Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar

Medlem
Skrivet av joapal:

Själv köpte jag spelet på GoG för 630 kr, så att så mycket av pengarna skulle hamna i utvecklarnas ficka!

Skrivet av Priapsi:

Japp, en liten indiestudio som före släppet av Cyberpunk värderades högre än Ubisoft. Go figure. 😉

Jag med! Fick följande från gog idag:

to close your request.
As our service is currently extremely overwhelmed - with an ongoing, unprecedented volume of incoming requests, many times higher than ever before - this will help us provide support to Users that still need it. If that is you, we kindly ask for your patience - our agents will get back to you as soon as possible.
We are also working on making sure we will be able to offer Winter Sale discounts to those that we couldn't have helped during the promo period. Please also rest assured that if you requested a refund within 30 days from purchase, no matter if our Support gets back to you after that period passes, you are still eligible for a refund.
This is an automated message.

Så låter ju lovande att man får tillbaka pengarna för skitspelet. Att köpa direkt av utvecklare är bra, för de får alla pengar, samt blir av med alla pengar.

Hade stört mig rejält om Projekt bug hade fått behålla pengarna efter en sådan pinsam release av etr halvfärdigt spel.

Tror många på gog sitter och väntar fortfarande precis som jag.

Medlem

Spelat igenom det nu, hoppades storyn skulle bättre på sig, och väga upp alla de buggarna man stöter på, för de har då inte varit några.

Lyckligtvis är ju de flesta inte game-breaking, men blivit tvungen att köra om vissa delar från tidigare saves då skiten buggat sönder.

Tyckte aldrig storyn fick ordentlig fart och blev intressant, en del side jobs var mer intressanta än själva huvudstoryn, och storyns "pace" kändes helt off hela tiden, vet inte riktigt vart de ville ha den, och hur fort den skulle gå framåt. Sen drivdes den bara framåt hela tiden av plot devices som NPCer är tvungna att nämna, istället för att *visa* storyn så att säga.

Överlag har jag haft rätt kul, men känns verkligen inte värt det priset de begär för detta spelet. Hade det inte varit så trasigt, och kanske till och med fungerat på konsolerna som det även är gjort för (och som släpps i special-utgåvor för spelet) så skulle det vara värt det. Imponerande att de sålt så många exemplar dock. 8 Miljoner pre-orders, och ökat upp till 13 miljoner trots efter folk fått se hur spelet är egentligen. Spelet lyfts verkligen av all hype.

Medlem

Helt klart bästa inlevelsen jag någonsin fått från ett spel. Skulle betalat det dubbla för detta

Trodde spel som last of us, god of war och quantic dreams, to the moon spelen var höjden på hur bra story och inlevelse man kan få från ett spel men Cyberpunk sprängde det i bitar.

Efter allt klagomål har dött ut så kommer detta nog nämnas i historieböckerna.

Nu är man bara rädd att man kommer jämnföra alla spel med cyberpunk och inget kommer hålla måttet i story och inlevelsebiten.

De har helt ställt om på hur verkliga spelkaraktärer kan kännas.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men har det verkligen tjänat in de pengarna?

Aktiernas värde har sjunkit med det dubbla.

Inga pengar gynnar väl företaget om aktieägarna inte får sitt? Och nu går det ej att lösa?

Kan inte detta så bara spekulerar fritt.

Alla pengar gynnar företaget om deras aktie sjunker. Har inte någon koll på om CDPR ens har utdelning då vi inte kan handla deras aktie här i Sverige. I alla fall inte på avanza.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Började på One X. Men så fick jag tag på Series X. Men var lika besviken till båda.

Buggigt, krascher. Och ärligt talat tycker jag varken storyn eller grafiken var något wow.

Nae, du får väl vänta på next gen uppdateringen om du vill ha något som kommer i närheten av PC-utgåvan.

Medlem
Skrivet av loerk:

Alla pengar gynnar företaget om deras aktie sjunker. Har inte någon koll på om CDPR ens har utdelning då vi inte kan handla deras aktie här i Sverige. I alla fall inte på avanza.

De verkar inte ha regelbundna utdelningar. https://www.cdprojekt.com/en/investors/dividend/

Det går att handla på Avanza, men endast som certifikat : https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/... (Åtminstone för mig. Börshajar kanske har access till andra marknader )

Medlem

Oförtjänt. Ett sådant haveri är faktiskt inte värt en framgång.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spelar absolut ingen roll. Vi ska kräva, och vänta oss spel som fungerar bra vid release, det finns inget annat att säga om detta. Spel ska inte vara som 2077 vid release, oavsett hur de kommer se ut om 6 månader. De enda som tjänar på att folk har din attityd är utgivarna som släpper undermåliga produkter, ingen annan, speciellt inte vi som älskar spel. Kan inte annat än att skaka på mitt huvud och forsätta vara förbryllad...

Jag förstår faktiskt dig helt och hållet, men i slutet av dagen så är det bara en fråga om personlig inställning / preferens till saker.

Jag gillar cyberpunk och dess brister till trots så gillar jag det skarpt, och alla bristerna kan jag ta mig förbi. Precis som en relation i livet där det finns både upp och ner sidor av allt så är det hur man ser på helheten som avgör om det är bra eller dåligt.

Min attityd i slutet av dagen är att jag är nöjd och du verkar missnöjd. Vad hade du valt?

Släpp dock inte loss mig i en politisk debatt för då kan jag bli jävligt grinig.

Jag har minne som en guldfisk när det kommer till tråkiga saker, vilket kan vara en superkraft. Framför allt när jag ska putsa 120 kg oxfile imorgon. Ingen ide med att gå in för att sura över att alla oxfileerna inte är stöpta i samma form. Dom är trots allt precis som människor jävligt olika!

Ska in och kötta bort det sista i cyberpunk i kväll! Ha det gott.

Gott nytt år på det.

Avstängd
Skrivet av joapal:

Jag förstår faktiskt dig helt och hållet, men i slutet av dagen så är det bara en fråga om personlig inställning / preferens till saker.

Jag gillar cyberpunk och dess brister till trots så gillar jag det skarpt, och alla bristerna kan jag ta mig förbi. Precis som en relation i livet där det finns både upp och ner sidor av allt så är det hur man ser på helheten som avgör om det är bra eller dåligt.

Min attityd i slutet av dagen är att jag är nöjd och du verkar missnöjd. Vad hade du valt?

Släpp dock inte loss mig i en politisk debatt för då kan jag bli jävligt grinig.

Jag har minne som en guldfisk när det kommer till tråkiga saker, vilket kan vara en superkraft. Framför allt när jag ska putsa 120 kg oxfile imorgon. Ingen ide med att gå in för att sura över att alla oxfileerna inte är stöpta i samma form. Dom är trots allt precis som människor jävligt olika!

Ska in och kötta bort det sista i cyberpunk i kväll! Ha det gott.

Gott nytt år på det.

Sjukaste argumentet jag någonsin läst.

Så om du hade köpt en ickefungerande ny bil så hade du inte varit missnöjd, för att alla bilar inte är stöpta i samma form?

Någon måtta på galenskap måste det väl ändå finnas, jisses.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

123
Skriv svar