Platsannons skvallrar om att Respawn jobbar på nytt IP

Robot
Platsannons skvallrar om att Respawn jobbar på nytt IP

Titanfall-skaparna har flera järn i elden.

#Respawn-entertainment


Medlem

Är det bara jag som får en liten knut i maggropen när man läser om Respawn? Jag tycker de är så jäkla duktiga på att göra spel. Men för varje för artikel som ploppar upp tänker jag; åååå snart kursar EA hela bolaget 😬

Avstängd
Skrivet av Chiefen:

Är det bara jag som får en liten knut i maggropen när man läser om Respawn? Jag tycker de är så jäkla duktiga på att göra spel. Men för varje för artikel som ploppar upp tänker jag; åååå snart kursar EA hela bolaget 😬

Pengar sänker allt till botten.

Medlem

Så länge det inte är Titanfall så tycker jag väl att det låter bra. Både Titanfall spelen floppade och det är fakta så det finns ingen anledning till att försöka argumentera mot mig.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Så länge det inte är Titanfall så tycker jag väl att det låter bra. Både Titanfall spelen floppade och det är fakta så det finns ingen anledning till att försöka argumentera mot mig.

Titanfall floppade så mycket att apex floppade right ?

För du har väl sett att spelen är ganska lika.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Så länge det inte är Titanfall så tycker jag väl att det låter bra. Både Titanfall spelen floppade och det är fakta så det finns ingen anledning till att försöka argumentera mot mig.

Men titanfall 2 har en av dom absolut bästa singelplayer kampanjerna den här konsol generationen.
Såååå... Även om det kanske floppade så gjorde dom ett sinnessjukt bra spel

Medlem

Hoppas verkligen på ett nytt matigt single player äventyr. Respawn bevisade fint att de kan sånt med STAR WARS Jedi: Fallen Order som var riktigt bra. Spännande att se vad det blir. Hoppas inte det blir multiplayer igen.

Har faktiskt inte testat TitanFall 2 som har ett single player läge. Får se till att köpa hem det till Steam. Går ju för 9 Euro under reorna. Men skulle vilja ha ett 3e persons single player likt STAR WARS Jedi: Fallen Order. Det var skön känsla på styrningen. Deras nästa spel behöver dock inte vara STAR WARS men just 3e persons vy önskas från min sida.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas verkligen på ett nytt matigt single player äventyr. Respawn bevisade fint att de kan sånt med STAR WARS Jedi: Fallen Order som var riktigt bra. Spännande att se vad det blir. Hoppas inte det blir multiplayer igen.

Har faktiskt inte testat TitanFall 2 som har ett single player läge. Får se till att köpa hem det till Steam. Går ju för 9 Euro under reorna. Men skulle vilja ha ett 3e persons single player likt STAR WARS Jedi: Fallen Order. Det var skön känsla på styrningen. Deras nästa spel behöver dock inte vara STAR WARS men just 3e persons vy önskas från min sida.

Ååh jag håller med om Jedi: Fallen order!
Och jag tycker verkligen att du ska skaffa titanfall 2.
Det är verkligen skit bra. Kampanjen är fantastisk.

Medlem
Skrivet av SlimJim:

Ååh jag håller med om Jedi: Fallen order!
Och jag tycker verkligen att du ska skaffa titanfall 2.
Det är verkligen skit bra. Kampanjen är fantastisk.

Tänkte köra igenom kampanjen nu när EA Play går att med Xbox gamepass. Antar att det gör sig bäst på PC.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Tänkte köra igenom kampanjen nu när EA Play går att med Xbox gamepass. Antar att det gör sig bäst på PC.

Beror ju på om din PC är bättre än Xboxen du äger.

Medlem

Hoppas dom fortsätter med VR.
Medal of honor kanske hade lite "nybörjare misstag" men dom har redan uppdaterat några ggr och med nya funktioner att det visar dom är dedikerad.

Så ett till VR spel hade varit kul 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Hoppas dom inte fortätter med VR.

Kan inte någon bara göra ett KOTOR3? Hur svårt ska det vara.....


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Hoppas dom inte fortätter med VR.

Kan inte någon bara göra ett KOTOR3? Hur svårt ska det vara.....

Kan inte bara alla göra Kotor 3?
Då borde vi kunna få åtminstone 1 bra Kotor 3! 😃

Medlem

Nytt IP och nytt IP... de kanske jobbar med ett gammalt IP, fast som är nytt för den studion, eller så blir det mer Apex, fast då kanske typ Apex singleplayer eller Apex "whatever".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja visst floppade dem, (en enkel Google sökning senare) om man tycker att 14+ miljoner sålda ex tillsammans är en flopp, fast det tycker inte jag. Del 1 sålde ganska snabbt över 10 miljoner. Google är fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Så länge det inte är Titanfall så tycker jag väl att det låter bra. Både Titanfall spelen floppade och det är fakta så det finns ingen anledning till att försöka argumentera mot mig.

Man kan ju börja med att ha rätt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ja visst floppade dem, (en enkel Google sökning senare) om man tycker att 14+ miljoner sålda ex tillsammans är en flopp, fast det tycker inte jag. Del 1 sålde ganska snabbt över 10 miljoner. Google är fantastiskt.

Det är typ asdåligt om tvåan sålde 4M exemplar och ettan 10M, då kan man verkligen säga att det är en flopp. När EA släpper en uppföljare så vill de så klart att det säljer ~MERA, annars finns det ingen anledning att fortsätta serien i samma takt, se: Mirrors Edge.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är typ asdåligt om tvåan sålde 4M exemplar och ettan 10M, då kan man verkligen säga att det är en flopp. När EA släpper en uppföljare så vill de så klart att det säljer MERA, annars finns det ingen anledning att fortsätta serien i samma takt, se: Mirrors Edge.

Hade dom inte lite otur med releasen också, släpptes samtidigt som andra storspel.
Samma otur hade som nu senast också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hade dom inte lite otur med releasen också, släpptes samtidigt som andra storspel.
Samma otur hade som nu senast också

Otur, EA vet ju hur man släpper spel. Det var väl snarare så att man var tvungen att släppa spelet just då. Men det spelar ju ingen roll nu...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Otur, EA vet ju hur man släpper spel. Det var väl snarare så att man var tvungen att släppa spelet just då. Men det spelar ju ingen roll nu...

Om jag inte minns fel så var EA fortfarande utgivare för respawn men ägde alltså inte företaget så strategin var att släppa spelet så obekvämt som möjligt att dom kunde få företaget billigare

Skribent
Skrivet av Molotov:

Hade dom inte lite otur med releasen också, släpptes samtidigt som andra storspel.
Samma otur hade som nu senast också

EA släppte ju båda Titanfall-spelen i samma tidsram som Battlefield-släppen och CoD. Så det konkurrerade inte bara med CoD, utan även ett spel från samma företag. Tycker det var märkligt släpp från EA, om man ska vara lite konspiratorisk kändes nästan som de ville att spelet skulle faila...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja, det var verkligen ett udda släpp. Battlefield 1 och sen Call of Duty infinate Warfare.
Jag köpte själv titanfall 2 efter ett tag just pga att Battlefield 1 kändes så intressant med ww1. Vansinne av dom. Men sedan jag läste denna nyheten så har jag börjat om campaignen igen på master svårighetsgraden och då har jag kört igenom spelet minst 2 gånger innan. Det är verkligen ett bra spel. Tycker om multiplayern också.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Beror ju på om din PC är bättre än Xboxen du äger.

Det är den

Skribent
Skrivet av YmerXE:

Ja, det var verkligen ett udda släpp. Battlefield 1 och sen Call of Duty infinate Warfare.
Jag köpte själv titanfall 2 efter ett tag just pga att Battlefield 1 kändes så intressant med ww1. Vansinne av dom. Men sedan jag läste denna nyheten så har jag börjat om campaignen igen på master svårighetsgraden och då har jag kört igenom spelet minst 2 gånger innan. Det är verkligen ett bra spel. Tycker om multiplayern också.

Jag recenserade BF1 för Loading så jag köpte faktiskt Titanfall 2 när det släpptes, men det var inte bara släppte i sig utan att spelet fick ju knappt någon marknadsföring. Fantastisk rolig kampanj och hela grejen med stora robotar hade kunnat start något "nytt" om EA spelat sina kort rätt. Agility-grejen togs i alla fall in i CoD. Det är fortfarande coolt att höra Titanfall och sen sen sin robot komma dimpande ned från himlen. Önskar EA hade gjort ett Titanfall i VR istället för Medal of Honor.

Fan...Apex i all ära men ge oss en trea nu!


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar