Spelet som du spenderat flest timmar med?

Medlem
Spelet som du spenderat flest timmar med?

För mig är det The Division 2, 1960 timmar hittils.
Etttusenniohundrasextio fucking timmar som jag kunde lärt mig kinesiska, djuphavsdykt, blivit pokerproffs, blivit president, regiserat en film, vunnit oscar, byggt en raket, koloniserat mars, byggt ett interstellärt rymdskepp och erövrat vintergatan...eh..ok, kanske inte trots allt..

Har i alla fall haft kul!

Var har du spenderat mest tid?


signatur

7900XTX
7800X3D

Megadelux

Factorio helt klart. Spelat sedan 2013 eller 2014 långt innan det ens kom till Steam. Och körde det senast igår. Kan inte få nog av det spelet.

Medlem

Kommer sällan upp i många timmar.
Om jag kollar Steam så har jag mest timmar i SteamVR på nästan 1000 timmar.
antar att den summerar alla VR spel på Steam som samma.
Som individuellt spel verkar det vara old time hockey på 104 timmar
Dom flesta spelen ligger mellan 50 och 100 timmar.

På Epic är det jag spelat mest Snowrunner som visar nästan 6 dagars speltid.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Utan tvekan i Warzone och då är ja "endast" uppe i 336 timmar 🙂

Dec
Medlem

Lätt WoW: antagligen uppåt 20 000 timmar. Började spela 2008, och spelade i stort sett konstant mellan 2012-2018.

Det lär bli ännu mer när TBC har släppts (igen).


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Har 1853 timmar i ArmA 3 på steam så det tar nog hem pokalen... Dock tippar jag på att minst hälften av de timmarna spenderats i editorn med att göra uppdrag till arma-gänget jag tillhör.

Medlem

Skyrim helt klart. Rensat kartan 3ggr på PS3, PS4 enhanced)och PSVR. Så lite olika upplevelser ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr

Football Manager-serien, överlägset. Bara på FM12 hade jag 1200 timmar, och då äger jag alla upplagor... Efter det är det diverse strategispel (dominions, total war, paradox-titlar osv).

Om jag bara räknar med storydrivna spel och inte sandbox-spel så är det Baldur's Gate 2 och Pathfinder Kingmaker, i alla fall på Steam.

Medlem

Förmodligen Rocket League, först på PS4 när det släpptes som PS-plus spel, nu på PC.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Final Fantasy VII. Det enda spel jag har lagt mer än 100 timmar på.

Medlem
Skrivet av Dec:

Lätt WoW: antagligen uppåt 20 000 timmar. Började spela 2008, och spelade i stort sett konstant mellan 2012-2018.

Det lär bli ännu mer när TBC har släppts (igen).

Starkt jobbat...
då har du snittat 4,5 timmer per dag i 12 år...
Tänk om du jobbat dessa timmar istället, då hade du tjänat om medellönen är 225kr i timman * 20.000 = 4.500.000 kr

Skribent

Gamla hederliga CS skulle jag säga. Alla versioner sammanräknade från 1.0 till 1.6. Ett par tusen timmar där garanterat. Det här var ju på den tiden det inte fanns någon klient som höll koll på tiden åt en så jag kan ju bara uppskatta, men känslan är att jag har spelat mer CS av den äldre skolan än nya CS:GO och i CS:GO har jag nästan 2 000 timmar enligt Steam.

Inaktiv

Inga extrema siffror här men jag tror att mount & blade med alla expansioner, moddar etc klockar in på några hundra timmar under alla åren som spelet funnits.

Annars blir det en del med ex EFT som jag kan spela någon räd om dagen under många år.

NuZ
Testpilot

2400h i Arma 2 är väl det jag har mest på ”papper” så att säga. Tackvare jag är speedrunner så är det nog minst det dubbla i Demons souls på PS3 och REmake på GC men där går det inte att kolla tid. Men livesplit var över 23k försök i sommras.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Enligt Steam så är topplistan

1 -Total War: Rome 2
2- Civilization 4
3 - Stellaris

Alldeles för många timmar. Men kul har det varit.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Troligtvis TES2: Daggerfall som jag spelade galet mycket under 97-99.

Medlem

Dark Age of Camelot ligger nog bra till, men vette fasiken hur många timmar.
WoW lika så (en hel del moddande, dock ingen aning om timmar, men jag lade ner det helt i juni 2007)

Sen enligt steam:
Witcher 3 732h (en hel del moddande inräknat i tiden)
RIFT 530h
Dragon' s Dogma 229h

Inaktiv

Unrealtournament, eller eve online.

Började spela UT 1999, fortsatte tills clanbase stängde ner, eve-online från 2005 till nutid.

Medlem
Skrivet av renod:

Factorio helt klart. Spelat sedan 2013 eller 2014 långt innan det ens kom till Steam. Och körde det senast igår. Kan inte få nog av det spelet.

Nu ska vi inte prata om timmar gällande det spelet, ahem, fabriken måste ju växa.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Unrealtournament, eller eve online.

Började spela UT 1999, fortsatte tills clanbase stängde ner, eve-online från 2005 till nutid.

Hehe, vill inte ens gissa timmarna på eve online, har själv spelat i dryga 8 år och har 4678 timmar x)

Medlem

har nog ca 40k timmar total speltid i dota och cs kombinerat

Medlem

WoW och CS är dom spel jag spenderat mest tid med helt klart, även HotS och LoL har en hel del timmar, ingen aning hur många timmar totalt, men många tusen är det.

WoW börja jag med runt 2006 och lirar än idag, även om man slutar ett tag inpå varje ny expansion nu för tiden. CS börja jag väl med runt 99-2000-ish(?) och lirade ofantligt mycket tills CS:GO släpptes. Körde även GO ett tag, men inte lirat på länge nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Rust 12000 hr
Team Fortress 2 11200 hr
Conan Exiles 2400 hr

....Någon som har telefonnumret till Spelberoendes Riksförbund?
Fast ska man försöka förklara sig lite, så tar det vansinnigt lång tid att crafta gunpowder i Rust, så "afk-crafting" är nog de största delarna av tiden.
Team Fortress 2, samma där, större delen "afk" för att samla drops och hattar.
Conan, mjaaa, har ingen ursäkt, annat än att det är riktigt kul att bygga stora och knasiga hus
...Man kanske borde leta efter en annan mindre tidskrävande hobby.. haha

Backloggens befriare

Gissningsvis StarCraft Brood War, uppskattar det till kanske 15-20,000h eller så.


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers

Det enda jag hittar tresiffrigt på i Steam är PUBG på 537 timmar, men måste ha plöjt mer i original-CS, WoW och Quake genom åren, men de trackas ju inte i Steam.


signatur
Medlem

Över två tusen timmar på CS:GO. Inget är i närheten.


signatur

I'm like you, I have no name.

It's not a lake, it's an ocean

Ja, 1960 timmar hade räckt ganska långt för att lära sig kinesiska. Jag läste på kvällstid i två år och lärde mig cirka 1500 tecken, vill jag minnas. Men det kanske inte var lika roligt som The Division 2? Om än mer användbart.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Destiny 1 ca 2000h. Är inte lika förtjust i 2an, så det har inte blivit lika många timmar där.

jbx
Medlem
Skrivet av robbis:

Starkt jobbat...
då har du snittat 4,5 timmer per dag i 12 år...
Tänk om du jobbat dessa timmar istället, då hade du tjänat om medellönen är 225kr i timman * 20.000 = 4.500.000 kr

Tänk istället på hur mycket skatt han har sluppit betala, dessutom har han haft roligt, de kan du inte säga om alla jobb direkt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Heroes of the Storm är sannolikt etta hos mig. 2000 matcher innebär drygt 1000 timmar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skriv svar