Medlem
Skrivet av Esri:

Handlar inte om att det är ett mobilspel, det fick skit p.g.a. deras usla presenation, hade de visat upp en bild på Diablo 4 och gjort alla glada och sen sagt att "Ok killar, under tiden som ni väntar så kommer här ett mobilspel i väntan på mer info om D4". Sure, majoriteten av Diablo fans vill inte ha ett mobilspel, men det handlar mest om hur Blizzard presenterade det och allt som började diskuteras gällande dem och Kina. Själv så skulle jag aldrig röra spelet mest eftersom att jag tycker att det är extremt få spel som lämpar sig att spela på touchskärm, samt att 99% av alla mobilspel är fyllda till bredden med mikrotransaktioner, men för all del, vill folk spela så go ahead, är inte upp till mig/oss att klaga på folk om de spelar dåliga spel, hey, jag spelar också dåliga spel på PC :D.

Inget av det som nämndes men ok, vet inte riktigt vad du svarade på.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Då har man något att spela på skithuset.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tror det kommer floppa som fan.. inte tusan vill jag sitta i hundratals timmar sitta o grinda ett diablo spel på en mobil.. helt fel även om jag vet marknaden i asien är enorm för detta.. men kan tycka det borde komma till pc också...

Floppa kommer det inte göra bara för att du hatar det.


signatur

IDKFA

Medlem

Med tanke på att spelet har MTX och premium sub så kommer det vara ett mörker att spela.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ungarna mina kommer spela skiten ur det här och tjata om ingame pengar av mig.
Sjäv väntar jag på D4.

Alla spel har sin publik...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ledningen slutade lägga ut nyheter om Cyberpunk, då slutade folk skriva så mycket och ett fake-diablo är ju ingen intresserad av.

Eller så är en anledning att det är julafton snart, väldigt snart, och att det finns massa annat att stå i. 🤔


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Jag har också märkt att det blev väldigt tyst om just cyberpunk. Vet inte fall om det är bra eller dåliga nyheter!

Dom flesta på FZ har semester, och det är The Freelancers som sköter flödet nu - samt som sagt så är det julafton väldigt snart. 🤔


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Eller så är en anledning att det är julafton snart, väldigt snart, och att det finns massa annat att stå i. 🤔

Världen stannar inte upp, speciellt inte spelvärlden! =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Världen stannar inte upp, speciellt inte spelvärlden! =D

Sant - men personerna på FZ kanske, som alla andra med semester. Du får nog se en hel del när alla är tillbaka på ordinarie plats.


signatur

Niet.

12
Skriv svar