Epic Games shoppar öde köpcentrum som ska rustas upp till högkvarter

Robot
Epic Games shoppar öde köpcentrum som ska rustas upp till högkvarter
Medlem

Bra man tar till vara på såna här byggnader som står och inte bara river och bygger nytt. Även om de kommer gå lite pengar till renoveringen.

Så det uppskattar jag.

Medlem

Officiell källa här, om någon är intresserad av sådant nu för tiden 😅

Medlem
Skrivet av delli:

Bra man tar till vara på såna här byggnader som står och inte bara river och bygger nytt. Även om de kommer gå lite pengar till renoveringen.

Så det uppskattar jag.

Byggnaden i sig är i prima skick då den inte ens stått tom i ett halvår (corona-konkurs). Rubriken får det att låta som att Epic flyttar in i apokalypsen då det oftast är det här man förknippar ödelagda köpcentrum med

Men ja, det är bra att man utnyttjar befintliga lokaler i stället för att riva och bygga upp något nytt, som många stora företag hade gjort. Det som kan behövas är väl lite fönsterinstallationer då köpcentrum sällan har så många fönster utåt, samt den gamla vanliga inre renoveringen som så gott som alltid sker när ett nytt företag flyttar in i gamla lokaler så att de är anpassade efter verksamheten.

Medlem

Timmy-Boy borde fortsätta driva sin firma från radon-källaren.

Skrivet av Bojkott:

Byggnaden i sig är i prima skick då den inte ens stått tom i ett halvår (corona-konkurs). Rubriken får det att låta som att Epic flyttar in i apokalypsen då det oftast är det här man förknippar ödelagda köpcentrum med
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200316033812-11-seph-l...

Men ja, det är bra att man utnyttjar befintliga lokaler i stället för att riva och bygga upp något nytt, som många stora företag hade gjort. Det som kan behövas är väl lite fönsterinstallationer då köpcentrum sällan har så många fönster utåt, samt den gamla vanliga inre renoveringen som så gott som alltid sker när ett nytt företag flyttar in i gamla lokaler så att de är anpassade efter verksamheten.

Det där öde fotot av köpcentrumet gav mig rejäla vibbar från The Last of Us DLCt "Left Behind".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Byggnaden i sig är i prima skick då den inte ens stått tom i ett halvår (corona-konkurs). Rubriken får det att låta som att Epic flyttar in i apokalypsen då det oftast är det här man förknippar ödelagda köpcentrum med
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200316033812-11-seph-l...

Men ja, det är bra att man utnyttjar befintliga lokaler i stället för att riva och bygga upp något nytt, som många stora företag hade gjort. Det som kan behövas är väl lite fönsterinstallationer då köpcentrum sällan har så många fönster utåt, samt den gamla vanliga inre renoveringen som så gott som alltid sker när ett nytt företag flyttar in i gamla lokaler så att de är anpassade efter verksamheten.

Ser ut som något från the Walking Dead

Medlem

Dom kan kalla det för ..."Epicentrum"....

Frilansare

Jag vill också ha ett "högkvarter".

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag vill också ha ett "högkvarter".

En liten rolig parantes är att ordet högkvarter kommer från det forna militära när man slog läger så lade man gärna staben på en kulle eller höjd så man kunde se ut över armen.
Idag används termen i princip inte, utan det är huvudkontor fån engelskans headquarter.

Frilansare
Skrivet av JackHeart:

En liten rolig parantes är att ordet högkvarter kommer från det forna militära när man slog läger så lade man gärna staben på en kulle eller höjd så man kunde se ut över armen.
Idag används termen i princip inte, utan det är huvudkontor fån engelskans headquarter.

Coolt! Man måste ju älska etymologi. Kvarter visste jag användes militärt ofta (kvartermästare etc) men hade aldrig kopplat "hög" till hög höjd! Man tänkte ju att där satt de höga militärerna. Vilket iofs också stämmer.

1
Skriv svar