vaför går du INTE till ett internet-café?

Inaktiv
vaför går du INTE till ett internet-café?

hej
det är så att jag hade tänkt att starta ett internet -café.
så jag frågar er vad ni tycker är dåligt eller irriterande på ett internet-café??
och för att det inte ska bli någon list tråd så kan ni alltid skriva hur man kan förbättra?

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att hänga på ett internetcafé om det var prestigelöst och mysigt.

Jag skulle inte gilla att någon kunde se vad jag gjorde på nätet och det måste vara ok att sitta med kaffe framför datorn.

Det skall vara ett café främst och internet sist så att säga.

Det får inte vara krångligt med betalning eller några frågetecken kring vad det kostar.

Lycka till - Posta lite bilder från hur det ser ut, gör lite smygreklam! Jag utlovar feedback.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.
Cola och snacks får inte vara dyrt. Normalpris är bra. (33 cl 10kr)
Det ska vara mörkt, inga stora öppna fönster som släpper in ljus.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

Senast jag var inne på ett internet café så stirrade varenda blatte och pratade bakom ryggen på mig. "fan va lång han var" --- "vicken jävla lyktstolpe"
Det var bara lite av vad jag fick höra. Fler gånger stöter jag på sånt i skolan. Det är endast "blattarna" som säger sånt och håller på. Jag har helt enkelt tappat tycket för majoriteten av dem. (ungdomarna)


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

hm ska inte ge mig in i detta men wtf.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

Senast jag var inne på ett internet café så stirrade varenda blatte och pratade bakom ryggen på mig. "fan va lång han var" --- "vicken jävla lyktstolpe"
Det var bara lite av vad jag fick höra. Fler gånger stöter jag på sånt i skolan. Det är endast "blattarna" som säger sånt och håller på. Jag har helt enkelt tappat tycket för majoriteten av dem. (ungdomarna)

har hört en hel del idiotiska kommentarer från svenskar pga. min bakrund men du ser inte mig vara lack på alla svenskar för det

Medlem

Något som kan finnas på internet cafét är en lista med bra sidor för kanske nyheter, gaming, spel osv.

Exempel
Nyheter:
aftonblandet
DN

Gaming:
Fz
Kotaku


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

Senast jag var inne på ett internet café så stirrade varenda blatte och pratade bakom ryggen på mig. "fan va lång han var" --- "vicken jävla lyktstolpe"
Det var bara lite av vad jag fick höra. Fler gånger stöter jag på sånt i skolan. Det är endast "blattarna" som säger sånt och håller på. Jag har helt enkelt tappat tycket för majoriteten av dem. (ungdomarna)

Awesome argument. Totalt onödigt att ta upp detta bara för du vart retad häromdagen.

måste också säga: wtf?

Annars är det mäkta svårt att få en majoritet av gamers/internetanvändare att gilla stället.
Man kan antingen starta upp ett nytt IO, eller så kär man på den lite mer relaxade stilen.

Äh, vet inte riktigt vad jag snackar om. Det var mest Crawller's inlägg som plockade upp mig på vägen.

Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

Senast jag var inne på ett internet café så stirrade varenda blatte och pratade bakom ryggen på mig. "fan va lång han var" --- "vicken jävla lyktstolpe"
Det var bara lite av vad jag fick höra. Fler gånger stöter jag på sånt i skolan. Det är endast "blattarna" som säger sånt och håller på. Jag har helt enkelt tappat tycket för majoriteten av dem. (ungdomarna)

har hört en hel del idiotiska kommentarer från svenskar pga. min bakrund men du ser inte mig vara lack på alla svenskar för det

Det finns vissa "blattar" (gillar inte det ordet. -.-) som är störande som fan, men inte alla. Jag känner några och dom är trevliga, om än lite galna. ^^ Vissa utav dom störande personerna brukar vara på just ett internet-café och vill alltid bråka. Samt, det är lite störande när dom pratar bakom ryggen på en om att man är så jävla lång.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kan säga att jag inte heller har så vackra erfarenheter av att träffa på "blattar". Men känns så onödigt att ta upp det i denna tråd.

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Det finns vissa "svennar" (gillar inte det ordet. -.-) som är störande som fan, men inte alla. Jag känner några och dom är trevliga, om än lite galna. ^^ Vissa utav dom störande personerna brukar vara på just ett internet-café och vill alltid bråka. Samt, det är lite störande när dom pratar bakom ryggen på en om att man är så jävla lång.

Fixed.
Eller ja.... Det är samma skit...

Varför jag INTE går till ett internet-café?
För att jag inte gillar kaffe och för att jag kan spela/surfa hemma.

Medlem
Citat:

Awesome argument. Totalt onödigt att ta upp detta bara för du vart retad häromdagen.

Mer än häromdagen... dagligen.


signatur

Rawr

Medlem

Kör ett annorlunda stuk på caféet. Medeltid/gothic-inredning lockar garanterat folk till att ta en kaffe och snacka skit. Att bara se en massa datorer uppradade är inte speciellt iögonfallande.

Ge folk en sevärdhet och du kan leva på det. Det är säkert dyrt men det lär väl inte vara billigt att dra igång ett internet-café öht.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skrivet av s3ng:
Skrivet av master_chrille:

Det finns vissa "svennar" (gillar inte det ordet. -.-) som är störande som fan, men inte alla. Jag känner några och dom är trevliga, om än lite galna. ^^ Vissa utav dom störande personerna brukar vara på just ett internet-café och vill alltid bråka. Samt, det är lite störande när dom pratar bakom ryggen på en om att man är så jävla lång.

Fixed.
Eller ja.... Det är samma skit...

Det finns störande personer både bland "blattar" och "svennar", lite synd att det är så faktiskt. Why can we just not live in peace and harmony?

Skrivet av s3ng:

Varför jag INTE går till ett internet-café?
För att jag inte gillar kaffe och för att jag kan spela/surfa hemma.

Håller med där.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag vet inte men det känns så tidigt 2000-tal med internetcafé. Jag och några polare brukade hänga på ett tidigare ibland för att spela klanmatcher i Quake 3 för att slippa släpa datorerna till en utav oss. Att sitta i en polares källare på 10Mbits uppkoppling var att föredra men det var ju inte alltid det gick så då fick det bli ett internetcafé som på den tiden hade en 100Mbits lina. Och på den tiden var det ganska dyrt vill jag minnas (gymnasiestudent ftw).

Visst, trevligt och sådär och man träffade en del nytt folk men sen avtog det när de flesta av oss fick bättre uppkoppling så ingen av oss såg någon anledning till att hänga där längre. Har inte satt min fot i ett sen 2003 och det var utomlands.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag skulle kunna tänka mig att hänga på ett internetcafé om det var prestigelöst och mysigt.

Jag skulle inte gilla att någon kunde se vad jag gjorde på nätet och det måste vara ok att sitta med kaffe framför datorn.

Det skall vara ett café främst och internet sist så att säga.

Det får inte vara krångligt med betalning eller några frågetecken kring vad det kostar.

Lycka till - Posta lite bilder från hur det ser ut, gör lite smygreklam! Jag utlovar feedback.

tack alla för så snabba svar =D
men jag förklarade lite dåligt kanske.
jag menar en mer spel inriktad internet-café
allså typ lan-café.

jag har tänkt på det där med mysig het och jag tänkte göra det genom ljus.

istället för att lampor lyser direkt på en punkt så ska de istället finnas ett 1-3 cm tjock tank med vatten i mellan lampan och punkten.
det gör att man får en sorts undervatten känsla =D och det inte kommer vara några fönster i lokalen.

i stället för att använda små vägar i mellan datorerna så tänkte jag använda sån där sak som man sätter på sin laptop så att man bara kan se framifrån

Medlem

crawller synd att du börjar tycka så, snart drar du väl alla icke svenskar över en kam också, och om du stötter på massa jidder varje dag i skolan så kanske det är dags att du gör något åt saken istället för att bara bygga upp en massa aggressioner som du bara får ut på internet

Jag kan hålla med att det är jobbigt när man var på något internetcafe och det var fullt med massa jobbiga skrikande ''barn'' oavsett ursprung, så visst man vill gärna minimera jobbiga personer på ett internetcafe, kanske fixa ett eget rum åt VIP kunder som kanske betalar en liten summa extra som vill ha lite mer lugn och ro bland spelandet

dock har jag inte varit på ett internetcafe dem senaste 4åren, och det känns inte som jag kommer gå till något igen på ett bra tag

Medlem

Crawller, är det inte dags att byta din avatar kanske?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av pyromanzz:
Skrivet av CastorFiber:

Jag skulle kunna tänka mig att hänga på ett internetcafé om det var prestigelöst och mysigt.

Jag skulle inte gilla att någon kunde se vad jag gjorde på nätet och det måste vara ok att sitta med kaffe framför datorn.

Det skall vara ett café främst och internet sist så att säga.

Det får inte vara krångligt med betalning eller några frågetecken kring vad det kostar.

Lycka till - Posta lite bilder från hur det ser ut, gör lite smygreklam! Jag utlovar feedback.

tack alla för så snabba svar =D
men jag förklarade lite dåligt kanske.
jag menar en mer spel inriktad internet-café
allså typ lan-café.

jag har tänkt på det där med mysig het och jag tänkte göra det genom ljus.

istället för att lampor lyser direkt på en punkt så ska de istället finnas ett 1-3 cm tjock tank med vatten i mellan lampan och punkten.
det gör att man får en sorts undervatten känsla =D och det inte kommer vara några fönster i lokalen.

i stället för att använda små vägar i mellan datorerna så tänkte jag använda sån där sak som man sätter på sin laptop så att man bara kan se framifrån

Ah, lite mer som ett gamerhangout för kids som inte får spela hemma?
Om jag gjorde detta (vilket jag faktiskt funderat på) så skulle jag spacea till det ordentligt - Kanske snickra upp lite rekvisita ur något spel eller liknande - din idé om belysning genom vatten låter som lite jobb men kan bli riktigt tufft.

Gör också en bana till cod eller UT som ser ut precis som ditt café och anordna ett mästerskap men något tufft pris - Min favoritbana i UT99 var bedrooms, har inte kunnat gå vidare sedan dess.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Du ska ha bra säkerhet för alla datorerna och bra skärmar för ögonen. Firefox eller Google Chrome är ett måste.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

sen så tror jag inte pyromanzz inte kan göra så mycket åt crawllers problem.
Han kan ju inte skriva upp på en lapp "inga blattar tack". Sedan får han ju pengar för att ha blattar där också.

Medlem

Lägg ner hela "blatte-diskussionen" är ni snälla, nog för att jag gillar OT men detta leder ingenstans.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

Senast jag var inne på ett internet café så stirrade varenda blatte och pratade bakom ryggen på mig. "fan va lång han var" --- "vicken jävla lyktstolpe"
Det var bara lite av vad jag fick höra. Fler gånger stöter jag på sånt i skolan. Det är endast "blattarna" som säger sånt och håller på. Jag har helt enkelt tappat tycket för majoriteten av dem. (ungdomarna)

Står bakom dig till 100% Crawller. Att folk ännu inte lärt sig att blatte är synonymt med invandrare som inte kan bete sig är bara tragiskt.
De är desssutom Apejävlar också, d.v.s. de beter sig ociviliserat som apor, om någon nu vill försöka misstolka saken igensom rasistisk/främlingsfientligt etc.

Internetcafé kan vara trevligt men som sagt beror det mycket på folksammansättningen där. Känner man sig ovälkommen så håller mans sig undan.

edit;: Just det. Glömde nämna en viktig sak. Har inte varit på ett internetcafé på 10 år. Är folk fortfarande så pass intresserade av idén att ekonomin kan gå runt?

Glömde svara på den egentliga frågan.

Jag går inte på internetcaféer då jag inte har något behov av det. Har internet hemma. Vänner som flyttat från stan har det också så kommunikationen sker på det sättet.
Nä av någon anledning känns det nu som att jag inte kanske är rätt person att svara på frågan. Verkar som att internet caféer lämpar sig bäst för yngre med andra ekonomiska förutsättningar.
Så om jag skulle bli tvungen att leva på en lön stor som studiebidraget igen hade internet caféer kanske lockat.

Inaktiv

kan vi sluta med det här rasistiska snacket om invandrare. såklart jag inte kommer sätta upp en anti-blatte skylt.

och en svenne är en blatte i ett annat land så om man ändå ska kategorisera mänskor vilket är dåligt och rasistiskt så kan man säga det det finns två olika personer: den störande och den icke störande. och om en person stör så är det bara att säga till och om det inte funkar så kan man slänga ut han

Medlem

Du fick ett frustrerat svar på din fråga. Personen trivs inte på caféer där "blattar" (enligt min rumsrena definition då) pratar strunt om honom. Det är verkligheten. Passar inte svaret är det ditt eget fel.

Och det är inte rasistiskt snack att tala om riktig samhällsproblematik...

Och lycka till med att skicka iväg stöket. Räkna med att få ditt café saboterat... Det är därför folk tiger.
Tror faktiskt att detta hände en videobutik jag brukar gå till (skall fråga). Det hängde nämligen alltid gäng utanför tills de en dag försvann och kort därefter var alla rutor i videobutiken krossade.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och lycka till med att skicka iväg stöket. Räkna med att få ditt café saboterat... Det är därför folk tiger.
Tror faktiskt att detta hände en videobutik jag brukar gå till (skall fråga). Det hängde nämligen alltid gäng utanför tills de en dag försvann och kort därefter var alla rutor i videobutiken krossade.

Bara o skaffa valfri softairgun som ser hyfsat verklig ut. Borde skrämma iväg de flesta.

annars kan man ju prova på någon kampsport

Medlem
Skrivet av flyer232:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och lycka till med att skicka iväg stöket. Räkna med att få ditt café saboterat... Det är därför folk tiger.
Tror faktiskt att detta hände en videobutik jag brukar gå till (skall fråga). Det hängde nämligen alltid gäng utanför tills de en dag försvann och kort därefter var alla rutor i videobutiken krossade.

Bara o skaffa valfri softairgun som ser hyfsat verklig ut. Borde skrämma iväg de flesta.

annars kan man ju prova på någon kampsport

Ja, för våld i någon form löser ofta ett problem på bästa sätt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Självförsvar heter det Castro.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Självförsvar heter det Castro.

CastOR heter det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar