Cyberpunk 2077 tappar Steam-spelare betydligt snabbare än The Witcher 3

Robot
Cyberpunk 2077 tappar Steam-spelare betydligt snabbare än The Witcher 3

Utgår dock från en betydligt högre topp.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Avstängd

Det gör väl alla spel i jämförelse med diamanten TW3.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

oj vilket ras.... ja undrar om det har skrämt iväg alla nu för gott....

Medlem

Kanske många som blev klara snabbare, känns som TW3 tog betydligt längre än CP2077.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Kanske många som blev klara snabbare, känns som TW3 tog betydligt längre än CP2077.

Aa, kanske!


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

kort spel......

Medlem
Skrivet av k0ma:

kort spel......

Klarade Witcher 3 på 88h, har 80h i cyberpunk och är nära slutet, så nej, jag håller inte med!

Medlem

The Witcher 3 är ju mer än dubbelt så långt. Och det är inte orimligt att många PC-spelare spelade några timmar och inväntar framtida patchningar.

"Ett tapp på 79 procent låter mycket, men Githyp konstaterar att det är normalt för singleplayer-spel."


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Witcher är väl helt enkelt ett bättre rpg än cyberpunk, så man vill spela mera?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Witcher är väl helt enkelt ett bättre rpg än cyberpunk, så man vill spela mera?

Exakt så!
Man behöver inte vara epidemiolog för att förstå det.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Singelplayer delen i cyberpunk klockar in på ca 7-8 timmar. Witcher närmare 40-50 timmar. Det är en jävla skillnad. Därför tror jag många slutar spela nu och återkommer vid dlc, patcher och expansioner. Jag är uppe i 80 timmar och känner mig inte det minsta klar med spelet även fast jag klarade ut storyn snabbt.

Medlem

Tappade suget en del när jag läste att uppdateringar är på gång, vänter hellre lite och får en bättre upplevelse rent prestandamässigt. Så när en uppdatering släpps så är jag igång igen!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Witcher är väl helt enkelt ett bättre rpg än cyberpunk, så man vill spela mera?

Witcher är väl helt enkelt ett sämre rpg än Cyberpunk, så dess toppnotering nådde inte ens hälften av antalet Cyberpunk-spelare efter raset.

Medlem

Köper de på någon rea i framtiden. Inte värt fullpris.

Medlem

Men är det så konstigt? Nej. Jag tror inte det är för spelet är "dåligt" heller.

Cyberpunk 2077 släpptes precis inför en stor högtid där hela världen tar ledigt. Sedan på detta har vi en pandemi med fler innesittande människor än någonsin.
Sedan är det väl ett antal som köpt spelet bara för hypen utan att veta vad det är. Som sedan la spelet på hyllan.
+ Alla som väntar tills det är bättre polerat.

Witcher 3 har också en Main Story som tar något längre tid att klara av.

Medlem
Skrivet av robbis:

Singelplayer delen i cyberpunk klockar in på ca 7-8 timmar. Witcher närmare 40-50 timmar. Det är en jävla skillnad. Därför tror jag många slutar spela nu och återkommer vid dlc, patcher och expansioner. Jag är uppe i 80 timmar och känner mig inte det minsta klar med spelet även fast jag klarade ut storyn snabbt.

Rusar du igenom dina spel? Själv har jag bara plockat blommor i Witcher 3 då striderna är så fruktansvärt usla att jag helt enkelt gav upp efter första striden. Ändå har jag spelat i 75 timmar. Ska ge det en chans till men spelmekaniskt så avskyr jag signs-systemet som pesten.

Att klara main story på 7 timmar låter som att rusa igenom Cyberpunk och helt ärligt så tror jag inte det är meningen att det är så det är tänkt att upplevas. Jag brukar kolla på trophy/achivement-guides och dubbla den tiden det ska ta att klara allt. Det brukar sluta där någonstans.

eld
Medlem

Sanningen är den att ett spel där spelare köper spelet eftersom kommer tappa spelare långsammare för att nya spelar plockar upp spelet, men i det stora hela tappar det spelar lika snabbt.

Ett spel som däremot får alla spelare direkt kommer tappa spelare snabbare för att alla spelare spelar spelet samtidigt, det spelets antal spelare kommer dock vara högre.

Annars så ser kurvan ut som den brukar på singleplayer-spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Witcher är väl helt enkelt ett sämre rpg än Cyberpunk, så dess toppnotering nådde inte ens hälften av antalet Cyberpunk-spelare efter raset.

Skulle inte vilja påstå att The Wither 3 är ett sämre RPG än Cyberpunk. Tror att eftersom Witcher 3 blev ett sånt bra spel sålde Cyberpunk otroligt bra.

Men det är ju helt 2 olika spel så kan inte jämnföra dom heller. Jag gillade The Witcher 3 mycket mer.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Rusar du igenom dina spel? Själv har jag bara plockat blommor i Witcher 3 då striderna är så fruktansvärt usla att jag helt enkelt gav upp efter första striden. Ändå har jag spelat i 75 timmar. Ska ge det en chans till men spelmekaniskt så avskyr jag signs-systemet som pesten.

Att klara main story på 7 timmar låter som att rusa igenom Cyberpunk och helt ärligt så tror jag inte det är meningen att det är så det är tänkt att upplevas. Jag brukar kolla på trophy/achivement-guides och dubbla den tiden det ska ta att klara allt. Det brukar sluta där någonstans.

Är det ens möjligt att klara av huvudkampenjen på 7-8 timmar?
Bästa jag hört från folk är ca 15 timmar. Och då har dom nött på bra.

Medlem

Många som säkert som endast kör igenom storyn och känner sig klar efter det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Är det ens möjligt att klara av huvudkampenjen på 7-8 timmar?
Bästa jag hört från folk är ca 15 timmar. Och då har dom nött på bra.

Det tog mig nog 6 timmar att klara introt i Cyberpunk haha, så har nog en bit kvar till slutet

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kanske många som blev klara snabbare, känns som TW3 tog betydligt längre än CP2077.

Jag orkade inte ens spela klart Witcher 3. Tröttnade på Skellige någonstans.

Medlem

Jag väntar iallafall på att CP2077 skall lämna betastadiet. Har tillräckligt mycket annat i backlogen så jag klarar mig 1-1.5 år till

Det var skoj i 20h, sen blev alla småbuggar och tydliga hål i fasaden lite för mycket.
Att det van GOTY 2020 är skamligt, då det inte är ett färdigt spel.

Medlem

Den mest troliga förklaringen är att Cyberpunk 2077 var väldigt hypat och alla ville spela det från start. Witcher 3 var inte alls lika hypat, det var mest tidigare Witcher fans som spelade från start. Witcher 3 sålde mest antal PC ex under 2019, vilket är 4 år efter sin release.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Är det ens möjligt att klara av huvudkampenjen på 7-8 timmar?
Bästa jag hört från folk är ca 15 timmar. Och då har dom nött på bra.

Ja, det är möjligt. Jag har svårt att se att någon spelar det på 8 timmar första gången men som omspelning så borde 7-8 timmar inte vara ett problem framförallt om man nöjer sig med

det korta slutet.

Skrivet av Fulci:

Jag orkade inte ens spela klart Witcher 3. Tröttnade på Skelliga någonstans.

Det verkar vara vanligt att folk tröttar på Witcher 3.
Själv så spelade jag inte klart spelet förens 4:e försöket.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Är det ens möjligt att klara av huvudkampenjen på 7-8 timmar?
Bästa jag hört från folk är ca 15 timmar. Och då har dom nött på bra.

15 timmar var IGNs reporter och det var inte en speedrun

Medlem
Skrivet av omgponies:

Det verkar vara vanligt att folk tröttar på Witcher 3.
Själv så spelade jag inte klart spelet förens 4:e försöket.

Kommer troligen spela klart det någon gång. Men jag gillade inte alla kontroller i spelet heller. Framför allt ogillar jag "val-snurra" för att kasta signs och annat. Sånt som pausar spelet och tar upp en meny mitt inne i en strid är jag allergisk mot. Tar bort inlevelsen för mig. Man kunde spela utan det (men då tar man bort en viktig del av karaktären) eller modda spelet för att få signs på hotkeys. Men det var ett antal fler saker till på val-hjulen utöver signs.

Skrivet av xermalk:

Jag väntar iallafall på att CP2077 skall lämna betastadiet. Har tillräckligt mycket annat i backlogen så jag klarar mig 1-1.5 år till

Det var skoj i 20h, sen blev alla småbuggar och tydliga hål i fasaden lite för mycket.
Att det van GOTY 2020 är skamligt, då det inte är ett färdigt spel.

Va, det var väl inte ens nominerat för GOTY 2020 eftersom det släpptes så sent på året? Vann gjorde ju TLOU2.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag orkade inte ens spela klart Witcher 3. Tröttnade på Skellige någonstans.

Ah Skellige, får såna nostalgisk kännsla på nå sätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag orkade inte ens spela klart Witcher 3. Tröttnade på Skellige någonstans.

Samma här. Men jag är totalt såld på cyberpunk.
Kommer nog ge Witcher 3 en ny chans någon gång.

123
Skriv svar