Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar

Robot
Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar
Medlem

Det värmer lite i hjärtat faktiskt att spelet trots allt säljer så bra. Hoppas ändå att de verkligen tar till sig av kritiken och lär sig av den senaste tiden, de har verkligen agerat oacceptabelt och respektlöst.

Längtar dock till fredag när jag kommer hem och får fortsätta mina eskapader i night city! Älskar spelet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tar man 13M gånger 400 blir det 5,2 miljarder kronor. Jag förstår att det inte är så lätt men ändå en fingervisning i vad dom har tjänat in.

Medlem

Spelat just ut "main story"... wow, jag och kompisen har tydligen spelat 2 helt olika spel. 10/10. (på PC förstås)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jehuty:

Tar man 13M gånger 400 blir det 5,2 miljarder kronor. Jag förstår att det inte är så lätt men ändå en fingervisning i vad dom har tjänat in.

Ja om jag inte minns helt fel så sade dem väl att man hade tjänat tillbaka alla utvecklingskostnader + marknadsföring bara på förbokningar.

Köpläge av CDP-aktier.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tar man 13M gånger 400 blir det 5,2 miljarder kronor. Jag förstår att det inte är så lätt men ändå en fingervisning i vad dom har tjänat in.

Men har det verkligen tjänat in de pengarna?

Aktiernas värde har sjunkit med det dubbla.

Inga pengar gynnar väl företaget om aktieägarna inte får sitt? Och nu går det ej att lösa?

Kan inte detta så bara spekulerar fritt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ett exemplar för varje bugg.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tar man 13M gånger 400 blir det 5,2 miljarder kronor. Jag förstår att det inte är så lätt men ändå en fingervisning i vad dom har tjänat in.

Du kan nog lägga på lite på det. Hur många betalade 400kr? Jag betalde 629 till stadia

Medlem
Skrivet av neocon:

Det är ju bara på GoG som CDPR får hela beloppet.

Ja och där är det dyrare än på stadia 😂 630kr

Medlem
Skrivet av robbis:

Du kan nog lägga på lite på det. Hur många betalade 400kr? Jag betalde 629 till stadia

Tog 400 för att räkna bort avgifter.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja och där är det dyrare än på stadia 😂 630kr

Man kan verkligen fråga sig varför det ska vara så.

Jag har egentligen inget problem att betala mer för att slippa DRM, men i detta fall är det ologiskt.

Medlem
Skrivet av returpack:

Man kan verkligen fråga sig varför det ska vara så.

Jag har egentligen inget problem att betala mer för att slippa DRM, men i detta fall är det ologiskt.

Ja det är verkligen knasigt. Dom borde ju h bäst pris framför allt för att få folk att köpa direkt via dem.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tog 400 för att räkna bort avgifter.

Jo jag skojade mest med dig. Dom behöver nog några extra kronor nu till kaffekassan om det ska orka vara vakna och fixa allt.

Medlem

Inväntar fortfarande refund men gog är absolut inte snabba i sin support :'(

https://twitter.com/GOGcom/status/1337428507920637956?s=20 Många som fortfarande sitter och väntar på refund. De har nog inte personal nog på gog att täcka upp det ökade antalet tickets.

Ambassadör
Xbox

Kul! Jag får mitt imorgon är det tänkt.


signatur

Jump in.

Medlem

Har köpt! Lirade på ps5. Men slutade ganska snabbt när jag märkte att spelet inte var som utlovat. Ska spela igen när ps5 versionen kommer

Får köra valhalla så länge.

God Jul!

Medlem

Har inte kommit långt i spelet ännu. Kör mest gigs osv just nu. Men vet någon om man kan köpa eller flytta till andra lägenheter?

Det står under loading screens ibland att man kan förvara items och vapen i lägenheter runt om i Night city och i sina bilar. Men hittar inte en enda lägenhet att köpa när jag googlar runt. Bara någon mansion i end game innan spelet är typ slut.

Är det ännu en cut content?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Tittar man runt på recensioner och omdömen verkar de allra flesta vara nöjda också, trots många som inte är lika nöjda.

Medlem
Skrivet av robbis:

Du kan nog lägga på lite på det. Hur många betalade 400kr? Jag betalde 629 till stadia

Betalade 521:- på Instant Gaming, en GoG kod.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Har inte kommit långt i spelet ännu. Kör mest gigs osv just nu. Men vet någon om man kan köpa eller flytta till andra lägenheter?

Det står under loading screens ibland att man kan förvara items och vapen i lägenheter runt om i Night city och i sina bilar. Men hittar inte en enda lägenhet att köpa när jag googlar runt. Bara någon mansion i end game innan spelet är typ slut.

Är det ännu en cut content?

Vet inte, men det finna åtminstone ett hagout utanför staden.
Har ingen aning om vad som sagts om dessa funktioner före release så vågar inte kalla det cut content, folk kastar omkring termen för mycket just nu då en del saker som hävdas är sånt som aldrig lovats. Men i minsta fall är det nog något som är tänkt att bygga vidare på. Planen är ju ett helt onlineläge i framtiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men har det verkligen tjänat in de pengarna?

Aktiernas värde har sjunkit med det dubbla.

Inga pengar gynnar väl företaget om aktieägarna inte får sitt? Och nu går det ej att lösa?

Kan inte detta så bara spekulerar fritt.

Aktiers värde styrs av framtida förväntingar, inte dagsaktuellt värde.
Rejäla förtjänster vid släpp var redan inräknat i aktie-värdet.

Marknaden förväntade sig dock INTE alla problem vid släpp med tillhörande dålig publicitet. Detta kan förväntas påverka framtida förtjänster negativt, därför sjönk värdet kraftigt.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Aktiers värde styrs av framtida förväntingar, inte dagsaktuellt värde.
Rejäla förtjänster vid släpp var redan inräknat i aktie-värdet.

Marknaden förväntade sig dock INTE alla problem vid släpp med tillhörande dålig publicitet. Detta kan förväntas påverka framtida förtjänster negativt, därför sjönk värdet kraftigt.

Tack för svar. Då förstår jag det hela bättre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jaxalot:

Har inte kommit långt i spelet ännu. Kör mest gigs osv just nu. Men vet någon om man kan köpa eller flytta till andra lägenheter?

Det står under loading screens ibland att man kan förvara items och vapen i lägenheter runt om i Night city och i sina bilar. Men hittar inte en enda lägenhet att köpa när jag googlar runt. Bara någon mansion i end game innan spelet är typ slut.

Är det ännu en cut content?

Finns bara en lägenhet, vilket bekräftades rätt långt innan släpp (förra sommaren, typ).

Är väl dock inte otänkbart att den typen av content dyker upp i DLC/expansioner.

Medlem

Glad jag inte förbokade spelet. Har redan köpt för många trasiga spel.
Men ändå sjukt att så pass många har köpt och fortsätter att köpa spelet efter alla buggar som rapporterats och efter alla videos. Blev mistänksam redan när recensenter på Youtube inte fick visa eget gameplay förrän på releasedagen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

115 tim nu, otroligt mkt sidequest och skit, har inga direkta problem och bra flyt! gillar det oavsett, inte kört klart än på länge


signatur

//monster

Medlem

Nått avbrott då och då på min PS5 och det är ju förstås trist med prestanda sakerna på PS4 bl a. Förövrigt så vet jag inte vad folk har förväntat sig!? Ett fantastiskt spel med över 80 tim spelade.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det värmer lite i hjärtat faktiskt att spelet trots allt säljer så bra. Hoppas ändå att de verkligen tar till sig av kritiken och lär sig av den senaste tiden, de har verkligen agerat oacceptabelt och respektlöst.

Längtar dock till fredag när jag kommer hem och får fortsätta mina eskapader i night city! Älskar spelet!

Jo, det som utvecklarna hunnit lägga ner energi på är ju bra... nu hoppas jag bara de fortsätter fixa resten, pengar har de ju i alla fall håvat in.

Medlem

Köpte collector's edition på ps4 men tänkte alltid spela de först på pc. Spelade ganska mycket innan jag körde klart storyn första gången, ca 75-78tim. Skrivande stund är de ca 87.6tim för ja leker fortfarande runt i NC.

Betyget blir "JAG GILLAR DET".. Hade spelet varit utan buggar så MÖJLIGT att de är en 8'a av 10 (själva staden) men pga dom buggar ja har stött på så blir de nog BARA en 7'a av 10. Mycket bra får jag väl säga (pga av att folk verkar tro att de kommer släppas ett 10/10 spel nån gång). Man blir även påverkad av all negativitet man läser och ser på nätet.

Om ja ska ge en snabb uppdelning från mej 1: Night city 8+ av 10 (öppna världen) verkligen ett sånt där spel ja bara sitter alldeles för länge på kvällarna och bara kör runt och farmar vapen och framförallt xp och bara ser vad man kan hitta där ute.

2: Story 6 av 10 . Skulle ge kunna ge spelet 5 av 10 men tack vare de finns ett par olika slut så får de bli 6 av 10. Är riktigt bra från mej för jag var rädd innan att jag skulle bli less direkt, jag spelar dom flesta öppen värld spel som släpps, och jag brukar ångra mej ganska snabbt efter köp. För jag brukar börja med att färdas runt och upptäcka alla möjliga områden på kartan (farmar mej less innan jag hinner klara storyn. Samtidigt så kan jag nog inte nämna något spel (open world) som jag kan tänka mej ge story mer än 7 - 7,5 av 10.

3: Npc's är ganska korkade 5/10 . Men och andra sidan är de nästan alltid samma sak i alla öppen värld spel. Man blir så otroligt "overpowered" i såna här spel att de svårt att se npc kunna anpassa sig till den lvl man är. Jag spelade igenom största delen av spelet i hard/ very hard.

Ville inte bara gnälla på folk som säger SKRÄP bara för att dom läst att de inte går att spela på ps4 lr xbox. Själv har jag spelet på ps4 pro och man märker att de klart de vore snyggare om man hade mer "kräm" men de fungerar utan större problem. Skulle bara vilja tipsa att testa spelet på ps5 lr på en pc, innan man dömer skiten. Tack för att jag fick skriva av mej. God jul alla nördar och ni andra/ P

Medlem
Skrivet av Mirage:

Betalade 521:- på Instant Gaming, en GoG kod.

Tänk dom stackarna som köpte det till PS4 o xbone då? Vad kostar det på webhallen? 699?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Soulless:

Det värmer lite i hjärtat faktiskt att spelet trots allt säljer så bra. Hoppas ändå att de verkligen tar till sig av kritiken och lär sig av den senaste tiden, de har verkligen agerat oacceptabelt och respektlöst.

Längtar dock till fredag när jag kommer hem och får fortsätta mina eskapader i night city! Älskar spelet!

Varenda gång jag ser din signatur tänker jag på Skivan

Ja man får ju hoppas att de lärt sig något. Jag tror inte det men hoppas


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar