TV serier du har slutat titta på.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fargo S1-3 är fantastiska, något av det bästa i serieväg. Har inte hunnit se säsong 4 ännu men har läst ganska blandande tankar, får se var den hamnar för mig. Tråkigt om den skulle gå nedför, man kanske skulle avslutat med säsong 3, men ska inte uttala mig ännu som sagt.

Sänong 4 var meh. Inte direkt dålig, men fanns egentligen ingen story. Ingen att heja på, alla var dumma i huvudet.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Sänong 4 var meh. Inte direkt dålig, men fanns egentligen ingen story. Ingen att heja på, alla var dumma i huvudet.

Haha håller med

Medlem

Började kolla på "the young pope" på HBO och har sett typ 4 avsnitt,. men har redan tröttnat lite på den. Ett riktigt sömnpiller.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Star Trek Discovery....Zzzz...

Medlem

Wu assassins

Gav den två avsnitt. Ångrar att jag inte slutade titta efter ett. Detta var det ostigaste jag har sett på länge. Platta skådisar och en intrig som kunde vara hämtad ur någon dålig karatefilm.

Jag medger att ibland så krävs det mer än två avsnitt för att en serie verkligen skall komma igång, men detta var bara för dåligt. (Och musiken sög.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

House of Cards: Gillade serien de två första säsongerna men sen blev det bara mer av samma.

TWD: Som alla andra nämner. Tröttnade på att "Nu är vi säkra, eller nej, nu sket allt sig, fade out till cliffhanger till nästa säsong"

Boardwalk Empire: Vet inte varför jag slutade kolla på den egentligen.

Dexter: Kom till säsong 4-5 någonting men sen tappade jag bara intresset.

Vikings: Fick vänta på att säsong 3 (tror jag) skulle släppas men tog aldrig upp den igen.

Förstod allihopa, speciellt the walking dead. Samma för mig.
Men Boardwalk empire?! Där har du missat något

Medlem
Skrivet av jbx:

Samma här, haha serien gjorde skäl för sitt namn efter ett tag ;D

Medlem

Walking dead, har köpt alla säsonger upp till säsong 5. Tröttnade ca 4 episoder in ...sjukt tråkig. Tyckte de första säsongerna va bra underhållning men sen dala det o blev sämre o sämre.

Skägg.
10 Chambers

Sjukt osugen att börja titta vidare på Handmaids Tales fjärde säsong, när man redan vet att en femte är spikad.


signatur
Skribent

Breaking Bad: fattade aldrig hypen eller storheten. Tröttnade i säsong 2.

Sons of Anarchy: säsong 3 är makalöst tråkig. Och där gav jag upp.

Walking Dead: Första säsongen var amazing. Sedan föll allt platt. Så också min tid för den.

Blacklist: Idéerna för serien tog slut runt säsong 4. Och även mitt tålamod.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sjukt osugen att börja titta vidare på Handmaids Tales fjärde säsong, när man redan vet att en femte är spikad.

Håller helt med! Tappade intresset ännu lite mer när jag fick reda på att boken slutade vid säsong 2(?), i varje fall känns som de borde runda av nu.

Annars håller jag med om TWD, har gått långt förbi sitt bäst före datum.

KoP
Medlem

The Walking Dead. Tycker serien har börjat gå på tomgång. Läser hellre serieböckerna då jag tycker dom gör för stora ändringar till tv-serien.

Medlem

Gav upp på The Expanse ett par avsnitt in i säsong 3. Gillade världsbyggandet men skådespeleriet överlag var inte mycket att hänga i granen (undantag Thomas Jane och Jared Harris).


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Breaking Bad: fattade aldrig hypen eller storheten. Tröttnade i säsong 2.

Har sett hela, det är en jättebra serie, men fy helvete vad seg den kunde vara så jag förstår vad du menar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mike Stranéus:

Breaking Bad: fattade aldrig hypen eller storheten. Tröttnade i säsong 2.

Sons of Anarchy: säsong 3 är makalöst tråkig. Och där gav jag upp.

Breaking Bad tyckte jag blev bättre för varje säsong, vilket väl får sägas vara smått unikt i sammanhanget. Säs 1 och 2 klart svagast i serien.

Sons of Anarchy gjorde du däremot helt rätt som släppte. jag pinade mig igenom skiten (man är ju något av en completionist) och det blev bara sämre och sämre och sämre. Kill counten på Jax och gänget matchas ju för fasen enbart av datorspelskaraktärer.

Skribent
Skrivet av one63:

Har sett hela, det är en jättebra serie, men fy helvete vad seg den kunde vara så jag förstår vad du menar.

Skrivet av Sisyr:

Breaking Bad tyckte jag blev bättre för varje säsong, vilket väl får sägas vara smått unikt i sammanhanget. Säs 1 och 2 klart svagast i serien.

Breaking Bad känns som The Wire i aspekten av antingen älskar man det. Eller så fastnar man inte för det alls. Jag håller The Wire som en av de bästa serierna någonsin. Men har många i min bekantskapskrets som aldrig ens orkade se klart första säsongen.
Ang, BB, Walter Whites öde kändes rätt givet från första stund. Och hela storyn fångade mig aldrig. Kanske gör ett försök till i framtiden. Vem vet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Memories of Idhun

Netflix

En serie där det känns som att fastän den har 16+ rating så verkar målgruppen vara 10-13 åringar.

Jag gav den fyra avsnitt. Det kommer inte bli fler.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hanna

Prime video.

Black ops och så vidare.

OK insats av skådespelarna, någolunda bra koreografi. Nu har jag sagt allt positivt jag har att säga om serien i fråga.
Manuset suger verkligen hårt. Den försöker skapa en aura av mystik, men det blir bara krystat och platt. Karaktärerna är bleka och osympatiska, framförallt Kinnamans roll.

Orkade två och ett halvt avsnitt innan jag gav upp.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Hade Supernatural som en serie som jag verkligen gillade, men sen kom säsong 6 och jag tyckte inte alls att den var lika bra längre.
Det blev bara värre och värre, men säsong 13 var hyfsat bra igen. Nu försöker jag se klart på säsong 14 så att man senare kan se klart på sista säsongen men just nu känns det som det bara är jag som är motiverad att fortsätta se den här hemma och det kan ju vara förståligt, för det är en serie som skulle ha slutat för länge länge sedan.

Medlem

Stranger Things - gillade säsong 1 och den sköna 80-talsfeelingen, sen var det inte lika intressant längre och jag slutade titta.

Westworld - kollade ett par avsnitt men slutade då den blev för "seg".

The Walking Dead - det började bra men sen gick det utför och kändes det som att serien gick på tomgång.

The man in the high castle - Jag vill verkligen gilla den här serien men det går bara inte. Jag har sett kanske 5-6 avsnitt. Hela spektaklet känns "b" även om handlingen är fascinerande med kontrafaktisk historia.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Breaking Bad tyckte jag blev bättre för varje säsong, vilket väl får sägas vara smått unikt i sammanhanget. Säs 1 och 2 klart svagast i serien.

Walter psykopatiskt drägg som förgiftar barn, begår lömska mord och manipulerar. Serien kretsar i stort sett kring fanskapet.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

American Rust. Långsam och tråkig.
9 perfect strangers. Konstig, rörig och allmänt dålig.
Fleabag. Hyllad, men inte min typ av serie.

Medlem

Walking Dead - Älskade de första säsongerna! Introt i första avsnittet när Rick möter på den lilla flickan på bensinmacken är fan top 3 bästa tv ögonblick jag sett. Satte tonen så himla väl för vad den där serien sedan blev. Jag hängde med fram till mitten av säsong 8 sedan tappade jag den och sedan dess inte återvänt. Syrran har börjat kolla igen från scratch och jag är lite sugen också, men fan vet om jag är beredd att investera den tiden..

Medlem

The Orville. Såg väl första säsongen. Som Star Trek-fan tänkte jag att det var nåt att se fram emot.
Dess värre blev den bara tråkigare och tråkigare.
Och folk påstår att den är mer Trek än dom nya serierna...🙄

Skribent
Skrivet av greb1989:

Walking Dead - Älskade de första säsongerna! Introt i första avsnittet när Rick möter på den lilla flickan på bensinmacken är fan top 3 bästa tv ögonblick jag sett. Satte tonen så himla väl för vad den där serien sedan blev. Jag hängde med fram till mitten av säsong 8 sedan tappade jag den och sedan dess inte återvänt. Syrran har börjat kolla igen från scratch och jag är lite sugen också, men fan vet om jag är beredd att investera den tiden..

Jag slutade se någon gång där vid s7. Insåg att serien följde exakt samma mönster varje säsong. Nytt ställe att bo på, nya psykopatgrupp som jävlas, en av huvudkaraktärerna dör i näst sista säsongsavsnittet. Stället de bor på raseras i sista avsnitt och de måste dra vidare, ruta ett. Det är ungefär det mönstret som serien följer.

Däremot såg jag nyligen några avsnitt av S1 och det är en helt annan känsla i serien när Darabont fortfarande gjorde serien. Han ville ju också gå en helt annan väg med serien. Planerade ju bland annat att vi skulle få veta vad som hände i Atlanta och att vi skulle få veta vilka zombiemilitärerna var som Rick stötte på i pansarvagnen. Tanken var att vi skulle få följa den gruppen och händelserna i staden innan Rick vaknade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Game of Thrones.

Har bara sett till sista delen i säsong 4-5 där The mountain gör något otrevlig i en duel.

Slutade se på grund av att jag ville att serien skulle bli klar. Serien är skibra. Men sen har jag hört att resterande säsonger inte håller samma mått. Har tvekat på om jag ville se resten.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Hade Supernatural som en serie som jag verkligen gillade, men sen kom säsong 6 och jag tyckte inte alls att den var lika bra längre.
Det blev bara värre och värre, men säsong 13 var hyfsat bra igen. Nu försöker jag se klart på säsong 14 så att man senare kan se klart på sista säsongen men just nu känns det som det bara är jag som är motiverad att fortsätta se den här hemma och det kan ju vara förståligt, för det är en serie som skulle ha slutat för länge länge sedan.

Jag kollade igenom alla 15 säsonger i våras för att bli klar med den och kunna gå vidare. Håller med dig om att serien var bäst i början innan man hade sett samma uppbyggnad 100 gånger. På riktigt vet jag inte hur många gånger som Sam och Dean har blivit slängda genom ett rum eller upptryckta mot en vägg av ett spöke/demon/ängel eller vad det var i det avsnittet
Men sen fanns ju alltid dom där fantastiska avsnitten emellanåt. Gillar dom som är lite mindre seriösa mest.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Stranger Things - gillade säsong 1 och den sköna 80-talsfeelingen, sen var det inte lika intressant längre och jag slutade titta.

Även om jag kommer kolla nästa säsong också håller jag med dig. I första säsongen fanns en spänning över att inte veta vad det var som hände. Allt var så mystiskt. Vad är det som rör sig i skogen? Var är Will? Vad är det egentligen dom gör i den där byggnaden? Vem är Eleven och varför har hon övernaturliga förmågor?
I dom senare säsongerna försvann mycket av det där och nu känns tyvärr serien mer och mer humorfokuserad.


signatur

PSN: MrOakenborn

Dec
Medlem
Skrivet av Hanzo:

Game of Thrones.

Har bara sett till sista delen i säsong 4-5 där The mountain gör något otrevlig i en duel.

Slutade se på grund av att jag ville att serien skulle bli klar. Serien är skibra. Men sen har jag hört att resterande säsonger inte håller samma mått. Har tvekat på om jag ville se resten.

Låter som S4E8. Såg du klart resten av säsongen eller slutade du där? För S4 är ju generellt den bästa i serien. S5 och S6 har några av seriens bästa avsnitt, men också några av de sämsta...

Jag skulle rekommendera S5 och S6, men om du inte gillar hur manuset förändras så sluta efter S6.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

House of Cards: Gillade serien de två första säsongerna men sen blev det bara mer av samma.

TWD: Som alla andra nämner. Tröttnade på att "Nu är vi säkra, eller nej, nu sket allt sig, fade out till cliffhanger till nästa säsong"

Boardwalk Empire: Vet inte varför jag slutade kolla på den egentligen.

Dexter: Kom till säsong 4-5 någonting men sen tappade jag bara intresset.

Vikings: Fick vänta på att säsong 3 (tror jag) skulle släppas men tog aldrig upp den igen.

Boardwalk är det bara att börja se igen, är på min 3e omtitt nu och det är fruktansvärt bra imo!

OnT: TWD, sett 7-8 säsonger, men har nog gett upp, vill så gärna det ska vara bra då jag är en stor anhängare av zombie-genern. Menar det började bli dåligt efter se3 egenetligen.

Skriv svar