Obekräftade uppgifter om Elden Ring läcker ut

Robot
Obekräftade uppgifter om Elden Ring läcker ut

Och även två nya konceptbilder som sägs komma från spelet.

#Elden-ring, #From-software, #nyhetstips


Medlem

My body is ready.

Medlem

Om spelet är väldigt likt Dark Souls tror jag att jag kommer sakna combatstilen från Sekiro väldigt mycket. Det var så roligt och fräscht.

Tråddemonen
Testpilot

Nice, mycket berserk inspiration måste jag säga i designen. Kommer klart köpa en samlarutgåva av detta.

Medlem

Detta ser jag så sjukt mycket fram emot. Vill så gärna lira Demon's Souls också för har aldrig kört det. Men ändå nice att man kommer ha TVÅ grymma Souls spel att lira snart

Nordisk mytologi är jävligt coolt också. Efter Cyberpunk (som jag faktiskt tycker är jäkligt kul) så har jag lärt mig att inte ha för höga förväntningar men fan det är svårt med tanke på att alla Froms spel är mina favoriter. Tom Dark Souls 2 som många inte verkar tycka är jätte nice har jag nötat hundratals timmar i bla PvP, tvåan hade bästa PvPn. Hoppas på PvP i Elden Ring också

Jag är faktiskt glad över att Froms inte har släppt massa trailers och skit. För mycket sånt nu för tiden, Elden Ring har blivit lite mysteriskt liksom.

Medlem

Ibland känns det som man är den enda som inte förstår tjusningen med souls spelen.
Verkar vara otroligt tidskrävande spel.
Iinte för att jag har nått emot utmaning men måste man nöta vissa saker 100ggr för att lära sig besegra? En kompis hade nått av dessa spel till ps4, kollade lite men det var ju inget som imponerade som ett spectator spel och jag tror han inte klarat ut nått av spelen pga han gav upp/börja med nå annat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ibland känns det som man är den enda som inte förstår tjusningen med souls spelen.
Verkar vara otroligt tidskrävande spel.
Iinte för att jag har nått emot utmaning men måste man nöta vissa saker 100ggr för att lära sig besegra? En kompis hade nått av dessa spel till ps4, kollade lite men det var ju inget som imponerade som ett spectator spel och jag tror han inte klarat ut nått av spelen pga han gav upp/börja med nå annat.

Det är ju dock otrolig tur att det finns spel som vågar vara "svårare" ändå. Dark souls är ju inte otroligt svårt heller, och de flesta av spelen är väldigt korta och går snabbt att klara ut om man är van med spelstilen. Det är väldigt belönande att kunna spela om spelet igen på några få timmar när man kan bossarna

Medlem

Vilka fula bilder.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Härligt. Redan färdigt och polerande pågår låter perfekt. Vågar man hoppas på att de påbörjat bloodborne 2 också....

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Detta ser jag så sjukt mycket fram emot. Vill så gärna lira Demon's Souls också för har aldrig kört det. Men ändå nice att man kommer ha TVÅ grymma Souls spel att lira snart

Nordisk mytologi är jävligt coolt också. Efter Cyberpunk (som jag faktiskt tycker är jäkligt kul) så har jag lärt mig att inte ha för höga förväntningar men fan det är svårt med tanke på att alla Froms spel är mina favoriter. Tom Dark Souls 2 som många inte verkar tycka är jätte nice har jag nötat hundratals timmar i bla PvP, tvåan hade bästa PvPn. Hoppas på PvP i Elden Ring också

Jag är faktiskt glad över att Froms inte har släppt massa trailers och skit. För mycket sånt nu för tiden, Elden Ring har blivit lite mysteriskt liksom.

PVP är kul i tanken gällande from software spelen. Dock har de helt bedrövliga servers så PVP är ospelbart i samtliga Dark Souls spelen.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Ibland känns det som man är den enda som inte förstår tjusningen med souls spelen.
Verkar vara otroligt tidskrävande spel.
Iinte för att jag har nått emot utmaning men måste man nöta vissa saker 100ggr för att lära sig besegra? En kompis hade nått av dessa spel till ps4, kollade lite men det var ju inget som imponerade som ett spectator spel och jag tror han inte klarat ut nått av spelen pga han gav upp/börja med nå annat.

Spelade ut DS 1-3 + expansionerna på en vecka, gäller att få smak för spelen och hålla tempot uppe när man spelar.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Spelade ut DS 1-3 + expansionerna på en vecka, gäller att få smak för spelen och hålla tempot uppe när man spelar.

Jag önskar jag hade tiden att lägga på vissa spel, men min speltid är begränsad. (För begränsad )


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vilka fula bilder.

Menar du hur de är ritade eller att varelserna är fula?
Känner väl personligen inte att soulsbossar är speciellt söta

Medlem
Skrivet av Gen:

Menar du hur de är ritade eller att varelserna är fula?
Känner väl personligen inte att soulsbossar är speciellt söta

Verkar som att vi behöver en omröstning om vilken som är den sötaste soulsbossen!

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Jag önskar jag hade tiden att lägga på vissa spel, men min speltid är begränsad. (För begränsad )

Min med just nu med barn och fru. Men jag passade på när tiden fanns. Rekommenderar DSserien, gäller bara att komma in i den 😅

Medlem
Skrivet av purjo:

Om spelet är väldigt likt Dark Souls tror jag att jag kommer sakna combatstilen från Sekiro väldigt mycket. Det var så roligt och fräscht.

Är ett fan av DS-serien, men som du skriver är combatstilen i Sekiro bättre och roligare tycker jag. Hoppas Elden ring inte tar steget tillbaka och blir exakt som DS i den aspekten.

Medlem

Önskar att jag hade tålamodet för dylika spel men nej. Gjort försök med både Bloodborne och Dark Souls 1 & 3. Beror väl lite på att min speltid krymper och krymper.

Jag gillar dock universumet och "loren". Men spelstilen är nog inget för mig. Hur som haver så blir säkert Elden Ring asball för er som suktar.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

PVP är kul i tanken gällande from software spelen. Dock har de helt bedrövliga servers så PVP är ospelbart i samtliga Dark Souls spelen.

Har över 100 timmar PvP, har aldrig haft något direkt problem. Klart det varit något lagg någon gång men så länge folk har bra internet brukar det funka 90% av tiden. Inte i närheten av ospelbart, det är bara att kolla på alla tusentals klipp på Youtube där folk PvPar för att få bevis på det. Men tråkigt att du haft den upplevelsen, du måste haft väldigt otur.

Medlem

kommer spela och utforska denna titel till max...............tror jag. Vet inte riktigt om jag är bra på såna spel, i och med att Dark Souls första boss stoppade mitt spelande tvärt...men måste inte ge sig. Icke sa Nicke.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Vill slå ett slag för Nioh 2 ! Annorlunda, men ack så bra! Sista DLC:et släpptes här i dagarna. Kommer en upphottad version någon gång 2021 (ps5 optimerad) .

Finns bara på PS men jävla kul!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Vill slå ett slag för Nioh 2 ! Annorlunda, men ack så bra! Sista DLC:et släpptes här i dagarna. Kommer en upphottad version någon gång 2021 (ps5 optimerad) .

Finns bara på PS men jävla kul!

Är det lika mycket grind som på 1an tror jag jag hoppasr

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Är det lika mycket grind som på 1an tror jag jag hoppasr

Ja, man måste nog va lagd åt det hållet. Förstår att det inte passar alla

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Vill slå ett slag för Nioh 2 ! Annorlunda, men ack så bra! Sista DLC:et släpptes här i dagarna. Kommer en upphottad version någon gång 2021 (ps5 optimerad) .

Finns bara på PS men jävla kul!

Släpps till PC i februari.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ja, man måste nog va lagd åt det hållet. Förstår att det inte passar alla

Äh, jag uppskattar 1an helt klart men lite väl regnigt 😂 Det fanns väl såklart som alltid ställen där man kunde farma lite mer men men.

Medlem
Skrivet av purjo:

Om spelet är väldigt likt Dark Souls tror jag att jag kommer sakna combatstilen från Sekiro väldigt mycket. Det var så roligt och fräscht.

Skrivet av Micke090:

Är ett fan av DS-serien, men som du skriver är combatstilen i Sekiro bättre och roligare tycker jag. Hoppas Elden ring inte tar steget tillbaka och blir exakt som DS i den aspekten.

Älskar också Sekiros gameplay, men jag litar på FromSoftware. Jag skulle gissa att dom kommer ta med och förfina saker från alla deras tidigare titlar samt en hel del nytt. Jag skulle dock förmodligen älska det lika mycket om det enbart var som Dark Souls combat. ^^

Skrivet av Zimpan:

Nice, mycket berserk inspiration måste jag säga i designen. Kommer klart köpa en samlarutgåva av detta.

Åh ja. Miyazaki fortsätter att gå ham med sin inspiration från Berserk, det gillas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ibland känns det som man är den enda som inte förstår tjusningen med souls spelen.
Verkar vara otroligt tidskrävande spel.
Iinte för att jag har nått emot utmaning men måste man nöta vissa saker 100ggr för att lära sig besegra? En kompis hade nått av dessa spel till ps4, kollade lite men det var ju inget som imponerade som ett spectator spel och jag tror han inte klarat ut nått av spelen pga han gav upp/börja med nå annat.

Visst är spelen utmanande, helt klart, men dom är inte SÅ svåra, även för en "casualspelare"(tidsbristspelare?) som försöker sig på dom. Det gäller "bara" att förstå spelmekaniken och se mönster på bossar/fiender. Men ja, visst krävs det en hel del tålamod.

Sen är ju inte tjusningen enbart utmaningen, för mig, även om det är en stor del. Det är den otroliga atmosfären, musiken, upptäckandet, det estetiska och loren som även lockar. Finns inga spel likt FromSoftwares när det kommer till den melankoliska och speciella atmosfären dom har. Med det sagt är dom självklart inte för alla.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ursäkta trippelposten, men rider han på den stackars lilla hästkraken eller springer han bakom den? Hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av lurwas:

Verkar som att vi behöver en omröstning om vilken som är den sötaste soulsbossen!

Har Sif ens något motstånd i den omröstningen?

Medlem

Låter grymt.

Medlem

det ser riktigt kul ut.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar