Playstation 5 är årets populäraste pryl enligt Prisjakt

Robot
Playstation 5 är årets populäraste pryl enligt Prisjakt

Och även Nintendo Switch samt Xbox Series X nådde topplistan.

#Prylar, #nyhetstips


Avstängd

Och fulaste prylen man kan ha hemma

Medlem
Skrivet av Levi:

Och fulaste prylen man kan ha hemma

Va hemskt.

Köp inte en då.

Medlem

kan förstå det vad jag hör så är den jävligt najs. Men jag säger då det PS5 och Xbox series X är som mid tower PC´s i storlek och inget man kan ha under TVn på bänken om nu man ej har en väldigt stor sådan. Så det är nog det enda jag ej gillar med dom nya konsolerna är hur jädra stor dom är men jag förstår varför.

Medlem

Så populär att man endast kan köpa dem från scalpers på blocket just nu. Har anmält flera annonser och skrivit det är ocker. Det är inte rimligt att sälja dem vidare för ibland det dubbla priset. Om ni har tid så hjälp gärna till att anmäla flera annonser som är jättedyra. Blir så förbannad på folk som utnyttjar situationen med helt orimligt prissättning. Sen verkar inte blocket bry sig heller om att följa upp. De är väl vana vid att förmedla tvivelaktiga affärer.

NuZ
Testpilot
Skrivet av philgapin:

Så populär att man endast kan köpa dem från scalpers på blocket just nu. Har anmält flera annonser och skrivit det är ocker. Det är inte rimligt att sälja dem vidare för ibland det dubbla priset. Om ni har tid så hjälp gärna till att anmäla flera annonser som är jättedyra. Blir så förbannad på folk som utnyttjar situationen med helt orimligt prissättning. Sen verkar inte blocket bry sig heller om att följa upp. De är väl vana vid att förmedla tvivelaktiga affärer.

Letar själv konsol och har anmält 2st. Men annonserna ligger kvar även 2 dygn efter. Blir som du, riktigt förbannad


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Levi:

Och fulaste prylen man kan ha hemma

Tv, soffa, garderob, kaffebryggare, kylskåp....Bara några prylar de flesta har hemma som i nästan alla fall är betydligt fulare än en PS5


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bokade min hos Cdon en vecka efter release, fick den tre dagar innan julafton. Verkar som om de flesta bokade hos aktörer som inet, Webhallen etc och får vänta länge med tanke på hur många andra som hann boka först.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

kan förstå det vad jag hör så är den jävligt najs. Men jag säger då det PS5 och Xbox series X är som mid tower PC´s i storlek och inget man kan ha under TVn på bänken om nu man ej har en väldigt stor sådan. Så det är nog det enda jag ej gillar med dom nya konsolerna är hur jädra stor dom är men jag förstår varför.

Series X är mindre än Louqe Ghost S1, så den är verkligen inget mid tower.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Letar själv konsol och har anmält 2st. Men annonserna ligger kvar även 2 dygn efter. Blir som du, riktigt förbannad

Blocket gör absolut ingenting mot scalpers. De tjänar ju pengar på annonsavgifter och Blocketpaketet, så de skiter fullständigt i att rövhål köper på sig en massa enheter med hjälp av botar och säljer dem till överpris.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Så populär att man endast kan köpa dem från scalpers på blocket just nu. Har anmält flera annonser och skrivit det är ocker. Det är inte rimligt att sälja dem vidare för ibland det dubbla priset. Om ni har tid så hjälp gärna till att anmäla flera annonser som är jättedyra. Blir så förbannad på folk som utnyttjar situationen med helt orimligt prissättning. Sen verkar inte blocket bry sig heller om att följa upp. De är väl vana vid att förmedla tvivelaktiga affärer.

Måste nästa säga eloge till blocket som inte bryr sig om låssaspoliser.
Det är inte olagligt att sälja saker dyrare än man köpt för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur är det med XsX?
Det verkar ju skickas ut PS5 från butiker, men hör inget om XsX, hade gärna köpt en, men finns ingenstans, kan ju inte ens boka en hos Elgiganten.
Så man kan ju inte ställa sig i en kö heller.
Elgiganten har ju annars släppt några PS5or vid olika tillfällen under december.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Series X är mindre än Louqe Ghost S1, så den är verkligen inget mid tower.

Ah det visste jag inte jag har bara sätt på bilder när den står up så ser den lika lång ut som en mid tower men faktum är båda är förstor för en del tv bänkar som min tv bänk där vacken är stor nog att få plats med xbox one och ändå ha litet lite mellanrum.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Ah det visste jag inte jag har bara sätt på bilder när den står up så ser den lika lång ut som en mid tower men faktum är båda är förstor för en del tv bänkar som min tv bänk där vacken är stor nog att få plats med xbox one och ändå ha litet lite mellanrum.

Jag var tvungen googla. Series X är 30 cm hög. Midtower är över 45 cm.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Ah det visste jag inte jag har bara sätt på bilder när den står up så ser den lika lång ut som en mid tower men faktum är båda är förstor för en del tv bänkar som min tv bänk där vacken är stor nog att få plats med xbox one och ändå ha litet lite mellanrum.

Ja den har ett väldigt udda format som kanske inte passar alla bänkar, men den följer åtminstone rack unit-standarden som de flesta möbeltillverkare går efter, men för att få in en Series X så måste du ha en bänk som är 4RU (en rack unit, RU, är 44,45mm på höjden).

Medlem
Skrivet av Molotov:

Måste nästa säga eloge till blocket som inte bryr sig om låssaspoliser.
Det är inte olagligt att sälja saker dyrare än man köpt för.

Olagligt nej, omoraliskt kanske en smula. Du kanske inte har något emot scalpers och det är väl kul för dig. Personligen blir jag väldigt förbannad på folk som försöker sko sig på situationen. När alla dessutom är hemma mer än vanligt. Om det gör mig till låtsaspolis kommer jag snurra mina saftblandare tills de faller av.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

...inget man kan ha under TVn på bänken om nu man ej har en väldigt stor sådan.

Jag förstår inte att så många verkar ha så dåligt med plats i sina bänkar?

En normal förstärkare är väl större?

Medlem
Skrivet av philgapin:

Olagligt nej, omoraliskt kanske en smula. Du kanske inte har något emot scalpers och det är väl kul för dig. Personligen blir jag väldigt förbannad på folk som försöker sko sig på situationen. När alla dessutom är hemma mer än vanligt. Om det gör mig till låtsaspolis kommer jag snurra mina saftblandare tills de faller av.

Men du vet ju inte om det är "riktiga" scalper eller om nån "passade på" att köpa en extra för att ev sälja med lite vinst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trist att den inte gick att köpa vid pappersrelease, hypen dog ut ganska snabbt efter det.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag förstår inte att så många verkar ha så dåligt med plats i sina bänkar?

En normal förstärkare är väl större?

beror på vad du har för bänk jag har 1 xbox one of wii u + 1 tv och det fylde bänken. Om du undrar hur den ser ut så är det en KAGSTRUP köpt på jusk för 250kr. jo Ps5 eller series x skulle få plats på hyllan om jag ställer den på golvet men man brukar köpa hylla för o slippa ställa den på golvet så du slipper lyfta på konsolen eller TV när du städar.

Precis !
Skrivet av Parabellum87:

Va hemskt.

Köp inte en då.

Vadå fulaste , du har han inte sett många fula prylar i sina dagar . Själv tycker ja den är rätt fet . 😉

Inte olagligt nej
Skrivet av Molotov:

Måste nästa säga eloge till blocket som inte bryr sig om låssaspoliser.
Det är inte olagligt att sälja saker dyrare än man köpt för.

Men om blocket haft lite hjärta å sett i vilket syftet är , ja allt är väl till för att säljas , men syftet och efterfrågan så blir de en ful sak att göra .. folk är allt annat än vänliga på jorden , men de å andra sidan är ju inga nyheter .
När egot är större än allt annat !

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Men om blocket haft lite hjärta å sett i vilket syftet är , ja allt är väl till för att säljas , men syftet och efterfrågan så blir de en ful sak att göra .. folk är allt annat än vänliga på jorden , men de å andra sidan är ju inga nyheter .
När egot är större än allt annat !

Tänk längre.

Du är den som vill styra en marknad pga känslor.

Det är ditt ego som försöker att stå i vägen för andra individer att tjäna en hacka. En tanke på att det kan vara individer som kanske har slagits i sönder ekonomiskt under pandemin och nu tvingas sälja barnens julklapp utgår jag från att du inte ens reflekterat över.

Jag vet att många nu är ledsna över att inte få spela på nya konsoler. Tråkigt. Inte värt att döda en öppen och fri marknad pga det. Där kan vi snacka ego.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag är faktiskt lika irriterad på scalpers som alla dom som köper några konsoler för att tjäna en hacka. Jag gillar inte att jag för första gången i hela mitt liv får vänta flera månader extra på något för att vissa bara bryr sig om pengar. Och gör vad som helst för att få dom. Jag är jätte glad att andra hjälper och förstör så mycket dom kan för dom som förstör för mig. Det är väldigt logiskt. Gör någon saker som förstör för dig så har vi plötsligt en intressekonflikt. Så enkelt är det. Inte alls svårt att förstå att folk som jag är arga!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är faktiskt lika irriterad på scalpers som alla dom som köper några konsoler för att tjäna en hacka. Jag gillar inte att jag för första gången i hela mitt liv får vänta flera månader extra på något för att vissa bara bryr sig om pengar. Och gör vad som helst för att få dom. Jag är jätte glad att andra hjälper och förstör så mycket dom kan för dom som förstör för mig. Det är väldigt logiskt. Gör någon saker som förstör för dig så har vi plötsligt en intressekonflikt. Så enkelt är det. Inte alls svårt att förstå att folk som jag är arga!

Scalpers är röv.

Problemet är att det inte endast är scalpers som är i farten.

Er ilska är berättigad. Lösningarna är dock helt åt helvete. Ni öppnar en dörr som ni glömmer att stänga när era känslor lagt sig.

Och allt detta för en leksak.

Men men, jag lämnar tråden nu, av respekt.

Den lär spåra ur annars.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Någon som har koll på när den släpps i Sverige?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Scalpers är röv.

Problemet är att det inte endast är scalpers som är i farten.

Er ilska är berättigad. Lösningarna är dock helt åt helvete. Ni öppnar en dörr som ni glömmer att stänga när era känslor lagt sig.

Och allt detta för en leksak.

Men men, jag lämnar tråden nu, av respekt.

Den lär spåra ur annars.

Lösningar? Ingen har sagt något om att ge dessa människor böter eller fängelse. Allt som sagts är att flagga dessa för ocker, men om ocker är okej enligt exempelvis blocket är det inte mycket att göra åt det.

Vi är bara arga på folk som utnyttjar situationen och tar ut ockerpriser. Jag tycker det är fult.
Själv har jag sparat ett tag för att kunna köpa och nu när jag äntligen kan det går de inte ens att boka på de flesta större sajterna.

Men om du inte tycker diskussionen är värd din tid respekterar iaf jag givetvis det. Ha en trevlig kväll!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men du vet ju inte om det är "riktiga" scalper eller om nån "passade på" att köpa en extra för att ev sälja med lite vinst

Spelar det någon roll? Får man lov att vara irriterad på saker man inte tycker om?

Medlem
Skrivet av philgapin:

Lösningar? Ingen har sagt något om att ge dessa människor böter eller fängelse. Allt som sagts är att flagga dessa för ocker, men om ocker är okej enligt exempelvis blocket är det inte mycket att göra åt det.

Vi är bara arga på folk som utnyttjar situationen och tar ut ockerpriser. Jag tycker det är fult.
Själv har jag sparat ett tag för att kunna köpa och nu när jag äntligen kan det går de inte ens att boka på de flesta större sajterna.

Men om du inte tycker diskussionen är värd din tid respekterar iaf jag givetvis det. Ha en trevlig kväll!

Skriver ej att diskussionen inte är värd min tid.

Vet av erfarenhet att mina åiskter triggar hat och ilska, därav backar jag. Respekt, som det kallas.

Vill gärna poängtera att du inte vill fängsla folk, men du vill begränsa folks ekonomiska möjligheter i en fri marknad baserat på dina kränkta känslor. Men vill du verkligen ta den diskussionen så kan vi ta den i PM istället.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Skriver ej att diskussionen inte är värd min tid.

Vet av erfarenhet att mina åiskter triggar hat och ilska, därav backar jag. Respekt, som det kallas.

Vill gärna poängtera att du inte vill fängsla folk, men du vill begränsa folks ekonomiska möjligheter i en fri marknad baserat på dina kränkta känslor. Men vill du verkligen ta den diskussionen så kan vi ta den i PM istället.

Det förstår jag, lätt att alla spärrar släpper när man diskuterar över internet.
Men du övergeneraliserar rätt mycket i ditt påstående. Detta handlar inte om att förbjuda någon. Det handlar om att reagera på vad jag anser är helt enkelt dåligt. Sen att du vill triggas igång på "ekonomiska möjligheter" är din ensak. Det finns ekonomiska möjligheter med att sälja droger på dagis också. Innebär inte att det är en bra sak. Men om du tycker diskussionen är en attack på fri handel är du välkommen att tycka det. Inget jag kommer diskutera vidare då det inte är vad jag pratar om.

12
Skriv svar