Stardew Valley 1.5 till pc ute nu

Robot
Stardew Valley 1.5 till pc ute nu
Medlem

Eric Barone ska ha beröm för att hålla det här spelet vid liv så pass länge genom att släppa stora uppdateringar. Många utvecklare hade släppt uppföljare i stället.

Kontot avslutas

Det var väldigt mycket nytt. Blir kul att testa när det kommer till Switch.
Riktigt kul att det finns en ny ö att åka till med


signatur

ゼルダの城

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Eric Barone ska ha beröm för att hålla det här spelet vid liv så pass länge genom att släppa stora uppdateringar. Många utvecklare hade släppt uppföljare i stället.

Ja eller stycket det till mindre men dyra dlc.

Håller med dig, eloge till honom.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ja eller stycket det till mindre men dyra dlc.

Håller med dig, eloge till honom.

Ibland känner jag tvärtom. Herregud människa, ta lite betalt för ditt hårda arbete. Ta pengarna och investera ännu mer i ditt spel och företag.

Geeks Gaming
Skrivet av Mox+:

Ibland känner jag tvärtom. Herregud människa, ta lite betalt för ditt hårda arbete. Ta pengarna och investera ännu mer i ditt spel och företag.

Ja eller släng ut en donationslänk för bövelen!
Han är ju guld värd i branschen

Medlem

Verkligen inte min typ av spel, men känner folk som det är ren terapi för och har det själv både till PS4 och PC för... ja, han är värd pengarna. Varje gång han säger att nu, nu är han banne mig "färdig" med spelet, sen kommer det en jättepatch till, och en till...

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja eller släng ut en donationslänk för bövelen!
Han är ju guld värd i branschen

Spelet har sålt över 10 miljoner kopior. Eric Barone beräknas ha en en "net worth" på ungefär 30 miljoner dollar. Tror han klarar sig utan donationer.


signatur

???????????????

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Verkligen inte min typ av spel, men känner folk som det är ren terapi för och har det själv både till PS4 och PC för... ja, han är värd pengarna. Varje gång han säger att nu, nu är han banne mig "färdig" med spelet, sen kommer det en jättepatch till, och en till...

Samma här. Inte min typ av spel överhuvudtaget men respekterar verkligen hans kärlek för det han skapat.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Ibland känner jag tvärtom. Herregud människa, ta lite betalt för ditt hårda arbete. Ta pengarna och investera ännu mer i ditt spel och företag.

Jag hade äran att intervjua honom 2013, och den person jag då lärde känna, var en som verkar vara nöjd så länge han har mat på bordet typ. Iaf såpass att han har nog tillräkligt på banken anser han, att han inte behöver ta mer betalt för tillfället.

Skrivet av aegd:

Spelet har sålt över 10 miljoner kopior. Eric Barone beräknas ha en en "net worth" på ungefär 30 miljoner dollar. Tror han klarar sig utan donationer.

För att fortsätta på det jag skrev ovan, så går ju dock snacket att Chucklefish, som kom in och "hjälpte" publicera spelet till slut och även bidra med assistans för att få till multiplayer, skall ha utnyttjat hans goda natur och tagit en enorm del utav vinsten från försäljningen. Något som gjort att han inte är en mångmiljonär enligt vad de flesta tror, men än dock har det tillräckligt gott ställt att han kan leva helt ok.

Sedan har han ju som tur är varumärket och valt att "skiljas" från just Chucklefish för att ta kommandot över fortsatt publicering, och då spelet fortsätter få grymt värdefulla content-drops, så säljer det än idag och då får han som tur är en större del av kakan.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Eric Barone ska ha beröm för att hålla det här spelet vid liv så pass länge genom att släppa stora uppdateringar. Många utvecklare hade släppt uppföljare i stället.

Absolut men jag hoppas att han får betalt för sitt jobb också. Ingen ska jobba gratis.

Köpte spelet men refundade det då det inte är min typ av spel helt enkelt, men jag kan förstå att folk gillar det.

Medlem

Spelet vart en stor succé och han fick en del miljoner dollar.
Kan vara att han inte tycker att spelet är värd den summan han tjänat och vill göra det bättre och bättre. Sedan som solo företag behöver han inte mer pengar än vad han redan har för att börja på ett nytt spel om han önskar.

Medlem

Ska erkänna att om han släpper en version till PS5 - vilket det ju egentligen inte finns någon anledning till eftersom PS4-version fungerar utmärkt(?) - så kommer jag förmodligen att köpa den... Trots att det inte är min typ av spel. Lite som farsan brukade säga om bok-klubben han var med i "När jag blir pensionär, då ska jag banne mig..." ta mig igenom hela min backlog och sitta och mys-farma Stardew...

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja eller släng ut en donationslänk för bövelen!
Han är ju guld värd i branschen

Resultatet blir ju att folk köper fyra kopior av spelet till olika format istället för att folk älskar honom och spelet så mycket.

Geeks Gaming
Skrivet av Eight08:

Resultatet blir ju att folk köper fyra kopior av spelet till olika format istället för att folk älskar honom och spelet så mycket.

Ja, helt tokigt att folk gör så....galet lixom...

*tittar skamset ner i marken*

Folk alltså....

(Pc, Switch, xbox, mobil)

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja, helt tokigt att folk gör så....galet lixom...

*tittar skamset ner i marken*

Folk alltså....

(Pc, Switch, xbox, mobil)

Haha har exakt samma

1
Skriv svar