Playstation 5 är årets populäraste pryl enligt Prisjakt

Medlem
Skrivet av philgapin:

Lösningar? Ingen har sagt något om att ge dessa människor böter eller fängelse. Allt som sagts är att flagga dessa för ocker, men om ocker är okej enligt exempelvis blocket är det inte mycket att göra åt det.

Vi är bara arga på folk som utnyttjar situationen och tar ut ockerpriser. Jag tycker det är fult.
Själv har jag sparat ett tag för att kunna köpa och nu när jag äntligen kan det går de inte ens att boka på de flesta större sajterna.

Men om du inte tycker diskussionen är värd din tid respekterar iaf jag givetvis det. Ha en trevlig kväll!

Det kallas fri marknad. Vill någon sätta högt pris p.g.a. att tillgång är låg så är det deras rätt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Får nog min ps5 lagom till sommarrean


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av Duke_Gamer:

kan förstå det vad jag hör så är den jävligt najs. Men jag säger då det PS5 och Xbox series X är som mid tower PC´s i storlek och inget man kan ha under TVn på bänken om nu man ej har en väldigt stor sådan. Så det är nog det enda jag ej gillar med dom nya konsolerna är hur jädra stor dom är men jag förstår varför.

Jag har min PS5 liggandes i tv möbeln. Visst är den större än 4:an men så som många klagade så förväntade jag mig nästan att den skulle vara enorm, vilket den inte är.

Jag har ingen enorm tv möbel heller och den får plats i hyllorna utan problem.

jbx
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är faktiskt lika irriterad på scalpers som alla dom som köper några konsoler för att tjäna en hacka. Jag gillar inte att jag för första gången i hela mitt liv får vänta flera månader extra på något för att vissa bara bryr sig om pengar. Och gör vad som helst för att få dom. Jag är jätte glad att andra hjälper och förstör så mycket dom kan för dom som förstör för mig. Det är väldigt logiskt. Gör någon saker som förstör för dig så har vi plötsligt en intressekonflikt. Så enkelt är det. Inte alls svårt att förstå att folk som jag är arga!

Men herregud varför bokade du inte i tid då?! Vi som gjorde de fick den på releasedagen, jag bokade XsX och ps5 tidigt 2019, var ju bara att gå ner till posten och hämta ut de dag 1.

Jag blir irriterad på folk som gnäller fast de borde vara tysta och begrunda sin egen dumhet. Samma dag som konsolerna visades så gick de att boka på diverse sidor att du då inte tog chansen att lägga en gratis bokning är inget annat än ditt eget fel. Har jag rätt?

Intressekonflikten i mitt fall grundar sig på gnällspikar som tänkte till för sent och sen ha mage att sura över hela internet, det är ju knappast något nytt heller, var exakt samma sak med ps4.

Sen att vi som tänker före de flesta andra (tydligen) även kunnat få konsolen gratis genom att sälja av en dubbelbokning på blocket svider uppenbarligen ännu mer... 😄

Naiv och dumsnål straffar sig, spelar ingen roll om det är spelkonsoler eller något annat, sen lättar det samvetet att leka moralpolis på blocket, varför skulle de bry sig? Det är knappast olagligt att sälja något för ett dyrare pris än marknadsvärde, blir win win ändå, naiva dumstrutar får betala mer MEN får en konsol och den smarta personen som lade ner 3 minuter på internet när den konsolen utannonserades får en vinst.

Så inför nästa generation kanske vi lärt oss något? Antagligen inte........


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

jbx
Medlem
Skrivet av philgapin:

Så populär att man endast kan köpa dem från scalpers på blocket just nu. Har anmält flera annonser och skrivit det är ocker. Det är inte rimligt att sälja dem vidare för ibland det dubbla priset. Om ni har tid så hjälp gärna till att anmäla flera annonser som är jättedyra. Blir så förbannad på folk som utnyttjar situationen med helt orimligt prissättning. Sen verkar inte blocket bry sig heller om att följa upp. De är väl vana vid att förmedla tvivelaktiga affärer.

⬆️🤥


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Kommer till nyåarsfirandet (försökte hålla oss få till antalet) och hänger, dricker och umgås mer än vi gjort hela tiden resten av året. När kvällen drar in och det närmar sig får jag en födelsedagssång. Blev lite paff då min födelsedag inte skulle vara förrän några dagar senare. De drar fram ett brev, tänker att det kanske ligger någon hundralapp eller så och blir lite glad. Öppnar upp och hela gruppen har signerat med ett löfte om en PS5:a så fort den visar sig i butikerna igen. Fick spendera någon minut med att hålla tillbaka tårarna och kunde inte göra mer än ge japanska bugningar i flera minuter. "Jag vet inte ens vad jag... alltså, tack. Tack." Helt sjukt, skulle inte haft råd med en förrän om ett år annars kanske. T___T <3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Wow. 2 dagar in på året. Och det är än så länge årets mest populäraste pryl.

Medlem
Skrivet av Levi:

Och fulaste prylen man kan ha hemma

Ja. Den är inte vacker precis.

Medlem

Det där med scalpers och blocket. Det finns bara en lösning. KÖP INTE FÖR FAAN.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

kan förstå det vad jag hör så är den jävligt najs. Men jag säger då det PS5 och Xbox series X är som mid tower PC´s i storlek och inget man kan ha under TVn på bänken om nu man ej har en väldigt stor sådan. Så det är nog det enda jag ej gillar med dom nya konsolerna är hur jädra stor dom är men jag förstår varför.

Långt ifrån mid tower..
Jag äger båda plus ett mid-chassi för datorn.

Series X är rent av sjukt liten jämfört med små chassin. PS5:an är stor, men smalare än alla mid-chassin. De är större än tidigare konsoler, men så jävla stora är de inte.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Kommer till nyåarsfirandet (försökte hålla oss få till antalet) och hänger, dricker och umgås mer än vi gjort hela tiden resten av året. När kvällen drar in och det närmar sig får jag en födelsedagssång. Blev lite paff då min födelsedag inte skulle vara förrän några dagar senare. De drar fram ett brev, tänker att det kanske ligger någon hundralapp eller så och blir lite glad. Öppnar upp och hela gruppen har signerat med ett löfte om en PS5:a så fort den visar sig i butikerna igen. Fick spendera någon minut med att hålla tillbaka tårarna och kunde inte göra mer än ge japanska bugningar i flera minuter. "Jag vet inte ens vad jag... alltså, tack. Tack." Helt sjukt, skulle inte haft råd med en förrän om ett år annars kanske. T___T <3

Fyfan vad fint :')

Jag fick en PS5:a 7:e december när ja fyllde 40. Sjukt fin känsla helt klart!

Medlem

Fick min PS5:a den 23/12. Lagom till Jul. Spelat ca 100 timmar sedan dess och den är tystare än PS4:a pro vilket är glädjande.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Ps5 kommer slå xbox series är som klart innan kampen ens börja.. När man har en bra spel dator innan.. Så finns ingen anledning att skaffa xboxen.. Gamepass fungerar ju också på pc. och dom flesta spelen.. släpps ju till pc också. Tex Halo.

Ska dom kunna ta upp kampen måste fler spel bli exklusiva till xbox. Tex Halo och nästa del i Doom serien.

Medlem
Skrivet av zogez:

Ps5 kommer slå xbox series är som klart innan kampen ens börja.. När man har en bra spel dator innan.. Så finns ingen anledning att skaffa xboxen.. Gamepass fungerar ju också på pc. och dom flesta spelen.. släpps ju till pc också. Tex Halo.

Ska dom kunna ta upp kampen måste fler spel bli exklusiva till xbox. Tex Halo och nästa del i Doom serien.

Jag valde att fortsätta med xbox just för att spelen fungerar både på pc och konsolen så jag kan köra samma spel där jag är sugen på att spela. Ibland vid tvn och ibland vid datorn.
Och de som tänker som dig tjänar de ändå pengar på om du spelar deras spel på pc. Jag tror det viktiga för de som gör spel är antalet spelare inte vad hårdvaran de spelar på kallas.
Men jag tror också Sony säljer fler konsoler än Microsoft de har de väl gjort varje generation hittils.
Exklusiva spel för viss hårdvara hoppas jag dör ut bättre om alla kan spela allt. (till en viss gräns vore ju tråkigt om spel hölls tillbaka för att de ska fungera på xbox 360)

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det kallas fri marknad. Vill någon sätta högt pris p.g.a. att tillgång är låg så är det deras rätt.

Exakt. Jag gratulerar dessa personer. Dom tjänar pengar. De som köper är de som bidrar till denna marknad. Ser heller inget fel med det.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tv, soffa, garderob, kaffebryggare, kylskåp....Bara några prylar de flesta har hemma som i nästan alla fall är betydligt fulare än en PS5

Hmm. Funderar verkligen hur det ser ut hemma hos dig.

Medlem

Jag tycker def inte att vi har en helt fri marknad. Du kan absolut inte göra som du vill. Det känns som om det är samma tanke bakom fri marknad och ladda hem senaste filmerna gratis över internet tänk. Man bryter mot regler och lagar så mycket man kan komma iväg med. Dom människor som tänker så här har oftast varit främlingsfientliga också i min omgivning iaf. Dom lever i gråzoner och svarta zoner men ogillar allt som är ett hot mot deras sätt att leva. Och älskar att kicka ner på alla som har det sämre i samhället. För att det är sååå synd om dom och deras situation. Så får dom vara lite kriminella så klart. Om det ska vara en "fri marknad" så borde det ha varit Sony och Microsoft som skulle ha höjt priset tycker jag. Och nej jag tar inte åt mig från någon som vill provocera fram något. Det är så pinsamt att läsa när folk försvarar detta. Jag tycker bara att ni är bajs så enkelt är det. Blir inte överdrivet arg bara irriterad över folk som bryr sig om pengar mest. Ni är helt enkelt inte speciellt snälla människor som jag vill ha nära utan stora egon. Ni är som tiggarna inte olagliga men heller inte önskvärda.

Medlem
Skrivet av denza:

Exakt. Jag gratulerar dessa personer. Dom tjänar pengar. De som köper är de som bidrar till denna marknad. Ser heller inget fel med det.

precis.. folk köpte tulpaner för miljoner för inte så längesen

12
Skriv svar