Prince of Persia-remaken kanske får Switch- och next gen-versioner

Robot
Prince of Persia-remaken kanske får Switch- och next gen-versioner

Åtminstone om man ska tro Ubisofts egen digitala butik.

#Prince-of-persia, #Sands-of-time-remake, #Ubisoft


Medlem

Varför?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför inte?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd

Intressant när en remake ser värre ut än originalet.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

"Putsa till" räcker nog inte i detta fallet, snarare "gör om, gör rätt"

NuZ
Testpilot

Nu är ju inte grafik allt men håller med att originalet ser mer estetiskt rätt ut. Sen får man hoppad kontrollerna blir tighta och bra. Sedan gameplay var ju det som originalet gjorde så fruktansvärt bra också är förbättrat som de säger. Kanske blir på Switchen då annars X-lådan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Även om jag gillar Assassins blev jag lite besviken när det tog över hela POP utgivningen när Creed är en utveckling av serien i början.
Men den här remastern ser ut som crap.
Önskar att Ubi (som ett av världens bästa bolag för tillfället) gjorde en ordentlig omstart av serien pch iom den också glömmer bort det hemska sista POP spelet i cel shade grafik.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Varför inte?

För att det är en skitdålig remake, så det är synd att man väljer att släppa det på flera plattformar. Detta blir ju liksom den nya standarden, orginal-Sands of Time är ju ett jättebra spel som också ser väldigt fint ut.

Skrivet av anon_176162:

Även om jag gillar Assassins blev jag lite besviken när det tog över hela POP utgivningen när Creed är en utveckling av serien i början.
Men den här remastern ser ut som crap.
Önskar att Ubi (som ett av världens bästa bolag för tillfället) gjorde en ordentlig omstart av serien pch iom den också glömmer bort det hemska sista POP spelet i cel shade grafik.

Jag skulle verkligen vilja ha ett riktigt Pop, uppenbarligen KAN ubisoft göra skitsnygga storslagna spel i ökenmiljö, en riktig ny "sands of time", fast som ett helt nytt spel hade varit grymt att se. Jag har alltid tyckt att assassins creed är lite wonky med sitt tidsresande så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av UpplystAfghan:

Intressant när en remake ser värre ut än originalet.

Ja jag förstår inte hur de tänker runt denna remake faktiskt? De har helt förlorat estetiken i originalet och spelet ser otroligt identitetslöst ut. Lite som XIII-remaken där de lyckades sabba serietidningskänslan då de gick lite för mycket åt verklighetstrogen grafik istället för att köra mer åt poppande färger och serietidnings estetik.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Jag skulle verkligen vilja ha ett riktigt Pop, uppenbarligen KAN ubisoft göra skitsnygga storslagna spel i ökenmiljö, en riktig ny "sands of time", fast som ett helt nytt spel hade varit grymt att se. Jag har alltid tyckt att assassins creed är lite wonky med sitt tidsresande så.

Jo,exakt. Ett POP med storbudget i ökenmiljö hadd varit grymt. Gillar Assassins men håller med om tidshoppandet och det. Så fort man kommer in i nutid så har jag bara klickat bort allt som går och spelat igenom det så snabbt som möjligt. Följde med storyn i ettan men sen tappade jag helt intresset för för tidsreseaspekten.

Skribent
Skrivet av anon_176162:

Jo,exakt. Ett POP med storbudget i ökenmiljö hadd varit grymt. Gillar Assassins men håller med om tidshoppandet och det. Så fort man kommer in i nutid så har jag bara klickat bort allt som går och spelat igenom det så snabbt som möjligt. Följde med storyn i ettan men sen tappade jag helt intresset för för tidsreseaspekten.

De borde helt skippat nutidsgrejen när Desmonds story var över. Sämsta med AC i dagens läge är att de verkar som måsta trycka in nutidsgrejen och det känns bara forcerat allt. Om de nu måste köra med simulatorgrejen så hade de kunnat köra något om att bryta fjärde väggen och att det är "jag" som får spela ett historiskt minne, sen bara lämna det där, inget in och ut-hoppade etc.

Men tillbaka till POP, hade verkligen älskat om de återupplivade serien. Det finns många moment i AC som förfinats under åren som de kan använda. Rörelser och klättring t.ex. Nu menar jag inte att de bara ska göra en skin-swap, men att de har teknologi att kunna göra något fantastiskt om de tänker Prince of Persia och inte AC.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar