Vilket/vilka spel är din "ärkenemesis"? Det där som du inte får grepp om men återkommer till ofta?

Medlem

Escape from Tarkov, blir bättre för varje wipe men helvete vilken inlärningskurva det spelet har. Finns få spel som får mig att känna så mycket som tarkov.

Medlem

Haha, ja, spelat i 7-8 år nu och lär mig fortfarande saker. Helt sjukt, men även en av anledningarna till varför jag kommer tillbaka hela tiden.

Medlem

Demon's Souls till PS3. Har fortfarande kvar det och äger ingen PS5a än så kan inte testa remaken. Jag var inte beredd på hur svårt det skulle vara och jag kom knappt nånstans alls på första spelomgången. Hatade spelet, försökte ett år senare och klarade första världen/kapitlet/området eller vad det nu heter men sen tog det stopp för alltid för mig. Jag har klarat Bloodborne dock (knappt spelat nån Dark Souls) vilket var svårt, men där kom jag framåt stegvist i alla fall.

Medlem

Brukar älska plattformare men blir helt galen av Celeste.

Medlem

De va som fan 😆 man får kanske skumma igenom ps-store bättre i framtiden

Medlem

Stronghold och Stronghold: Crusader.

Kördes mycket på LAN för 15 år sen. Har inte riktigt kunnat släppa det sedan dess. Otroligt rogivande, speciellt basbyggande.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sekiro. Ett av de coolaste spelen jag nånsin spelat. Så det är frustrerande att det är svårt, och att jag är kass. Jag slet med första riktiga bossen. Sen kom Lady Butterfly. Kärringjä...
Herregud, aldrig kämpat så med en boss förut. Jag försökte säkert 100 ggr. Och jag överdriver inte. Men vid nästa boss så tog det stopp. Jag fick erkänna att spelet är för svårt för mig.

Ge inte upp! Såg precis eftertexterna rulla, vilket jävla spel!

Medlem
Skrivet av magma:

Quackshot till sega megadrive. Kommer inte längre än isbanan.

Åhhh ett favvospel, ge inte upp det är värt i slutet då mycket godbitar finns kvar efter isbanan!

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sekiro. Ett av de coolaste spelen jag nånsin spelat. Så det är frustrerande att det är svårt, och att jag är kass. Jag slet med första riktiga bossen. Sen kom Lady Butterfly. Kärringjä...
Herregud, aldrig kämpat så med en boss förut. Jag försökte säkert 100 ggr. Och jag överdriver inte. Men vid nästa boss så tog det stopp. Jag fick erkänna att spelet är för svårt för mig.

Ja inte det bästa spelet att spela som småbarnsförälder då speltiden är knapp. Gillar spelet skarpt men måste det vara så j*vla svårt!!! Lady butterfly fick jag ge upp och får återkomma till senare, så fastnade jag istället på spjut bossen*suck suck suck*

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sekiro. Ett av de coolaste spelen jag nånsin spelat. Så det är frustrerande att det är svårt, och att jag är kass. Jag slet med första riktiga bossen. Sen kom Lady Butterfly. Kärringjä...
Herregud, aldrig kämpat så med en boss förut. Jag försökte säkert 100 ggr. Och jag överdriver inte. Men vid nästa boss så tog det stopp. Jag fick erkänna att spelet är för svårt för mig.

Jag kämpade i starten i sekiro också, dog, dog, dog, dog och så dog jag lite till. Men efter ett tag klickade allt och jag klarade sista bossen på första försöket när jag kom dit. Har man spelat demon souls spelen innan skall man egentligen bara slänga ut allt man vet om dom och börja på nytt i huvudet då parry/deflekt i spelet är så viktigt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Batman till NES. Någon gång ska jag klara det.

Ja fy tusan. Både älskade och hatade det spelet. Gjorde bitmärken i handkontrollen när jag dog Mins jag.

Skrivet av nicbex:

Om du spelar Demon's Souls nu tror jag att du kommer tycka att det är en baggis. Jag har spelat igenom alla andra From Software-spel inklusive att till slut klara sista bossen i Sekiro (så vidrigt svårt, klart From Softwares svåraste spel) och spelade till sist Demon's Souls remake på PS5. Tyckte nästan spelet var för lätt.

Ja jag har faktiskt börjat med nya Demon's Souls nu, och ja hitills känns det inte så svårt som jag kom ihåg det

Medlem
Skrivet av Smerof:

Jag kämpade i starten i sekiro också, dog, dog, dog, dog och så dog jag lite till. Men efter ett tag klickade allt och jag klarade sista bossen på första försöket när jag kom dit. Har man spelat demon souls spelen innan skall man egentligen bara slänga ut allt man vet om dom och börja på nytt i huvudet då parry/deflekt i spelet är så viktigt.

Ingen har dött så mycket som jag gjorde.
Jag har inte spelat nåt av deras andra spel, bara testat Bloodborne.
När jag startade Sekiro första gången så var jag kaxig. "Haha, det här fjantspelet ska jag spöa".
Redan första fienderna visade sig vara på alerten. Lite svettigare än jag trott.
Och så kom första minibossen. Jag var död inom 10 sekunder ungefär.
"Ok, det är på den här nivån..." Det var jag inte van.

Medlem
Skrivet av Punch Out:

Ja inte det bästa spelet att spela som småbarnsförälder då speltiden är knapp. Gillar spelet skarpt men måste det vara så j*vla svårt!!! Lady butterfly fick jag ge upp och får återkomma till senare, så fastnade jag istället på spjut bossen*suck suck suck*

Jag ville bara ta fram ett raketgevär och blåsa bort kärringjä...

Medlem

Första Dark souls köpte jag vid release på Xbox360 och orkade knappt förbi Taurus Deamon. Fick det sedan på dator och gav upp sen vid Gargoylsen. Vid releasen av PS4 Pro så köpte jag Dark Souls Remastered. Efter mycket ilska och förtvivlan så klarade jag äntligen skiten. Köpte sen 2an och 3an som gick betydligt lättare. Kör just nu Sekiro på dator. En av de bästa spelen jag spelat. Svårighetsgraden är dock sjuk. xD

Inget slår dock känslan man hade när man slog samtliga dark souls spel. Lite som att bli ung igen och klara ett riktigt svårt spel på NES eller Sega Genesis.

Har även Bloodbourne på ps4an som väntar mej en regnig dag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av almblad:

Dock kommer man aldrig förbi första banan, för bra musik.

Väldigt bra! Ibland försökte jag tajma slagen till musiken.

Skrivet av Elfström:

Ja fy tusan. Både älskade och hatade det spelet. Gjorde bitmärken i handkontrollen när jag dog Mims jag.

Haha, kom till andra eller tredje banan tror jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Athretil:

Alla sim spel... tycker dom är skitroliga men fan varenda gång så kommer jag till punkt och allt skiter sig. Slår aldrig fel 😑
Men ändå återkommer jag titt som tätt och försöker förgäves igen.
Håller på med City Skyline nu, rekordet är 100k invånare sen helt plötsligt skiter sig allt och siffrorna blir röda och allt kollapsar

Känner igen mig med Cities och tidigare SimCity spelen ,man är fokuserad på att balansera allt i början men sen tar tålamodet slut eller nåt,som när ja fastnade i 2 timmar med att bygga rondeller och lägga snygga stenar å buskar,papperskorgar, kiosker i varenda hörn,stolpar blablabla sen börja cashen sina och hade inte råd med den nya skolan å nya rör mm... Trafiken flöt på iaf 👍

Medlem

CS:GO. Jag spelade enormt mycket CS förr, från CS 1.3 till source och, får jag säga själv, hade ganska bra skills.
Sen kom CS:GO.....det är HELT omöjligt att kommabin i det spelet trots flera försök med träningsbanor osv att bemästra rekyler. Jag har verkligen inte en suck och missar hela tiden. Frustrerande.

123
Skriv svar