Cyberpunk 2077 var 2020 års bästa spel, enligt FZ-medlemmarna

Dödgrävaren
Skrivet av memorycard:

Blev klar med Cyberpunk igår kväll. Riktigt trevlig upplevelse trots trasigheten. Ca 80 timmar klockade jag in på. Kommer definitivt se fram mot dlc och series x uppgradering senare.

Jag har dock fortfarande väldigt svårt för det här med flera olika slut. Jag vill ha ett slut som jag kan känna är det som gäller. Om någon förstår vad jag menar? När jag väl valt en väg och sett slutet känns det alltid som jag måste testa de andra vägarna och kan inte bestämma vilket som är det "rätta". Inget av dem känns äkta. Kan lika gärna fantisera ihop ett eget.

Jag är tvärtom, olika slut får mig att känna att resan hade någon form av mening, att jag inte bara slutar upp i samma punkt oavsett vilka beslut som togs på vägen. Är spelet riktigt bra som t.ex. Disco Elysium så innebär det att jag inte längre kommer spela om spelet, jag har fått mitt slut och det är det som gäller för mig, att spela igenom det skulle bara spoliera upplevelsen för mig.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag har otroligt trevligt med Cyberpunk 2077 trots sina brister. Ser verkligen fram emot vad CDPR kommer göra med spelet framöver.
Last of Us 2 älskade jag. Otroligt välpolerat och riktigt bra regisserat med ett par oväntade twister.

Jag har precis klarat av TLoU2 och visst fasen var det ett bra spel utan tvekan. Jag tycker däremot manuset är lite väl bristfälligt då det helt enkelt inte känns "äkta". Andra halvan var väldigt bra där den första kändes lite väl långsam.

Kul med Cyberpunk. Blir att starta igång det igen. Det har ju kommit några buggfixar nu 👍😂

Ambassadör
Xbox

Intressant lista! Har själv precis börjat på Cyberpunk 2077 men har riktigt kul, fungerar fint och kan mycket väl tänka mig att det är värt Årets spel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Fenyx Rising är en sådan uppstickare så det är inte klokt. Får de flesta spelen på de här listorna att skämmas i jämförelse haha.

Vilket spel!

Wünderbahr:-D

Medlem

För mig personligen är det Doom Eternal, men Cyberpunk är en stark tvåa. Spelar inte konsol så har missat TLoU2 och Ghost of Tsushima.

Medlem

Cyberpunk är nog det spelet jag har uppskattat mest i år. Har inte kört klart ännu men är uppe i ca 60 timmar. Var nära att jag hoppade över det. Men glad att jag inte gjorde det. FZ recension var det som fick mig att köpa det.

Skribent
Skrivet av Dunder:

Jao, folk verkar haft väldigt olika upplevelser, minst sagt... Men efter så här många års väntan har jag inga problem med att vänta lite till, så man får en bättre upplevelse.

Ja, det verkar onekligen så. Har hört många som pratat om att spelet kraschar ofta till PC, men det har jag inte märkt av. Nej, det är helt klart värt att vänta. Har beställt nytt grafikkort som kommer någon gång i februari och då lär väl någon till patch ha kommit iaf


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag älskar Cyberpunk 2077. Men på en Series X då.

Skrivet av kanshira:

Årets spel är borttaget från Playstation Store. Det var för bra helt enkelt.

Ja. Sony märkte att ingen köpte några fler spel efter CyberPunk så de kunde inte tillåta det längre.

Medlem

Hahaha årets spel, verkligen!?
Min upplevelse var precis tvärtom alla katergorier med spelet. Allt från gameplay, idiotiska kontroller (pc), ljudmix, skådespel, story, hur det rullade på datorn till interaktionen i spelvärlden. Allt var verkligen botten. Rockstars formula i en söndertrasad förpackning.

Är inte en av de som väntat och hypat, men blev ändå otroligt besviken över det man fick...

Årets spel?
Den platsen knep DOOM ETERNAL, utan att blunda.

Medlem

Har man en bra dator så är Cyberpunk helt klart årets spel. Sitter man på en 8 år gammal konsol som hade gamla komponenter när den släpptes så får man skylla sig själv.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har man en bra dator så är Cyberpunk helt klart årets spel. Sitter man på en 8 år gammal konsol som hade gamla komponenter när den släpptes så får man skylla sig själv.

Varför ska konsumenterna ta skulden om ett företag släppt en halvtaskig produkt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför ska konsumenterna ta skulden om ett företag släppt en halvtaskig produkt?

Att såga Cyberpunk för att last-gen-versionerna är "halvtaskiga" är som att såga multiplattformsspel baserat på mobilversionen.

Medlem

Jag röstade på Cyberpunk men jag tycker samtidigt att det är många spel som förtjänar förstaplatsen i år.

Ghost of Tsushima
Hades
DOOM

Etc.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför ska konsumenterna ta skulden om ett företag släppt en halvtaskig produkt?

Jag bedömer spelen efter min egen upplevelse, inte efter vad folk skriver på internet. Enligt mig är spelet kanon, och tog en välförtjänt förstaplats.

Medlem

Att säga att man kört Cyberpunk 2077 på pc men med buggar säger ju ingenting om andra pc. Alla pc datorer är ju så olika så det finns säkert många Cyberpunk 2077 har många buggar på. Därför bryr jag mig inte så mycket när någon pratar om pc master race. För det kanske handlar om 50% eller mindre master race och resten sitter på halvdassiga datorer som inte ens klarar att hålla jämna steg med ps4an och xbox.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Att säga att man kört Cyberpunk 2077 på pc men med buggar säger ju ingenting om andra pc. Alla pc datorer är ju så olika så det finns säkert många Cyberpunk 2077 har många buggar på. Därför bryr jag mig inte så mycket när någon pratar om pc master race. För det kanske handlar om 50% eller mindre master race och resten sitter på halvdassiga datorer som inte ens klarar att hålla jämna steg med ps4an och xbox.

Det har du rätt I jag som jobbar med att fixa andra's datorer vet hur mycket skit folk har på sina datorer som stör spelandet som dom har ingen aning om, vilket I sin tur kan göra så spelen crashar eller beter sig konstigt. Och folk har ingen aning om hur dom ställer ens in sin dator för att få det optimalt för gaming. Och sen går dom ut på forum och skriker att det är X spel det är alltid fel på.
Visst det är fel på spelet på många vis, buggar och crashar, och allt det andra, men många av dom sakerna är inte enbart spelens fel. Enligt min mening i all fall

Medlem
Skrivet av memorycard:

Vet inte riktigt. 15 kanske. Men ingen aning faktiskt. Jag avklarade alla stora sidequests plus en massa strösaker.

15tim för main story?

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag tycker det är lite pinsamt när folk måste tracka ner på dom som gillar spelet.
Visst man behöver inte tycka om spelet och man får säga det helt klart men det postas i tråd efter tråd en massa åsikter som folk på Youtube har också.

Uppenbarligen är det fler som inte delar dessa åsikter
jag tyckte inte Cyberpunk är årets spel, har inte spelat nog mycket heller för att ha en uppfattning men det är helt klart värt att vara med.

Tänkte skriva mer lr mindre detta men bra att du gjort det så kan jag bara skriver under Det som faktiskt är pinsamt är alla som kallar resultatet pinsamt.

Medlem

Tycker lite synd att så länge ett spel hypas upp till skyarna kommer folk att gilla det och prisa det som ett mästerverk även om det är en medioker produkt, inte konstigt att majoritet av all budget för AAA spel bara går till marketing.

Medlem

Bara för att något inte uppfyller just DINA förväntningar innebär det inte att det är så för alla andra. Ser jag fram mot något som fan, då drar jag sedan länge ner mina förväntningar så slipper jag bli besviken ^^ I bästa fall blir man positivt överraskad, om inte, då finns det ju tack å lov en uppsjö andra saker man kan köra.

När man läser här undrar man ibland hur jäkla mycket vissa hänger upp sig på ett spel.

Medlem
Skrivet av deezel:

Bara för att något inte uppfyller just DINA förväntningar

Nej jag förväntar mig att spelet skall vara som utvecklarna lovade det skulle vara, verken mer eller mindre. Eller är det nu konsumenternas fel att utvecklare vilseleder och ljuger?

Medlem

Blev inte Miles Morales ens nominerad?

Medlem

Kul att Half-Life Alyx kom så högt upp, måste ju betyda att många fått chansen att spela detta mästerverk.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror inte att Cyberpunk förtjänar GOTY. Det är antagligen det största, och det mest hypade spelet 2020. Tvivelaktigt att det skulle vara det bästa.

Jag tvivlar inte en sekund. Det är icke årets bästa spel.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Årets spel är borttaget från Playstation Store. Det var för bra helt enkelt.

Sant. Det är inte alla som är värdiga att spela det. Endast dom som uppnått ett högre medvetande inser att detta är årets bästa spel.

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Snarare så att det är få som har fel och alla andra som har rätt.

Nej, jag väntar fortfarande på det spelet!

Eller så är det som med allt annat.

Väldigt många är nöjda och skiter i att skriva om det för dom spelar och har kul, medan hela massan som är missnöjd måste berätta det för hela världen?

Jag är supernöjd trots vissa buggar.
Lär vara första spelet på otroligt länge som jag gör flera igenomspelningar i. Brukar aldrig göra det annars.

Har förstått att gamla konsollernas versioner inte är spelbara, men det bryr jag mig inte i då jag spelar på pc.

Trist för dom som sett fram emot just den biten, men då det inte påverkar mig så låter jag mig inte påverkas negativt i det här fallet.

Medlem
Skrivet av joapal:

Eller så är det som med allt annat.

Väldigt många är nöjda och skiter i att skriva om det för dom spelar och har kul, medan hela massan som är missnöjd måste berätta det för hela världen?

Jag är supernöjd trots vissa buggar.
Lär vara första spelet på otroligt länge som jag gör flera igenomspelningar i. Brukar aldrig göra det annars.

Har förstått att gamla konsollernas versioner inte är spelbara, men det bryr jag mig inte i då jag spelar på pc.

Trist för dom som sett fram emot just den biten, men då det inte påverkar mig så låter jag mig inte påverkas negativt i det här fallet.

Jag gillar spelet, men tycker inte det är årets bästa. Jag tycker också att det är anmärkningsvärt att jag var tvungen att ladda ner en update på 45 GB för att kunna spela det. Och att det fortsätter komma updates. Jag började spela för ca 23 år sen, och jag har aldrig varit om nåt liknande tidigare. Så det har jag skrivit om. Men jag antar att jag är gammal och grinig, och tycker att allt var bättre förr. Istället för att omfamna allt det nya som kommer.

Medlem

men shit viket grinigt folk bara för att "deras" bästa inte vann.
det är en omröstning, CP2077 fick flest röster, så bara att acceptera det.
jag får acceptera alla som tillhör religionen Sony Exklusiva röstar upp TLOU 2 fast det var årets besvikelse.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att såga Cyberpunk för att last-gen-versionerna är "halvtaskiga" är som att såga multiplattformsspel baserat på mobilversionen.

Det var inte vad som skrevs. Jag har inte sågat spelet.

Skrivet av Nioreh:

Jag bedömer spelen efter min egen upplevelse, inte efter vad folk skriver på internet. Enligt mig är spelet kanon, och tog en välförtjänt förstaplats.

Kul! Folk verkar som sagt ha vitt skilda uppfattningar om hur bra det faktiskt funkar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar