Shoppa loss i Steams årliga vinter-rea

Robot
Shoppa loss i Steams årliga vinter-rea

Köp billiga spel och rösta i Steam Awards.

#Steam, #nyhetstips, #rea


Medlem

Tycker alla steam reor har samma pris hela tiden. Saknar "flash" reorna.

Medlem
Skrivet av FragMa:

Tycker alla steam reor har samma pris hela tiden. Saknar "flash" reorna.

Samma här, köper nästan ingenting längre, det mesta blir jur gratis om ett år eller två ändå dessutom.

Medlem

Märkt också att Steams reor blivit sämre sen Epic store såg dagens ljus. Vilket är märkligt, borde inte Steam kunna konkurera med pris? 🤔 Det är som om de vet att Monopol ställningen snart är över och försöker mjölka så mycket som möjligt.

PS Bara ett exempel:
Death stranding: 300 kr
Death stranding: 109 kr (med 100 kr kupongen som du får på nytt efter att ha köpt spelet).

Köper du inte Kojimas mästerverk för 2 Caffe Latte så skäms på dig! 🙂

Skribent

Det är väl det här som händer när ett företag med monopol får konkurrens. Nuförtiden är det ju digitala reor och giveaways varje vecka, antingen Epic, gog, EA, Ubisoft, Humble Bundle o.s.v. så när väl Steam kör sin rea känns allt bara mellanmjölk. Förut när Valve och Steam ensam satte priser på digitala spel så var varje rea en stor grej.

edit: Likförbannat så kommer jag väl köpa flera spel och lägga till backloggen. Förmodligen Stardew Valley, Dying Light och C&C.

Medlem
Skrivet av FragMa:

Tycker alla steam reor har samma pris hela tiden. Saknar "flash" reorna.

Ja, reorna har gått och blivit riktigt dåliga, och det är just flash-reorna man saknar. Förr gav de även bort julklappar som bland annat kunde innehålla gratis spel. Inte världens bästa spel, men ändå en kul grej. Och man kunde samla betydligt fler trading cards per dag. Det var över lag en mycket mysigare julstämning på Steam än vad det är nu.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Märkt också att Steams reor blivit sämre sen Epic store såg dagens ljus. Vilket är märkligt, borde inte Steam kunna konkurera med pris? 🤔 Det är som om de vet att Monopol ställningen snart är över och försöker mjölka så mycket som möjligt.

PS Bara ett exempel:
Death stranding: 300 kr
Death stranding: 109 kr (med 100 kr kupongen som du får på nytt efter att ha köpt spelet).

Köper du inte Kojimas mästerverk för 2 Caffe Latte så skäms på dig! 🙂

Steam / Valve styr inte priserna
Det är helt upp till utgivarna.

Lite skillnad på EGS då Epic har stigit in flertal gånger och bestämt priserna själva, därför det var ett par utvecklare förra året som tog bort sina spel från rean.

Så klaga på utgivarna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Äeh fan jag har ju allt jag vill ha redan. Ingen som vet nåt schysst "okänt" coop lir?

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Äeh fan jag har ju allt jag vill ha redan. Ingen som vet nåt schysst "okänt" coop lir?

Deep Rock Galactic?

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Äeh fan jag har ju allt jag vill ha redan. Ingen som vet nåt schysst "okänt" coop lir?

Lite nischat kanske, men antar att med okänt menar att du har koll på alla de "vanliga" FPS-liren.

Door Kickers Action Squad där du får ett tvåpack för 40:- på GOG (finns även en 2a, i Early Access)

Broforce är ett humoristiskt sidscrollar shoot-em-up. Full kaos i likhet med Metalslug, fast här är alla karaktärer inspirerade av kända actionskådespelare och deras signaturvapen. Tänk Dirty Harry med en "handkanon" t.ex.

Secrets of Grindea som visserligen är i Early access men har varit på G sedan 2011. Ett tre-mannaoprojekt. Deras hemsida är: https://www.secretsofgrindea.com/ där det går att köpa lite olika varianter av huvudspelet och även med "flerspelarrabatt".

Gamla goda Red Alert 3 går o köra i co-op annars

Ett *TPS som jag spelade igenom med två kompisar dock, är Strange Brigade. Lite enformigt kanske, men för 5€ tycker jag det är värt det.

edit: Skrev fel! Strange Brigade är tredjeperson, inte förstaperson!

Moderator | Testpilot

Nog för att reorna var bättre förut men jag skulle inte säga att de är dåliga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att steams reor har blivit sämre senaste åren är inte så konstigt. När de var som bäst var publishers fortfarande kvar i "retail"-mentaliteten där gamla spel inte hade något värde alls, kunde de få en spottstyver för dem så var det bara gratis pengar.

Medlem

Vilket skall man välja?

Red Dead Redemption 2 eller Cybertjosan2047 med Keanu (via Epic och - 95:- på vad spelen kostar?)


signatur
Medlem
Skrivet av Lith:

Vilket skall man välja?

Red Dead Redemption 2 eller Cybertjosan2047 med Keanu (via Epic och - 95:- på vad spelen kostar?)

Om du inte spelat RDR2 än så skulle jag rekommendera det framför Cyberpunk för tillfället. Cyberpunk är ett grymt spel, men det är buggigt som bara den, så vänta hellre med det tills det blivit patchat.

Skribent
Skrivet av Lith:

Vilket skall man välja?

Red Dead Redemption 2 eller Cybertjosan2047 med Keanu (via Epic och - 95:- på vad spelen kostar?)

Känner du ingen brådska att lira Cyberpunk så skulle jag vänta med det tills CDPR har hunnit släppa några patchar.

Medlem

Det blev ett köp av Hitman 1 & 2. Har inte spelat något i serien sedan Absolution, så det här ska bli skoj!

Avstängd

Hm, blir nog VR Kanojo för egen del. Måste ju ha någon att spendera julen med i år.

Medlem

Steffe o Tegnell sa ju att det inte skulle vara några reor iår.... Skäms er som inte lyssnar

Medlem
Skrivet av A1200G:

Köper du inte Kojimas mästerverk för 2 Caffe Latte så skäms på dig! 🙂

Men jag dricker ju inte ens kaffe

Medlem

Värdelös rea, allt är ju fortfarande dyrt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Jisses vad folk blir kinkigare och kinkigare...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

blev bara 1 spel i år för 0.99 euro

Medlem

Nya Hitman 1 + 2 var ju inte jättedyrt. Man kanske skall slå till.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Men jag dricker ju inte ens kaffe

Ok, 4 paket tuggummi?

Medlem

Mycket gnäll på rean, borde man inte vara glad över det lilla? Betalar mer än gärna 450kr istället för 500kr för ett spel jag vill ha.

Medlem

Köpte det klassiska Rainbow Six. Har det redan på Gog, köpte på Ubisoft store också. Men får inte igång det, blir bara en svart skärm

Medlem

Alltid roligt att fylla på spelbiblioteket lite. Skall bara spela färdigt The Witcher 2 och 3 och Skyrim först. Vi syns på rean 2030.

Medlem

Vete fan om mina backlog tillåter sådana utsvävningar. Har man kring 15 spel som väntar så börjar det vara på gränsen, i alla fall för mig,.

Skrivet av Bojkott:

Om du inte spelat RDR2 än så skulle jag rekommendera det framför Cyberpunk för tillfället. Cyberpunk är ett grymt spel, men det är buggigt som bara den, så vänta hellre med det tills det blivit patchat.

Av en händelse så tog jag ett aktivt beslut redan någon vecka innan Cyberpunk släppet att ta mig an RDR2 istället.
Trodde inte att det skulle vara så här illa med Cyberpunk men alla nya spel har ju skavanker, därför förbokar jag inte (undantaget detta fall) och/eller undviker nya spel ett tag. Priset är ju också en anledning. Nu ville man ge tillbaka lite av deras goodwill CD Projekt har visat tidigare åtminstone.

Red Dead 2 köpte jag efter ett år. Precis lagom...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Slog till på Hexen 2 på gog för ynka 15 kr https://www.gog.com/game/hexen_ii


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Om du inte spelat RDR2 än så skulle jag rekommendera det framför Cyberpunk för tillfället. Cyberpunk är ett grymt spel, men det är buggigt som bara den, så vänta hellre med det tills det blivit patchat.

Skrivet av Jonny Myrén:

Känner du ingen brådska att lira Cyberpunk så skulle jag vänta med det tills CDPR har hunnit släppa några patchar.

Skrivet av Castor.T:

Vete fan om mina backlog tillåter sådana utsvävningar. Har man kring 15 spel som väntar så börjar det vara på gränsen, i alla fall för mig,.

Av en händelse så tog jag ett aktivt beslut redan någon vecka innan Cyberpunk släppet att ta mig an RDR2 istället.
Trodde inte att det skulle vara så här illa med Cyberpunk men alla nya spel har ju skavanker, därför förbokar jag inte (undantaget detta fall) och/eller undviker nya spel ett tag. Priset är ju också en anledning. Nu ville man ge tillbaka lite av deras goodwill CD Projekt har visat tidigare åtminstone.

Red Dead 2 köpte jag efter ett år. Precis lagom...

Det blev Red Dead Redemption 2 och jag har sett att folk har haft tårar i ögonen när dem spelat så jag får ladda upp med snytmaterial här brevid mig. Funderar på om Halo: Master Chief Collection kan vara nåt på Steam. Provade Halo på den gamla krysslådan men att spela med en glädjepadda i nävarna går då rakt inte. Mus och Tangentbord är min kopp med dryck


signatur
12
Skriv svar