Har du röstat än?

Medlem
Har du röstat än?

nej men lite seriösare

Har ni röstat än och vilket parti röstade ni på
och varför?

motivera gärna dem som är för lata och inte har röstat som mig själv

ps. skicka PM om ni vill köpa min röst IRL lolz

Medlem

Förtidsröstade tidigare i veckan för att jag inte bor där jag är mantalsskriven.
Min röst gick till Junilistan för att jag hoppas att de inte bara sporrar till mer EU-kritiskt tänkande bland andra mer dominerande partier, men också för att de vill hålla kvar betydande makt där den ska vara, och låta EU ta hand om de frågor som ens är relevanta och kan ha nytta av att lösas över gränserna. T.ex. undvika frågor som gurkors utseende...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Du skulle haft med, "får inte rösta". Men annars kommer inte ...:D


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ja, jag röstade tidigare idag.
Piratpartiet.

Medlem

Röstade på PP.

Anledningen är pga de senaste årens lagförslag som klubbats igenom trots stark kritik från folket samt kommande lagförslag som INTE är okej enligt mig.
Nu syftar jag på integritetskränkande lagar som inte har någonting i ett demokratiskt samhälle att göra.

Debatten om piratkopiering eller "fildelning" som det så felaktigt kallas är inget som direkt intresserar mig men faktum är att det går inte att stoppa teknikutvecklingen. Så istället för att hitta andra lösningar så väljer man att kriminalisera en hel ungdomsgeneration och det är INTE okej det heller.

Så jag röstar mest för att markera detta, missnöjesröst eller vad man nu vill kalla det för. Vanligtvis röstar jag inte i EU-valet.

Medlem

skäms för att säga det men jag var.......för lat

Medlem
Skrivet av s3ng:

Ja, jag röstade tidigare idag.
Piratpartiet.

+1

Anlednigar finns redan i andra trådar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

röstar man inte röstar man på vinnaren

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

skäms för att säga det men jag var.......för lat

Du har fortfarande fem timmar på dig, seså - skynda dig och rösta - jag vet att du är full av åsikter, låt ingen annan bestämma!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Medlem
Skrivet av MaLiBu:

skäms för att säga det men jag var.......för lat

Små oacceptabla partier som Sverigedemokraterna vinner på just folk som inte röstar alls. Tänk på det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MaLiBu:

skäms för att säga det men jag var.......för lat

Små oacceptabla partier som Sverigedemokraterna vinner på just folk som inte röstar alls. Tänk på det.

Eller intelligensbefriade enfrågepartier som Piratpartiet, som alla här på fz röstar på.

Inaktiv

Kommer precis från röstningslokalen, blev ett kryss på Olle Schmidt i Folkpartiet (precis som det var planerat med andra ord).


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MaLiBu:

skäms för att säga det men jag var.......för lat

Små oacceptabla partier som Sverigedemokraterna vinner på just folk som inte röstar alls. Tänk på det.

Eller intelligensbefriade enfrågepartier som Piratpartiet, som alla här på fz röstar på.

Vad är det man brukar säga om glashus?

WaltX har för övrigt helt fel.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MaLiBu:

skäms för att säga det men jag var.......för lat

Små oacceptabla partier som Sverigedemokraterna vinner på just folk som inte röstar alls. Tänk på det.

Eller intelligensbefriade enfrågepartier som Piratpartiet, som alla här på fz röstar på.

Vad är det man brukar säga om glashus?

WaltX har för övrigt helt fel.

Att man inte ska skjuta raketer i glashus menar du?

Det gör jag inte. Tycker att det är orättvist att SD utpekas som ett enfrågeparti.

Här är deras punkter i EU-valet:
http://www.sverigedemokraterna.eu/politik.php

Medlem

Hade inte tänkt att rösta. Men nu blev det trotsallt en röst på SD(jag skäms), dock enbart för att reta gallfeber på alla PK'iter och andra diktatur-vurmare.

Tex WaltX.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Hade inte tänkt att rösta. Men nu blev det trotsallt en röst på SD(jag skäms), dock enbart för att reta gallfeber på alla PK'iter och andra diktatur-vurmare.

Tex WaltX.

Åh, moget.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Kamp:

Hade inte tänkt att rösta. Men nu blev det trotsallt en röst på SD(jag skäms), dock enbart för att reta gallfeber på alla PK'iter och andra diktatur-vurmare.

Tex WaltX.

haha vad bäst xD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Män är djur! Så nu har jag också röstat:D


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd

Idag ändrade jag mig: jag ska rösta på Piratpartiet. Tog reda på lite mer hur det ser ut i Frankrike. Huvva.

Detta går egentligen emot mitt snack tidigare om enfrågespartier, men ja.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Idag ändrade jag mig: jag ska rösta på Piratpartiet. Tog reda på lite mer hur det ser ut i Frankrike. Huvva.

Detta går egentligen emot mitt snack tidigare om enfrågespartier, men ja.

fint!
Det är bra att få in PP, för att det måste finnas folk som kan driva och ta fram sånan härna frågor i EU.
Om vi som röstar inte ser till att sånt folk kommer in som inte vill ha ett storebror sammhälle, vem ska annars göra det?
Vi, folket måste säga ifrån "nej vi vill ha rätten till ett privat liv"
EU parlamentet bestor av många fraktioner och grupper, och få in en grupp som jobbar starkt för den här frågan är välldigt bra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Röstade på Fp eftersom jag ville ge en EU-positiv röst i parlamentet och eftersom jag är socialliberal.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Kamp:

Hade inte tänkt att rösta. Men nu blev det trotsallt en röst på SD(jag skäms), dock enbart för att reta gallfeber på alla PK'iter och andra diktatur-vurmare.

Tex WaltX.

vem försöker du lura? med all högerextrema propaganda du lägger ut här i i vårt fina spelnördssida och sen säger du enbart för reta gallfeber aaahhhviieeest brurschan haha vi säger sååh

skulle vara kul att veta vilka fler här från FZ som lagt en röst på SD

själv har jag inte röstat än, då jag inte skäms för att säga att jag är absolut för lat, jag får se om jag orkar dra ner till skolan där dem har röstlokalen i, som eh ligger 50 meter från min lägenhet, blir nog piratpartiet om jag nu orkar gå ner och rösta för deras syn på storebrors samhället som börjar växa fram i vårt kära sverige men är inte direkt så mycket för just fri nerladdning av producter folk arbetat hårt med för sedan bli rånad av en hel ungdomsgeneration
vilket dem flesta verkar tro PP står enbart för

ps. det är ej försent att köpa min röst, Kamp om du har cashen bruschan så kan du köpa min röst för SD, im broke as a joke

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MaLiBu:

skäms för att säga det men jag var.......för lat

Små oacceptabla partier som Sverigedemokraterna vinner på just folk som inte röstar alls. Tänk på det.

Eller intelligensbefriade enfrågepartier som Piratpartiet, som alla här på fz röstar på.

Vad är det man brukar säga om glashus?

WaltX har för övrigt helt fel.

Att man inte ska skjuta raketer i glashus menar du?

Det gör jag inte. Tycker att det är orättvist att SD utpekas som ett enfrågeparti.

Här är deras punkter i EU-valet:
http://www.sverigedemokraterna.eu/politik.php

Allt dom vill är att ge tillbaka Sverige åt svenskarna (vita, medelålders män).
Tycker det är något som är oerhört enfrågeparti-aktigt.

Som PP t.ex.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Allt dom vill är att ge tillbaka Sverige åt svenskarna (vita, medelålders män).
Tycker det är något som är oerhört enfrågeparti-aktigt.

Som PP t.ex.

Fan, det där låter bättre när du säger det än SD själva... jag är medelålders och vit. Så jag får mer skit om jag röstar fram SD alltså? naaaajs...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:

Allt dom vill är att ge tillbaka Sverige åt svenskarna (vita, medelålders män).
Tycker det är något som är oerhört enfrågeparti-aktigt.

Som PP t.ex.

Fan, det där låter bättre när du säger det än SD själva... jag är medelålders och vit. Så jag får mer skit om jag röstar fram SD alltså? naaaajs...

Du kommer få befodran, tio kvinnor vid din sida (blondiner såklart) och rabatt på närmaste turkkiosk


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:

Allt dom vill är att ge tillbaka Sverige åt svenskarna (vita, medelålders män).
Tycker det är något som är oerhört enfrågeparti-aktigt.

Som PP t.ex.

Fan, det där låter bättre när du säger det än SD själva... jag är medelålders och vit. Så jag får mer skit om jag röstar fram SD alltså? naaaajs...

så om man inte är medelålders så har man i princip inget att vinna på om man röstar på SD?

yeahaa take that alla ni vilsna ungdomar, rösta inte på SD, för er egen skull om ni inte vill vänta 30 år innan ni slipper såna som mig!

/jävlar vilken särkskrivning jag har

Medlem

Röstade vid 12 idag, kändes bra. A just det på PP.

Medlem

jag har en känsla av att PP kommer vara en av dem ledande partierna i valet

undrar hur det går för sossarna

Jee
Medlem

Sådär nu har jag röstat. Yngst i mitt distrikt eller vad det kallas.
Ignorerade totalt i vilket parti som den jag röstade på var med i. Det kändes viktigare att rösta på någon som har liknande åsikter som mig.
Så det blev varken på någon i piratpartiet eller miljöpartiet. Men integritetsfrågorna prioriteras ändå.


signatur

Eller inte?

123
Skriv svar