PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Geistman:

Någon som har någon aning om var och när en kan få tag på ett 3D pulse headset? Väljer mellan det och ett Arctis 7P och väntetiden kan avgöra

Vet ej vart du bor men var inne på MediaMarkt i Bäckebol,Göteborg en vecka innan jul och där hade de Pulse, spel dosor, dos stativ, kameran och alla andra tillbehör ståendes i hyllan.

Skribent

Hur ser det ut för er som förhandsbokat? Jag skulle vilja ställa mig i kö nu i alla fall men det går fortfarande inte.

Skrivet av Locktail:

Vet ej vart du bor men var inne på MediaMarkt i Bäckebol,Göteborg en vecka innan jul och där hade de Pulse, spel dosor, dos stativ, kameran och alla andra tillbehör ståendes i hyllan.

Personligen har jag inte sett ett enda par Pulse-hörlurar i de affärer jag vart i. Men det är i Stockholmsområdet

tdn
Medlem

Playstation 5 - Digital Edition // Från Webhallen

Förbokade:
2020-09-13

Hämtade:
2020-12-26

Dock ringde jag en god vän som gärna köpte den istället.
Inväntar Playstation 5 med disc som jag förbokat 2020-04-29, så den borde väl komma här i jan/feb. Ingen stress med tanke på att det finns 0 spel till den än så länge.

Medlem
Skrivet av tdn:

Playstation 5 - Digital Edition // Från Webhallen

Förbokade:
2020-09-13

Hämtade:
2020-12-26

Dock ringde jag en god vän som gärna köpte den istället.
Inväntar Playstation 5 med disc som jag förbokat 2020-04-29, så den borde väl komma här i jan/feb. Ingen stress med tanke på att det finns 0 spel till den än så länge.

Som jag har sagt tidigare så förstår jag inte hur flera personer får hämta ut sina före mig, trots att jag bokade min digitala den 5 sep...Man kan nästan tro att WH "lottar" ut folk ur sitt system, för någon kö verkar de inte följa. Sedan verkar folk som ska hämta i butik ha nån jäkla förtur. Min står fortfarande som ej i lager.

När fick du meddelandet om hämtning och var det direkt från butik?

För det är intressant, de fick in sin batch för ca 3 veckor sedan och fortfarande verkar de inte ha avklarat den. Folk får fortfarande besked så här långt efter. WH verkar jobba i sniggelfart...

tdn
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Som jag har sagt tidigare så förstår jag inte hur flera personer får hämta ut sina före mig, trots att jag bokade min digitala den 5 sep...Man kan nästan tro att WH "lottar" ut folk ur sitt system, för någon kö verkar de inte följa. Sedan verkar folk som ska hämta i butik ha nån jäkla förtur. Min står fortfarande som ej i lager.

När fick du meddelandet om hämtning och var det direkt från butik?

För det är intressant, de fick in sin batch för ca 3 veckor sedan och fortfarande verkar de inte ha avklarat den. Folk får fortfarande besked så här långt efter. WH verkar jobba i sniggelfart...

Tråkigt att det verkar misskötas.

Jag hämtade ut den samma dag som köpet. Fick inget mejl att konsol var på ingång. Helt plötsligt så var ordern bekräftad och klar att hämta.

Det verkar vara dålig kommunikation från leverantör till WH. Lär vara likadant överallt.

Någon som hört något om framtida leveranser till MM?

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Någon som hört något om framtida leveranser till MM?

Ryktas om stor leverans 7:e eller 12:e Januari till Europa.
https://www.techradar.com/news/ps5-stock-tracker-claims-huge-third-shipment-is-set-to-arrive-soon

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Blir väl nästa vecka för oss dårå...

Skrivet av EmSeta:

Blir väl nästa vecka för oss dårå...

Säkert redan skalperad, vänta på Q2


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Säkert redan skalperad, vänta på Q2

Brrr, nu tar vi det lugnt med optimismen.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Amazon.se 20/11 Playstation 5 SE, fick email från amazon.se idag. Vet inte om det är automatiskt eller de bara har tröttnat på att alla kontaktar dem och försöker att få mig att avbeställa.

Skickat från: order-update@amazon.se

Hej,

Leveransen av din beställning är tyvärr försenad. Vi gör allt vi kan för att du ska få den försenade artikeln så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.
Information
Ordernummer xxxxxxxxxxxxxxxxx
Beställd 20 november 2020

Nytt beräknat leveransdatum:
Vi skickar ett e-postmeddelande så snart vi har ett leveransdatum.
Se eller annullera en beställning

PlayStation 5 (PS5) SE

Medlem

Bara att hoppas Elgiganten får många enheter och att dom kör utlottning igen👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skrivet av Crank:

Bara att hoppas Elgiganten får många enheter och att dom kör utlottning igen👍

Nu tror jag du skrev fel, du menade såklart Mediamarkt 😅

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Kan säga att min PS5 som skickades in under mellandagarna för reparation efter att ha råkat ut för "Rest Mode"-buggen så hårt att den brickats, nu idag helt plötsligt kom i retur efter att ha legat still länge i Sonys center i Frankrike. Det är en helt ny PS5 enligt serienumret, så det kan tyda på att de fått in en ny laddning till Europa idag - det stämmer ju väl med att de kommer till återförsäljare imorgon.

Medlem

Tycker att det börjar dyka upp "billiga" maskiner på Blocket osv nu.
Skulle dock aldrig gynna en otäck scalper med pengarna tillbaka ens.......

Medlem

Snackade med Mediamarkt idag, de fick in en laddning i veckan enligt supporten. Dock var min tydligen inte en utav dem, trots att jag beställde 18/9...

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Snackade med Mediamarkt idag, de fick in en laddning i veckan enligt supporten. Dock var min tydligen inte en utav dem, trots att jag beställde 18/9...

Fick du mail att du skulle få nu i januari?

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Fick du mail att du skulle få nu i januari?

Nä, fast supporten säger att jag ”borde ha fått” mailet eftersom jag hade preliminär leverans i december.

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Nä, fast supporten säger att jag ”borde ha fått” mailet eftersom jag hade preliminär leverans i december.

Hmmm konstigt. Verkar som att ingen fått det januarimailet? Får hoppas på en leverans imorn

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Snackade med Mediamarkt idag, de fick in en laddning i veckan enligt supporten. Dock var min tydligen inte en utav dem, trots att jag beställde 18/9...

Låter mer än märkligt då jag beställde samma datum och fick min innan jul.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Låter mer än märkligt då jag beställde samma datum och fick min innan jul.

Menar det!

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Snackade med Mediamarkt idag, de fick in en laddning i veckan enligt supporten. Dock var min tydligen inte en utav dem, trots att jag beställde 18/9...

Okej, nu fick jag höra från en annan person på Mediamarkt att de inte fått in någon januarileverans ännu. Känns som att det cirkulerar mycket desinformation och gissningar...

Medlem

Är det egentligen någon som fått en konsol under januari oavsett återförsäljare ? Var ju snack om leveranser 7e men låter inte så troligt då det varit helt tyst här.

SoL
Medlem

Jag hoppas nästa leverans kommer i februari, jag har alldeles för lite cash i januari för att köpa ett ps5

Medlem

Jag hoppas nästa leverans kommer veckan innan januari lönen 👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av SoL:

Jag hoppas nästa leverans kommer i februari, jag har alldeles för lite cash i januari för att köpa ett ps5

Jag vill ju inte krossa drömmar. Men kommande leverans/leveranser kommer ju att direkt gå till dem som har beställt. Det lär dröja ett tag tills du kan gå in på nån butik och köpa med dig ett ps5 hem där och då. Utan vill du ha ett så snabbt så möjligt så föreslår jag att du hittar en sida och boka på och sedan bara vänta!

SoL
Medlem
Skrivet av Lysekylen:

Jag vill ju inte krossa drömmar. Men kommande leverans/leveranser kommer ju att direkt gå till dem som har beställt. Det lär dröja ett tag tills du kan gå in på nån butik och köpa med dig ett ps5 hem där och då. Utan vill du ha ett så snabbt så möjligt så föreslår jag att du hittar en sida och boka på och sedan bara vänta!

Eller så lägger man allt hopp till elgigantens utlottning

Medlem

Glöm inte att även hålla span på cdon.
Jag och flera andra i tråden beställde 9/12(?) när de öppnade bokningen ett par timmar. Beräknad leverans slutet februari.
Ps5an med skivläsare trillade in nån dag före jul.
Verkar som de hittils fått hyfsat stora batcher.

Medlem
Skrivet av SoL:

Eller så lägger man allt hopp till elgigantens utlottning

Inte ens tänkt på de. Kan ju bli som så att när/om lottning sker igen att man deltar. Sen när jag väl får den jag beställt från MM så har jag många kamrater som kanske är intresserade av att köpa den. (För priset jag gav själv sålklart)

Vilken edition är de som de lottar? Är de me disc eller utan?

Skriv svar