Dragon Quest III-speedrunners utlöser glitchar genom att "steka" konsolen

Robot
Dragon Quest III-speedrunners utlöser glitchar genom att "steka" konsolen

Vissa använder dock ispåsar istället.

#Dragon-quest, #Speedrunning


NuZ
Testpilot

Episkt! Jag älskar speedrunning och hur fruktansvärt dedikerade de är


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Episkt! Jag älskar speedrunning och hur fruktansvärt dedikerade de är

Ja och det är den speedrunning där allt är tillåtet som är det roliga.
Finns andra kategorier där man måste spela spelet 100% men kan inte tänka mig det är lika populärt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hm, älskar även jag speedruns, vare sig det är Tool-assisted eller inte. Däremot när det gäller speedruns där man påverkar själva konsolen, då vettefan. Allt inom spelet är tillåtet i min värld, oavsett hur grov bugg det är i spelet (host ocarina of time S.R.M eller A.C.E) men, aa. Men kul att se, och det kanske är en helt egen kategori så spelar nog inte så stor roll.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Ja och det är den speedrunning där allt är tillåtet som är det roliga.
Finns andra kategorier där man måste spela spelet 100% men kan inte tänka mig det är lika populärt.

Ja any% är överlägset störst men beror lite på spel. Demon souls/Dark souls och Resident evil som jag springer är t.ex all bosses och no major glitches populära

https://www.speedrun.com/re3r


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja och det är den speedrunning där allt är tillåtet som är det roliga.
Finns andra kategorier där man måste spela spelet 100% men kan inte tänka mig det är lika populärt.

Mja, vet inte det ja. Som att t ex klara Dark Souls spelen 100% utan att bli träffad är ju en rätt stor och populär kategori, lika så 120 stjärnor (eller va 100% nu är) i Super Mario 64. Doom Eternal 100% run är ju mycket mer intressant än Doom Eternal any % då de bara flyger utanför kartan hela tiden.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Mja, vet inte det ja. Som att t ex klara Dark Souls spelen 100% utan att bli träffad är ju en rätt stor och populär kategori, lika så 120 stjärnor (eller va 100% nu är) i Super Mario 64. Doom Eternal 100% run är ju mycket mer intressant än Doom Eternal any % då de bara flyger utanför kartan hela tiden.

Ja det kanske beror lite på spel.
jag kan inte säga att jag följer vissa spel utan kollar mest speedrun när nån kör nått rekord på nå YouTube-klipp och då ids man som inte sitta och titta när nån ska göra nått 100%, då passar det med glitchar så man hamnar under timmen iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det kanske beror lite på spel.
jag kan inte säga att jag följer vissa spel utan kollar mest speedrun när nån kör nått rekord på nå YouTube-klipp och då ids man som inte sitta och titta när nån ska göra nått 100%, då passar det med glitchar så man hamnar under timmen iaf

"Any% NMG" (no major glitches) brukar jag gilla. I t.ex de tidiga Pokemonspelen så ligger rekordet på any% på typ 1 minut. Dom exekverar kod som gör att dom kommer till end credits på en gång. Typ samma med en ganska nyfunnen i Zelda OOT. "No major glitches" betyder då att dessa glitcher som "förstör" hela spelet inte tillåts, så man ändå får se lite gameplay

Det låter som fusk. Varför inte slänga in den i elden och se hur längde den klarar av att göra det den ska?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det låter som fusk. Varför inte slänga in den i elden och se hur längde den klarar av att göra det den ska?

Det heter "Any%" av en anledning. Anything goes, så länge det är på legitim hårdvara eller mjukvara.

Medlem

Imorgon kommer väl någon på att om man speedrunnar samtidigt som man släpar konsolen efter sig på en häst så kan man tilta till sig en glich eller två

Medlem

Sitter man och testar spel efter spel med kyla och värme och spelar igenom det 20-30 ggr och hoppas på en glitch?

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Sitter man och testar spel efter spel med kyla och värme och spelar igenom det 20-30 ggr och hoppas på en glitch?

Troligtvis så har personen som kom på metoden en grundläggande förståelse för hur dessa kretsar ser ut, hur de påverkas av temperaturförändringar samt vilka delar av minnet som detta i sin tur kan förändra. Man ska aldrig underskatta vad pålästa och motiverade människor kan åstadkomma. 🤓

Medlem

Helt fantastiskt!
Härliga idéer!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar