Ny Cyberpunk 2077-hotfix ska göra spelet stabilare

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har också kört hela helgen på Series X. Precis som efter förra hotfixen så upplevede jag en liiiten skillnad i grafiken och flytet... Eller var det bara placebo?

Dock, efter 1.05 har jag råkat ut för att items och subtitles "fryser" oftare på skärmen. Spelade säkert två timmar igår med en dialog från Johnny på skärmen hela tiden. Till slut tröttnade jag och startade om spelet, då försvann texten.

Jag känner precis tvärtom. Som att 1.05 är ett steg tillbaka på Series X. Sämre flyt i spelet på qualitymode, småhackar lite här och där och framedips i combat. Hade en bättre upplevelse från 1.03 till 1.04 istället där spelet kändes just nu lite snyggare. Lite bättre. Flöt på mycket bättre!

Funderar på att starta ett nytt äventyr för att se om det är min savefil som är problemet..

Medlem

Glädjande att se! Hoppas på fler uppdateringar och förbättringar, framförallt till förgående generations konsolägare då de verkar vara av störst behov av dem. Hur blev denna fix för laggandet på PS4 t ex?

Skrivet av scaryfoot:

Gäsp... ännu en nyhet om Cyberpunk. Det enda spelet som existerar.
There can be only one.
Gud Fader själv skapade spelet.
Gäsp...

Vad skriver inte vissa för att skapa lite kontrovers och få uppmärksamhet? Här, det är ju jul snart så jag ska ge dig både lite text och en bild

Medlem
Skrivet av noyart:

Läste att konversationerna mellan npcer är som mest i mainstory områden. Och om man tar sig lite ut från de områderna, t.ex om man utforskar så är inte det så mycket sånt utan mer hjärn döda npcer eller något. Är det något du sett när du spelat?

exakt så är det utanför main storyn så är npc:erna helt hjärna döda bara går omkring och gör inget, ingen som blir galen, alla här på Fz ser bara oh, npc:er som går omkring så underbart att se att staden är vid liv. Men vad gör npc:erna då mer än att dom circulerar runt dig som en fluga då!? du vänder dig om och går åt andra hållet och vänder dig om så har du despawnat hälften utav dom. Men i mainstoryn " scriptade" event så är det något helt annat, är som natt och dag mellan freeroeming och mainstory.

Medlem

Har inte upplevt någon skilland på PC. Sen har jag ett stabilt system som i princip aldrig krånglar. På PC tror jag det mest är för dem med processorer som har 6 eller mindre kärnor. Tror de fixat lite uppdrag med. Har för mig att den mest är för last gen.

Medlem

Jag måste verkligen vara lyckligt lottad, eller så ser jag inte sådant som andra ser.

Spelar på Series X. Spelet flyter på galant, ibland märker man att FPS dippar någon sekund men är sedan tillbaka på 60(?). Några visuella detaljer då och då, en bil som svävar lite, en NPC som går igenom ett hinder. Totalt 0.0 krascher på 20h, har aldrig hänt.

Medlem

För mig har spelet flytit på riktigt bra och jag har kul. Det enda jag vill ha är en Fing funktion där man kan ändra sitt utseende :/ helt jävla sjukt att det inte finns i det här spelet, det är liksom bortom min hjärnkapacitet att försöka greppa hur de kan ha skippat något sånt. Jesus Kristus alltså....

Medlem
Skrivet av Matthias:

Jag måste verkligen vara lyckligt lottad, eller så ser jag inte sådant som andra ser.

Spelar på Series X. Spelet flyter på galant, ibland märker man att FPS dippar någon sekund men är sedan tillbaka på 60(?). Några visuella detaljer då och då, en bil som svävar lite, en NPC som går igenom ett hinder. Totalt 0.0 krascher på 20h, har aldrig hänt.

Spelet flyger på bra på min burn också men aldrig spelat ett "färdigt spel" som haft så mycket buggar... 😂
Svävande människor, items som inte går att plocka upp, quests som inte startar, ljudbuggar, nakenshocker, drösvis med popups osv... 🤣

Medlem

Gott mos.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker inte att det är så farligt med buggar på ps4an pro. Men en rolig grej var att jag fick några av buggarna för första gången efter 1.05 som den skulle lösa. Och jag har aldrig haft just dom tidigare. Har klarat mig rätt bra från större buggar. Men hade 2 bilar på varandra en gång. Och en gång så ramlade det ut massa kartonger ut på vägen. Det såg väldigt realistisk ut samtidigt som att jag är jätte säkert på att det var en bugg.

Medlem

Skit i buggarna, ge mig fler klasser, story och uppdrag istället! ME WANTS MORE!
Mer sex, våld och chrome!! <3

(Okay, och lite buggfixar efter det vore toppen)

Medlem

Någon som kör detta på Geforce Now, isåf hur flyter det på där?

Geeks Gaming
Skrivet av Millmount:

Någon som kör detta på Geforce Now, isåf hur flyter det på där?

Har testat lite på gfn, flyter på ok där men har spelat alldeles för lite för att verkligen kunna jämföra men nu ska jag definitivt göra det!

Medlem
Skrivet av denza:

Haha. Sådär har jag nog aldrig sett spelet. Så där dåligt. Rolig extrem version.

🤣😂😂😂😂😂

Avstängd

Flyter på bra med medium, high 1440p, laggar inte.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Geeks Gaming
Skrivet av Millmount:

Någon som kör detta på Geforce Now, isåf hur flyter det på där?

Skrivet av NordhNet:

Har testat lite på gfn, flyter på ok där men har spelat alldeles för lite för att verkligen kunna jämföra men nu ska jag definitivt göra det!

Okej, efter lite tester så fungerar det jäkligt bra.
Självklart så är det en nätverksfråga med allt det innebär men oj vad positivt överraskad jag blev.

Fördelen är att jag kan köra i lite högre inställningar, nackdelen är att det är beroende på rå ren bredbands-speed

Medlem

Jag har varit extremt hypad på spelet, men är i dagsläget missnöjd totalt sett. Så grava missar där man tycker de missar öppet mål. Som t ex hur vakter/kameror upptäcker dig i vissa missions. Det verkar öht taget inte hänga ihop med någon algoritm kopplar ihop det med vad du faktiskt ser på skärmen (och därav tar dina beslut på).

Man kan inte sätta sig nånstans öht utan på vissa extremt få platser vilket för mig tar bort känslan av att detta är en levande värld....
Generellt tycker jag inte spelet känns "konsekvent" i sin utformning och det saknas känsla för detaljer. Det stör mig då jag verkligen väntat på det här spelet.

Medlem

Jag har hamnat i någon slags depression/desperation. Jag ville verkligen att spelet skulle lätta upp min spelglädje. Men min uråldriga PS4 får mig att inte ens vilja starta spelet, även efter några små buggfixar.
Dock kan jag minska backloggen en hel del. Blir mest fpsspel. Så jag kan skjuta av mig en hel del ilska över det här bedrövliga spelsläppet. Tänker vänta tills jag har råd med en ny TV och PS5. Borde väl gå något enklare att fixa till det till den konsolen om kanske ett halvår.

Medlem

Hade velat kräma ur 100h+ i detta spel. Det blev svintråkigt redan efter 25h. Bortsett ifrån main storyline är spelet mediokert, ett tomt tråkigt skal där allt förutom grafik i staden känns som en Alpha-test. Urdålig AI/fiender/polis. Repetiv combat och förutsägbara fiender. Striderna/stealth känns platta och ovarierande. Biljakterna ska vi inte ens prata om. Spelet började så fantastiskt men kvalitén dog ut fort. Buggfesten kan jag förlåta till viss del men ser inte alls hur detta ska nå någonstans i närheten av Witcher 3.

ELF
Medlem

Fick uppleva den trevliga polis ain igår. Innan har jag snabbt kunnat ta mig undan då jag suttit i bil, men igår försökte jag hänga kvar för att skaka av mig dem till fots. Men de spawnar ju precis runt hörnet och nedanför mig och springer upp för trappan direkt.

ps...
Spelet kan ju inte bara vara skit. Har en på min friendslist som spelat i 152 timmar


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Fick uppleva den trevliga polis ain igår. Innan har jag snabbt kunnat ta mig undan då jag suttit i bil, men igår försökte jag hänga kvar för att skaka av mig dem till fots. Men de spawnar ju precis runt hörnet och nedanför mig och springer upp för trappan direkt.

ps...
Spelet kan ju inte bara vara skit. Har en på min friendslist som spelat i 152 timmar

Ärligt talat har jag svårt att se hur man lyckas klämma in 152 timmar i spelet.

Håller själv på att ta alla achievements nu vilket innefattar att göra i stort sett allt i spelet, alla småjobb åt polisen, collectibles, side quests osv. Allt. Snart klar och har 60 timmar. Räknar med att landa på strax under 100 kanske.

Jag menar, vad gör man då i 52 timmar utöver det? Kör runt och lyssnar på radion?

ELF
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ärligt talat har jag svårt att se hur man lyckas klämma in 152 timmar i spelet.

Håller själv på att ta alla achievements nu vilket innefattar att göra i stort sett allt i spelet, alla småjobb åt polisen, collectibles, side quests osv. Allt. Snart klar och har 60 timmar. Räknar med att landa på strax under 100 kanske.

Jag menar, vad gör man då i 52 timmar utöver det? Kör runt och lyssnar på radion?

Har inte frågat. Men han har säkert börjat om.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag skulle gärna vilja höra hur ni som spelar på lastgen konsol upplever spelet efter hotfixen?

Spelet krashar lite mindre nu tycker jag, dock så händer det fortfarande alldeles för ofta, 2 ggr på en timma idag.
Annars är det samma beta/alphatest som innan tycker jag,

123
Skriv svar