Immortals: Fenyx Rising - När du lever i skuggan av din bror bland gudar och monster

Medlem

Bra recension! Fråga, har huvudpersonen någon röst? Största anledningen till att jag gav upp Breath of the Wild var nog avsaknaden av röstskådespelare. Tog död på inlevelsen för mig. Men ett lika vackert spel, som det går att leva sig in i? Ja tack!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kommer nog införskaffa det så småningom. Det lilla jag testade av demot på Stadia kändes ändå helt okej, som ett barnvänligt Assassin's Creed Men det blir nog inte förrän det kostar runt 250 kr. Inte för att det nödvändigtvis inte är värt mer, utan för att jag har fullt upp med andra spel just nu, och mer kommer så fort Yakuza collection kommer till Game Pass, och att lägga ut 400-500 spänn idag, när jag ändå inte kommer spela det förrän det kostar 250 kr, känns mest bara onödigt.

It's not a lake, it's an ocean

Jag köpte det faktiskt till fullpris. Ibland förtjänar spel verkligen det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Nomman:

Bra recension! Fråga, har huvudpersonen någon röst? Största anledningen till att jag gav upp Breath of the Wild var nog avsaknaden av röstskådespelare. Tog död på inlevelsen för mig. Men ett lika vackert spel, som det går att leva sig in i? Ja tack!

Yes, huvudpersonen är röstberikad

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fader Konungen:

Har haft det här spelet på radarn sen det utannonserades, med tanke på att Odyssey är favoritspelet från den här generationen.

MEN!

Det här spelet, tillsammans med Valhalla, faller under kategorin "Spel jag jag vill spela på PS5" Så jag får tappert vänta till semestern i juni då jag planerar att köpa en konsol.

Haha ja det spelas nog bäst på senaste generationen eller PC med konstroll så ett bra val.

Skrivet av Nomman:

Bra recension! Fråga, har huvudpersonen någon röst? Största anledningen till att jag gav upp Breath of the Wild var nog avsaknaden av röstskådespelare. Tog död på inlevelsen för mig. Men ett lika vackert spel, som det går att leva sig in i? Ja tack!

Tack så mycket! Ja och skådespelarna gör ett bra jobb båda två. Men den kvinnliga känns lite vassare och inlevelse.

Skrivet av Bojkott:

Kommer nog införskaffa det så småningom. Det lilla jag testade av demot på Stadia kändes ändå helt okej, som ett barnvänligt Assassin's Creed Men det blir nog inte förrän det kostar runt 250 kr. Inte för att det nödvändigtvis inte är värt mer, utan för att jag har fullt upp med andra spel just nu, och mer kommer så fort Yakuza collection kommer till Game Pass, och att lägga ut 400-500 spänn idag, när jag ändå inte kommer spela det förrän det kostar 250 kr, känns mest bara onödigt.

Man kan vänta med spel också och vissa är värda att vänta på

Skrivet av Ruffles:

Jag köpte det faktiskt till fullpris. Ibland förtjänar spel verkligen det.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Trevlig recension. Köpte det på MM för 299 till ps5. Dock inte öppnat spelet än utan ska bli klar med demon souls o valhalla först.

Medlem

Ja kanske switch. Har väldigt svårt för hur saker ser ut i spelet. Och är rätt trött på Zelda efter Zelda. Och jag vill inte ha något Fortnight liknande spel heller. Är väldigt skeptisk eftersom det jag ser av spelet inte ligger på den nivån jag är van vid. Och alla säger att det är så bra....

Medlem

Spelat ca 35 timmar, spelet är kul, riktigt kul. Det sämsta i spelet är humorn, en mörkare och mer seriös ton på spelet hade vart att föredra.

Avstängd

Har tänkt köpa detta sedan release. Dock väntar jag på att få hem en ps5 först.
Så bra bildkvalitet som möjligt samt tempest och Dualsense-mums


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Mycket bra recension till ett mycket bra spel. Har spelat 50 + timmar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Avantasia:

Trevlig recension. Köpte det på MM för 299 till ps5. Dock inte öppnat spelet än utan ska bli klar med demon souls o valhalla först.

Tack så mycket! Ja spara det bästa till sist

Skrivet av Alienshade:

Ja kanske switch. Har väldigt svårt för hur saker ser ut i spelet. Och är rätt trött på Zelda efter Zelda. Och jag vill inte ha något Fortnight liknande spel heller. Är väldigt skeptisk eftersom det jag ser av spelet inte ligger på den nivån jag är van vid. Och alla säger att det är så bra....

Det är väldigt bra och utseendet är charmigt. Som jag skrev, det är kul att något faktiskt är roligt också att spela. Inte bara tragedi och mörker.

Skrivet av Divion:

Spelat ca 35 timmar, spelet är kul, riktigt kul. Det sämsta i spelet är humorn, en mörkare och mer seriös ton på spelet hade vart att föredra.

Mörker finns det gott om i undertonerna men förstår hur du menar. Ja det är riktigt kul gameplay.

Skrivet av Checker:

Har tänkt köpa detta sedan release. Dock väntar jag på att få hem en ps5 först.
Så bra bildkvalitet som möjligt samt tempest och Dualsense-mums

Bra ide, spelet är nog att föredra på nya gen. Alt. PC med kontroll.

Skrivet av Geber:

Mycket bra recension till ett mycket bra spel. Har spelat 50 + timmar.

Tack så mycket, det värmer i vinterkylan!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har endå svårt att se att det ser bra ut. Det jag sett från Youtube är inte ett snyggt spel. Gubbens ansikte ser tex fult ut. Och gillar man inte den teknade stilen så är det svårt att se det vackra i spelet. Smaken är olika. Sen är det nog lika bra för hade jag gillar spelet så hade det varit enu ett spel jag inte har tid med.

Medlem

Köpte för runt 300 på epic store rean. Värt varenda krona, spelar 30+ timmar nu i mellandagarna. Har kört på Geforce now eftersom jag ännu inte har fått mitt 3080 grafikkort. Det har ganska dålig prestanda på geforce now och jag vet inte riktigt varför. Flyter även på sämre än Cyberpunk 2077 på mitt gamla GTX 970. Så är antingen väldigt krävande eller dåligt optimerat.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Har endå svårt att se att det ser bra ut. Det jag sett från Youtube är inte ett snyggt spel. Gubbens ansikte ser tex fult ut. Och gillar man inte den teknade stilen så är det svårt att se det vackra i spelet. Smaken är olika. Sen är det nog lika bra för hade jag gillar spelet så hade det varit enu ett spel jag inte har tid med.

Ja det är sant det du säger och smaken är ju olika som du också säger. Om du inte vill riskera nått så testa på Stadia. Demot är gratis och hyffsat/tillräckligt långt. Det som verkligen tog mig var färgerna och charmen grafiskt. Sedan gameplayet är ju typ avancerad Darksiders. Riktigt roligt och typiskt ”konsolspel” eller vad man ska säga

Glad fortsättning!

Edit: Ja smaken är olika. Du gillar säkert det mer realistiska medans jag älskar t.ex The last night och Carrion grafiskt. Även Demon souls är galet snyggt!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av lyrael:

Köpte för runt 300 på epic store rean. Värt varenda krona, spelar 30+ timmar nu i mellandagarna. Har kört på Geforce now eftersom jag ännu inte har fått mitt 3080 grafikkort. Det har ganska dålig prestanda på geforce now och jag vet inte riktigt varför. Flyter även på sämre än Cyberpunk 2077 på mitt gamla GTX 970. Så är antingen väldigt krävande eller dåligt optimerat.

Renderingen är ju rätt hög så troligen krävande. De flyter ju ok på switch så optimerat är det nog. Ta mig inte på orden men det lär flyta galet bra på ett 3080


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det här är bland det roligaste jag spelat det senaste året. Köpte det i förrgår och är redan uppe i tio timmar. Så mycket spelglädje.

Medlem

Bra skrivet det här spelet ska jag garanterat skaffa den dagen jag får tag på en nextgen konsol.

"Att ha kul när man spelar ett spel har tyvärr blivit ovanligt så detta är en frisk fläkt av gudar och monster." /citat

Jag har alltid kul när jag spelar, har jag tråkigt med ett spel så spelar jag inte alls.

NuZ
Testpilot
Skrivet av psp123:

Det här är bland det roligaste jag spelat det senaste året. Köpte det i förrgår och är redan uppe i tio timmar. Så mycket spelglädje.

Haha tack så mycket och ja, det är mycket roligt spel!

Skrivet av Gaara:

Bra skrivet det här spelet ska jag garanterat skaffa den dagen jag får tag på en nextgen konsol.

"Att ha kul när man spelar ett spel har tyvärr blivit ovanligt så detta är en frisk fläkt av gudar och monster." /citat

Jag har alltid kul när jag spelar, har jag tråkigt med ett spel så spelar jag inte alls.

Tack så mycket!
Det jag menar med den meningen är ”roligt” istället för tårar och ångest eller skräck osv. Att jag bara känner glädje och har kul


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Började spela detta för någon dag sedan och gillade det initialt riktigt skarpt. Mysigt och roligt. En solklar 4/5 åtminstone.

Nu när jag börjar närma mig slutet får jag tyvärr medge att jag är lite less. Jag menar, det är ju pussel ÖVERALLT, HELA TIDEN... Det är nödvändigtvis inte så att det är jätteknepiga pussel, men de är ju så ofantligt LÅNGA och MÅNGA... Har på riktigt haft mardrömmar om dem. Känns som Ubisoft försökt lite väl mycket på pusselfronten. Har aldrig kört ett modernt Zelda-spel, men är det verkligen SÅ mycket pussel i Zelda?

Less is more, liksom.

Vill verkligen gilla spelet annars och det gör jag ju också, är rätt kluven. Tyvärr lutar det åt 3/5 för min del just nu.

Medlem

Slog till.
Makalöst vackert i sin enkelhet? Däremot ör jag inte kompis med kameran, den känns unresponsive? Typ inbyggd delay i kamerahantering?
Och combaten känns helt bakvänd, men det beror säkert på att jag nöter nioh 2 just nu som är helt annorlunda i styrning .

Stort plus för komedi som verkar genomsyra spelet

Medlem

Hade ni rekommenderat detta till en person som i regel älskar open world-spel och även Zelda-spel, men som är en av få som inte riktigt gillade BotW?

Medlem

Bra spel som många nog missat, föredrar det definitivt framför de andra ubisoftspelen AC valhalla och WD Legion som släppts nyligen. 3.5/5


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Hade ni rekommenderat detta till en person som i regel älskar open world-spel och även Zelda-spel, men som är en av få som inte riktigt gillade BotW?

Det beror lite varför du inte gillade botw, skulle vilja säga att det är som botw fast med betydligt fler "shrines" och saker att göra.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade ni rekommenderat detta till en person som i regel älskar open world-spel och även Zelda-spel, men som är en av få som inte riktigt gillade BotW?

Skrivet av anon_327736:

Det beror lite varför du inte gillade botw, skulle vilja säga att det är som botw fast med betydligt fler "shrines" och saker att göra.

En stor skillnad mot BotW är också att vapnen inte går sönder, så om det var ett frustrationsmoment så kan Fenyx passa bättre.

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Började spela detta för någon dag sedan och gillade det initialt riktigt skarpt. Mysigt och roligt. En solklar 4/5 åtminstone.

Nu när jag börjar närma mig slutet får jag tyvärr medge att jag är lite less. Jag menar, det är ju pussel ÖVERALLT, HELA TIDEN... Det är nödvändigtvis inte så att det är jätteknepiga pussel, men de är ju så ofantligt LÅNGA och MÅNGA... Har på riktigt haft mardrömmar om dem. Känns som Ubisoft försökt lite väl mycket på pusselfronten. Har aldrig kört ett modernt Zelda-spel, men är det verkligen SÅ mycket pussel i Zelda?

Less is more, liksom.

Vill verkligen gilla spelet annars och det gör jag ju också, är rätt kluven. Tyvärr lutar det åt 3/5 för min del just nu.

Ja det är ju en smaksak det också. Som t.ex The Witness där det bara är puzzel är ju också älskat av många

Skrivet av bulleboss:

Slog till.
Makalöst vackert i sin enkelhet? Däremot ör jag inte kompis med kameran, den känns unresponsive? Typ inbyggd delay i kamerahantering?
Och combaten känns helt bakvänd, men det beror säkert på att jag nöter nioh 2 just nu som är helt annorlunda i styrning .

Stort plus för komedi som verkar genomsyra spelet

Ja enkelheten i grafiken mena jag. De arbetar med vackra färger och former istället för realism. Som en vacker Aquarell


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Det beror lite varför du inte gillade botw, skulle vilja säga att det är som botw fast med betydligt fler "shrines" och saker att göra.

Skrivet av Cidden:

En stor skillnad mot BotW är också att vapnen inte går sönder, så om det var ett frustrationsmoment så kan Fenyx passa bättre.

Mitt största problem med BotW är att det släppte väldigt mycket som fick mig att tycka om tidigare Zelda-titlar. Rolig story, intressanta karaktärer man kommer ihåg, grymma pussel i unika dungeons med unika bossar, roliga gömda saker och spännande prylar som man får allt eftersom i äventyret (istället för att få allt kastat på sig direkt), musiken.

Ja det var med andra ord inte mycket i BotW som lyckades fylla det Link-formade tomrummet i mitt hjärta.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Mitt största problem med BotW är att det släppte väldigt mycket som fick mig att tycka om tidigare Zelda-titlar. Rolig story, intressanta karaktärer man kommer ihåg, grymma pussel i unika dungeons med unika bossar, roliga gömda saker och spännande prylar som man får allt eftersom i äventyret (istället för att få allt kastat på sig direkt), musiken.

Ja det var med andra ord inte mycket i BotW som lyckades fylla det Link-formade tomrummet i mitt hjärta.

Jag tror du kommer gilla immortals då. Det är den störta överraskningen för mig på länge. Kan inte sluta spela det, älskar varje sekund av spelet

NuZ
Testpilot

I mina framtida recensioner ska jag försöka jobba ifrån kapitel likt inledning osv. och bara jobba med text som proffsen gör? Eller är det enklare att läsa när det är som kapitel/indelat? Skulle vilja ha input på det, för håller på och ”pular” ihopp en till recension på ett tidigare spel jag klarat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skaffade ubi+ igår och laddade ner detta. Spelade bara en timme men ska bli riktigt kul att fortsätta. Bra recension!

NuZ
Testpilot
Skrivet av mondo:

Skaffade ubi+ igår och laddade ner detta. Spelade bara en timme men ska bli riktigt kul att fortsätta. Bra recension!

Tack så mycket!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar