Alan Wakes "öppna värld" - ett misstag

Robot
Medlem
Alan Wakes "öppna värld" - ett misstag

Först dissar dom PC, som hade DX10 som största säljargument, sen går dom ut med att dom ska släppa en massa tillägg innan spelet ens är ute, och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss. Tror dom att vi gamers accepterar hur mycke som helst bara för att de är ett efterlängtat spel?

En sak kan jag säga. Spelet jag har längtat på så länge nu finns inte längre. Jag har avbokat mitt exemplar nu, och jag hoppas att fler gör samma sak.

Detta är vad jag ville ha!
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Medlem

håller med.. skippar min bokning


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

jag känner att det bara blivit intressantare. det finns så många open world-spel ute, och få känns unika. Alan wake tror jag kommer till sin fulla rätt genom ett tight narrativ som inte går att genomföra på samma sätt i en öppen värld, ett tight narrativ är precis vad remedy är mästare på, och har genom åren bara bevisat sin briljans inom området.
jag har länge varit emot pre-release DLC planer, men jag har insett att om man planerar att göra DLC redan innan spelet så finns det redan manskap reserverade till detta vilket innebär att det blir klart snabbare samt att det får en betydligt högre kvalité. som jag förstått DLCplanerna för alan wake så kommer det bli stora episoder, nästan som fler säsonger, vilket är otroligt mycket speltid.

Medlem

"Jag är inte bitter, grabbar?"

Det är självklart att ett spel som Alan Wake inte passar som free-roaming, skräck i sandbox blir helt inte skräck, det blir inte ens särskilt läskigt. Vi vet alla att spännande spel/skräckspel handlar om att bygga upp stämningen, ofta med förutbestämda händelser, vilket inte passar i sandbox, sandbox är perfekt för action och galenskaper.

Tur att man som varandes en medveten gamer skaffade en konsol också, då de flesta spelen ändå hamnar där. Det är väl lite synd om de som av olika skäl inte kan/vill njuta av spelet, ska spela en extra runda bara för er
Ser mycket fram emot mer SP-DLC till spelet, då SP-DLC oftast brukar vara väldigt prisvärd och välgjord (bortsett från L4D1/2). Mer story åt folket!

Medlem
Medlem

hela spelet känns som ett misstag nu.

Medlem
Skrivet av Fenix:

håller med.. skippar min bokning

Jasså? Enligt din profil har du inte ens en 360?

Skrivet av SWEBarb:

hela spelet känns som ett misstag nu.

Säger en annan utan 360, varför kan man undra

Roliga typer

Medlem

Hade tyckt det vore kul om man kunde dyka upp i en monstertruck vid kärleksscenen

Medlem
Skrivet av Dunis:

Hade tyckt det vore kul om man kunde dyka upp i en monstertruck vid kärleksscenen

hehe.
Att spel inte alltid blir som de ar tanka fran borjan ar val knappast nagon nyhet. Tycker Remedy borde hyllas for att de ens orkade jobba pa spelet och faktiskt fa ut det. Sa lange spelet ar bra sa har jag inga problem med det.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Mahone:

Först dissar dom PC, som hade DX10 som största säljargument, sen går dom ut med att dom ska släppa en massa tillägg innan spelet ens är ute, och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss. Tror dom att vi gamers accepterar hur mycke som helst bara för att de är ett efterlängtat spel?

En sak kan jag säga. Spelet jag har längtat på så länge nu finns inte längre. Jag har avbokat mitt exemplar nu, och jag hoppas att fler gör samma sak.

Detta är vad jag ville ha!
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Minns när jag först såg den trailern och blev väldigt nyfiken... nu ser det inte det minsta intressant ut enligt mig.

Skrivet av Adex:
Skrivet av Fenix:

håller med.. skippar min bokning

Jasså? Enligt din profil har du inte ens en 360?

Skrivet av SWEBarb:

hela spelet känns som ett misstag nu.

Säger en annan utan 360, varför kan man undra

Roliga typer

Vad har det för betydelse om han har ett 360 eller ej? Det kan väl kännas som om det börjar luta sig mot ett misstag hur som om det inte längre låter intressant med tanke på vad utvecklarna sagt?

Medlem

Bästa nyheten på mycket länge när det kommer till Alan Wake!
Open-world, free-roaming och sandbox och allt vad det kallas är totalt värdelöst. Skulle ett sådant spel vara bra så är de det inte länge innan man tröttnar. Jag köper vilken dag som helst ett linjärt spel som har en bra story över ett open-world spel.
GO Remedy!

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Fenix:

håller med.. skippar min bokning

Jasså? Enligt din profil har du inte ens en 360?

Skrivet av SWEBarb:

hela spelet känns som ett misstag nu.

Säger en annan utan 360, varför kan man undra

Roliga typer

Roliga typer? är väl snarare du som är en jävligt rolig typ som verkligen tror att alla bryr sig om att uppdatera sin Fz profiler...

Snälla kan vi inte få en ban på den här snubben? Årets hittills dummaste kommentar

Medlem

Brukar vara mycket bitterhet i forumet men Alan Wake-trådarna tar nog priset.

Story är viktigare än open world i mitt tycke men kan man lyckas att kombinera de två är givetvis det trevligt. Fallout 3 misslyckades helt och hållet med detta.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Epic fail.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Fenix:

håller med.. skippar min bokning

Jasså? Enligt din profil har du inte ens en 360?

Skrivet av SWEBarb:

hela spelet känns som ett misstag nu.

Säger en annan utan 360, varför kan man undra

Roliga typer

Roliga typer? är väl snarare du som är en jävligt rolig typ som verkligen tror att alla bryr sig om att uppdatera sin Fz profiler...

Snälla kan vi inte få en ban på den här snubben? Årets hittills dummaste kommentar

haha, precis vad jag tänkte ang profilen. CSI FZ har granskat profilerna, och de har ingen xbox 360! these are facts!

Medlem

hur kan det vara fel att dyka upp i en monster truck till en kärleksscen? det låter som det mest romantiska jag någonsin hört talats om. haja hur mycket problem det måste vara att få tag på en monster truck!

Skrivet av Mahone:

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss.

Herregud tror du inte att dom som gör spelet kan avgöra bättre än du att det inte blev nåt bra med en öppen värld


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

KoP
Medlem

Tycker det är bra att dom skippade den öppna världen till förmån till att kunna styra upp tempot och storyn bättre.
Precis vad jag ville ha. Har absolut inget emot linjära spel.

Finns gott om andra spel där man kan gotta sig i öppna världar.. nöter Just cause 2 just nu, sen kommer ju Red dead redemption, Crackdown 2.. osv osv..

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Först dissar dom PC, som hade DX10 som största säljargument, sen går dom ut med att dom ska släppa en massa tillägg innan spelet ens är ute, och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss. Tror dom att vi gamers accepterar hur mycke som helst bara för att de är ett efterlängtat spel?

En sak kan jag säga. Spelet jag har längtat på så länge nu finns inte längre. Jag har avbokat mitt exemplar nu, och jag hoppas att fler gör samma sak.

Detta är vad jag ville ha!
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Snälla, de vet vad de håller på med. De gör sitt eget spel. Du, har inte ett jävla skit att säga till om. Du ska tydligen inte köpa spelet, så du kan, för allt jag bryr mig om, sticka och brinna.

Hoppas på att andra avbokar? Vem fasiken är så galet pubertal att de önskar att andra inte ska köpa ett spel, FÖR SPELUTVECKLARNA VILLE GÖRA ETT ANNAT SPEL ÄN DET DU VILLE SPELA?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.. jag blir galen på er.

Medlem

Hela grejen med Alan Wake var väl inte att det var en öppen värld? Jag tycker alltid dem pratat om en spännande thriller med natt/dag-miljöer. Ser ingen skillnad på det nu. Och jag orkar inte med ett till Far Cry 2... Längtar efter detta spel!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Hela grejen var ju att kunna glid runt i en by ala Twin Peaks bäst man ville. Skippar bokningen och lägger pengarna på Red Dead Redemption istället , där snackar vi frihet.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Mahone:

Först dissar dom PC, som hade DX10 som största säljargument, sen går dom ut med att dom ska släppa en massa tillägg innan spelet ens är ute, och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss. Tror dom att vi gamers accepterar hur mycke som helst bara för att de är ett efterlängtat spel?

En sak kan jag säga. Spelet jag har längtat på så länge nu finns inte längre. Jag har avbokat mitt exemplar nu, och jag hoppas att fler gör samma sak.

Detta är vad jag ville ha!
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Snälla, de vet vad de håller på med. De gör sitt eget spel. Du, har inte ett jävla skit att säga till om. Du ska tydligen inte köpa spelet, så du kan, för allt jag bryr mig om, sticka och brinna.

Hoppas på att andra avbokar? Vem fasiken är så galet pubertal att de önskar att andra inte ska köpa ett spel, FÖR SPELUTVECKLARNA VILLE GÖRA ETT ANNAT SPEL ÄN DET DU VILLE SPELA?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.. jag blir galen på er.

Word, men du: Ta dig en öl, en cigg och luta dig tillbaka en stund, kompis. Det är ändå FZ och en stor del av de som hänger här är just galet pubertala 15-åringar som har några år kvar innan de växer upp. Andra är 20-30 åringar som inte har växt upp. It's just the general crowd, man!

Jag lärde mig för länge sen att inte fästa allt för stor vikt vad någon skriver i kommentarer just får att den ignorans folk uppvisar på nätet är ibland helt vansinig. Och om du blir så uppjagad av en kommentar på FZ kommer du få en hjärtattack.

Citerar en av vår tids största författare när jag säger: Ta de lungt.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

[quote=Drevlin]

Skrivet av iramirion:
Skrivet av Mahone:

Först dissar dom PC, som hade DX10 som största säljargument, sen går dom ut med att dom ska släppa en massa tillägg innan spelet ens är ute, och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss. Tror dom att vi gamers accepterar hur mycke som helst bara för att de är ett efterlängtat spel?

En sak kan jag säga. Spelet jag har längtat på så länge nu finns inte längre. Jag har avbokat mitt exemplar nu, och jag hoppas att fler gör samma sak.

Detta är vad jag ville ha!
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Snälla, de vet vad de håller på med. De gör sitt eget spel. Du, har inte ett jävla skit att säga till om. Du ska tydligen inte köpa spelet, så du kan, för allt jag bryr mig om, sticka och brinna.

Hoppas på att andra avbokar? Vem fasiken är så galet pubertal att de önskar att andra inte ska köpa ett spel, FÖR SPELUTVECKLARNA VILLE GÖRA ETT ANNAT SPEL ÄN DET DU VILLE SPELA?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.. jag blir galen på er.

Word, men du: Ta dig en öl, en cigg och luta dig tillbaka en stund, kompis. Det är ändå FZ och en stor del av de som hänger här är just galet pubertala 15-åringar som har några år kvar innan de växer upp. Andra är 20-30 åringar som inte har växt upp. It's just the general crowd, man!

Jag lärde mig för länge sen att inte fästa allt för stor vikt vad någon skriver i kommentarer just får att den ignorans folk uppvisar på nätet är ibland helt vansinig. Och om du blir så uppjagad av en kommentar på FZ kommer du få en hjärtattack va tiden lider.

Citerar en av vår tids största författare när jag säger: Ta de lungt.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

NIB
Medlem

Alan Wake. Nån annan som tänker "In the Mouth of Madness"? Verkar som den filmen inspirerat finnarna rejält. Bra!

Medlem
Skrivet av Mahone:

och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Det gick dom ut med för länge sen, över ett år sen.

Men ja, ett helt ointressant spel pg.a att dom tog bort det, dom hade en sjuk möjlighet att göra det första open world-skräck spelet..

Sen att open world spel skulle vara någon "töntig trend" eller så är ju bara rent skitsnack, jämför med FPS genren.. man kan ju räkna open world spelen på sina två händer och FPS spel på, ptja, alla händer som finns i sverige, nästan.. det finns helt sjukt få sånna spel, och fler behövs


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Fenix:

håller med.. skippar min bokning

Jasså? Enligt din profil har du inte ens en 360?

Skrivet av SWEBarb:

hela spelet känns som ett misstag nu.

Säger en annan utan 360, varför kan man undra

Roliga typer

Roliga typer? är väl snarare du som är en jävligt rolig typ som verkligen tror att alla bryr sig om att uppdatera sin Fz profiler...

Snälla kan vi inte få en ban på den här snubben? Årets hittills dummaste kommentar

Ajdå där trampade jag på en öm tå, det är ju bara en kommentar så varva ner lite grann

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Fenix:

håller med.. skippar min bokning

Jasså? Enligt din profil har du inte ens en 360?

Skrivet av SWEBarb:

hela spelet känns som ett misstag nu.

Säger en annan utan 360, varför kan man undra

Roliga typer

Roliga typer? är väl snarare du som är en jävligt rolig typ som verkligen tror att alla bryr sig om att uppdatera sin Fz profiler...

Snälla kan vi inte få en ban på den här snubben? Årets hittills dummaste kommentar

Ajdå där trampade jag på en öm tå, det är ju bara en kommentar så varva ner lite grann

finns det folk som granskar ens profiler?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag är besviken, och jag har t.o.m. 360 i min profil!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:

Jag är besviken, och jag har t.o.m. 360 i min profil!

haha ja men då så.. då är du behörig att tycka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar