Snabbkollen – Kommer du testa Diablo Immortal?

Medlem

Någon som vet om man kan spela via samsung dex? då kanske det skulle fungera ok om man får använda xbox controllen. Men nej jag kommer inte idas spela det.

Medlem

Det är ju gratis, så testa kan man ju alltid.

Medlem

Varför säger alla att det är gratis?
Mobilspel brukar ju sällan vara det. Pay to win, eller pay to play today. Gratis att starta kanske?

Hittade bara detta:

Citat:

This app has access to:
Storage

read the contents of your USB storage
modify or delete the contents of your USB storage

Microphone

record audio

Wi-Fi connection information

view Wi-Fi connections

Contacts

find accounts on the device

Device & app history

retrieve running apps

Identity

find accounts on the device
add or remove accounts

Camera

take pictures and videos

Photos/Media/Files

read the contents of your USB storage
modify or delete the contents of your USB storage

Phone

read phone status and identity

Device ID & call information

read phone status and identity

Other

receive data from Internet
Google Play license check
create accounts and set passwords
send sticky broadcast
change your audio settings
view network connections
prevent device from sleeping
connect and disconnect from Wi-Fi
pair with Bluetooth devices
modify system settings
full network access
run at startup
control vibration
access Bluetooth settings
draw over other apps
change network connectivity
use accounts on the device

Medlem

Nix, har telefon men ej smartphone

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Kan säkert vara något för dom som vill ha något simpelt ARPG till mobiler. Men själv kommer jag inte röra skräpet när det finns betydligt bättre ARPGs till PC.
Folk blir helt till sig när dom hör namnet "Diablo".
Men den serien har inte varit bra sen Diablo 2. Ca 20 år sen nu. Om folk tror att en mobilversion som outsource-as till en koreans studio kommer bli bra... Ja då är ni naiva.

Känner jag dagens Blizzard rätt så lär allt även vara designat kring att mjölka folk på äckligt mycket pengar. Have fun with that guys!

Det är skrattretande när folk sågar ett spel innan det ens släppts😂 Du kan säkert ha rätt men de är så barnsligt. Men jag antar du är för cool för att vänta och se;)

Dessutom var inte D3 dåligt, det var bara inte lika bra som D2.

Medlem

Fungerar det även på Ipad?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Väldigt länge sen jag spelade mobilspel.
Den här typen av mobilspel som Diablo är börjar alltid som ett spel för att sen övergå till evigt grind med lång väntan om man inte köper lite "valuta" för riktiga pengar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hoppas på att det dyker upp på Apple store för macos (nu när mobil-appar går att köra på Mac).

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha till och med i en Poll ljuger folk😂 Det är ju klart folk som gillar Diablo kommer testa ett gratis spel med Diablo stämpel på. Förstår att folk tycker det är "coolt" att hata på mobilspel. Men kom igen, vet att ni kommer prova. Själv spelar jag inte ett ända mobilspel men detta kommer jag lätt prova iaf! Inget jag önskade från Blizzard men när de ändå kommer så kan man prova! Kommer nog dock spela de på PC med emulator..

Varför skulle folk ljuga?
Jag spelar rätt mycket och känner rätt många som spelar, men ingen har intresse av mobilspel.
Utöver att jag inte är intresserad av mobilspel så passar heller inte spelmekaniken mig.

Mobil och konsol/PC är olika marknader som sällan drar samma spelare, jag skulle nog till och med säga att det nästan är ovanligt att man spelar på telefon bara för att man har konsol eller PC.

Mobilspel är väl mest riktade till de som pendlar mycket eller barn som har dötid på raster?
När annars har man ens tid med mobilspel samtidigt som man inte har tillgång till dator eller TV?

Sen är det väl inte så värst svårt att dissa just Diablo Immortal då det verkar vara en reskin av ett annat spel som redan finns ute och att marknadsföringen samt Blizzards betéende har varit horribelt.
Alla hade viljat se fler Bliizard spel för konsoler och PC, men du kanske satt och hurrade när Konami bestämde sig att fokusera på pachinko spel istället, hur kan man klaga innan man ens provat pachinko?

Medlem

Jadå. Vore härligt om det blir ett bra spel. Det finns många tillfällen där mobilspel passar bra. Till exempel på toaletten, på resande fot eller när man är för trött för att sitta vid datorn.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Varför skulle folk ljuga?
Jag spelar rätt mycket och känner rätt många som spelar, men ingen har intresse av mobilspel.
Utöver att jag inte är intresserad av mobilspel så passar heller inte spelmekaniken mig.

Mobil och konsol/PC är olika marknader som sällan drar samma spelare, jag skulle nog till och med säga att det nästan är ovanligt att man spelar på telefon bara för att man har konsol eller PC.

Mobilspel är väl mest riktade till de som pendlar mycket eller barn som har dötid på raster?
När annars har man ens tid med mobilspel samtidigt som man inte har tillgång till dator eller TV?

Sen är det väl inte så värst svårt att dissa just Diablo Immortal då det verkar vara en reskin av ett annat spel som redan finns ute och att marknadsföringen samt Blizzards betéende har varit horribelt.
Alla hade viljat se fler Bliizard spel för konsoler och PC, men du kanske satt och hurrade när Konami bestämde sig att fokusera på pachinko spel istället, hur kan man klaga innan man ens provat pachinko?

Svårt att spela pachinko-spel på emulator😂

12
Skriv svar