God of War: Fallen God blir serietidningsbrygga mellan trean och PS4-titeln

Robot
God of War: Fallen God blir serietidningsbrygga mellan trean och PS4-titeln

10 mars släpps första numret.

#god-of-war


Medlem

Alltid undrat hur de olika världarna hör ihop. Är Olympus en egen del av Yggdrasil? Eller är Yggdrasil en egen dimension som sammankopplar de "nordiska" världarna? Har de Egyptiska gudarna också en egen värld där de hör hemma för det är ju confirmed att de existerar också. Kratos är ju spartan vilket insinuerar att han lever i vår värld. Är Midgård i God of War samma värld som den världen Sparta är i? Mimir vet vem Zeus och Kratos är så de olika gudarna måste ha någon relation till varandra :P.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Alltid undrat hur de olika världarna hör ihop. Är Olympus en egen del av Yggdrasil? Eller är Yggdrasil en egen dimension som sammankopplar de "nordiska" världarna? Har de Egyptiska gudarna också en egen värld där de hör hemma för det är ju confirmed att de existerar också. Kratos är ju spartan vilket insinuerar att han lever i vår värld. Är Midgård i God of War samma värld som den världen Sparta är i? Mimir vet vem Zeus och Kratos är så de olika gudarna måste ha någon relation till varandra :P.

Aa ska bli intressant detta!

Var väl så att gudarna känner till varandra och så men är inte vänner direkt och det var ju något Tyr försökte ändra på

Jag tror alla gudarna har överdrivit sin mäktighet. Som ett exempel: Jörmangundr var stor men inte stor nog för att dra runt en planet/värld (något jag vill minnas Kratos säger till Atreus när sonen börjar berätta om ormen och då säger även kratos något i stil med att gudar överdriver eller att historier skenar iväg) och det får mig att tro att även Yggdrasil är en överdrift och inte alls så grandios utöver att den tyglar iallafall åtta av dom nio världarna i fornnordisk mytologi.

Sen är det ju mer dimensioner/helveten/paradis hit och dit lalala, men sett till Jorden så tror jag allt är sammankopplat på en himlakropp!

Vi får se helt enkelt!

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Har de Egyptiska gudarna också en egen värld där de hör hemma för det är ju confirmed att de existerar också. Kratos är ju spartan vilket insinuerar att han lever i vår värld.

Pekar detta mot att vi får se ett "God of War: Rise of Ra" i framtiden?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Pekar detta mot att vi får se ett "God of War: Rise of Ra" i framtiden?

Hoppas!
Dom har väl snackat om att ta honom till Egypten om jag inte minns fel

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Pekar detta mot att vi får se ett "God of War: Rise of Ra" i framtiden?

Det skulle vara riktigt nice! Egyptiska gudarna är balla Förmodligen lär man stöta på djinner då också. Hade varit intressant att se hur de ser ut i GoW.

1
Skriv svar