Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av deezel:

Hehe, samma här. Man ska ju kunna respecca, men det har jag inte gjort. Skapat en build jag trivs med och passar min spelstil, har knappt skjutit något (två uppdrag som jag behövt göra det på var av ett verkar vara buggat om man letar lite, men det löste sig iaf). Är inte heller den som går runt och blåser huvet av folk till höger och vänster som vissa verkar gilla

Fordonskörning som många klagar på kan behöva lite fixar, men det går att köra tämligen bra, mycket handbromssvängar kan jag säga ^^ Men båge är att föredra då det kan vara ganska mycket bilar i vägen.

Ja jag hade väl tänkt mig något med mycket hackande o grejer så vi får se hur det artar sig...

Haha, bilkörningen är väl sådär ja... Skaffade Cyberpunk-bilen i Forza Horizon 4 och det är ju liiiiiite skillnad att köra den där om man säger så


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Då var det dags! Kastade mig in i detta igår kväll.

Första intrycket är riktigt bra, inget tekniskt krångel, ser bra ut och spelet ser ut att ha fångat mig redan. Vi får väl se om det håller!

Kör på Xbox Series X.

Få se om du gillar det. 😊

Jag spelade drygt 10 timmar men lade det sedan på is eftersom spelet kändes liksom inte färdigt (jag spelade på PS4 Pro).

Spelet har stor potential att bli riktigt bra men just nu är det inte riktigt där ännu tycker jag, så jag väntar tills CDPR uppdaterat spelet några gånger till innan jag fortsätter om några månader. Vid det laget har jag även fått min PS5:a så då kan jag fortsätta att spela på den istället. Kan bli riktigt trevligt. 😊

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Få se om du gillar det. 😊

Jag spelade drygt 10 timmar men lade det sedan på is eftersom spelet kändes liksom inte färdigt (jag spelade på PS4 Pro).

Spelet har stor potential att bli riktigt bra men just nu är det inte riktigt där ännu tycker jag, så jag väntar tills CDPR uppdaterat spelet några gånger till innan jag fortsätter om några månader. Vid det laget har jag även fått min PS5:a så då kan jag fortsätta att spela på den istället. Kan bli riktigt trevligt. 😊

Ja, det blir spännande! Hade jag inte haft en XSX så hade jag väntat, vilket jag väl hade tänkt ändå men kunde inte hålla mig så det blir i alla fall en genomspelning, utan att spela ut allt som finns, och sedan vänta på next-gen versionen och förhoppningsvis lite DLC.


signatur

Jump in.

Medlem

Hur många här kör stealth för det mesta och har gift sig med quicksave button som jag?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hur många här kör stealth för det mesta och har gift sig med quicksave button som jag?

Det där ser jag upp med sedan quicksave förstörde hela "Dishonored" för mig.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja jag hade väl tänkt mig något med mycket hackande o grejer så vi får se hur det artar sig...

Haha, bilkörningen är väl sådär ja... Skaffade Cyberpunk-bilen i Forza Horizon 4 och det är ju liiiiiite skillnad att köra den där om man säger så

Kör en del Wreckfest och det är ju en del skillnad på fordonskontrollen ja

Skrivet av Jaxalot:

Hur många här kör stealth för det mesta och har gift sig med quicksave button som jag?

Kan vara farligt, speletvärlden går nämligen "igång" innan man själv kan styra V eller ens se något, om du har otur så sparar du på riktigt dåligt ställe ^^

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det där ser jag upp med sedan quicksave förstörde hela "Dishonored" för mig.

Skrivet av deezel:

Kan vara farligt, speletvärlden går nämligen "igång" innan man själv kan styra V eller ens se något, om du har otur så sparar du på riktigt dåligt ställe ^^

Fast det (hos mig iaf) skapas en ny savefil vid varje quicksave tillfälle. Jag kör GoG versionen.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Fast det (hos mig iaf) skapas en ny savefil vid varje quicksave tillfälle. Jag kör GoG versionen.

Nja, du har tre quick save slots, tror det är oavsett plattform (var samma på stadia iaf), har det på steam också. Hela 10 auto saves (ingen aning när den går annat än typ zon byte och vissa uppdrag). På stadia hade man 65 manuella saves, PC vet jag inte ännu då jag inte kommit upp längre än till 22 ^^ Tog bara senaste saven från stadia då strukturen är lite annorlunda.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Auto-aim verkar inte fungera för mig, jag håller i R2 men det händer ingenting trots inställningarna. Fler som har så?

Det är dock inte ett Auto-Aim. Den siktar inte åt dig. Den hjälper dig bara.
Om du siktar i närheten av en fiende och sedan trycker in Aim Down Sight knappen så kommer siktet att röra sig mot fienden och låsa sig en väldigt kort stund.
Har fungerat lika i andra spel jag lirat.

Medlem

https://www.gamereactor.se/artiklar/918233/Arets+spel+2020+Be...

Fyfan va ofärdigt spelet är. Blir bara mer och mer besviken desto mer jag spelar.
Helt sjukt att dom inte satt in en spärr så det inte kan ringas i tid och otid när man håller på med huvudstoryn.

Medlem
Skrivet av deezel:

Nja, du har tre quick save slots, tror det är oavsett plattform (var samma på stadia iaf), har det på steam också. Hela 10 auto saves (ingen aning när den går annat än typ zon byte och vissa uppdrag). På stadia hade man 65 manuella saves, PC vet jag inte ännu då jag inte kommit upp längre än till 22 ^^ Tog bara senaste saven från stadia då strukturen är lite annorlunda.

Ja, du har rätt. Såg det nu. Fast 3 quick saves borde ju räcka för "fel saves".

Medlem

fick lite savenoja i slutet, 110 manuella saves blev det

tog 71h att göra allt (förutom ett gig som är buggat). hard, utan armor, och mestadels katana

Medlem
Skrivet av Metsys1k:

https://www.gamereactor.se/artiklar/918233/Arets+spel+2020+Be...

Fyfan va ofärdigt spelet är. Blir bara mer och mer besviken desto mer jag spelar.
Helt sjukt att dom inte satt in en spärr så det inte kan ringas i tid och otid när man håller på med huvudstoryn.

Jag tycker spelet är bra. Men håller med om att det är störande, och stressande, när det poppar upp nya missions på skärmen, och ska ringas hela tiden. Tyvärr är detta nåt som dykt upp i spel de senaste åren.
Jämför med Tomb Raider (1996). Så avslappnat och skönt, Man utforskar i sin egen takt, och Lara får (oftast) vara ifred. Det var tider det. Lugnt, ingen stress

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det är dock inte ett Auto-Aim. Den siktar inte åt dig. Den hjälper dig bara.
Om du siktar i närheten av en fiende och sedan trycker in Aim Down Sight knappen så kommer siktet att röra sig mot fienden och låsa sig en väldigt kort stund.
Har fungerat lika i andra spel jag lirat.

Aha, då är det mycket bättre i andra spel, rdr2 exempelvis.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Någon mer som är i någon slags speltrötthet efter att ha spenderat X antal timmar för mycket? Ett par spelkritiska buggar som omöjliggör att slutföra vissa uppdrag som är nödvändiga för vissa achievements samt inget New Game plus läge ännu så känns det som att avvakta ett tag till tills ytterligare patchar och innehåll släpps. Buggarna tar bort en del av spelglädjen. Får se vad vårens DLC kommer innehålla. När eftertexterna rullar vid slutet och spelet kraschar och kastar ut en känns en paus välbehövd.

Medlem
Skrivet av deezel:

Kör en del Wreckfest och det är ju en del skillnad på fordonskontrollen ja

Kan vara farligt, speletvärlden går nämligen "igång" innan man själv kan styra V eller ens se något, om du har otur så sparar du på riktigt dåligt ställe ^^

Haha ja, använder oftast quicksave när jag kör stealth då fiender kan med en fladdermus precision höra när någon blir skjuten i huvudet.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jaha, då var första genomspelningen klar, dryga hundra timmar och jag gjorde inte ens alla gig. Vilket spel! Städar de upp lite mer så kommer det bli ännu bättre.

Mild spoiler, inga namn nämnda osv. Bara en sak som jag blev lite "besviken" på

Att den man valt att sikta in romansen på så klart inte gick pga fel kön och den andra jag tänkt för nästa genomspelning redan var försent eftersom jag valt den första som mål. Men men, shit happens ^^ Lite svårt att veta från början. Verkar ju inte ha varit den enda som sprang på det "problemet"

Medlem

Har ett tips och en fråga.
Båda bakom spoiler men skriver så spoilerfritt jag kan.

Tipset:

Gäller Side Quest ”Killing in the name”
Efter att ha investerat i nya Kiroshiimplantat så går det inte scanna i detta quest. Byt till de du fick från Viktor tidigt i spelet hos en ripperdoc så funkar det att scanna.

Tycker att Kiroshi kunde ha kvalitetssäkrat implantaten innan de släpper de senaste på marknaden, buggiga skitimplantat. Typiskt jättedumma gnidna evil corpo, släppa något i detta skick. Usch!

Frågan:

Kan man gå tillbaka och köra side quest och gigs efter man åker och säger hej på det flådiga stället. Kommer upp meddelande ang. det. Stämmer det?
Enkelt ja eller nej, spoila inte.

Medlem

@Gregerory: Vad gäller tipset så kan man också ladda om sin save där, det gjorde jag

Gällande din fråga (ingen egentlig spoiler, men men)

en save skapas där och man kan fortsätta spela på den saven efter man har kört det uppdraget

Edit:
Kan tillägga att jag tog en save precis utanför, inte direkt intill.

Medlem

@deezel

Tack! Laddade om flera ggr på olika saves, men fungerade inte förens jag bytte. Skumt.

Medlem

När polisen spawnar bakom ryggen på mig när det enda som finns där är en vägg. Snacka om att det förstör känslan. Och vad gjorde jag för att trigga polisen? Jag gick förbi en avspärrning. FÖRBI, inte igenom.

Medlem
Skrivet av neocon:

Straffskalan i spelet är för rolig. Råka gå några centimeter innanför en avspärrning -> *DÖDSSTRAFF!@#*

Ja alltså med tanke på hur bra det går i USA så varför inte

Medlem
Skrivet av shelter:

När polisen spawnar bakom ryggen på mig när det enda som finns där är en vägg. Snacka om att det förstör känslan. Och vad gjorde jag för att trigga polisen? Jag gick förbi en avspärrning. FÖRBI, inte igenom.

Det där har jag också råkat ut för.
Polisen triggas fast man inte går genom nån avspärrning bara förbi.
Bugg antar jag, tur det är lätt att bli av med sin wanted lvl


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tråddemonen
Testpilot

Har spelat ut spelet nu, har gjort allt i spelvärlden och jag äger allt som går att äga. Spelet får 4/5 av mig i betyg. Trots mycket välgjord lore, häftig story och skön combat så vill jag inte ge spelet en fullpott. Spelvärlden är imponerande men känns väldigt tom, det finns inga sidosaker att göra förutom uppdrag och ta sig runt i världen, spelet är väldigt buggigt och förstör mycket utav spelkänslan, samt spelet är dålig optimerat och kraschade mycket.

Enligt mig känns inte cyberpunk som ett färdigt spel, det känns som en betaversion utav spelet och måste ha mer djup förutom uppdrag, det kändes som att jag upplevde night city men jag fick inte uppleva det som en individ, fick bara uppleva skräddarsydda ytan utav en spelvärld som har så mycket djup som man själv som spelare aldrig får uppleva.

Medlem

Älskar spelet! Klarade de precis!

Men vad hände nu?
Får börja om utanför den stora byggnaden för akasura. (Inget konstigt kanske)
Main questen ligger kvar o blinkar, o kommer få dras med ett dåligt biochip för o slutföra alla side quests.
Plus att all min loot är borta. Jag som samlat på mig massa bra saker, speciellt på sista delen.

Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, med tanke på hur de var i the witcher 3 när man kom till den punkten i spelet.

Känner en besvikelse inombords.

Kört på Xbox one X


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Spelade klart spelet för några dagar sedan på PC. Hamnade på strax under 80 timmar. Tycker huvudstoryn och sidostorys är mycket bra. De har bra storyförfattare på CDPR. Det finns ett antal kända problem med spelet, både buggar och system som inte är bra. Men gillar spelkänslan, valet av first person var bra. Tråkigt att versionen för PS4/XBOne verkar så risig, men det är inget jag kan kommentera själv.

Valde tech och körde med den typen av vapen. För mig var det inte obalanserat, men jag maxade aldrig min karaktär heller utan slutade som level 26. Men hade runt 45 i street cred så hela kartan var full med sidouppdrag (väldigt många som jag inte gjorde). Varför jag tog 80 timmar utan att bli högre level beror nog på att jag körde runt med mc/bil i first person och använde aldrig fast travel. En del bilar var svåra att köra first person, då man såg lite dåligt framåt/nedåt. MC var däremot riktigt skönt att köra och med bra sikt.

Kommer spela om det med en annan typ av karaktär och stats. Men det kan vänta ett tag, tills de släppt ett par stora patchar.

Medlem

Någon som hittat mods till spelet som är värt att tips om?

Ambassadör
Xbox

Det här är ju riktigt bra... Är ett 20-tal timmar in och nu har jag börjat glömma bort tiden när jag spelar = bra betyg!

Inte riktigt fått kläm på alla skills o grejer än, hackingen är ju dock jäkligt användbar. Hade tänkt att stealtha mycket men jag får inte riktigt till det i first person så det blir nog mer pang-pang


signatur

Jump in.

Avstängd

Gör man inget eller få sidouppdrag blir det bara två slut att välja mellan. F´ck Johny Silverhand, sliskig, arrogant, besserwisser. Tar alltför mycket plats i spelet, tur man kan snabbspola bort mycket av han.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

FM-guru
F.d. Sisyr

Såg att hjärnan bakom Kingdom Come: Deliverance, Dan Vavra, skrev på Twitter att Cyberpunk är det bästa spelet han lirat de senaste två åren (dvs sen KC:D släpptes ). Fin kritik!

Skriv svar