PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Nu har jag hämtat ut min SE från CDON som beställdes 9/12.

Kommer nu förmodligen inte vara lika aktiv i tråden längre men om jag har något tips kommer jag kasta mig in och skriva det.

Vill ge ett stort tack för all hjälp, allt stöd och alla tips som folk kommit med i tråden.

Hoppas ni som fortfarande väntar inte behöver vänta så länge till 😊


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Hämtade ut min PS5:a från CDON nu på eftermiddagen, så go' känsla! Har avbokat min andra från Komplett nu, så kön är litelitelitelitelitelite kortare nu! Lycka till med jakten ni som fortfarande letar, ska bli roligt att fortsätta följa denna tråd även nu!

Medlem

Nån som har hör något från amazon.se ? Beställde ett ps5 disk 20 Nov ..

Medlem
Skrivet av Ezmir:

Nån som har hör något från amazon.se ? Beställde ett ps5 disk 20 Nov ..

Skrivits en del om det på sweclockers-forum (PS5 ordrar och orderstatus) under dagen. Har bl a ändrats text ytterligare en gång för de som beställt. Står numera ”inte skickat ännu” där det tidigare stod ”inget leveransdatum”, så finns hopp om att saker rör på sig🙂

Håller kvar min bokning på amazon.se från 20:e (DE) åt en kompis, lyckades själv få en från CDON för ett par veckor sedan.

Medlem

108 inlägg hann det bli i den här tråden innan mitt PS5 SE (bokad 9/12 på CDON) till sist kom på plats.
Tack för alla tips och god stämning.

Har avbokat inet och webhallen (känslan att få trycka bort sin hopplösa WH bokning var nästan lika underbar som att se PS5an starta första gången)

Medlem
Skrivet av e3henri:

108 inlägg hann det bli i den här tråden innan mitt PS5 SE (bokad 9/12 på CDON) till sist kom på plats.
Tack för alla tips och god stämning.

Har avbokat inet och webhallen (känslan att få trycka bort sin hopplösa WH bokning var nästan lika underbar som att se PS5an starta första gången)

Ja, det kändes skönt att annullera sina beställningar på Webhallen och MediaMarkt. I alla fall den senare borde göra att någon annan får sin PS5 tidigare i vinter/vår. Webhallens galet långa kö gör dick att den bokningen knappast gör varken till eller från.

Medlem

Så...då har man äntligen fått svar från WH efter flera dagars väntan...och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, för jag blev inte mindre klok på min beställningsstatus...

Frågade om hur det kmr sig att folk som bokat senare får hämta ut tidigare, plus att de höll på att hinna i kapp DE beställningarna. Skrev bl.a också att det jävligt fult om de låter folk hoppa över en kön (flera som sagt likadant). Nämnde även att de inte skulle skulle skylla på "leftovers" från andra kunder, då de fick batchen sent i veckan och jag hoppas min är på väg. WH skrev:

"Hej igen,

Detta kan stämma om kunder haft en tidigare order som avbokats felaktigt och behövt återaktiveras men det ska inte gå att gå före i kö systemet.

När din produkt kommer så blir du meddelad över mejl kring det hela"

Var det allt man fick som svar efter så lång tid? Vad menar dem med "när din produkt kommer", till deras lager, till min hemstad, ska det skickas, har jag fått tilldelning ens? Man kan tolka det på många olika sätt. Väntar man så länge på svar så vill man få ett tydligt svar! Orkar inte ens svara tillbaka...Första gången jag fick svar så svarade de tydligt, "du har inte fått nån tilldelning" och nu detta vaga svar...

Hoppas jag får min från Amazon så jag kan avboka denna!

Btw: En kille som förbokade SE för ett år sedan, fick hem sin idag från WH, men han fick en DE. Vilket skämt och kanske skulle den ha gått till mig...

jbx
Medlem

Skrämmande tråd de här, kanske alla lärt sig att boka i tid nästa gång? Bokade både series X och ps5 våren 2019, fick day one.

Lycka till ni alla och God Jul!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Skrämmande tråd de här, kanske alla lärt sig att boka i tid nästa gång? Bokade både series X och ps5 våren 2019, fick day one.

Lycka till ni alla och God Jul!

Tack. Men tycker du verkligen att det är rimligt att man ska behöva boka 1,5 år innan för att, kanske kanske, få den på release? Samtidigt bokade andra den två veckor innan release, och fick konsolen på release.

Medlem
Skrivet av jbx:

Skrämmande tråd de här, kanske alla lärt sig att boka i tid nästa gång? Bokade både series X och ps5 våren 2019, fick day one.

Lycka till ni alla och God Jul!

Precis. Därför jag har bokat min PS6 och Xbox Series One X Delta 4.2 redan nu.

Lyckades köpa 2st playstation 5 nu hos Elgiganten under utlottningen. Så skönt efter webhallens usla service gällande min bokning från april 2019.

Verkligen imponerad på konsolen! Vilken premiumkänsla den ger. Nöjd över min Xbox series X också, men ps5 känns faktiskt mer premium. Önskar er alla andra lycka till kommande månader ☺️

Medlem

För er som har beställt på MM i Malmö kan jag berätta att jag har ring suport 2 daga i rad nu båda dagarna har de sagt att min order ps5 har anlänt till MM butiken i Svågetorp redan under helgen, det är bara att vänta på Mail från dem så kan du hämta i butik. De kunde inte hjälpa mig där men idag fick jag dem att vända sig till butiken direkt, de skulle ringa mig under dagen har väntat på det sen kl 9.30 imorse. Känns jätte skoj (sarkasm) att min Ps5 SE har legat på ett varuhus som är mindre än 30 min från mig, i mer än 3 dagar men jag kan inte få det för man måste vänta på ett Mail, speciellt när man har haft julsemester alla dessa dagar. Jag har beställt 18/9 lite innan kl 20

Förlåt ville bara spy ut lite frustration då jag börjar inse att jag inte kommer få den fören jul och den kommer ligga och samla dam på ett lager nära mig

SoL
Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Lyckades köpa 2st playstation 5 nu hos Elgiganten under utlottningen. Så skönt efter webhallens usla service gällande min bokning från april 2019.

Verkligen imponerad på konsolen! Vilken premiumkänsla den ger. Nöjd över min Xbox series X också, men ps5 känns faktiskt mer premium. Önskar er alla andra lycka till kommande månader ☺️

Vissa har ju flyt.. själv fick jag inte köpa en enda på utlottningen, nästa gång kanske. Hoppas den inte dröjer för länge

jbx
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Tack. Men tycker du verkligen att det är rimligt att man ska behöva boka 1,5 år innan för att, kanske kanske, få den på release? Samtidigt bokade andra den två veckor innan release, och fick konsolen på release.

Det är helt galet att kösystemet är så trasigt! Men ang rimligheten på 1,5 år känns det inte helt orimligt med tanke på att det är ungefär då vissa butiker börjar lista den. Sen tar det ju endast 3 minuter vid skärmen och är helt kostnadsfritt så du förlorar inget på att boka året innan en release. Jag jobbade på GameStop när ps4 släpptes, de var samma sak då, omkring 30 personer kom in och bokade när konsolen hade visats upp, kanske något år innan release. Sen fick vi många hundra bokningar månaden innan och en jäkla massa folk som ville köpa den på releasedagen utan att ha bokat. Om jag minns rätt så fick vår butik 50-60 maskiner till dag ett.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

jbx
Medlem
Skrivet av Coolduder:

Precis. Därför jag har bokat min PS6 och Xbox Series One X Delta 4.2 redan nu.

Roligt... Jag antar att du bokat sent i höst och hänger läpp för du är utan :^)

Men sanningen är att om de hade släppt en förbokning på ps6 och Xbox One X delta 4.2 så hade jag bokat den redan och inte du, eller hur?!!!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Daboohprince:

För er som har beställt på MM i Malmö kan jag berätta att jag har ring suport 2 daga i rad nu båda dagarna har de sagt att min order ps5 har anlänt till MM butiken i Svågetorp redan under helgen, det är bara att vänta på Mail från dem så kan du hämta i butik. De kunde inte hjälpa mig där men idag fick jag dem att vända sig till butiken direkt, de skulle ringa mig under dagen har väntat på det sen kl 9.30 imorse. Känns jätte skoj (sarkasm) att min Ps5 SE har legat på ett varuhus som är mindre än 30 min från mig, i mer än 3 dagar men jag kan inte få det för man måste vänta på ett Mail, speciellt när man har haft julsemester alla dessa dagar. Jag har beställt 18/9 lite innan kl 20

Förlåt ville bara spy ut lite frustration då jag börjar inse att jag inte kommer få den fören jul och den kommer ligga och samla dam på ett lager nära mig

I feel ya, jag sitter i precis samma båt, fast med butiken i Stockholm. Beställde också 18 sep.

Medlem

Jag har följt tråden en tid och nu har jag precis kvitterat ut min PS5 disc edition i Mediamarkt-butiken. Det blev en bra jul till slut. Lycka till alla andra som jagar och hoppas att ni får en konsol snart.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Daboohprince:

För er som har beställt på MM i Malmö kan jag berätta att jag har ring suport 2 daga i rad nu båda dagarna har de sagt att min order ps5 har anlänt till MM butiken i Svågetorp redan under helgen, det är bara att vänta på Mail från dem så kan du hämta i butik. De kunde inte hjälpa mig där men idag fick jag dem att vända sig till butiken direkt, de skulle ringa mig under dagen har väntat på det sen kl 9.30 imorse. Känns jätte skoj (sarkasm) att min Ps5 SE har legat på ett varuhus som är mindre än 30 min från mig, i mer än 3 dagar men jag kan inte få det för man måste vänta på ett Mail, speciellt när man har haft julsemester alla dessa dagar. Jag har beställt 18/9 lite innan kl 20

Förlåt ville bara spy ut lite frustration då jag börjar inse att jag inte kommer få den fören jul och den kommer ligga och samla dam på ett lager nära mig

Vilken dag och tid la du din bokning?

Betala i butik?

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har följt tråden en tid och nu har jag precis kvitterat ut min PS5 disc edition i Mediamarkt-butiken. Det blev en bra jul till slut. Lycka till alla andra som jagar och hoppas att ni får en konsol snart.

Vilken dag och tid gjorde du din bokning? Betala och hämta i butik?

Medlem
Skrivet av Oootis:

Vilken dag och tid gjorde du din bokning? Betala och hämta i butik?

Bokade 18/9. Betalade och hämtade i butik.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Oootis:

Vilken dag och tid la du din bokning?

Betala i butik?

Läste dåligt 😱 Ser att du bokade 18:e strax innan Kl 20.00.

Jag har bokat 19:e, ca Kl 21. Börjar närma sig iaf.

Medlem
Skrivet av Oootis:

Läste dåligt 😱 Ser att du bokade 18:e strax innan Kl 20.00.

Jag har bokat 19:e, ca Kl 21. Börjar närma sig iaf.

Jäklar nu börjar de närma sig! Bokade 20e

Medlem
Medlem
Skrivet av Fsoderstrom:

Jäklar nu börjar de närma sig! Bokade 20e

Samma här. 🙂

Min polare beställde från CDON 2 mån efter mig och fick sin för 3 dagar sedan.

Jag undrar verkligen vad det kan bero på att MM är så sega på att skicka ut beställningar jämfört med andra återförsäljare.

Sista gången jag beställer något från MM.

Ook
Bibliotekarie (UU)

PS5 från CDON upphämtad igår och spelklar nu efter alla uppdateringar och sparfilsöverföringar från PS4 Pro. Ett tack till CDON för att ni har lyckats leverera innan jul och att Postnord har lyckats med posthanteringen i dessa tider.

Medlem

Glöm för fan inte att avaktivera Rest Mode när ni får era PS5:or!!!

Fick min 22:e, från CDON. Funkade som en dröm, spelade en hel del Astro, gick och la mig medans den laddade ner Miles Morales och en massa PS4-spel. Skiten aktiverade rest mode, och nu startar inte maskinen. Har pratat med Sony, och det är skicka tillbaka för lagning som gäller. Safe mode funkar inte. Fuck.

EDIT: Hade varit lite intressant att veta om det bara är jag i CDON-batchen som har det här problemet. Kom den oväntade leveransen sig av att CDOn köpte ett lager "lagade" PS5:or...?

Medlem

Fick e-post från webbhallen 23:30 den 23/12 om att min ps5a finns att hämnta!

Min bokning är ifrån februari.

Kändes dock som en skum tid att skicka ut mejlet.

Medlem
Skrivet av Gangleri:

Glöm för fan inte att avaktivera Rest Mode när ni får era PS5:or!!!

Fick min 22:e, från CDON. Funkade som en dröm, spelade en hel del Astro, gick och la mig medans den laddade ner Miles Morales och en massa PS4-spel. Skiten aktiverade rest mode, och nu startar inte maskinen. Har pratat med Sony, och det är skicka tillbaka för lagning som gäller. Safe mode funkar inte. Fuck.

EDIT: Hade varit lite intressant att veta om det bara är jag i CDON-batchen som har det här problemet. Kom den oväntade leveransen sig av att CDOn köpte ett lager "lagade" PS5:or...?

Jag fick min PS5 (från Elgigantens lotteri) i måndags. Laddade ner Cyberpunk 2077 och en massa andra PS4-spel i rest mode över natten. Det var inga problem att starta systemet dagen efter.

Medlem

Hej jag har ett extra PS5 skivläsare. Säljer den för 6000 har testat konsolen fläkten är tyst men tror den har lite coil Wire ljud. Skickar inte den men jag ska till Uppsala imorgon kan leverera den om man bor i närheten av Uppsala.

Såld

Medlem
Skrivet av limonass:

Hej jag har ett extra PS5 skivläsare. Säljer den för 6000 har testat konsolen fläkten är tyst men tror den har lite coil Wire ljud. Skickar inte den men jag ska till Uppsala imorgon kan leverera den om man bor i närheten av Uppsala.

Lär ju inte vara svårt att sälja den......

Skriv svar