Cyberpunk 2077 var 2020 års bästa spel, enligt FZ-medlemmarna

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Det mest överraskande var AC Valhalla. Noll förväntningar men visade sig vara årets spel (för mig).

Jag läste fort och fel och trodde du ogillade Valhalla, jag har bara sett det på streams men det verkar väldigt roligt!
Ubi brukar vara rätt bra med rea, man kan nog plocka det någon gång under 2021 för 300 tänker jag.

Medlem

Half-Life: Alyx är årets spel. Det är en helt ny spelgeneration och en teknisk och gameplay-mässig revolution. Enda anledningen till att det inte vann är eftersom att inte tillräckligt många har skaffat VR än.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Enda spelen jag spelat online var Farmville, Angry Birds, Quiz Planet, Wordblitz, Spank the Frank, Ludo och Mafia Wars (tror jag det hette)

"Case in point."

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag läste fort och fel och trodde du ogillade Valhalla, jag har bara sett det på streams men det verkar väldigt roligt!
Ubi brukar vara rätt bra med rea, man kan nog plocka det någon gång under 2021 för 300 tänker jag.

Det är ett bra spel. Lite utdraget och segt i slutet men annars roligt.

Du kan köpa ubisoft+ om du vill bara köra igenom det på en månad

Medlem

Cyberpunk 2077 påminner lite om kejsarens nya kläder. Skulle spelat inte varit så hypat och utvecklats av någon annan spelstudio så skulle förmodligen knappt någon hyllat spelet.

Medlem

Har bara spelat cyberpunk och Wasteland på den listan. Båda är ok spel, inget levde upp tilll hypen men ändå rätt bra. Röstade på Cyberpunk, anser mig inte hjärntvättad för det.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det är ett bra spel. Lite utdraget och segt i slutet men annars roligt.

Du kan köpa ubisoft+ om du vill bara köra igenom det på en månad

Ja juste, tack. Så gjorde jag med odyssey

Medlem

Jag antar att anledningen att Alyx inte är etta är för att folk över lag inte har spelat det.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag antar att anledningen att Alyx inte är etta är för att folk över lag inte har spelat det.

Definitivt.

Håller Cyberpunk som årets spel, men Alyx hade nog varit given om jag lirat det.

Går fortfarande inte riktigt att motivera priset för mig. Ointresserad av VR i övrigt. Hoppas att någon polare ska köpa så att jag kan låna.

Medlem

Vad är bra med Immortals? Det jag kan se om spelet är ju inte jätte lovande. Men visst gillar man Hades så är det ju en liknande tecknad stil. Men jag gillar nog Yakuza like a dragon. Det är min typ av humor.

Medlem

Tror att mycket av uppfattaningen folk har kring Cyberpunk har med vilka föreställningar man gav sig in i spelet . Var väldigt besviken i början men efter 94 timmar så känns det bättre ett 4/5 spel helt klart. Kom till point of no return i main story efter ca 25 timmar. Det är mycket i spelet som är trasigt eller saknas. Känns som ett witcher 3 med nytt skin. Tror att de lade alldeles för mycket tid på världen. På PC märker man också att mycket är gjort för handkontroll, bilarna till exempel som är helt okörbara med kbm. Är fortfarande besviken men det är inte CDPR som kommer göra mitt drömspel har jag nu förstått. Får hoppas på Bethesda. Med det sagt äger jag ingen PS och hade satt CP2077 som tvåa efter animal crossing som verkligen gav en liten ljusglimt under Covid-våren.

Inaktiv

Ska erkänna att jag inte spelat sen releasedagen. Ingenting som lockar direkt, men ska ta mig igenom storyn i alla fall.

Jämfört med Witcher 3 som var svårt att slita sig från, spelade non-stop.

Medlem

Cyberpunk 2077?? 😂🤦
För mig är årets bästa Doom Eternal och Assassin's Creed Valhalla 😁

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag gillar spelet, men tycker inte det är årets bästa. Jag tycker också att det är anmärkningsvärt att jag var tvungen att ladda ner en update på 45 GB för att kunna spela det. Och att det fortsätter komma updates. Jag började spela för ca 23 år sen, och jag har aldrig varit om nåt liknande tidigare. Så det har jag skrivit om. Men jag antar att jag är gammal och grinig, och tycker att allt var bättre förr. Istället för att omfamna allt det nya som kommer.

Tänkte inte ens på patchen då jag förladdade spelet innan.
Jag bara startade upp det så fungerade det.

Samma med dom andra uppdateringarna. Dom skötte sig själv så det var inte några funderingar där heller.

Enda buggen jag stört mig på i spelet är när man öppnar kartan, så slutar spelet registrera knapptryckningar och man fick starta om. Men jag kunde alltid komma igång i princip där jag slutade varje gång.

Hade det hänt i ett multiplayerspel så hade jag blivit galen, men nu blev det bara korta mikropauser som man behövde ändå. Även om det var lite irriterande. Men det förstörde inte viljan att spela för det var så himla bra därimellan att man bara ville fortsätta hela tiden ändå. Det är därför både jag och många andra röstade fram det som bästa spel.

Nu ska jag spela klart AC Valhalla som också var jättebra, dock inte på samma nivå som Cyberpunk. Det spelet brukar också bugga ibland. Men inte heller det på ett spelförstörande vis.

En dålig nätkod i ett multiplayerspel är hopplöst, men i ett singelplayer spel är det andra problem som kan vara gamebreaking. Men är känslan helt rätt så överkommer man problem som inte påverkar känslan och viljan att fortsätta.

Medlem

När man tänker på vad de lovade för två år sedan... så är det ju en sjuk besvikelse.

De borde ha utvecklat spelet i 3-4 år till helt klart.

Men storyn är så välgjorda att man ändå förlåter spelet.

Inaktiv

CP2077 var inte årets spel 2020 för mig. Kanske 2021 när de lappat ihop det.
Körde uppskattningsvis ungefär halvvägs, sen bestämde jag mig för att vänta. Det var för mycket konstiga buggar för mig, typ UI som fastnar så man inte ser något och sånt störigt. Men bra skrivet var det och top notch voice acting.

Ser att många nämner Alyx också. Jag kanske är bitter, men tyckte inte det var så imponerande heller. Slutet var ju riktigt coolt pga storyn i de andra spelen i serien, men Alyx tyckte jag var en klumpig korridor shooter. För mig är det för omständigt att röra sig i VR för att man ska känna att det flyter på. Inser att andra har helt annan uppfattning och avundas er ärligt talat.
Sålde mitt Index efter 2 månader. Får försöka med VR igen i framtiden.

2020 över lag var ganska mellanmjölk enligt mig.
Eller, det måste det varit när det nya spelet jag la ner mest tid på det i princip content-lösa spelet Avengers!
(det är ju så rolig combat!)
Annars blev det mycket Hell Let Loose, Snowrunner, Squad och Desperados III för min del också.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Ser att många nämner Alyx också. Jag kanske är bitter, men tyckte inte det var så imponerande heller. Slutet var ju riktigt coolt pga storyn i de andra spelen i serien, men Alyx tyckte jag var en klumpig korridor shooter. För mig är det för omständigt att röra sig i VR för att man ska känna att det flyter på. Inser att andra har helt annan uppfattning och avundas er ärligt talat.
Sålde mitt Index efter 2 månader. Får försöka med VR igen i framtiden.

Jag förstår lite vad du menar.
Jag hade igår besök och en som ville prova VR just pga halflife utan nån tidigare erfarenhet.
Han tyckte det var häftigt men jag tror han skulle ha svårigheter att spela.
Han hade stora svårigheter att röra sig. Ville till att promenera fysiskt och eftersom vi körde Quest på ett relativt stort spelområde är det ju fullt möjligt också till en vissa gräns utan att känna en kabel som drar/släpar efter en.
Teleport greppade han inte och smooth höll han på tappa balansen och kände yrsel (och ville väll behålla nyårsmiddagen).
Bytte sen till sittande och det funkade men tar imo bort en hel del känsla och det tyckte han nog också.

Jag tror många skaffade VR för Alyx men vissa kom säkert inte in i spelet rikigt utan kanske skulle ha behövt "träna upp sig" med nå annat för att få in känsla osv.
Sen imo ska man köra med ett sladdbundet headset så ska man takmontera sladden för att inte störa sig på den, det är otrolig "immersive breaker" om man säger så. Gjorde så själv sista månaderna jag körde med mitt sladdbundna headset innan jag helt gick över till Quest.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tydligen gillar många spel som är trasiga, spel som får korrupta sparfiler så du får börja om från början. Bra recept för årets spel:D

Medlem

What? Tyckte själv det kändes väldigt gammalt, tomt och riktigt buggigt. Förstår själv inte hur man kan ha roligt med detta. Blev en installation av New Vegas istället och en avinstallation av Cyberpunk efter ca halva. Jäkla sopor, CDPR.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

nog första gången trasigt spel får sån kärlek men bättre cyberpunk än dyngan last of us II.

Som vann rubben och stubben på The Game awards menar du? ;-P. Sorry, var bara tvungen.

Älskade TLoU Part 2 men har inte spelat CP2077. Tror säkert att det är ett kul spel om än i ett lite för ofärdigt skick. Känslan säger att det är mer generiskt än vad som lovades från första början. Jag kan vänta..

Skulle jag räkna upp buggarna i TLoU Part 2 från mina 2 genomspelningar blir det kanske 2-3 st helt obetydliga. Där snackar vi polerat. Visserligen inte open world. Ändå impad dock <3.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Som vann rubben och stubben på The Game awards menar du? ;-P. Sorry, var bara tvungen.

Älskade TLoU Part 2 men har inte spelat CP2077. Tror säkert att det är ett kul spel om än i ett lite för ofärdigt skick. Känslan säger att det är mer generiskt än vad som lovades från första början. Jag kan vänta..

Skulle jag räkna upp buggarna i TLoU Part 2 från mina 2 genomspelningar blir det kanske 2-3 st helt obetydliga. Där snackar vi polerat. Visserligen inte open world. Ändå impad dock <3.

Själv föll jag genom världen i den öppna delen i Seattle och var tvungen att starta om det kapitlet. Efter det kan jag inte komma på någon bugg jag stötte på under mina två genomspelningar.

Medlem

Om det nu är årest bästa spel, då kan de ju fortsätta att skicka ut trasiga spel för ingen verkar ändå bry sig ändå. "Skit ska skit ha" brukar man väl säga.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Som vann rubben och stubben på The Game awards menar du? ;-P. Sorry, var bara tvungen.

Älskade TLoU Part 2 men har inte spelat CP2077. Tror säkert att det är ett kul spel om än i ett lite för ofärdigt skick. Känslan säger att det är mer generiskt än vad som lovades från första början. Jag kan vänta..

Skulle jag räkna upp buggarna i TLoU Part 2 från mina 2 genomspelningar blir det kanske 2-3 st helt obetydliga. Där snackar vi polerat. Visserligen inte open world. Ändå impad dock <3.

Som sagt jag gillar ingen av 2 spelen men nu är det som det är och bara leva med det men jag må inte gilla det men om nu folk älskar dynga så får dom göra det.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Som sagt jag gillar ingen av 2 spelen men nu är det som det är och bara leva med det men jag må inte gilla det men om nu folk älskar dynga så får dom göra det.

Och om du hatar grymma spel så får du göra det! Yippie! Alla vinner! Gott nytt för fasen!🍾🍾

Medlem

Helt ofattbart att CP2077 vann men,, Kul att folk verkar uppskatta spelet mer än jag gjorde.

Årets spel för mig: Ori and the Will of the Wisps

Medlem
Skrivet av Popski:

Själv föll jag genom världen i den öppna delen i Seattle och var tvungen att starta om det kapitlet. Efter det kan jag inte komma på någon bugg jag stötte på under mina två genomspelningar.

Det var som tusan. Jag minns inte ens vad för buggar jag stötte på mer än att de knappt var märkbara och då tog jag ändå tid på mig och utforskade varenda liten vrå under båda genomspelningarna (ps4 pro och ps5).

Skrivet av Duke_Gamer:

Som sagt jag gillar ingen av 2 spelen men nu är det som det är och bara leva med det men jag må inte gilla det men om nu folk älskar dynga så får dom göra det.

Och alla får självklart ha sin egen åsikt oavsett om den är rätt eller fel ;). Skämt åsido. Jag tyckte RDR2 var dynga vilket förmodligen många inte håller med mig om.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det var som tusan. Jag minns inte ens vad för buggar jag stötte på mer än att de knappt var märkbara och då tog jag ändå tid på mig och utforskade varenda liten vrå under båda genomspelningarna (ps4 pro och ps5).

Och alla får självklart ha sin egen åsikt oavsett om den är rätt eller fel ;). Skämt åsido, jag tyckte RDR2 var dynga vilket förmodligen många inte håller med mig om.

RDR2 har jag ej spelat men det har inte intresserat mig heller så nog mäst fer jag är less på alla jävla AAA spel och vi har grafik men lack luster story med tråkig game play som kunde varigt mer men det gills inte. Jag ville gilla 2077 men det är ju en Run of the mill FPS spel där RPG elementet kunde varigt mer än äh det var nog ej så viktigt. Med en story so var över rätt fort men så är det med sånna spel som GTA och så main story är kort som fan andelnding det brukar ta längre är alla 1000 side missions. Plus crafting systemet i 2077 var också dåligt. Som sagt gillar storyn men nä önskar jag inte köpt spelet.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det var som tusan. Jag minns inte ens vad för buggar jag stötte på mer än att de knappt var märkbara och då tog jag ändå tid på mig och utforskade varenda liten vrå under båda genomspelningarna (ps4 pro och ps5).

Och alla får självklart ha sin egen åsikt oavsett om den är rätt eller fel ;). Skämt åsido, jag tyckte RDR2 var dynga vilket förmodligen många inte håller med mig om.

Jag tror att ramla genom världen-buggen utanför synagogan i Seattle var en rätt vanligt bugg i början. Den patchades dock bort rätt snabbt.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

RDR2 har jag ej spelat men det har inte intresserat mig heller så nog mäst fer jag är less på alla jävla AAA spel och vi har grafik men lack luster story med tråkig game play som kunde varigt mer men det gills inte. Jag ville gilla 2077 men det är ju en Run of the mill FPS spel där RPG elementet kunde varigt mer än äh det var nog ej så viktigt. Med en story so var över rätt fort men så är det med sånna spel som GTA och så main story är kort som fan andelnding det brukar ta längre är alla 1000 side missions. Plus crafting systemet i 2077 var också dåligt. Som sagt gillar storyn men nä önskar jag inte köpt spelet.

Jag är helt med dig om att grafik tyvärr ofta går före både story och gameplay hos utvecklare. Jag älskar fin grafik men tar helt klart kul gameplay och en grym story framför många pixlar på skärmen varje dag i veckan. Har dock märkt de senaste åren att min sinnesstämning spelar en gigantisk roll för upplevelsen. I vissa fall kan jag låta det nyinköpta hetaste spelet ligga och vänta i månader innan jag startar det. Allt beroende på hur pass sugen och redo jag är in da mind ^^.

Skrivet av Popski:

Jag tror att ramla genom världen-buggen utanför synagogan i Seattle var en rätt vanligt bugg i början. Den patchades dock bort rätt snabbt.

Ok. Lyckades missa den då :D.

Geeks Gaming

Intressant att jämför fzläsarnas lista med sweclockers, många likheter men ändå annorlunda

Skriv svar