Steam avslöjar vilka spel som dragit in mest kosing 2020

Robot
Steam avslöjar vilka spel som dragit in mest kosing 2020

Och vilka som lockat flest spelare.

#Steam, #Valve


Medlem

Kul lista. Kul att se (för mig i alla fall) att så många AAA-titlar finns i listan. Älskar single player rpgs och nästan alla mina favoriter säljer bra. Skyrim och FO4 säljer brons så här många år efter release! Witcher 3, Death Stranding, Metro Exodus, Far Cry, RDR2 och Cyberpunk... idel favoriter. Kul dessutom att PoE går starkt, spelat det sedan det kom ut 2013!
Varför bry sig om det här? Jo, skulle försäljningen av stora dyra spel halta så är ju risken att det blir färre av dom framöver. Men den här Steam-statistiken visar att utvecklingsmäsigt dyra single player RPG fortfarande har en stark ställning.

Medlem

Wow massa spel som säljer mycket bättre än man skulle tro

Medlem

Häftig att se Terraria är fortfarande populärt, ett en-persons spel (inte nuföriden kanske).
Har många fina minnen tillsammans med mina barn o Terraria, nästan mera än med Minecraft.

Medlem

Förvånad att se Dragon Ball Kakarot på brons listan kanske innebär att vi får se fler spel

Medlem

Obehagligt att GTA 5 fortfarande går så bra, undrar hur länge vi kommer få vänta på sexan...

Medlem

Lite ironiskt att Rainbow Six Siege ligger i toppen, när Ubisoft bojkottar Steam sedan något år bakåt.

Medlem

Alltså att ARK fortfarande säljer så mycket? Samma med Cities Skylines, Civilization IV & Rust. Är det ett tecken på att de dominerar sin genre? Känns som att de har hängivna anhängare.

KoP
Medlem
Skrivet av Edvin:

Obehagligt att GTA 5 fortfarande går så bra, undrar hur länge vi kommer få vänta på sexan...

Så länge folk fortsätter att kasta pengar på GTA 5 kommer dom att hålla det vid liv är min gissning. :/ Nu jobbar dom säkerligen på 6'an men det är ju inte så att dom behöver stressa ut det för att få in kapital så länge pengarna fortsätter att rullar in via GTA Online.

Medlem

Apropå GtaV online då kom det ju nyss en ny expansion. Rdr2 online tycker jag att det är lite konstigt att folk betalar för guld mm. För det finns ju knappt något stt köpa.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Lite ironiskt att Rainbow Six Siege ligger i toppen, när Ubisoft bojkottar Steam sedan något år bakåt.

Nu är ju dock Siege ett spel som kom 2015 och det har kommit många Ubispel på steam sedan dess.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nu är ju dock Siege ett spel som kom 2015 och det har kommit många Ubispel på steam sedan dess.

Spelar det någon roll när det släpptes, det ligger i topp på pengagenereringslistan. Jag sa att Ubisoft bojkottar Steam sedan något år, vad har det med spel mellan 2015 och tiden då de slutade släppa spel på Steam att göra? Ubisoft kastar antagligen bort pengar genom att inte släppa sina spel på Steam längre. De skulle t.ex. kunna släppa den där något senare om de nu vill ha Uplay/Ubisoft Connect som sin huvudplattform för PC-spel.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Spelar det någon roll när det släpptes, det ligger i topp på pengagenereringslistan. Jag sa att Ubisoft bojkottar Steam sedan något år, vad har det med spel mellan 2015 och tiden då de slutade släppa spel på Steam att göra? Ubisoft kastar antagligen bort pengar genom att inte släppa sina spel på Steam längre. De skulle t.ex. kunna släppa den där något senare om de nu vill ha Uplay/Ubisoft Connect som sin huvudplattform för PC-spel.

Nej, jag missförstod dig. Men saken är den att Ubi vill så klart skippa steam om de kan, och ett starkt nog IP behöver inte steam. Räknar man bara pengar kanske det är så att Ubi anser sig "förlorar för lite" för att kunna välja bort steam som tar, uh 20% eller vad det är efter en viss nivå på försäljning är nådd. Detta gäller så klart bara PC-sales då.

Går det inte, så kommer nästa Creed komma på Steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Apropå GtaV online då kom det ju nyss en ny expansion. Rdr2 online tycker jag att det är lite konstigt att folk betalar för guld mm. För det finns ju knappt något stt köpa.

Finns hur mycket folk som helst som betalar massor for sånt. Därför har de det

Hur mycket än folk klagar på det på spelforum så stämmer det inte hur verkligheten ser ut

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej, jag missförstod dig. Men saken är den att Ubi vill så klart skippa steam om de kan, och ett starkt nog IP behöver inte steam. Räknar man bara pengar kanske det är så att Ubi anser sig "förlorar för lite" för att kunna välja bort steam som tar, uh 20% eller vad det är efter en viss nivå på försäljning är nådd. Detta gäller så klart bara PC-sales då.

Går det inte, så kommer nästa Creed komma på Steam.

Håller med, och det är i slutändan upp till Ubisoft. Deras Uplay verkar gå bra och då får de in alla pengar. EA verkar de ha gjort tvärtom efter flera års försök med Origin. Ubisoft kanske har haft fler starka titlar på PC än EA, och då blir underhåll av egen PC-klient kostsamt i jämförelse med vad de får betala t.ex. Steam.

Medlem

Doom Eternal var den största besvikelsen!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Apropå GtaV online då kom det ju nyss en ny expansion. Rdr2 online tycker jag att det är lite konstigt att folk betalar för guld mm. För det finns ju knappt något stt köpa.

Varje ny inriktning, exempelvis Prestigious Bounty Hunter som är tio nya levels, kostar guld att låsa upp.
Likaså varje nytt Outlaw Pass kostar guld.
Har oftast tillräckligt med guld för att låsa up allt nytt men ibland är jag lite lat och betalar istället för att grinda.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av xverminator:

Doom Eternal var den största besvikelsen!

ja fyfan va det sög jämfört med 2016 spelet vad gick snett kan man undra.... suck

Medlem
Skrivet av Karmak:

Finns hur mycket folk som helst som betalar massor for sånt. Därför har de det

Hur mycket än folk klagar på det på spelforum så stämmer det inte hur verkligheten ser ut

Nä, tyvärr så är det många idioter i alla communities.

Medlem

Hatar superhot just för att man måste göra om en massa ifall man dör
Och det gjorde jag mycket i min lilla pisskåk på 43kvm, slutade med att jag lämnade tillbaka spelet... Så enormt synd

Medlem

Måste nog vara en av de sämsta spelåren på länge, en av de få spel jag hade roligt med var Doom Eternal och dess expansion.

Medlem
Skrivet av roxkz:

Måste nog vara en av de sämsta spelåren på länge, en av de få spel jag hade roligt med var Doom Eternal och dess expansion.

Oj vad tråkigt för dig. Personligen så tycker jag året har kommit med en del bra spel som: Resident Evil 3: Remake, Mafia 1: Remake, The Last of Us 2, Ghost of Tsushima, Assassin's Creed: Valhalla, Watch Dogs 3, CyberPunk 2077, Amnesia: Rebirth, Visage, Song of Horror.

*** DooM: Eternal äger jag till Steam men har inte lirat det ännu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Många pratar om saker som "never pre-order" och att inte stödja utvecklare som beter sig som svin. Försäljningssiffrorna på Cyberpunk visar (åter igen) bara hur lågt en utvecklare kan sjunka och samtidigt tjäna massor.

"mEn jAg hAr jU sPelAt i x-aNtaL tImMaR uTaN pRoBleM!" - Cyberpunk2077 Fallout76-spelare

Medlem
Skrivet av Maysay:

Alltså att ARK fortfarande säljer så mycket? Samma med Cities Skylines, Civilization IV & Rust. Är det ett tecken på att de dominerar sin genre? Känns som att de har hängivna anhängare.

Rust är ett fantastiskt spel.

1
Skriv svar