Survival-spelet Stranded Deep är gratis hos Epic

Robot
Survival-spelet Stranded Deep är gratis hos Epic

Och senare ikväll verkar Solitairica skänkas bort.

#Epic-games-store, #Stranded-deep


Inaktiv

Jäklar. Stranded Deep var det första Early Access spelet jag någonsin köpte. Då skulle det släppas i slutet på 2015. Vad hände?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jäklar. Stranded Deep var det första Early Access spelet jag någonsin köpte. Då skulle det släppas i slutet på 2015. Vad hände?

Exakt vad jag tänkte med, den har varit early access i hur många år som helst nu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jäklar. Stranded Deep var det första Early Access spelet jag någonsin köpte. Då skulle det släppas i slutet på 2015. Vad hände?

Men vänta, det släpptes väl i early access 2015?

Jag tror de fick in lite mer pengar än vad de tänkte och fick därmed lite högre ambitioner.
Factorio som ett exempel, släpptes early access 2012 och blev färdigt först 2020.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Exakt vad jag tänkte med, den har varit early access i hur många år som helst nu

Låter konstigt med tanke på att det släpptes till PS4 tidigare i år och där finns ju inget early access.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Låter konstigt med tanke på att det släpptes till PS4 tidigare i år och där finns ju inget early access.

Tror det hänt ett antal gånger att spel som fortfarande är Early access släpps på konsol när det anses så pass färdigt att det går att spela.

Konsol versionerna får väll förhoppningsvis också ta del av uppdateringarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Låter konstigt med tanke på att det släpptes till PS4 tidigare i år och där finns ju inget early access.

Den står fortfarande som Early Access både på steam och Epic store.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tycker om spelet. Kan rekommenderas som avslappning.

Medlem

Min gummibåt fastnade i en skrothög, väldigt svårstyrd.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jäklar. Stranded Deep var det första Early Access spelet jag någonsin köpte. Då skulle det släppas i slutet på 2015. Vad hände?

7 Days to Die måste väl ändå ta priset? Släpptes som early access 2013 och är fortfarande early access.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

7 Days to Die måste väl ändå ta priset? Släpptes som early access 2013 och är fortfarande early access.

Njae...jag började lira WW2 Online för en 15-16 år sedan... den är fortfarande i Early Accesss...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bojkott:

7 Days to Die måste väl ändå ta priset? Släpptes som early access 2013 och är fortfarande early access.

Till och med hunnit bli portat till konsoller och nedlagt på desamma innan släppt på riktigt.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Till och med hunnit bli portat till konsoller och nedlagt på desamma innan släppt på riktigt.

Men till skillnad från många andra early access spel så märker man skillnad när de släpper patcher. Kom rätt många i år(pc) (jag tror någon annan köpte upp dom)

Edit: Fick rätta mig, skrev förra året men det var ju faktiskt i år

Edit2: Den senaste kom för 7 dagar sedan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Njae...jag började lira WW2 Online för en 15-16 år sedan... den är fortfarande i Early Accesss...

Shit, ja det tar nog priset

eld
Medlem
Skrivet av Bojkott:

7 Days to Die måste väl ändå ta priset? Släpptes som early access 2013 och är fortfarande early access.

7 days to die har i princip varit ett färdigt spel sen många år tillbaka, men jag tror många utvecklare som fortfarande bygger på spelen inte vill förlora release-boosten man får när man går ur early access.

Medlem

Kunde varit kul, men så jävla bökigt inventarie / craftingsystem så jag lessnade rätt omgående.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Mysig stämning och spännande miljö men ja craftingsystemet är lite väl bökigt vilket förstör upplevelsen en del.

Medlem

Bra att ni skriver om detta men det tog flera timmar för mig att ta reda på hur man faktiskt kunde lägga till spelet på sitt konto.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Min gummibåt fastnade i en skrothög, väldigt svårstyrd. https://64.media.tumblr.com/1d9838e4ec9e5ff0b8e2b929c504a1d0/...

Det gjorde min med, på exakt samma sätt. Men kom på att man kunde dra med sig den ut på djupt vatten.

Fastnade dock ordentligt för detta, tror jag började någonstans runt 19.20 kollade till på klockan då var den 0240. Kul spel fö


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Min gummibåt fastnade i en skrothög, väldigt svårstyrd. https://64.media.tumblr.com/1d9838e4ec9e5ff0b8e2b929c504a1d0/...

Bara dra eller putta loss den.
Sen är den mekanismen helt galen.

Medlem

Den kostar 72,80kr för mig...


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Den kostar 72,80kr för mig...

Det är efter 17 nu. De byter gratisspel då.

Medlem

Kul att det var gratis men det var ingen höjdare om man som jag spelat mer "genomarbetade" titlar i survivalgenren som Subnautica, Green Hell, The Lone Dark etc.

Craftingsystemet var riktigt träigt som många redan har påpekat. Turtorialen "försvann" (bugg) även efter jag laddat en savefil.

Jag gillade dock miljöerna så det var ju tråkigt att det inte lär bli något mer spelade.

Medlem

Känns väldigt ofärdigt. Blir att vänta med att spela tills det släpps ur early access.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Låter konstigt med tanke på att det släpptes till PS4 tidigare i år och där finns ju inget early access.

Cyberpunk2070 fanns ju i en period.

//LD

Medlem

Testat detta..

Men dessa spelen är inte min grej..

Orkar inte att stå och banka i samma trä för att bygga en koja.

Har jag gjort sådant tillräckligt mycket när jag var ett barn.

Skrivet av fooobar:

Tycker om spelet. Kan rekommenderas som avslappning.

Måste man simma och brottas med hajar ? har lite svårt för undervattensspel :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Måste man simma och brottas med hajar ? har lite svårt för undervattensspel :/

Ibland. Man måste inte men det kan vara bra för hämta prylar i vrak. Dock undviker man hajarna mest och det är inte så farligt.

Medlem

DRM-fritt också, det gillas!

1
Skriv svar